Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
24561/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ollut kk sisällä kurkku aamuisin kipeä, sydämen lisälyöntejä ja muljahteluja, tarve välillä vetää syvälle henkeä ja lievää päänsärkyä ja kuivaa yskää. Vointi ollut tähän mennesssä koko ajan silti jees.

Vierailija
24562/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa koulut, päiväkodit ja yliopisto pysyy kiinni ensi viikolla Italiassa Lombardiassa, Venetossa ja Emilia-Romagnassa, muualla ilmeisesti aukeavat.

https://www.caffeinamagazine.it/italia/420274-coronavirus-italia-scuole…

Jalkapallo-otteluita siirretään ja pelataan tyhjille katsomoille riski alueilla

https://www.ilsecoloxix.it/sport/2020/02/29/news/rinviate-tutte-le-part…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24563/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykää muuten katsomassa ketjua "Jos joutuisit Koronan takia kotiarestin niin malttaisitko pysyä 14 päivää kotona".

Ei tule kotikaranteenit onnistumaan Suomessa. Yksi aikoo silti lähteä ulkoilemaan, toinen kauppaan ja jotkut ei aio ollenkaan pysyä kotona...

Millä perusteella se ulkoilu pitäisi kieltää?

Mikäs karanteeni se on, missä ulkoillaan?

Mutta noin muuten, ei kannata ihmetellä, mikseivät viranomaiset "tee mitään". Eihän minkään tekemisestä olisi mitään hyötyä, kun käskyjä ei kuitenkaan noudatettaisi "voin mä vähän käydä ulkoilemassa, kaupassa ja kaverilla" sen enempää kuin suosituksiakaan (yskimis- ja käsihygienia on useimmilla retuperällä).

Karanteenissa eristetään muista ihmisistä ja mahdollisesti eläimistä. Kyllä karanteenissa saa ulkoilla esimerkiksi omalla pihalla, kunhan se ei aseta muita ihmisiä kontaktivaaraan.

Hölmöä luottamista. Esim Englannissa oli lavantauti-Mary, joka oli superlevittäjä. Se pääsi sairaalan jälkeen vapaaksi, sitä vastaan, että lupaa olla menemättä enää keittiötyöhön.

Hän oli muutaman vuoden pyykkärinä, mutta meni sitten salaa keittiöön väärällä nimellä. Tartutteli taas. Lopulta jäi kiinni ja oli loppuikänsä kaltereiden takana.

Mary Mallon, eli Lavantauti-Mary oli kylläkin 1800-luvun loppupuolella syntynyt irlantilainen, joka asui USA:ssa ja hän oli oireeton taudinkantaja aikana, jolloin tautia ei osattu hoitaa. Hän oli eristettynä saarella 3 vuotta, mutta koska hänellä ei ollut itsellä mitään oireita, eikä tautia osattu silloin hoitaa, hän tartutti muita.

Hölmöä luottamista kummempaa ei valitettavasti ole tarjolla, vai miten ajattelit esimerkiksi laittaa kymmeniä tuhansia ihmisiä valvottuun karanteeniin. Minne?

Vierailija
24564/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi erikoista ”kirvelyä” keuhkojen kohdalla. Ymmärtääkö joku mitä tarkoitan tällä?

Vierailija
24565/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykää muuten katsomassa ketjua "Jos joutuisit Koronan takia kotiarestin niin malttaisitko pysyä 14 päivää kotona".

Ei tule kotikaranteenit onnistumaan Suomessa. Yksi aikoo silti lähteä ulkoilemaan, toinen kauppaan ja jotkut ei aio ollenkaan pysyä kotona...

Mutta noin muuten, ei kannata ihmetellä, mikseivät viranomaiset "tee mitään". Eihän minkään tekemisestä olisi mitään hyötyä, kun käskyjä ei kuitenkaan noudatettaisi "voin mä vähän käydä ulkoilemassa, kaupassa ja kaverilla" sen enempää kuin suosituksiakaan (yskimis- ja käsihygienia on useimmilla retuperällä).

Eilen? kerrottiin että karanteenissa oleva saisi esimerkiksi ulkoiluttaa koiraansa. Kaupassa ei toki saisi käydä mutta eihän sitä mitenkään valvottaisi. Jollei haluttaisi olla karanteenissa niin pitkään voisi hyvin mennä vaikka läheiseen hampurilaispaikkaan aikaa kuluttamaan. Kerran päivässä hoitoalan puolelta kyseltäisiin vointia ja siinä kaikki valvonta. Mitään seuraamuksia karanteenin noudattamatta jättämisestä ei tietenkään seuraisi. Tai toruisivat toki mutta ei muuta.

No niinpä. Aina löytyy joku elämäm koululainen, joka tietää paremmin. Siksi se ei kannata, jos ei valvontakoneisto ole kuin Kiinassa, tai armeija apuna, kuten Italiassa käsittääkseni on. Mikään "viitsisitsä" ei täällä sarvikuonojen maassa johda mihinkään. Poliitikotkin varmaan tietävät sen.

Vierailija
24566/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oslon yliopisto­sairaalassa jo kahdella työntekijällä todettu korona­virustartunta

Tartunnan saanut lääkäri on ollut tekemisissä sadan potilaan tai työntekijän kanssa. Myös Tanskassa sairaalan työntekijällä todettiin lauantaina tartunta.

---

Suomessa terveydenhuollon henkilöstölle on laadittu omat ohjeet tartuntojen ehkäisemiseksi. Ohjeet koskevat muun muassa käsihygieniaa ja suojautumista. Matkustamiseen erillisiä ohjeita ei kuitenkaan ole, kertoo johtaja Mika Salminen Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksesta (THL).

”Terveydenhuollossa toimitaan kuten muuallakin. Samat säännöt koskevat terveydenhuollon henkilöstöä kuin muitakin”, Salminen sanoo.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006423412.html

Vierailija
24567/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trumpin koronakommentteja:

-korona on demokraattien huijaus

-korona häviää huhtikuussa kun ilmat lämpeää

-kaikki jotka ovat joskus saaneet koronan voivat aivan äärimmäisen hyvin ja parantuvat täysin

-olen varma että ongelma ei kestä kauaa

-tiedämme viruksesta äärettömän paljon ja rokote on käytettävissä aivan kohta

Nuo ei ole niin hulluja kuin siteeratessa luulisi.

Esim tuo eka, että korona on demokraattien huijaus. Siitä saa käsityksen, että demokraatit ovat keksineet koko jutun ja se on huijausta. Jostain kuitenkin luin, että Trump tarkoittaa, että korona leviää siksi, että demokraatit haluavat avoimet rajat. Eli siksi hän väittää sitä huijaukseksi.

En kannata trumpia, sillä hän ajaa alas köyhien terveydenhoitoa, jota Obama paransi.

Mutta suomessa myös mollataan trumpia epäreilusti. Eli hänestä mustamaalataan täällä huonompaa kuvaa kuin hän on. Ei häntä olisi äänestetty presidentiksi, jos hän olisi seniili, kaheli, tyhmä jne.

Eikö? Ei pidä aliarvioida amerikkalaisten typeryyttä. Eilen tehdyn gallupin mukaan 16% vastanneista ei ollut ihan varma aiheuttaako Corona-olut koronaviruksen ja 38% oli ihan varma, että tässä tilanteessa he eivät missään tapauksessa joisi Corona-olutta, joka sentään on heille tuttu tuotemerkki. Vähän sama kun maailmalla olisi olvivirus ja täällä ihan tosissaan ihmiset sankoin joukoin olisivat epävarmoja siitä, että oisko mahdollisesti tää Olvin bisse syypäänä siihen Kiinasta lähteneeseen virukseen. Et nyt o paree jättää juomatta :D https://www.esquire.com/food-drink/drinks/a31154824/coronavirus-america…

Ei muakaan huvittaisi nyt juoda koronaolutta, jos olutta joisin. Vaikka tiedän, ettei mitään tekemistä sairauden kanssa.

Ei muakaan, pahaa olutta, mutta en silti olisi kyselyssä vastannut, että en joisi tässä tilanteessa, vaan sen vaihtoehdon en joisi muutenkaan, enkä taatusti olisi epävarma siitä, onko kyseinen olut aiheuttanut Kiinasta lähteneen globaalin virusepidemian :D

Vierailija
24568/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tässä itseasiassa tänään krapulaa parannellessa hetken ihan Havukka-ahon ajattelijan tavoin miettiä miten suhtautua koko tähän riivatun kotonavirusepidemiaan.

Pitäisikö mielessään kirota tuo virus syvimpään helvett**n vai suorastaan riemuita siitä että kävi kuitenkin (ilmeisesti) niin että sen aiheuttama kuolleisuus on sentään varsin alhainen. Eli kyseessä ei ole maailmanloppu.

Nimittäin olisi ilmeisesti valitettavasti voinut olla (ja on varmaan edelleenkin joskus tulevaisuudessa) täysin mahdollista että maapallollamme olisi alkanut levitä virus, jonka tappavuus olisi ollut jotain täysin ennennäkemätöntä. Monet arvostetut tutkijat ovat sellaisen mahdollisuuden olemassaolon tuoneet useasti esille.

Miettikääpä tilannetta jossa esim. tasavallan presidentti joutuisi pitämään kansalaisilleen puheen jonka sisältö toki sanavalintoja lukuunottamatta olisi jotakuinkin seuraavanlainen:

Kansalaiset. Medborgare.

Me ollaan hävitty tää peli.

Ei mulla muuta. Hyvästi.

Samma på svenska.

Mutta elämän pelissä pelataan niillä korteilla jotka eteen tulevat ja joillekin voi kaikkien muiden maailman koettelemusten lisäksi nyt myös koronaviruksen takia jäädä käteen se Musta Pekka.

Vierailija
24569/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Josko kauppojen ja apteekkien ja pankkien ja virastojen ja baarien ja ravintoloiden ja koulujen ja oppilaitosten ja vanhainkotien ja huoltoasemien jne. jne. oville ja kassoille saisi käsidesipullot yleiseen käyttöön?

Aalto-yliopistolla on yhteisissa tiloissa ainakin ja paljon paikkoja kayda pesemassa kadet. Ilmestyivat keskiviikkona.

Samoin kielletty työmatkat epidemia-alueilla ja kehotettu niillä oleskelevia (enimmäkseen opiskelijoita) palaamaan kotiin.

Sieltähän se aalto sit tulee Suomeen. Opiskelijat taitaa reissata muutenkin paljon.

Aallossa myös kansainvälisiä opiskelijoita mm Kiinasta. Kävivätkö Kiinassa tänä vuonna.

Kaikissa yliopistoissa on, myös Kiinasta. Varmasti jotkut ovat käyneet, mutta koska kaikki kiinalaiset eivät tunne toisiaan saati asu samassa paikassa, todennäköisyydet eivät ole kovin suuria, ja he ovat palanneet yleensä jo sen verran aikaa sitten, että mahdollinen tauti olisi jo alkanut levitä.

Vierailija
24570/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomen ylivähättelevä kanta onkin juoni, millä kansalaiset saadaan (itse) varautumaan, hyvin. Käänteispsykologiaa. Ikävä kyllä luulen, että yliarvioin päättäjien älykkyyden.

Nyt lähden ostamaan Tessulle pinon lihaa ja makkaraa ja jos löytyisi vielä jostain itselle käsidesiä.

Älä vähättele. Olen kuullut sanottavan, ettei peruskansalaisilla ole mitään käsitystä siitä, kuinka paha paikka maailma on. Kyllä siis meilläkin jotkut tietää, missä mennään.

Vierailija
24571/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa toimiva keino karanteeniin ilman ovien kiinni naulaamista olisi naapurikyylien hyväksikäyttö. Jokaisen karanteenissa olevan kuvat julkaistaisiin ja esimerkiksi kerrostalossa asunnon oveen vielä vaikka punainen huutomerkki sekä kuvat joita koskee. Naapuriston kyylät ilmiantaisivat välittömästi kun näkisivät jonkun karanteenissa olevan liikkuvan asunnon ulkopuolelle. Jokaisesta bongauksesta voitaisiin luvata vaikka ämpäri ja kymmenen tultua täyteen saisi kahvipaketin. Kyylien päivät menisivät rattoisasti kilpaillen kuka päivän paras ilmiantaja. 

Päivän huutonaurut!! 🤣🤣🤣

Vierailija
24572/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi erikoista ”kirvelyä” keuhkojen kohdalla. Ymmärtääkö joku mitä tarkoitan tällä?

Mulla on usein flunssassa tuota. Eräänlaista polttelua keuhkoissa kun yskii limoja pihalle. Sattuu hemmetisti. Muutaman kerran olen käynyt lääkärissäkin valittamassa, kun epäilin, että on joku keuhkoputkentulehdus, kun viikon jo kirvellyt keuhkoja ja liman tulo ei lopu, ja voimat täysin poissa. Koskaan ei ole löytynyt mitään. Lepoa vaan, ja sillä se on aina sitten mennytkin ohi. Tästä opin, että en mene lääkäriin vaan lepään selälläni kotona vaikka kaksi viikkoa.

Vierailija
24573/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että panikoituja ja hysteerikot eivä ajattele asiaa pitkällä aikavälillä ja analyyttisesti. He reagoivat äkilliseen uutiseen ja panikoituvat.

Jaa. Minua nimiteltiin jossain ketjun alkupäässä (tammi-helmikuun vaihde) sekä hysteeriseksi että panikoivaksikin kun totesin että on parasta tsekata kotivara ja varautua siihen että tauti jyllää pian Euroopassa/suomessa. Itse olen varautunut nyt nämä viikot sen mitä tällaista varten voi varautua, seurannut ulkomaalaisia uutisia ja edelleenkään en ole paniikissa tai hysteerinen. Tämä etenee ihan just niin kuin pystyi päättelemään jo tammikuussa, hieman vaan nopeammin kuin mitä aluksi veikkasin. Ainoa mihin ei voinut varautua on tämä suomalaispoliitikkojen täydellinen denial-tila sekä suomalaisviranomaisten vähättely siitä kuinka monilla tavoilla ja herkästi tauti todellisuudessa tarttuu. Lukuisia kertoja on uutisoitu kuinka oireeton on tartuttanut muita, mutta viimeksi eilen HUSin lääkärit kertoi kuinka "oireeton ei tartuta" ja siksi kumpikaan nyt varmistuneista ei vaan ole voinut altistaa kuin yhden kaksi ihmistä.

Minua suorastaan järkyttää poliitikkojen ja viranomaisten välinpitämättömyys. Luulisi, että ihmishenkien ja varsinkin oman maan kansalaisten suojelemiseksi tehtäisiin kaikki mahdollinen, mutta eipä kuule julkishallinnon edustajien suusta muuta kuin diibadaabaa jos edes sitä. Toivottavasti mahdollisimman moni ministeri ja THL:n johtava vätys saisi tartunnan. Ehkä sitten seuraavalla kerralla eliittikin jaksaisi panostaa epidemian leviämisen estämiseen.

Viranomaisten suhtautuminen ihmetyttää minuakin. Eilen törmäsin uutiseen, jossa viranomaiset naureskelivat kuinka nyt suuri joukko suomalaisia kuvittelee saaneensa koronaviruksen. Miksi ihmeessä heitä täytyy pilkata? Ja vielä virkamiesten taholta.

Sain itsekin eilen yllättäen hyvin voimakkaita influenssaoireita, vaikka olen ottanut rokotteen. Ja oirelu jatkuu lihaskipuina, kuumeena ja kuivana yskänä.

Omassa tilanteessani eniten ihmetyttää se, että lemmikkilintuja alkoivat pelkäämään minua 3 päivää sitten. Sellaista ei ole ennen tapahtunut vaikka olen ennenkin ollut sairaana.

Linnut huomaavat herkästi sellaisia asioita joita ihmiset eivät huomaa. Se on tunnettua että ne välttelevät sairaita lintuja jo silloin kun sairaus ei näy päällepäin. Mutta minä en ole lintu, eivätkä ne minun sairauksiani ole ennen säikkyneet.

Pitäisiköhän tässä nyt sovittaa foliohattua minulle vai mun linnuille 😲

Soita terveysasemalle ja kysy, mitä neuvovat. Kerro sitten tänne.

En itse ehkä kertoisi tuota lintu juttua ollenkaan. Voi olla että ohjaisivat terveysasemalla ihan muualle kuin laboratorioon. Tosin ei sekään ole aina huono asia, mutta....

Ehkä sais jopa paremmat lääkkeet.. Mut vois joutua karanteeniin.

Lääkkeistä en ihan varmuuteen menisi sen vuoksi en nyt tässä vaiheessa alkaisi kertomaan tuota lintu juttua. Ehkä lääkityskin olisi paikallaa viimeistään siinä kohtaa jos en itse osaa suodattaa kerronko sitä vai en.

Vierailija
24574/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa, Heinsbergissä on eilen laitettu  karanteeniin 1000 asukasta, koska 15.2 Kappensitzung-karnevaaleilla käyneellä pariskunnalla on todettu tartunta ja altistuneiden määrä on suuri. https://www.thejakartapost.com/news/2020/02/28/germany-quarantines-1000…

Tuollaiset karnevaalit on olosuhteiltaan varmaankin ihan verrattavissa noihin Salpausselän kisoihin ja Lahdessa on oletettavasti paljon enemmän ulkomaalaisia ja ulkomailla reissanneita..

Vierailija
24575/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttunut siten, että todella lieviä tapauksia? kirjoitti:

Eli virus on saattanut mutatoitua ( aina ne mutatoituvat) lievempään muotoon yleensä pandemiassa , eli se vaikeuttaa tartuntojen löytämistä Euroopassa, koska niitä ei havaita, luultavasti paljon oireettomia ihmisiä siis, tarkoittaa tämä lause. Eli uskon sitä olevan ihan jokaisessa Euroopan maassa nyt. Itselläni oli heti joulun jälkeen erikoinen flunssa, tuntui lähinnä keuhkoissa oudolta. Yöllä täytyi kääntyä paremmin, koska tuntui ettei muka saa henkeä kunnolla.... flunssa on jatkunut vaihtelevalla menestyksellä ainakin tammikuusta asti... lisäksi minulla oli 3 viikkoa yhtäjaksoisesti vaarattomia rytmihäiriöitä ( mahd. Sydänlihastulehdus) ja se paranee itsellään, niin loppui myös rytmihäiriöt itsestään. Uskoisin siis, että todellakin se on jo Suomessa, koska matkailu Italiaan ollut niin tiheää. Sama koskee Espanjaa. Itse olen pysynyt vain Suomessa, mutta Perussairauksien takia usein olen ollut mm. Näytteenotoissa.

Herrantähden, minäkö täällä kirjoitan? Kolme viikkoa hyvin lievää kurkkukipua lähinnä aamuisin, helmikuun alkupuolella kovaa väsymystä ja viikko sydämen lisälyöntisyyttä, joka ajoi tutkimuksiin. Samaan aikaan tuota satunnaista hengenhaukkomista, hyvin hentoja kuivia yskänpuuskia. Tutkimuksissa isälyöntisyys todettiin harmittomaksi,  keuhkokuva puhdas, verikokeet puhtaat, mitä nyt leukosyytit hieman koholla - jotakin oli siis meneillään. Lievää lämpöilyä pari päivää. Nyt olo on normaali. Syön sytoja perussairauteen, mikä saattaa selittää leukkarit. Rytmäreiden aikaan olin vuosilomalla, vointi on ollut hyvä koko ajan.

Aivan samat oireet!! Vähän huono olo koko ajan!

Vierailija
24576/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi että virukset yleensä mutatoituvat lievempään muotoon pandemiassa.

Ihan puppua. Mitä kävi espanjantaudissa? Se tuli 3 eri aallossa, ja 2 kerta oli kaikista fataalein vuonna 1918. Virus alkoi keväällä, seuraava erä tuli syksyllä ja kolmas (lievin) muistaakseni lopputalvesta 1919. Tietysti Espanjantauti oli influenssa eli ihan eri virus kyseessä.

Korona on RNA virus eli erittäin helposti mutatoituva.

Vierailija
24577/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karanteenissa eristetään muista ihmisistä ja mahdollisesti eläimistä. Kyllä karanteenissa saa ulkoilla esimerkiksi omalla pihalla, kunhan se ei aseta muita ihmisiä kontaktivaaraan.

Kaupassa käydessä pitäisi ehdottomasti käyttää naamamaskia. Kiinassa kotikaranteeniin asetetuissa perheistä yksi perheenjäsen saa kerran viikossa käydä kaupassa naamamaskilla suojattuna.

Vierailija
24578/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli keuhkojen kirvelyä, hengenahdistusta ja yskää lähes kuukauden. Voimat pois kolme viikkoa ja kuume aluksi. Influenssaatesti negatiivinen eikä kyllä oireetkaan passannu influenssaan.

Mitään muita oireita kuten nuhaa tms ei ollut. Kolme viikkoa olin sairaslomalla eikä mistään kokeista löytynyt mitään. Vieläkin keuhkoja kirvelee ja välillä mentävä parvekkeelle hengittämään. Potentiaallisia tartuttajia on ollut ratikassa joulusta asti, vain osalla kiinalaisista yskijöistä oli maski.

Liikuntaa en voi vieläkään harrastaa vaikka taudin alusta kuukausi. Koronaa eivsuostuttu testaamaan. Yskittää vieläkin helposti.

Vierailija
24579/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli keuhkojen kirvelyä, hengenahdistusta ja yskää lähes kuukauden. Voimat pois kolme viikkoa ja kuume aluksi. Influenssaatesti negatiivinen eikä kyllä oireetkaan passannu influenssaan.

Mitään muita oireita kuten nuhaa tms ei ollut. Kolme viikkoa olin sairaslomalla eikä mistään kokeista löytynyt mitään. Vieläkin keuhkoja kirvelee ja välillä mentävä parvekkeelle hengittämään. Potentiaallisia tartuttajia on ollut ratikassa joulusta asti, vain osalla kiinalaisista yskijöistä oli maski.

Liikuntaa en voi vieläkään harrastaa vaikka taudin alusta kuukausi. Koronaa eivsuostuttu testaamaan. Yskittää vieläkin helposti.

Ihan joka vuosi on tuollaisia joillain tuttavistani tai työkavereistani. Täysin normaalia.

Vierailija
24580/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuota lokakuussa ja kesti monta viikkoa. Karmea kurkkukipu taudin aluksi, siis aivan järkyttävä, mutta nielunviljely puhdas. Kuumeinen olo keuhkojen kohdalla, mutta mitattaessa ei kuumetta, vaan tosi alhainen lämpö. Solisluiden alla särkyä etenkin öisin. Joka yö tuntui siltä, ettei enää herää. Outo sydämen syke. Tätä oli muillakin, mutta keltään ei lääkärissä löytynyt mitään. Käsiä pyöriteltiin ja reseptiksi lepoa ja buranaa. Asun Rovaniemellä ja mietitytti myöhemmin, kun kiinalaisnaisen koronatartunnasta tiedotettiin.

Ketju on lukittu.