Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?

Vierailija
25.01.2020 |

Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).

Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?

Kommentit (824)

Vierailija
461/824 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luhta ja lapsille Bogi.

Vierailija
462/824 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Lindlin lastenvaatteet tulevat heti haituisiksi ja haalistuvat 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
463/824 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin miesten kalsarit, sukat ja pitkät housut. Jopa 8 euron mustat pitkikset tosi vahvat.

Gant kestää myös ja Peter Hahnin kuteet.

464/824 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltin miesten vaatteet.

Vierailija
465/824 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Pure Waste vaatteet ovat kestäneet kulumatta ja pysyneet muodossaan nyt ainakin 4 vuotta kohtuullisessa käytössä. Radhica.fi (vintagevaatteita) olen tehnyt joitakin upeita löytöjä, jotka pysyneet samassa kunnossa jo 4 vuotta myös. Hyvin tehdyt 100% puuvillavaatteet säilyvät. Joissakin esim. nappeja joutunut kunnostamaan nopeastikin.

Merkkiä ja vaatetta ei voi laskea laadukkaaksi, jos siihen liittyy ihmisoikeusrikkomuksia tai tietämättömyyttä valmistuksen ja materiaalien alkuperästä. Sellaisia vaatteita on ostohinnaltaan sekä halpoja että kalliita. Esim. uiguurialueille on jäljitetty niin Calvin Klein, Nike kuin lukuiset muutkin tunnetut merkit. Ihmeellistä kuinka ihmiset yhä suosivat näitä, vaikka pakkosteriloinneista ja raiskauksista ja isojen merkkien yhteyksistä näille alueille on uutisoltu paljon. Eivätkö ihmiset seuraa uutisia vai eikö heillä ole omatuntoa?Halpavaatteet/pikamuoti ovat varmaan poikkeuksetta eettisyydeltään kyseenalaisia, eikä vaatteesta kannata maksaa korkeaa hintaa jos ei edes saa varmaksi selville, onko se kyseenalainen. Ja nykyään tietoosuus eettisyydestä on myös trendikästä, eli jos vaatteen eettisyyttä ei saa selvitettyä, niin siinä on luultavasti jotain mätää.

Kun moni hehkutti Lidliä, niin googlasin ja nopeasti tuli Yle 4.3.2019 "Lidl halpavaatteita tehdään surkeissa oloissa Myanmarissa."

weecos.com voi olla helppo tapa aloittaa vastuullisempien vaatteiden etsiminen. Hyviä merkkejä voi löytää finix.aalto.fi/kestavavaate-kampanja

Jos haluaa halpaa niin kannattaa suunnata kirppiksille.

Kaikilla ei ole varaa olla eettinen:)

Itse ostan kaiken käytettynä.

.

Vierailija
466/824 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ostin Sloggin alusvaatteita. Ne ovat nykyisin enimmäkseen keinokuitua joten on ollut pakko etsiä muuta tilalle. Olen ostanut muutamat Hanes-merkin liivit. Ihan mahtavan mukavat päällä ja mielestäni laatukin on hyvä.

Vierailija
467/824 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin ostin Sloggin alusvaatteita. Ne ovat nykyisin enimmäkseen keinokuitua joten on ollut pakko etsiä muuta tilalle. Olen ostanut muutamat Hanes-merkin liivit. Ihan mahtavan mukavat päällä ja mielestäni laatukin on hyvä.

Just heitin roskiin yhdet sloggit, jotka olin ostanut kun odotin esikoistani — hän on nyt 26. Kangas oli vielä ihan siisti ja joustava mutta repesi saumojen vierestä.

Vierailija
468/824 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi marimekko ei ole yhtä hyvälaatuista, mulla on jokapoika 80-luvulta ihanan paksua puuvillaa, uudet on paljon ohuempaa. Samoin vanhat tasaraidat kesti vuosikausia. Viime syksynä ostamani pitkähihainen tasaraita on ohentunut ja muuttunut koppuraksi. Vanhin edelleen käytössä oleva marimekkovaatteeni on vuodelta 1971!

Vierailija
469/824 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espirt

Vierailija
470/824 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bossin vaatteet ovat olleet kohtuullisen hyviä eivätkä ole kalliita. Tommy Hilfigerit taas ovat melkoisia rättejä ja vahvasti ylihintaisia laatuun verrattuna.

Vierailija
471/824 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kanssa ääni Peak Performancelle. Kuten joku jo sanoikin, kestävät pitkään. Laskin että olen ostanut ensimmäisen Peakin hupparin n. 6v sitten, mutta näyttää edelleen lähes uudelta.

Vierailija
472/824 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaisin katseeni pikamuodin sijaan yrityksiin jotka ovat oikeasti vastuullisia, koska vaatteen pitkä käyttöikä/kestävyys on yksi tärkein osa tuotteen ekologisuutta, ja tuotteet valmistetaan nämä arvot prioriteettilistan ykkösenä eikä voitonmaksimointi. Tällaisia vaatteita saa esim. Nudgesta ja Weecosista. Itse käytän Dedicated brändin perusvaatteita. Ei ole kalliita, mutta silti laadukkaita.

Vierailija
473/824 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla Pure Waste vaatteet ovat kestäneet kulumatta ja pysyneet muodossaan nyt ainakin 4 vuotta kohtuullisessa käytössä. Radhica.fi (vintagevaatteita) olen tehnyt joitakin upeita löytöjä, jotka pysyneet samassa kunnossa jo 4 vuotta myös. Hyvin tehdyt 100% puuvillavaatteet säilyvät. Joissakin esim. nappeja joutunut kunnostamaan nopeastikin.

Merkkiä ja vaatetta ei voi laskea laadukkaaksi, jos siihen liittyy ihmisoikeusrikkomuksia tai tietämättömyyttä valmistuksen ja materiaalien alkuperästä. Sellaisia vaatteita on ostohinnaltaan sekä halpoja että kalliita. Esim. uiguurialueille on jäljitetty niin Calvin Klein, Nike kuin lukuiset muutkin tunnetut merkit. Ihmeellistä kuinka ihmiset yhä suosivat näitä, vaikka pakkosteriloinneista ja raiskauksista ja isojen merkkien yhteyksistä näille alueille on uutisoltu paljon. Eivätkö ihmiset seuraa uutisia vai eikö heillä ole omatuntoa?Halpavaatteet/pikamuoti ovat varmaan poikkeuksetta eettisyydeltään kyseenalaisia, eikä vaatteesta kannata maksaa korkeaa hintaa jos ei edes saa varmaksi selville, onko se kyseenalainen. Ja nykyään tietoosuus eettisyydestä on myös trendikästä, eli jos vaatteen eettisyyttä ei saa selvitettyä, niin siinä on luultavasti jotain mätää.

Kun moni hehkutti Lidliä, niin googlasin ja nopeasti tuli Yle 4.3.2019 "Lidl halpavaatteita tehdään surkeissa oloissa Myanmarissa."

weecos.com voi olla helppo tapa aloittaa vastuullisempien vaatteiden etsiminen. Hyviä merkkejä voi löytää finix.aalto.fi/kestavavaate-kampanja

Jos haluaa halpaa niin kannattaa suunnata kirppiksille.

Kaikilla ei ole varaa olla eettinen:)

Itse ostan kaiken käytettynä.

.

Eettinen ≠ automaattisesti kalliimpi. 5€ T-paidasta tuskin saa eettistä millään, mutta onko se 25€ eettisestä versiosta niin paha - epäeettisiä saa samaan hintaan ja kalliimmallakin.

Myös käytettynä ostettu on eettisempi(!) kuin saman tuotteen uutena ostaminen. Uskallan väittää että suurimmalla osalla on varaa olla eettinen.

Vierailija
474/824 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking kengät lapsille. Minulla kaksi vilkasta poikaa ja kengillä kova käyttöaste. Silti säilyneet ehjinä ja jalat pysyneet kuivina. Viking talvikengät jopa periytyi isoveljeltä pikkuveljelle. Kokemuksia myös muista lastenkengistä, mutta nämä koettu parhaiksi hinta/laatu -suhteen kannalta.

Vierailija
475/824 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Björn Borgin naisten alusvaatteista oon pitänyt.

Vierailija
476/824 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 00-04 ostettuja paitoja 3kpl, jotka näyttää vieläkin lähes uusilta. Yksi Niken pitkä hihainen(todella hyvässä kunnossa edelleen), yksi dieselin musta lyhyt hihainen(hieman saumoista väri haalistunut muuten kuin uusi), sekä yksi tumma neule josta merkit on poistettu(saumoista värit hieman haalistuneet), sen ostin seppälästä.

On se ihme että nuo paidat ovat kestäneet jopa yli 20v kovaa käyttöä, kaikkia pesty satoja kertoja. Uusista vaatteista saumat pettää ja haalistuu muutamalla pesu kerralla. Edes samat merkit eivät tee yhtä kestäviä kuin ennen vanhaa. Nykyään tehdään halvemmalla vähemmän kestävää.

Vierailija
477/824 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merrellin kengät

Vierailija
478/824 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Bypias

Vierailija
479/824 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi marimekko ei ole yhtä hyvälaatuista, mulla on jokapoika 80-luvulta ihanan paksua puuvillaa, uudet on paljon ohuempaa. Samoin vanhat tasaraidat kesti vuosikausia. Viime syksynä ostamani pitkähihainen tasaraita on ohentunut ja muuttunut koppuraksi. Vanhin edelleen käytössä oleva marimekkovaatteeni on vuodelta 1971!

Marimekon lastenvaatteet ovat olleet meillä kaikista kestävimpiä. Uskomatonta, kuinka hyvänä ovat pysyneet, vaikka ovat jatkuvasti käytössä! Ja tahrat lähtevät pesussa todella hyvin.

Vierailija
480/824 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Versace ❤️ ja

Vuittonin tennarit on täydelliset jalassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän