Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ilmoitin opelle lapsen koronatestin tuloksen, kun oli syksyllä kuumeessa, oli nega
Hmm, itselle ei kyllä tullut mieleen että pitäisi opelle ilmoittaa testistä ja negatuloksesta kun koululainen oli kipeänä. Näinköhän meidänkin ope nyt ajattelee ettei nuokaan testeissä käyneet kun en tajunnut ilmoittaa? Laitoin vain viestin että lapsi sairaana, en sen tarkemmin selostanut testeihin menoa tai testitulosta.
Oletteko siis muut tosiaan laittaneet opelle ilmoituksen siitä jos lapsi menee testiin ja ilmoittaneet testituloksesta? Itse olen ajatellut että testiasia kuuluu sitten vasta koululle jos lapsella todetaan korona, ja kun testiin nyt kuitenkin oletetaan kaikkien flunssaisten menevän niin en ole nähnyt tarpeelliseksi asiaa koululle tiedottaa.
Alapeukuista päätellen olen siis tosiaan toiminut väärin kun en ole kertonut koululle että nyt lapsi menee koronatestiin ja nyt sai negatuloksen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ilmoitin opelle lapsen koronatestin tuloksen, kun oli syksyllä kuumeessa, oli nega
Hmm, itselle ei kyllä tullut mieleen että pitäisi opelle ilmoittaa testistä ja negatuloksesta kun koululainen oli kipeänä. Näinköhän meidänkin ope nyt ajattelee ettei nuokaan testeissä käyneet kun en tajunnut ilmoittaa? Laitoin vain viestin että lapsi sairaana, en sen tarkemmin selostanut testeihin menoa tai testitulosta.
Oletteko siis muut tosiaan laittaneet opelle ilmoituksen siitä jos lapsi menee testiin ja ilmoittaneet testituloksesta? Itse olen ajatellut että testiasia kuuluu sitten vasta koululle jos lapsella todetaan korona, ja kun testiin nyt kuitenkin oletetaan kaikkien flunssaisten menevän niin en ole nähnyt tarpeelliseksi asiaa koululle tiedottaa.
Meidän lapsen opettaja ainakin suhtautuu koronaan niin vähättelevästi että en usko hänen haluavan edes kuulla oppilaiden testeissä käynnistä. Syksyllä vanhempain vartissa huokaili kovasti sitä kuinka hankalaa on kun oppilaat ovat nyt jokaisen pikkunuhan ja yskän takia koulusta pois, ja kuinka älytöntä ja ylireagointia tämmöinen hänen mielestään on.
Lenkillä koettua: ravintolan ikkunasta sisään kurkatessa siellä 70- kymppisenä istu iltaa suvun/ tuttujen kanssa. Asiakkailla ei kellään maskeja, tietysti, kun syödään, henkilökunnalla eli tarjoilijalla maskit.
Lenkillä puuskutetaan, ei pidetä välejä yhtään. Tilaa väistää on, mutta sitä ei käytetä, sylkäistään ohitettavan kohdalla niin, että räkä roiskuu. Korona varovaisuus taitaa olla historiaa osalle?
Surettaa surettaa surettaa, ei se, että maailma muuttuu niin, ettei enää matkustella tai se, että ollaan perheen kesken, ne on hyviä asioita, mitä Korona toi.
Surettaa se, mihin ollaan menossa, mikä on edessä. Ja kukaan ei tee mitään.
Halloota, herätys, ei meidän tarvitse mennä massan mukana, voidaan tehdä omat hyvät, kestävät päätökset, rohkeutta Suomi nousta tekemään hyvät päätökset Suomen kannalta, viisaat päätökset!
Vierailija kirjoitti:
Luokitellaanko Koronapiikkiin kuolevat Koronakuolleisiin?
Nyt on jo annettu noin 5 miljoonaa rokotetta, joten ei siitä ainakaan kovin liukas äkkilähtö taida tulla.
Pääministeri Boris Johnsson on varoittanut, ilmoittaessaan uusista neljännen valmiustason tiukoista sulkurajoituksista, että koronaviruksen uusi muunnos voisi olla jopa 70 prosenttia tarttuvampi kuin aiemmat liikkeellä olleet COVID-kannat. Oxfordin yliopistun huippututkija vaatii avoimuutta tiedolle, joka sulki Yhdistyneen kuningaskunnan.
Oxfordin yliopiston lääketieteen professori Carl Heneghan ilmaisi avoimen skeptisyytensä kerrotusta 70 prosentin luvusta. Hän sanoi: ”Olen tehnyt tätä työtä 25 vuoden ajan ja voin sanoa, ettet voi määrittää määrää niin lyhyessä ajassa.”
Hän lisäsi, että jokainen asiantuntija sanoo samaa, että on aivan liian aikaista tehdä tällaista päätelmää. Professori Heneghanin mukaan lukujen perusteet julkaisematta jättäminen heikentää yleistä luottamusta.
Vierailija kirjoitti:
Korona on vaarallinen verisuonitauti ja lapset ei edes saa näkyviä oireita. Luokalla voi olla terveeltä vaikuttava tartuttaja.
Sitten, kun tähän koronaan lisätään vielä lihavien lapsien valmiiksi pilalla olevat verisuonet niin ei ihme, että vuosien päästä tulee oudosti sairaita lapsia lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Lenkillä koettua: ravintolan ikkunasta sisään kurkatessa siellä 70- kymppisenä istu iltaa suvun/ tuttujen kanssa. Asiakkailla ei kellään maskeja, tietysti, kun syödään, henkilökunnalla eli tarjoilijalla maskit.
Lenkillä puuskutetaan, ei pidetä välejä yhtään. Tilaa väistää on, mutta sitä ei käytetä, sylkäistään ohitettavan kohdalla niin, että räkä roiskuu. Korona varovaisuus taitaa olla historiaa osalle?
Sama havainto. Ei välitetty koronarajoituksista täällä Etelä-Suomessakaan. Näytti menevän rappuun koko suku vauvasta vaariin. Kaikki hymyssä suin. Samaan aikaan lähikoulussa jatkuvasti koulutartuntoja ja samassa talossa altistuneita.
Hei eivät tiedä, mitä tekevät... Ei vaikuta tiedotus, jos siitä on edes kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä olen laittanut jo aivan kohtiliaisuudesta. Ei tarvitse pohtia, onko koulussa koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapsen opettaja ainakin suhtautuu koronaan niin vähättelevästi että en usko hänen haluavan edes kuulla oppilaiden testeissä käynnistä. Syksyllä vanhempain vartissa huokaili kovasti sitä kuinka hankalaa on kun oppilaat ovat nyt jokaisen pikkunuhan ja yskän takia koulusta pois, ja kuinka älytöntä ja ylireagointia tämmöinen hänen mielestään on.
Ai teillä oli vanhempainiltoja vartti. Meillä on ollut ehdoton kielto, ettei vanhemmat ja muut ulkopuoliset saa mennä kouluun sisälle. Ei ole ollut mitään vanhempainiltoja edes netissä.
Hyvä mahdollisuus estää kontaktit rasittaviin ja "huolta-aiheuttaviin" vanhempiin. Kerrankin työrauha opettajille. Tämä on ollut asenne koulussa jo pitkään, vanhemmat vain häiritsee opetusta.
Vierailija kirjoitti:
Jottei totuus unohtuisi
https://www.vauva.fi/keskustelu/3999095/hus-pomo-lapissa-lomailemassa?c…
Hupsis tupsi kuis se nyt silleen?
HUSin ex-johtaja: Kahdessa viikossa 77 kuollutta – ”taistelu ei ole ohi”
Tilanne ei ole vielä laantunut, Aki Lindén muistuttaa.
Kansanedustaja, HUSin ex-johtaja Aki Lindén (sd.) muistuttaa, että ”taistelua” koronavirusta vastaan ei ole vielä läheskään voitettu. Viimeisen kahden viikon aikana Suomessa on virukseen menehtynyt 77 henkilöä, vaikka koronatoimia on kiristetty.
– Kun ensimmäinen suomalainen kuoli keväällä koronaviruksen aiheuttamaan sairauteen, se oli ykkösuutinen. Nyt on 14 viime vuorokauden aikana koronaan menehtynyt 77 henkilöä, vaikka joulukuun alussa rajoituksia lisättiin. Tämä taistelu ei ole ohi eikä edes laantunut, Lindén kirjoitti lauantaina Twitterissä.
---
Verkkouutiset
Melatoniinilla yllättävä vaikutus koronaoireisiin
https://www.verkkouutiset.fi/melatoniinilla-yllattava-vaikutus-koronaoi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jottei totuus unohtuisi
https://www.vauva.fi/keskustelu/3999095/hus-pomo-lapissa-lomailemassa?c…
Hupsis tupsi kuis se nyt silleen?
Niin, eikö oo jännä että kansalla on taas eri säännöt ku näillä "paremmilla" ihmisillä? Eiköhän nuoki tiedä että mitään pandemiaa ei ole. Kattokaa niitä tekoja edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007715725.html
Minkähän tyyppinen haitta rokotteesta on tullut?
Jos joku vammautuu tai kuolee rokotteeseen, pitääkö vammoja tai kuolemia olla 5 kappaletta, ennen kuin se haitta voidaan kertoa? Uutisessa lukee.
Kuolemaa nyt tuskin kutsuttaisiin haitaksi.
Yksistyisyyden suoja on melko kummallinen käsite nykyään. Ihmiset varmaan haluaisivat tietää sen haitan, eli oliko vaikka allerginen reaktio vai mikä. Eivät sitä, kuka se ihminen oli, oliko mies tai nainen tai missä asuu ja minkä ikäinen. En ymmärrä, kun meitä kuitenkin on monta miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä mene laumasuojaesimerkkinä käytetyssä Manauksessakaan hyvin, päivittäinen sairaalaan joutuvien määrä on ylittänyt huhtikuun ennätyksen.
Daily hospitalizations in Manaus has now passed the April peak. 778 patients in hospital with confirmed COVID and over 1k more suspected cases in hospital. SRAG indicators have been pointing up for weeks now. Given high AR (at least 44% by June) the situation is very concerning. https://twitter.com/CovidSerology/status/1345069530138038272
Ei tätä tautia muu kuriin saa kuin tiukka tukahdutus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007715725.html
Minkähän tyyppinen haitta rokotteesta on tullut?
Jos joku vammautuu tai kuolee rokotteeseen, pitääkö vammoja tai kuolemia olla 5 kappaletta, ennen kuin se haitta voidaan kertoa? Uutisessa lukee.
Kuolemaa nyt tuskin kutsuttaisiin haitaksi.
Yksistyisyyden suoja on melko kummallinen käsite nykyään. Ihmiset varmaan haluaisivat tietää sen haitan, eli oliko vaikka allerginen reaktio vai mikä. Eivät sitä, kuka se ihminen oli, oliko mies tai nainen tai missä asuu ja minkä ikäinen. En ymmärrä, kun meitä kuitenkin on monta miljoonaa.
Kyllä kuolema haittaa monia ihmisiä, se tekee elämästä mahdottoman.
Ihmisen kuolemista ei pidä vähätellä.
Feministin ajatuksia koronasta:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuista päätellen olen siis tosiaan toiminut väärin kun en ole kertonut koululle että nyt lapsi menee koronatestiin ja nyt sai negatuloksen..
Tuossa alapeukku tarkoitti, ettei olla ilmoitettu opelle koronatestituloksista, kun ne on olleet negatiivisia. Yläkoululaiset kyllä puhuu keskenään, jos joku on käynyt testissä. Ei kuulu mielestäni opelle testitulokset ala-asteellakaan.
Tiedätkö siis varmasti että oppilaat eivät käy testeissä vai onko vain niin että vanhemmat eivät testiin menosta koululle ilmoita koska ei ole mitään syytä negatestistä koulua infota?