Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
152261/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei rokotteet muuta tilannetta kesään mennessä parempaan suuntaan ja ulkomailta tuodaan virusta samalla tahdilla Suomeen, minusta tuntuu että monille tulee totaalinen väsyminen rajoituksiin. Kun itse on tapaamatta läheisiä ja käyttää maskia ja välttää kaikkia mahdollisia ihmiskontakteja, niin ihan oikeasti nämä uutiset ulkomailta reissaavista saa miettimään, miksi minä teen uhrauksia kun toiset vesittää ne ilman huolen häivää.

Minä olen luovuttanut jo. Olin joulun ihan rennosti vanhempieni luona Lapissa ja tapasin sukulaisia ja lapsuudenystäviä. Sisarukset tuli myös sinne. Todella mukava joulu, ihan parasta koko tässä vuodessa. Oli lunta ja vähän pakkasta, yhdessäoloa, hyviä ruokia. En todellakaan jäänyt yksin kaupunkikaksioon. Miksi olisin jäänyt, sadat tuhannet muutkin vietti perhejoulua välittämättä rajoituksista.

Etkä varmasti ole ainoa. Me suomalaiset noudatettiin kevään aikana erinomaisen hienosti kaikkia suosituksia, mutta kun syksyn tullen huomattiin, ettei enää olekaan niin väliä, noudatetaanko vai ei, monet luovuttivat jo silloin. Olisi kiva tietää, mitä ne hallituksen palkkaamat käyttäytymistieteilijät ovat saaneet aikaiseksi. Vai ovatko saaneet aikaiseksi yhtään mitään. Kun tavallinen kansalainenkin tajuaa, että jo  10 kk omaa elämäänsä kiltisti rajoittaneillakin alkaa tulla mitta täyteen. Ei voi loputtomiin olettaa, että "tottelevaisetkaan" jaksaisivat himmailla vain kotona ja olla tapaamatta läheisiään ja ystäviään samaan aikaan, kun osa suomalaisista elää ihan kuin mitään pandemiaa ei olisikaan. Kuulun näihin "tottelevaisiin" jaksan tätä enää muutaman päivän. Vuodenvaihteen jälkeen alan elää kuten ennenkin. Otan riskin, että saan tartunnan ja taudin vakavan muodon, mutta nyt on jo jonkun toisen vuoro kökkiä kotona. Mä olen oman osuuteni jo tehnyt. 

Minäkin luovutin jo syksyllä. Ei jaksa tätä pelleilyä enää. Ei tässä touhussa oo päätä eikä häntää. Ei oo korona ainakaan vielä tarttunu, vaikka oon normaalisti eläny ja liikkunu, olen töissä satojen ihmisten kanssa tekemisissä jne. En tiiä mistä muut sitä koronaa oikein repii..

Tuo strategia voi olla hyvä, jos pää ei muuten kestä.

Mutta... jos joku päivä käykin huonosti ja joutuu esim. henkitoreissaan sairaalaan, voi tulla katumuksen tunne (liian myöhään). Tai jos käy ilmi, että on tartuttanut jonkun läheisensä, joka sairastuu pahasti.

En tiedä onko todennäköisyydet sinun juttusi, mutta Suomessa on koko ajan isompi todennäköisyys saada korona tartuntamäärien kasvaessa. Jonkin aikaa voi pärjätä tuurilla ilman tartuntaa, mutta mitä enemmän ja kauemmin olet ihmisten kanssa tekemisissä, korona kyllä sinut jossain kohtaa löytää.

Olen yksi aiemmista kirjoittajista. Mun pääni kestäisi ihan hyvin vielä kotona kökkimistäkin (siis pidempään kuin olen jo 10 kk kökkinyt käymättä edes kaupassa), mutta mun pääni ei kestä enää tätä vitutusta. Olen korviani myöten täynnä hallituksen ja viranomaisten nalkuttamista.."älä tapaa ketään, älä tee mitään, pysy kotona" .  Kun Skopjen lennot alkoivat ja niiltä lennoilta koronapositiiviset saivat mennä töihin (ja menivät  tietysti myös kauppaan jne), ensimmäiset vitutuksen oireet ilmenivät. Miksi mun pitäisi pysyä kotona, jos kerran muidenkaan ei tarvitse?  Suomella olisi ollut varaa hyvin nopeasti tehdä esim aiemmista vastaan.o.ttokeskuksista valvottuja karanteenipaikkoja maahan tulijoille. Jo pelkästään Italiaan lahjoitetuilla miljoonilla olisi hoidettu tämäkin homma. Mutta kun ei. Piti päästää koronapositiviset maahan, töihin, kauppakeskuksiin, ravintoloihin ja kahviloihin. Sitten vaan suositellaan nalkuttamiseen asti pandemiaan vakavasti suhtautuville, että käyttäkää maskia, jotta ette tartuta ketään. WTF?!?! 

Ja nyt on sitten onnistuneesti saatu maahan sekä brittiläinen että afrikkalainen mutaatio koronaviruksesta. No voi kiitos paljon, juuri tätä varten olenkin kökkinyt kotona! Kun eihän nyt mitenkään voitu rajoittaa ihmisten matkustamista. Jos ei voi rajoittaa ihmisten matkustamista ja siten viruksen leviämistä, mitäpä tässä muuta kuin lyödä hanskat tiskiin itsekin. Ei. Vois. Vähempää. Enää. Kiinnostaa. 

Kai oot ulkoillut joka kertoi kökkineensä sisällä . ?

Mä ainakin puhun sisällä kökkimisestä vaikka normia enemmän olenkin ulkoillut ja ylipäätään liikkunut. Elämä on minusta kotona kökkimistä kun siitä on siivonnut jo keväällä kaiken livesosiaalisuuden eli ravintoloissa syömässä käymisen, kahviloissa istuskelut ja kaupungilla ihan vaan huvikseen hengailun ystävien kanssa. Normisti olisin käynyt myös Tukholman reissulla pariinkin kertaan ja etenkin joulun alla olisi ollut vaikka mitä illanistujaista ja joulumarkkinaa.

Silti olen enemmän introvertti luonteeltani (minua sosiaalisemmat käy jo sääliksi) ja viihdyn hyvin yksinkin, mutta liika vaan on liikaa ja varsinkin kun tämä on näemmä aivan turhaa kun tämä omituinen kituuttaminen vaan jatkuu ja jatkuu eikä tartuntoja edes yritetty pitää kesän tasolla.

Lopullisesti mä menetin toivoni tähän Marinin hybridiin kolmiportaisine asteikkoineen siinä vaiheessa, kun perustasolta oltiin siirrytty reilusti kiihtymisvaiheeseen eikä kukaan lotkauttanut eväänsäkään jotta oltaisiin pikapikaa päästy takaisin perustasolle. Ehei, tilanne prseiltiin leviämisvaiheeksi ja siinä onkin sitten jumitettu jo reilusti kuukausi eikä vielä olla päästy takaisin edes kiihtymisvaiheeseen perusvaiheesta puhumattakaan.

Mulle riitti ja mitään rokotetta en tule ottamaan.

Tukahduttaminen olisi järkevää, jos asia koskisi vain Suomea. Nyt se ei hyödytä, koska virusta on ympäri maailman. Suuri osa esim. kehittyvistä maista ei pysty sitä tukahduttamaan.

Jos meillä Suomessa olisi virus tukahdutettu, todella monella olisi taas töitä, me suomalaiset voisimme tavata omia rakkaitamme, isovanhemmat voisivat taas olla lastenhoitoapuna lapsilleen, voisimme käydä leffassa, uimassa, harrastaa kaikkea, syödä ravintoloissa jne jne turvallisin mielin. Mutta nyt ei haluta sellaista, koska kehitysmaissa sama ei ole mahdollista? Mistä lähtien meillä on eletty kehitysmaiden mahdollisuuksien mukaan? Onhan meillä lapsilla ollut koulu, ihmisillä ruokaa jo vuosikymmeniä, vaikka kehitysmaissa ei ole ollutkaan. Ja joo, muistan vielä hyvin omasta lapsuudestani 1960-luvulta, kun piti syödä lautanen tyhjäksi silakkalaatikkoa (YÖK) , koska biafralaisilla lapsilla ei ollut ruokaa. Mutta ei niillä ollut siellä yhtään sen enempää ruokaa, vaikka söinkin lautaseni tyhjäksi. 

Vierailija
152262/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin uutisessa juuri rokotettu hehkuttaa ettei voisi enää tartuttaa muita. Näinhän se ei ole, eikö asiaa todella kerrota heille rokotetta annettaessa?

"Onko korona pelottanut?

– Kyllä, kahta lailla! Se, että saanko itse koronan tai kuljetanko sen tuttavalle tai perheenjäsenelle.

Larsson kehottaa rokotteen ottamista arpovia miettimään, kumpi on omalla kohdalla hankalampaa: pelätä koronatartuntaa ja taudin kantamista muille, vai mahdollisia pieniä sivuvaikutuksia."

https://yle.fi/uutiset/3-11715957

Mitähän tästä seuraa tautitilanteelle, vastaavia kommentteja ollut muillakin rokotetuilla uutisissa. Kuulostaa siltä että rokotetut elävät hetken päästä kuten ennenkin, ellei tästä aleta valistaa jollain isolla kampanjalla.

Veikkaan, että tartutamäärät vähenee ihan siitä syystä, että nämä rokotetut eivät hakeudu enää testeihin. Jos heille tulee vähäisiä oireita, potevat sen flunssana eivätkä hakeudu testeihin koska tuo "95% suoja" on täälläkin jo niin monen suusta huomattu, että se käsitetään täysin väärin.

Ilmeisesti näitä rokotettuja ei myöskään testailla enää jälkikäteen huvikseen ja tutkitakseen tarttumista, en ainakaan itse ole sellaista kuullut.

Tästä rokotuksesta uutisoidaan edelleen sellaisella kielellä, ettei sen tosiasiallista hyötyä media kerro selkokielellä vaan ihmiset kuvittelee sen olevan samankaltainen kuin rokotukset yleensä on, eli tartunnalta ja tartuttamiselta suojaava.

Vaikka sitähän tämä ei ole.

Eilen muuten STT:n uutisessa oli oikein: tuota tarttuvuusasiaa EI VIELÄ TIEDETÄ! Vaikka THL on sanonut että ei estä tartuttamista. Rokotetutkimuksissa tuota ei ole vielä tutkittu, koska tavoitteena oli vain saada aikaan rokote, joka suojaa sairastumiselta. Ja siinä on onnistuttu hyvin, 95 %:n suojaa pukkaa Astra-Zenekaltakin tuoreen tiedon mukaan.

Alustavien tietojen mukaan rokote suojaa jossain määrin myös tartuttamiselta. 

Mutta jos riittävän moni ottaa rokotteen ja saadaan laumasuoja, niin silloin rokote suojaa kollektiivisesti tarttumiselta. Toivottavasti rokotekriittiset ymmärrätte tämän. Eli rokotteiden perusmekanismit, se ei ole vain yksilön vaan myös yhteisön lääke.

Ei muuten influenssarokotekaan estä tartuttamista. Että ei se niin poikkeuksellista olisi.

Tiedätkö mikä me ymmärretään?

Me ymmärretään se, että sinä saat rahaa lääkefirmoilta lisäksi että pidät meitä täysinä typeryksinä.

En ole lääketieteen alalla ollenkaan vaan perehtynyt asioihin ihan omasta mielenkiinnosta pandemiaan.

Kieltämättä aika yksinkertaisina pidän :D vaikka tiedän että joukossa on vähän fiksumpiakin. 

Ilmankos et oikein pystynytkään vakuuttamaan kriittistä lukijaa. Mulla on taas suvussa erikoislääkäreitä. Tosin itse en ole lääkäri. Menen mieluummin eristysleirille kuin että otan rokotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
152263/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei rokotteet muuta tilannetta kesään mennessä parempaan suuntaan ja ulkomailta tuodaan virusta samalla tahdilla Suomeen, minusta tuntuu että monille tulee totaalinen väsyminen rajoituksiin. Kun itse on tapaamatta läheisiä ja käyttää maskia ja välttää kaikkia mahdollisia ihmiskontakteja, niin ihan oikeasti nämä uutiset ulkomailta reissaavista saa miettimään, miksi minä teen uhrauksia kun toiset vesittää ne ilman huolen häivää.

Minä olen luovuttanut jo. Olin joulun ihan rennosti vanhempieni luona Lapissa ja tapasin sukulaisia ja lapsuudenystäviä. Sisarukset tuli myös sinne. Todella mukava joulu, ihan parasta koko tässä vuodessa. Oli lunta ja vähän pakkasta, yhdessäoloa, hyviä ruokia. En todellakaan jäänyt yksin kaupunkikaksioon. Miksi olisin jäänyt, sadat tuhannet muutkin vietti perhejoulua välittämättä rajoituksista.

Etkä varmasti ole ainoa. Me suomalaiset noudatettiin kevään aikana erinomaisen hienosti kaikkia suosituksia, mutta kun syksyn tullen huomattiin, ettei enää olekaan niin väliä, noudatetaanko vai ei, monet luovuttivat jo silloin. Olisi kiva tietää, mitä ne hallituksen palkkaamat käyttäytymistieteilijät ovat saaneet aikaiseksi. Vai ovatko saaneet aikaiseksi yhtään mitään. Kun tavallinen kansalainenkin tajuaa, että jo  10 kk omaa elämäänsä kiltisti rajoittaneillakin alkaa tulla mitta täyteen. Ei voi loputtomiin olettaa, että "tottelevaisetkaan" jaksaisivat himmailla vain kotona ja olla tapaamatta läheisiään ja ystäviään samaan aikaan, kun osa suomalaisista elää ihan kuin mitään pandemiaa ei olisikaan. Kuulun näihin "tottelevaisiin" jaksan tätä enää muutaman päivän. Vuodenvaihteen jälkeen alan elää kuten ennenkin. Otan riskin, että saan tartunnan ja taudin vakavan muodon, mutta nyt on jo jonkun toisen vuoro kökkiä kotona. Mä olen oman osuuteni jo tehnyt. 

Minäkin luovutin jo syksyllä. Ei jaksa tätä pelleilyä enää. Ei tässä touhussa oo päätä eikä häntää. Ei oo korona ainakaan vielä tarttunu, vaikka oon normaalisti eläny ja liikkunu, olen töissä satojen ihmisten kanssa tekemisissä jne. En tiiä mistä muut sitä koronaa oikein repii..

Mutta... jos joku päivä käykin huonosti ja joutuu esim. henkitoreissaan sairaalaan, voi tulla katumuksen tunne (liian myöhään). Tai jos käy ilmi, että on tartuttanut jonkun läheisensä, joka sairastuu pahasti.

En tiedä onko todennäköisyydet sinun juttusi, mutta Suomessa on koko ajan isompi todennäköisyys saada korona tartuntamäärien kasvaessa. Jonkin aikaa voi pärjätä tuurilla ilman tartuntaa, mutta mitä enemmän ja kauemmin olet ihmisten kanssa tekemisissä, korona kyllä sinut jossain kohtaa löytää.

Olen yksi aiemmista kirjoittajista. Mun pääni kestäisi ihan hyvin vielä kotona kökkimistäkin (siis pidempään kuin olen jo 10 kk kökkinyt käymättä edes kaupassa), mutta mun pääni ei kestä enää tätä vitutusta. Olen korviani myöten täynnä hallituksen ja viranomaisten nalkuttamista.."älä tapaa ketään, älä tee mitään, pysy kotona" .  Kun Skopjen lennot alkoivat ja niiltä lennoilta koronapositiiviset saivat mennä töihin (ja menivät  tietysti myös kauppaan jne), ensimmäiset vitutuksen oireet ilmenivät. Miksi mun pitäisi pysyä kotona, jos kerran muidenkaan ei tarvitse?  Suomella olisi ollut varaa hyvin nopeasti tehdä esim aiemmista vastaan.o.ttokeskuksista valvottuja karanteenipaikkoja maahan tulijoille. Jo pelkästään Italiaan lahjoitetuilla miljoonilla olisi hoidettu tämäkin homma. Mutta kun ei. Piti päästää koronapositiviset maahan, töihin, kauppakeskuksiin, ravintoloihin ja kahviloihin. Sitten vaan suositellaan nalkuttamiseen asti pandemiaan vakavasti suhtautuville, että käyttäkää maskia, jotta ette tartuta ketään. WTF?!?! 

Ja nyt on sitten onnistuneesti saatu maahan sekä brittiläinen että afrikkalainen mutaatio koronaviruksesta. No voi kiitos paljon, juuri tätä varten olenkin kökkinyt kotona! Kun eihän nyt mitenkään voitu rajoittaa ihmisten matkustamista. Jos ei voi rajoittaa ihmisten matkustamista ja siten viruksen leviämistä, mitäpä tässä muuta kuin lyödä hanskat tiskiin itsekin. Ei. Vois. Vähempää. Enää. Kiinnostaa. 

Mä ainakin puhun sisällä kökkimisestä vaikka normia enemmän olenkin ulkoillut ja ylipäätään liikkunut. Elämä on minusta kotona kökkimistä kun siitä on siivonnut jo keväällä kaiken livesosiaalisuuden eli ravintoloissa syömässä käymisen, kahviloissa istuskelut ja kaupungilla ihan vaan huvikseen hengailun ystävien kanssa. Normisti olisin käynyt myös Tukholman reissulla pariinkin kertaan ja etenkin joulun alla olisi ollut vaikka mitä illanistujaista ja joulumarkkinaa.

Silti olen enemmän introvertti luonteeltani (minua sosiaalisemmat käy jo sääliksi) ja viihdyn hyvin yksinkin, mutta liika vaan on liikaa ja varsinkin kun tämä on näemmä aivan turhaa kun tämä omituinen kituuttaminen vaan jatkuu ja jatkuu eikä tartuntoja edes yritetty pitää kesän tasolla.

Lopullisesti mä menetin toivoni tähän Marinin hybridiin kolmiportaisine asteikkoineen siinä vaiheessa, kun perustasolta oltiin siirrytty reilusti kiihtymisvaiheeseen eikä kukaan lotkauttanut eväänsäkään jotta oltaisiin pikapikaa päästy takaisin perustasolle. Ehei, tilanne prseiltiin leviämisvaiheeksi ja siinä onkin sitten jumitettu jo reilusti kuukausi eikä vielä olla päästy takaisin edes kiihtymisvaiheeseen perusvaiheesta puhumattakaan.

Tukahduttaminen olisi järkevää, jos asia koskisi vain Suomea. Nyt se ei hyödytä, koska virusta on ympäri maailman. Suuri osa esim. kehittyvistä maista ei pysty sitä tukahduttamaan.

No hankkikoot he sitten laumasuojan sairastamalla. Mikä tässä edes on ongelmana, että toisilla virus tukahtuu laumasuojan kautta mentyään kansan läpi (tätähän meillekin markkinoidaan) ja muut sitten tukahduttaa sen ilman sairastamista? Lopputuloshan on sama ja virus tukahtunut.

Ei kaikkia munia pidä laittaa samaan koriin.

Vierailija
152264/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MikaK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin uutisessa juuri rokotettu hehkuttaa ettei voisi enää tartuttaa muita. Näinhän se ei ole, eikö asiaa todella kerrota heille rokotetta annettaessa?

"Onko korona pelottanut?

– Kyllä, kahta lailla! Se, että saanko itse koronan tai kuljetanko sen tuttavalle tai perheenjäsenelle.

Larsson kehottaa rokotteen ottamista arpovia miettimään, kumpi on omalla kohdalla hankalampaa: pelätä koronatartuntaa ja taudin kantamista muille, vai mahdollisia pieniä sivuvaikutuksia."

Mitähän tästä seuraa tautitilanteelle, vastaavia kommentteja ollut muillakin rokotetuilla uutisissa. Kuulostaa siltä että rokotetut elävät hetken päästä kuten ennenkin, ellei tästä aleta valistaa jollain isolla kampanjalla.

Höpö höpö. Missä muka todistetaan että rokotettu VOISI tartuttaa muita? Kun EI VOI. Pitäisi tuomita sakkoihin tai vankeuteen tällaiset teidät väärän tiedon profeetat jotka levittää sitä. Näin toimitaan jo Kiinassakin. Kaikin puolin pandemian mallimaassa.

Minua ottaa paljon enemmän päähän miten ei ymmärretä kuinka tämä rokote SUOJAA meitä kaikkia ja kaikkien tulee se ottaa pikimmiten. Joka vapaaehtoisesti. Tai PAKOLLA.

Suomalaisasiantuntija: Ylistetty koronarokote suojaa vain sen saajaa – ei estä tartuntoja https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007611176.html

Kiitos linkistä! Moni julkkiskin luulee, että rokottmalla itsensä suoja myös muita.

Näi totesivat esim Orpo ja arkkipiispa. Tuo väärinkäsitys pitäisi oikaista.

Vierailija
152265/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nohynek ilmoittaa Iltalehdessä kaikkien halukkaiden yli 16-vuotiaiden saavan rokotteen kesään mennessä.

Miksei lapsista puhuta tämän enempää? Tässä tehdään melkoinen jako kautta maailman Joko kaikki lapset laitetaan sairastamaan tämä tauti tai kaikki aikuiset laitetaan ottamaan rokote. Jokaisen katsantokannasta riippuu, kumpi pahempi.

Mutta muistan aina tämän ajan, jolloin riehui vaarallinen tauti, jolta lapsia ei suojeltu millään tavalla. Ihan kuin heillä ei olisi mitään oikeuksia.

Miten tuo edes olisi mahdollista kun kesään mennessä ei rokotevalmistajat saa toimitettua tarpeeksi rokotteita? Vai tietääkö Nohynek ettei iso osa suomaisista rupea koekaniineiksi ja siksi sanoo että kaikki halukkaat ehditään/pystytään rokottamaan jo ennen kesää?

Nohynek kokeilee eri strategioita. Hänellä on sopimus lääkefirman, ellei useammankin kanssa. Näin ei saisi tässä tapauksessa olla.

Ei sillä mitään sopimuksia ole :) valot päälle hei. Thl:llä on sopimusyhteistyötä GlaxoSmithKlinen (GSK) kanssa, mutta sillä firmalla ei ole koronarokotetta. Ainakaan vielä, eikä ilmeisesti erityisen pitkälläkään kehittelyssä. Keväällä Nohynek ajatteli ääneen, että jos Suomessa olisi epidemia päällä, Suomi "pääsisi" testaamaan GSK:n rokotetta. Mutta se suunnitelma kuivui kasaan, kun epidemia Suomessa hiipui, ja toisekseen ei GSK:aan ole saanut rokotetta aikaiseksi. Ajatus oli, että jos Suomi olisi mukana testaamassa, niin Suomi olisi myös saanut rokotetta ennen muita maita. Mutta eihän se nyt niin näytä menevän muutenkaan. Joten ihan kuolleena syntynyt ajatus.

Vierailija
152266/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nohynek ilmoittaa Iltalehdessä kaikkien halukkaiden yli 16-vuotiaiden saavan rokotteen kesään mennessä.

Miksei lapsista puhuta tämän enempää? Tässä tehdään melkoinen jako kautta maailman Joko kaikki lapset laitetaan sairastamaan tämä tauti tai kaikki aikuiset laitetaan ottamaan rokote. Jokaisen katsantokannasta riippuu, kumpi pahempi.

Mutta muistan aina tämän ajan, jolloin riehui vaarallinen tauti, jolta lapsia ei suojeltu millään tavalla. Ihan kuin heillä ei olisi mitään oikeuksia.

Kuka uskaltaa alkaa rokottamaan lapsia jollain kusisella rokotteella? Mä en ainakaan yhtään piikkiä lapsille tuu antamaan, en ikinä. Nyt jo löytyy ihmisiä jotka kertoo mitä heille on rokotteesta seurannu ja osa kuollu.

Vierailija
152267/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
152268/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MikaK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko korona pelottanut?

Höpö höpö. Missä muka todistetaan että rokotettu VOISI tartuttaa muita? Kun EI VOI. Pitäisi tuomita sakkoihin tai vankeuteen tällaiset teidät väärän tiedon profeetat jotka levittää sitä. Näin toimitaan jo Kiinassakin. Kaikin puolin pandemian mallimaassa.

Minua ottaa paljon enemmän päähän miten ei ymmärretä kuinka tämä rokote SUOJAA meitä kaikkia ja kaikkien tulee se ottaa pikimmiten. Joka vapaaehtoisesti. Tai PAKOLLA.

Suomalaisasiantuntija: Ylistetty koronarokote suojaa vain sen saajaa – ei estä tartuntoja https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007611176.html

Kiitos linkistä! Moni julkkiskin luulee, että rokottmalla itsensä suoja myös muita.

Iltasanomat on tehnyt oman otsikkonsa, mutta asiantuntijana haastateltu Sillanaukee sanoo (aivan oikein), että rokote EI VÄLTTÄMÄTTÄ estä tartuntoja. Koska sitä ei ole vielä tutkittu. Joten nyt pitäisi vaan malttaa odottaa lisää tutkimustietoa tämän asian osalta. Eikä levittää varmana tietona sellaista, mikä ei sitä ole.

Vierailija
152269/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans ilmenee valtavaa turhautumista kun me varovaiset joudumme varomaan, mutta silti Suomeen tulee edes takaisin halpatyöntekijöitä ilman pakollista valvottua karanteenia..

Ja baarit ja kauppakeskukset ovat auki. Turhauttaa niin paljon.

Koronan voisi painaa alas estämällä halpatyövoima vapaa matkustelu ja sulkemalla hupia tuottavat yritykset vaikka kuukaudeksi.

Eli olisi oikea kokoontumiskielto yli 10 henkilölle. Miksi ravintolassa saa olla yli kymmenen. Miksi kouluissa saa olla yli 10?

Vierailija
152270/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka uskaltaa alkaa rokottamaan lapsia jollain kusisella rokotteella? Mä en ainakaan yhtään piikkiä lapsille tuu antamaan, en ikinä. Nyt jo löytyy ihmisiä jotka kertoo mitä heille on rokotteesta seurannu ja osa kuollu.

Voit olla varma, että kun rokotteita annetaan miljoonia, niin osa rokotetuista myös kuolee. Jopa saman päivnä. Ja sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä rokotteen kanssa. Koska ihmisiä kuolee joka tapauksessa!

Tämän vuoksi on hyvä, että rokotettujen terveystietoja seurataan suoraan sähköisistä järjestelmistä, koska jos jotakin oiretta alkaa esiintyä enemmän kuin yleensä, silloin - ja vasta silloin - se on merkki siitä, että oire liittyy rokotteeseen. 

Vierailija
152271/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massarokotusten suunnittelu Helsingissä jo pitkällä – rokotteen saanut sosiaalityöntekijä Ritva Larsson: ”Tämä oli ihana tunne, helpottunut olo"

Hyvä, että joku on luottavainen rokotuksen otettuaan. Itsellä vaan narkolepsia muistuu mieleen enkä uskaltaisi ottaa uutta rokotetta. Eihän siitä edes tiedetä tehoaako loppujen lopuksi ja miten...  

Vierailija
152272/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MikaK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko korona pelottanut?

Kyllä se muita suojaa joka tapauksessa niin, että olet aikaansaamassa sitä laumasuojaa. Riittävän moni kun ottaa rokotteen, virus ei pääse enää leviämään. 

Vierailija
152273/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MikaK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko korona pelottanut?

Iltasanomat on tehnyt oman otsikkonsa, mutta asiantuntijana haastateltu Sillanaukee sanoo (aivan oikein), että rokote EI VÄLTTÄMÄTTÄ estä tartuntoja. Koska sitä ei ole vielä tutkittu. Joten nyt pitäisi vaan malttaa odottaa lisää tutkimustietoa tämän asian osalta. Eikä levittää varmana tietona sellaista, mikä ei sitä ole.

Sillanaukee pehmentelee. Apinakokeissa havaittiin yhtä paljon virusta rokotetuilla ja rokottamattomilla nenänielussa.

Vierailija
152274/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle 28.12. klo 15.53

Ensimmäiset rokoteannokset jaettu EU-maille syyskuuhun mennessä

Pfizerin ja Biontechin 200 miljoonaa koronarokoteannosta on jaettu EU-maille syyskuuhun mennessä, kertoo Euroopan komissio.

Aiemmin ei ollut tiedossa kauan rokotteiden jakaminen kestää. EU-maat tarvitsevat siis lisää rokotteita, sillä rokotuksia tulisi olla 450 miljoonaa.

Ja samaan aikaan tämä nohynekki selittää kuinka kyllä kaikki halukkaat suomalaiset saadaan rokotettua jo kesään mennessä..

Ei taida hälläkään olla kovin iso luotto siihen, että rokotehaluisista suomalaisista saisi kovin pitkiä jonoja aikaan.

Vierailija
152275/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te koronan sairastaneet. Onko teillä ollut ns "koronavarpaita"? Meillä on pojalla yhtäkkiä puhjennut molempiin jalkoihin kamala punoitus ja nahka lähtee. Varpaat näyttävät siltä, että ne olisi palanut. Mitään muuta oiretta ei ole. Eikä kenelläkään muullakaan perheessä mitään oiretta ole.

Vierailija
152276/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös varsinaissuomessa korona muunnosta

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5178472/VarsinaisSuomessakin+tode…

Kertoisitko, mitä tuossa sanotaan Varsinais-Suomessa. Ei ole lukuoikeuksia.

Vierailija
152277/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Massarokotusten suunnittelu Helsingissä jo pitkällä – rokotteen saanut sosiaalityöntekijä Ritva Larsson: ”Tämä oli ihana tunne, helpottunut olo"

Hyvä, että joku on luottavainen rokotuksen otettuaan. Itsellä vaan narkolepsia muistuu mieleen enkä uskaltaisi ottaa uutta rokotetta. Eihän siitä edes tiedetä tehoaako loppujen lopuksi ja miten...  

Kyllä on tehty laajat tutkimukset tehosta, ja teho on 95 %. Tarkoittaa, että sinulla on 20 kertaa pienempi riski saada tautia kuin ilman rokotusta. Tämä pätee myös Astra-Zenekaan, jota tulee Suomeen isoja määriä. Tämä on aivan tuore tieto, toimitusjohtajan haastattelusta eilen.

Asko Järvinen oli niin NOLO tv:ssä, kun horisi, ettei tehostakaan nyt vielä tiedetä paljoa...

Vierailija
152278/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te koronan sairastaneet. Onko teillä ollut ns "koronavarpaita"? Meillä on pojalla yhtäkkiä puhjennut molempiin jalkoihin kamala punoitus ja nahka lähtee. Varpaat näyttävät siltä, että ne olisi palanut. Mitään muuta oiretta ei ole. Eikä kenelläkään muullakaan perheessä mitään oiretta ole.

Onko tuo sitä Kawasakin tautia

Mahtaako tartuttaa edelleen.

Vierailija
152279/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tehty laajat tutkimukset tehosta, ja teho on 95 %. Tarkoittaa, että sinulla on 20 kertaa pienempi riski saada tautia kuin ilman rokotusta. Tämä pätee myös Astra-Zenekaan, jota tulee Suomeen isoja määriä. Tämä on aivan tuore tieto, toimitusjohtajan haastattelusta eilen.

Asko Järvinen oli niin NOLO tv:ssä, kun horisi, ettei tehostakaan nyt vielä tiedetä paljoa...

Miksi meille tulee tupta huonoin rokotetta.

Ensin sanoivat tehon olevan 70 %. Vaikea uskoa, että se muka nyt olisi 90.

Vierailija
152280/176779 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on hajota ja hallitse meininki. Hallitus kerto, että korona on tullut Suomeen ja kansan pitää toimia vastuullisesti tai se on kansan vika että ihmisiä kuolee. Sit hallitus heitti pallon meille ja itse hävisi jonnekkin. Nyt kansa täällä keskenään taistelee kuka on vastuullisin, kuka toimii oikein, kuka levittää virusta jne.

Ei meidän tarvi tapella keskenään, me ollaan parhaamme tehty. Korona nyt vaan on ja pysyy ja sen kanssa pitää oppia elämään. Mikään rajoitus tai eristys ei koronaa pysäytä.

Ei niin, vaan meidän pitää ennemminkin alkaa tapella hallitusta vastaan. Se kun ei ole tehnyt tähän mennessä mitään muuta kuin vähätellyt koronaa ja syytellyt suomalaisia sen leviämisestä.

Toki tuo voi hyvinkin olla se paras mihin tuolla kokoonpanolla pystyy, mutta aivan sama eikä kelpaa puolustukseksi.

Yksi hyvä puoli tässä pandemiassa on ollut. Se on avannut mun silmäni tajuamaan, miten huonossa jamassa sekä terveydenhuolto että lastensuojelu on Suomessa. Peruskoulut on ollut pakko pitää auki, koska sosiaalitoimella ei ole (ainakaan täällä Vantaalla)  riittävästi resursseja huolehtia lastensuojeluun liittyvistä aisoista ja sen vuoksi opettajat on pakotettu toimimaan lastensuojelun työntekijöinä, vaikka opettajien oikea tehtävä on opettaa ja sivistää lapsia. Ja tuo terveydenhuollon resurssien loppuminen......tehohoitopaikat ei riitä......ei tarvita siis pääkaupunkiseudulla kuin yksi suuronnettomuus (Helsinki-Vantaan lentokenttä on kotoani 10 kilometrin päässä)  tai t.e.rr.oriteko ja HUS ei tule selviämään potilasmäärästä. Tälle pitää tehdä jotain. Kuntavaalit on vain muutaman kuukauden päässä ja nyt on jo selvää, että hallituspuolueet siirtävät vastuun ihan väärille tahoille. Suuronnettomuuksiin joutuneille itselleen ja lastensuojelun tarpeessa olevien kohdalla opettajille. Alan pommittaa kuntavaaliehdokkaita viimeistään helmikuussa ja haluan tietää, miten he ja heidän puolueensa aikovat ratkaista tämän todella suuren ongelman. Olen joka kerta kuntavaalien alla lähettänyt ktselyt kaikkien puolueiden ehdokkaille ja heiltä saamieni vastausten perusteella valinnut ehdokkaani. Tällä kertaa en kysy hallituspuolueilta yhtään mitään, heidän mielipiteensä on tullut jo harvinaisen selväksi. 

Ketju on lukittu.