Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
24541/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italian viruskanta erilainen kuin wuhanilainen.

Lähde: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qJaz6/ny-forskning-genetisk-foran…

"Virus on saattanut kiertää havaitsematta useita viikkoja ennen ensimmäistä vahvistettua tapausta, sanoo tohtori Massimo Galli."

"Massimo Galli kertoo, että virus mutatoituu kantajien välillä, ja osa heidän meneillään olevaa tutkimusta on yrittää ymmärtää, miksi asiat menivät niin nopeasti Italiassa muuhun Eurooppaan verrattuna."

Italiassa ovat testanneet myös oireetonta porukkaa. Tietenkin silloin tartuntoja löydetään enemmän.

Mutta kyllä se siitä rauhoittuu kun tiukentavat testauskäytäntöjä.

Jatkossa aikovat testata vain oireilevia, ilmeisesti samoilla kriteereillä kuin Suomessa ja muutamassa muussa Euroopan maassa.

Jos on havaittu mutaatio, tämä ei liity testattujen määrään.

Käsittääkseni Galli tarkoittaa, että Italiassa voi olla erilainen virusmuoto leviämässä kuin Kiinassa, ja sitä nyt selvitetään.

Tämä on huolestuttavaa.

Lisää Guardianissa:

"The claim follows laboratory tests that isolated a strain of the virus from an Italian patient, which showed genetic differences compared with the original strain isolated in China and two Chinese tourists who became sick in Rome."

https://www.theguardian.com/world/2020/feb/28/coronavirus-may-have-been…

Euroopan kannalta aika merkittävä uutinen, ja Suomen... Italiasta siis ainakin tuotu tänne virusta, mutta toisaalta ehkä myös Kiinasta.

Jatkossa Suomestakin voi siis löytyä kahta eri kantaa näitä viruksia.

Ruotsissa kaikki 11 ovat Pohjois-Italian tuliaisia ja eilen taisi olla jossain seurannassa seurantana, että Pohjois-Italiasta matkanneiden tuliaisina on virus siirtynyt 15 eri maahan. Meillä nuo kaksi, se ensimmäinenhän oli kiinalainen turisti.

Oli myös Iranista tullutta viruskantaa ja lisää tulee, kun kuulemma Iranista on lennot täynnä parempaan hoitoon tulevia turisteja. Ja toki myös siellä lomailevia ruotsalaisia.

Juuri vahvistettiin viides Iranista tuotu tapaus, taitaa vielä ohittaa nuo Italian tuliaiset.

Vierailija
24542/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa toimiva keino karanteeniin ilman ovien kiinni naulaamista olisi naapurikyylien hyväksikäyttö. Jokaisen karanteenissa olevan kuvat julkaistaisiin ja esimerkiksi kerrostalossa asunnon oveen vielä vaikka punainen huutomerkki sekä kuvat joita koskee. Naapuriston kyylät ilmiantaisivat välittömästi kun näkisivät jonkun karanteenissa olevan liikkuvan asunnon ulkopuolelle. Jokaisesta bongauksesta voitaisiin luvata vaikka ämpäri ja kymmenen tultua täyteen saisi kahvipaketin. Kyylien päivät menisivät rattoisasti kilpaillen kuka päivän paras ilmiantaja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24543/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diamond Princessin kuolleiden luku on myös aika pieni. Ja siellä on kuitenkin aika kauan osa sairastanut.

Ja Japanin, Hong Kongin ja Singaporen. Kaikissa noissa paikoissa, joissa on jo pidempään sairastettu on matala kuolleisuus. Hyvä niin.

Vierailija
24544/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä aio huijata, mutta 2020-luku on ollut äärimmäisen outo ja nyt eletään vasta ensimmäisen vuoden helmikuuta...

2020-luku kuulostikin jo ennen sitä pahaenteisenä lukuna

Vierailija
24545/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykää muuten katsomassa ketjua "Jos joutuisit Koronan takia kotiarestin niin malttaisitko pysyä 14 päivää kotona".

Ei tule kotikaranteenit onnistumaan Suomessa. Yksi aikoo silti lähteä ulkoilemaan, toinen kauppaan ja jotkut ei aio ollenkaan pysyä kotona...

Millä perusteella se ulkoilu pitäisi kieltää?

Mikäs karanteeni se on, missä ulkoillaan?

Mutta noin muuten, ei kannata ihmetellä, mikseivät viranomaiset "tee mitään". Eihän minkään tekemisestä olisi mitään hyötyä, kun käskyjä ei kuitenkaan noudatettaisi "voin mä vähän käydä ulkoilemassa, kaupassa ja kaverilla" sen enempää kuin suosituksiakaan (yskimis- ja käsihygienia on useimmilla retuperällä).

Karanteenissa eristetään muista ihmisistä ja mahdollisesti eläimistä. Kyllä karanteenissa saa ulkoilla esimerkiksi omalla pihalla, kunhan se ei aseta muita ihmisiä kontaktivaaraan.

Hölmöä luottamista. Esim Englannissa oli lavantauti-Mary, joka oli superlevittäjä. Se pääsi sairaalan jälkeen vapaaksi, sitä vastaan, että lupaa olla menemättä enää keittiötyöhön.

Hän oli muutaman vuoden pyykkärinä, mutta meni sitten salaa keittiöön väärällä nimellä. Tartutteli taas. Lopulta jäi kiinni ja oli loppuikänsä kaltereiden takana.

Vierailija
24546/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diamond Princessin kuolleiden luku on myös aika pieni. Ja siellä on kuitenkin aika kauan osa sairastanut.

Ja Japanin, Hong Kongin ja Singaporen. Kaikissa noissa paikoissa, joissa on jo pidempään sairastettu on matala kuolleisuus. Hyvä niin.

Mutta nyt on havaittu, että virus on erilainen koostumukseltaan Italiassa. Se leviää Euroopassa se erilainen kanta.

Vierailija
24547/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että panikoituja ja hysteerikot eivä ajattele asiaa pitkällä aikavälillä ja analyyttisesti. He reagoivat äkilliseen uutiseen ja panikoituvat.

Jaa. Minua nimiteltiin jossain ketjun alkupäässä (tammi-helmikuun vaihde) sekä hysteeriseksi että panikoivaksikin kun totesin että on parasta tsekata kotivara ja varautua siihen että tauti jyllää pian Euroopassa/suomessa. Itse olen varautunut nyt nämä viikot sen mitä tällaista varten voi varautua, seurannut ulkomaalaisia uutisia ja edelleenkään en ole paniikissa tai hysteerinen. Tämä etenee ihan just niin kuin pystyi päättelemään jo tammikuussa, hieman vaan nopeammin kuin mitä aluksi veikkasin. Ainoa mihin ei voinut varautua on tämä suomalaispoliitikkojen täydellinen denial-tila sekä suomalaisviranomaisten vähättely siitä kuinka monilla tavoilla ja herkästi tauti todellisuudessa tarttuu. Lukuisia kertoja on uutisoitu kuinka oireeton on tartuttanut muita, mutta viimeksi eilen HUSin lääkärit kertoi kuinka "oireeton ei tartuta" ja siksi kumpikaan nyt varmistuneista ei vaan ole voinut altistaa kuin yhden kaksi ihmistä.

Minua suorastaan järkyttää poliitikkojen ja viranomaisten välinpitämättömyys. Luulisi, että ihmishenkien ja varsinkin oman maan kansalaisten suojelemiseksi tehtäisiin kaikki mahdollinen, mutta eipä kuule julkishallinnon edustajien suusta muuta kuin diibadaabaa jos edes sitä. Toivottavasti mahdollisimman moni ministeri ja THL:n johtava vätys saisi tartunnan. Ehkä sitten seuraavalla kerralla eliittikin jaksaisi panostaa epidemian leviämisen estämiseen.

Viranomaisten suhtautuminen ihmetyttää minuakin. Eilen törmäsin uutiseen, jossa viranomaiset naureskelivat kuinka nyt suuri joukko suomalaisia kuvittelee saaneensa koronaviruksen. Miksi ihmeessä heitä täytyy pilkata? Ja vielä virkamiesten taholta.

Sain itsekin eilen yllättäen hyvin voimakkaita influenssaoireita, vaikka olen ottanut rokotteen. Ja oirelu jatkuu lihaskipuina, kuumeena ja kuivana yskänä.

Omassa tilanteessani eniten ihmetyttää se, että lemmikkilintuja alkoivat pelkäämään minua 3 päivää sitten. Sellaista ei ole ennen tapahtunut vaikka olen ennenkin ollut sairaana.

Linnut huomaavat herkästi sellaisia asioita joita ihmiset eivät huomaa. Se on tunnettua että ne välttelevät sairaita lintuja jo silloin kun sairaus ei näy päällepäin. Mutta minä en ole lintu, eivätkä ne minun sairauksiani ole ennen säikkyneet.

Pitäisiköhän tässä nyt sovittaa foliohattua minulle vai mun linnuille 😲

Soita terveysasemalle ja kysy, mitä neuvovat. Kerro sitten tänne.

En itse ehkä kertoisi tuota lintu juttua ollenkaan. Voi olla että ohjaisivat terveysasemalla ihan muualle kuin laboratorioon. Tosin ei sekään ole aina huono asia, mutta....

Ehkä sais jopa paremmat lääkkeet.. Mut vois joutua karanteeniin.

Vierailija
24548/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa toimiva keino karanteeniin ilman ovien kiinni naulaamista olisi naapurikyylien hyväksikäyttö. Jokaisen karanteenissa olevan kuvat julkaistaisiin ja esimerkiksi kerrostalossa asunnon oveen vielä vaikka punainen huutomerkki sekä kuvat joita koskee. Naapuriston kyylät ilmiantaisivat välittömästi kun näkisivät jonkun karanteenissa olevan liikkuvan asunnon ulkopuolelle. Jokaisesta bongauksesta voitaisiin luvata vaikka ämpäri ja kymmenen tultua täyteen saisi kahvipaketin. Kyylien päivät menisivät rattoisasti kilpaillen kuka päivän paras ilmiantaja. 

Onneksi mun lenkki maastoihin ei ole naapureilla näköyhteyttä.

Vierailija
24549/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nyt on havaittu, että virus on erilainen koostumukseltaan Italiassa. Se leviää Euroopassa se erilainen kanta.

Noh, kannattaako sen viimeisen tiedon varaan pistää kaikki uskonsa? Eiköhän nyt katsota kehittyykö tästä mitään erilaista kuin muualla.

Vierailija
24550/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykää muuten katsomassa ketjua "Jos joutuisit Koronan takia kotiarestin niin malttaisitko pysyä 14 päivää kotona".

Ei tule kotikaranteenit onnistumaan Suomessa. Yksi aikoo silti lähteä ulkoilemaan, toinen kauppaan ja jotkut ei aio ollenkaan pysyä kotona...

Millä perusteella se ulkoilu pitäisi kieltää?

Mikäs karanteeni se on, missä ulkoillaan?

Mutta noin muuten, ei kannata ihmetellä, mikseivät viranomaiset "tee mitään". Eihän minkään tekemisestä olisi mitään hyötyä, kun käskyjä ei kuitenkaan noudatettaisi "voin mä vähän käydä ulkoilemassa, kaupassa ja kaverilla" sen enempää kuin suosituksiakaan (yskimis- ja käsihygienia on useimmilla retuperällä).

On se ikävää, kun et voi kontrolloida muita ihmisiä.

Yhteiskunnan pitäisi hoitaa se kontrolli.

Se toimi hyvin Kiinassa ja SIngaporessa.

Vierailija
24551/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trumpin koronakommentteja:

-korona on demokraattien huijaus

-korona häviää huhtikuussa kun ilmat lämpeää

-kaikki jotka ovat joskus saaneet koronan voivat aivan äärimmäisen hyvin ja parantuvat täysin

-olen varma että ongelma ei kestä kauaa

-tiedämme viruksesta äärettömän paljon ja rokote on käytettävissä aivan kohta

Nuo ei ole niin hulluja kuin siteeratessa luulisi.

Esim tuo eka, että korona on demokraattien huijaus. Siitä saa käsityksen, että demokraatit ovat keksineet koko jutun ja se on huijausta. Jostain kuitenkin luin, että Trump tarkoittaa, että korona leviää siksi, että demokraatit haluavat avoimet rajat. Eli siksi hän väittää sitä huijaukseksi.

En kannata trumpia, sillä hän ajaa alas köyhien terveydenhoitoa, jota Obama paransi.

Mutta suomessa myös mollataan trumpia epäreilusti. Eli hänestä mustamaalataan täällä huonompaa kuvaa kuin hän on. Ei häntä olisi äänestetty presidentiksi, jos hän olisi seniili, kaheli, tyhmä jne.

Eikö? Ei pidä aliarvioida amerikkalaisten typeryyttä. Eilen tehdyn gallupin mukaan 16% vastanneista ei ollut ihan varma aiheuttaako Corona-olut koronaviruksen ja 38% oli ihan varma, että tässä tilanteessa he eivät missään tapauksessa joisi Corona-olutta, joka sentään on heille tuttu tuotemerkki. Vähän sama kun maailmalla olisi olvivirus ja täällä ihan tosissaan ihmiset sankoin joukoin olisivat epävarmoja siitä, että oisko mahdollisesti tää Olvin bisse syypäänä siihen Kiinasta lähteneeseen virukseen. Et nyt o paree jättää juomatta :D https://www.esquire.com/food-drink/drinks/a31154824/coronavirus-america…

Vierailija
24552/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeija valmiina: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=7418381

Onko Suomessa armeija valmiina myös?

Pitäisi täälläkin määrätä kaupungeissa ulkonaliikkumiskieltoja. Ja niitä valvoisi armeija. (mutta piräiis saada laista pois se, että kela korvaa karanteenia alta koko palkan, sillä jollei poisteta, karanteeneja ei tule.)

Kyllä täällä pitäisi ottaa Kiinassa tehokkaiksi huomattu keinot käyttöön.

Jos tauti alkaa levitä jossain kaupungissa, niin kaduilla ei saisi liikkua. (perheestä yksi saisi joka toinen päivä käydä kaupassa. Ja kaupunkeja pitäisi voida myös sulkea.

Nyt heti voisi jo sulkea koulut ja mahdollisimman monta ihmistä etätöihin.

2 viikko pitäisi saada saikkua omasta ilmoituksesta ja yhtään kipeenä ei saisi tulla töihin.

Tuon etätyöhön jäämisen pitäisi olla oletus myös silloin, jos joku muu perheessä oireilee.

Vierailija
24553/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Go kyylät!

Eiku hemmetti. Nehän sairastuu ekana kun pitää kaikkien postiluukuista käydä kurkkimassa ja nuuhkimassa.

Vierailija
24554/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei missään kerrota siitä, mitä ne vain lievät oireet olivat tartuttajilla, josniitä ei tunnistettu koronaksi?

Googlaa keuhkokuume käypä hoito ja siitä lievä.

Vierailija
24555/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvä.

Kerrostaloissa ongelma on, että ilmanvaihto voi levittää tautia ja rappukäytävä, kun sille viedään ruokaa.

Vierailija
24556/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en kyllä aio huijata, mutta 2020-luku on ollut äärimmäisen outo ja nyt eletään vasta ensimmäisen vuoden helmikuuta...

2020-luku kuulostikin jo ennen sitä pahaenteisenä lukuna

Peljästyttävä Double-Tiu 😱

Vierailija
24557/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että panikoituja ja hysteerikot eivä ajattele asiaa pitkällä aikavälillä ja analyyttisesti. He reagoivat äkilliseen uutiseen ja panikoituvat.

Jaa. Minua nimiteltiin jossain ketjun alkupäässä (tammi-helmikuun vaihde) sekä hysteeriseksi että panikoivaksikin kun totesin että on parasta tsekata kotivara ja varautua siihen että tauti jyllää pian Euroopassa/suomessa. Itse olen varautunut nyt nämä viikot sen mitä tällaista varten voi varautua, seurannut ulkomaalaisia uutisia ja edelleenkään en ole paniikissa tai hysteerinen. Tämä etenee ihan just niin kuin pystyi päättelemään jo tammikuussa, hieman vaan nopeammin kuin mitä aluksi veikkasin. Ainoa mihin ei voinut varautua on tämä suomalaispoliitikkojen täydellinen denial-tila sekä suomalaisviranomaisten vähättely siitä kuinka monilla tavoilla ja herkästi tauti todellisuudessa tarttuu. Lukuisia kertoja on uutisoitu kuinka oireeton on tartuttanut muita, mutta viimeksi eilen HUSin lääkärit kertoi kuinka "oireeton ei tartuta" ja siksi kumpikaan nyt varmistuneista ei vaan ole voinut altistaa kuin yhden kaksi ihmistä.

Minua suorastaan järkyttää poliitikkojen ja viranomaisten välinpitämättömyys. Luulisi, että ihmishenkien ja varsinkin oman maan kansalaisten suojelemiseksi tehtäisiin kaikki mahdollinen, mutta eipä kuule julkishallinnon edustajien suusta muuta kuin diibadaabaa jos edes sitä. Toivottavasti mahdollisimman moni ministeri ja THL:n johtava vätys saisi tartunnan. Ehkä sitten seuraavalla kerralla eliittikin jaksaisi panostaa epidemian leviämisen estämiseen.

Viranomaisten suhtautuminen ihmetyttää minuakin. Eilen törmäsin uutiseen, jossa viranomaiset naureskelivat kuinka nyt suuri joukko suomalaisia kuvittelee saaneensa koronaviruksen. Miksi ihmeessä heitä täytyy pilkata? Ja vielä virkamiesten taholta.

Sain itsekin eilen yllättäen hyvin voimakkaita influenssaoireita, vaikka olen ottanut rokotteen. Ja oirelu jatkuu lihaskipuina, kuumeena ja kuivana yskänä.

Omassa tilanteessani eniten ihmetyttää se, että lemmikkilintuja alkoivat pelkäämään minua 3 päivää sitten. Sellaista ei ole ennen tapahtunut vaikka olen ennenkin ollut sairaana.

Linnut huomaavat herkästi sellaisia asioita joita ihmiset eivät huomaa. Se on tunnettua että ne välttelevät sairaita lintuja jo silloin kun sairaus ei näy päällepäin. Mutta minä en ole lintu, eivätkä ne minun sairauksiani ole ennen säikkyneet.

Pitäisiköhän tässä nyt sovittaa foliohattua minulle vai mun linnuille 😲

Soita terveysasemalle ja kysy, mitä neuvovat. Kerro sitten tänne.

En kehtaa.

Nehän pitäis minua hulluna ja joutuisin vielä mielisairaalaan.

Taidan askarrella foliohatut linnuille. Ja lopuksi vielä yhden omaan päähän.

Vierailija
24558/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trumpin koronakommentteja:

-korona on demokraattien huijaus

-korona häviää huhtikuussa kun ilmat lämpeää

-kaikki jotka ovat joskus saaneet koronan voivat aivan äärimmäisen hyvin ja parantuvat täysin

-olen varma että ongelma ei kestä kauaa

-tiedämme viruksesta äärettömän paljon ja rokote on käytettävissä aivan kohta

Nuo ei ole niin hulluja kuin siteeratessa luulisi.

Esim tuo eka, että korona on demokraattien huijaus. Siitä saa käsityksen, että demokraatit ovat keksineet koko jutun ja se on huijausta. Jostain kuitenkin luin, että Trump tarkoittaa, että korona leviää siksi, että demokraatit haluavat avoimet rajat. Eli siksi hän väittää sitä huijaukseksi.

En kannata trumpia, sillä hän ajaa alas köyhien terveydenhoitoa, jota Obama paransi.

Mutta suomessa myös mollataan trumpia epäreilusti. Eli hänestä mustamaalataan täällä huonompaa kuvaa kuin hän on. Ei häntä olisi äänestetty presidentiksi, jos hän olisi seniili, kaheli, tyhmä jne.

Eikö? Ei pidä aliarvioida amerikkalaisten typeryyttä. Eilen tehdyn gallupin mukaan 16% vastanneista ei ollut ihan varma aiheuttaako Corona-olut koronaviruksen ja 38% oli ihan varma, että tässä tilanteessa he eivät missään tapauksessa joisi Corona-olutta, joka sentään on heille tuttu tuotemerkki. Vähän sama kun maailmalla olisi olvivirus ja täällä ihan tosissaan ihmiset sankoin joukoin olisivat epävarmoja siitä, että oisko mahdollisesti tää Olvin bisse syypäänä siihen Kiinasta lähteneeseen virukseen. Et nyt o paree jättää juomatta :D https://www.esquire.com/food-drink/drinks/a31154824/coronavirus-america…

Ei muakaan huvittaisi nyt juoda koronaolutta, jos olutta joisin. Vaikka tiedän, ettei mitään tekemistä sairauden kanssa.

Vierailija
24559/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

21.2. Lombardiassa 16 koronatartuntaa. 29.2. lähes tuhat. Eurooppaan viikon sisällä levinneistä tartunnoista suurimmalla osalla yhteys Pohjois-Italiaan.

Virus tykkää vuoristoilmasta.

Kosteassa ja viileässä ilmassa virus elää huomattavasti pidempään (esim. pinnoilla), kun kuumissa olosuhteissa.

Näin on ja siksi viruskaudet ovat yleensä talviaikaan. Kesää kohti mennään ja tämäkin epidemia tulee laantumaan pikkuhiljaa.

Kalenterin mukaan kyllä, mutta ulos kun katsoo niin ennemminkin sieltä on vasta nyt se talvi tulossa pitkän syksyn jälkeen. Muutenkin maalis- ja huhtikuu on useinkin enempi talvi- kuin kevätkuukausia ja sitten se kevätkin venyy ja vanuu kuin syksy pitkälle kesäkuun puolelle.

Ei olisi mikään ihme vaikka kesän alku siirtyisi vieläkin pidemmälle kuin muutamana viime vuotena jolloin vielä jussinakin on ollut se max 10 astetta..

Vierailija
24560/176779 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttunut siten, että todella lieviä tapauksia? kirjoitti:

Eli virus on saattanut mutatoitua ( aina ne mutatoituvat) lievempään muotoon yleensä pandemiassa , eli se vaikeuttaa tartuntojen löytämistä Euroopassa, koska niitä ei havaita, luultavasti paljon oireettomia ihmisiä siis, tarkoittaa tämä lause. Eli uskon sitä olevan ihan jokaisessa Euroopan maassa nyt. Itselläni oli heti joulun jälkeen erikoinen flunssa, tuntui lähinnä keuhkoissa oudolta. Yöllä täytyi kääntyä paremmin, koska tuntui ettei muka saa henkeä kunnolla.... flunssa on jatkunut vaihtelevalla menestyksellä ainakin tammikuusta asti... lisäksi minulla oli 3 viikkoa yhtäjaksoisesti vaarattomia rytmihäiriöitä ( mahd. Sydänlihastulehdus) ja se paranee itsellään, niin loppui myös rytmihäiriöt itsestään. Uskoisin siis, että todellakin se on jo Suomessa, koska matkailu Italiaan ollut niin tiheää. Sama koskee Espanjaa. Itse olen pysynyt vain Suomessa, mutta Perussairauksien takia usein olen ollut mm. Näytteenotoissa.

Herrantähden, minäkö täällä kirjoitan? Kolme viikkoa hyvin lievää kurkkukipua lähinnä aamuisin, helmikuun alkupuolella kovaa väsymystä ja viikko sydämen lisälyöntisyyttä, joka ajoi tutkimuksiin. Samaan aikaan tuota satunnaista hengenhaukkomista, hyvin hentoja kuivia yskänpuuskia. Tutkimuksissa isälyöntisyys todettiin harmittomaksi,  keuhkokuva puhdas, verikokeet puhtaat, mitä nyt leukosyytit hieman koholla - jotakin oli siis meneillään. Lievää lämpöilyä pari päivää. Nyt olo on normaali. Syön sytoja perussairauteen, mikä saattaa selittää leukkarit. Rytmäreiden aikaan olin vuosilomalla, vointi on ollut hyvä koko ajan.

Ketju on lukittu.