Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?
Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).
Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H&M
H&M:ää ei saisi mainita koskaan samassa yhteydessä sanan "laatu" kanssa, mikäli ei yhdistä siihen sanoja "huono", "surkea" tai "kelvoton". Jos ruotsalaiset eivät olisi niin hyviä myymään ja markkinoimaan, niin tästä sekundariepujen myyjästä ei olisi koskaan voinut tulla näin suurta.
Pitää käyttää järkeään, mitä ostaa sieltä. Tarjolla on laatua laidasta laitaan. Mulla on esim. ulkoiluhousut sieltä, jotka hakkaavat niket ja kumppanit. T-paidoissa löytyy joskus hyvääkin laatua.
Mun rakkaat h&m-yöhousut taas kulutin kirjaimellisesti puhki, olivat niin ohutta sinkkua. Harmitti kun tykkäsin.
Mulla on h&m:ta ostettu neulemekko. Ollut minulla melko lailla tasan 10 vuotta eikä se ole mennyt miksikään.
Se on minulla ollut kotimekkona kun väri ei ole ehkä paras ja mekko ylettyy lähes nilkkoihin. Mutta istuu täydellisesti muuten.
Ei ole nukkaantunut yhtään. Ei haalistunut eikä venynyt.
Käytän sitä syksystä kevääseen aina kotona eli paljon pidetty ja pesty. Välillä kesälläkin.
Sillä voi hätätapauksessa poistua kodin ulkopuolellekin.
On myös yksi yöpaita lähes saman ikäinen joka Henkalta. Siinä on vähän pintanyppyä mutta muuten on pitänyt muotonsa. Sekin käytössä yhtä paljon kuin neulemekko.
Molemmat olen ostanut alesta puoli-ilmaiseksi.
Sievin kengät kestävät vaikka mitä. Beavers farkut olleet päivittäisessä käytössä yli 10 v.
Kuraa: Ivana Helsinki, Noom, Zara
Tokmannin future sport vaatteet olleet kestäviä vaikka on halpoja.
Lidlin puuvillatrikoopaidat on kestäneet jo monta vuotta nukkaantumatta, siinä missä hm ja muiden ketjuliikkeiden paidat nukkaantuvat pesussa tosi nopeaan.
Marc O'Polo merkin merino-puuvillaneuletakki on ollut käytössä noin 8v, varmaan eniten käyttämäni työvaate koska sopii hyvin toimistopukeutumiseen. Ei ole edes nukkaantunut rintamuksesta tai olkalaukun hihnan kohdalta kuten useat muut, ja menee loistavasti edelleen monen eri tyyppisen asun kanssa. Ostohinta kirpaisi aikanaan ollen muistaakseni noin 130-150e hujakoilla mutta käytössä on maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin. Olen ostanut tämän kokemuksen perusteella saman merkin neuleita kirppiksiltä ja Uffilta eikä niissäkään ole ollut moitteen sanaa.
Kaikki mitä voi ostaa Lidl - myymälöistä.
James-farkut. Ajattomat mallit jo 1960-1970 -luvun vaihteesta lähtien ja kestävät käyttöä.
mummo ikäisenä paljon ulkona kuljeskelen. Lenkarit NB ja Nike.Heidän mallisto löydän itselleni hyvät lenkkarit. Jalkani tarvitsevat kävelessä, jalan kiertoliikeen.Vaateeni on lähes kaikki Lidi. Koska ulkoilen säällä kuin säällä paljon läpi vuoden aikojen,toimivat minulla.T-paidatkin pysyy kuosissa ja pikkikset ja sukat.Hupparit ja sateen pitävät syksy/ kevät takit kuin niihin housut Lidi. Parkatakki tai toppatakki hankin Prisma / EXX-liike .Tarjouksesta kun tarve vaihtoon.Tässä ei juosta muodin perässä,kohtuu hintaset vaateet ja itsellä niissä hyvä olla,on ydin.Olen saanut komentit eläkeläisnaisilta,joille tärkeää pukeutuminen,mutta eivät liiku.Mahtavat talvikumisaapaat ostin loskakeleihin halvalla Lidi. Niin loskakelehin eläkeläis-rouva osti kesä kumisaappat, Hän: Katsos minun saapat,on kyllä kalimat kuin sinun lidi saapaasi jne.Hinalla ei merkitystä kun itsellä toimii sään mukaisesti hyvin.Jokaisen oma kukkarohan säätelee ostokset.Koska kuljeskelen paljon ainoo mitkä on minulle ehdoton lenkarit N.B./ Nike. Määrtty mallisto niistä.
Pesuohjeiden noudattaminen ja laiminlyönti on varmasti iso syy miksi vaate ei kestä tai se kestää toisella paljon pidempään hyvänä.
Lidlin kuteet on hyviä ja laadukkaita.
Adidas, Gant, Voglia, Nanso, Esprit
R-collectionin huppari, Fjällravenin vaatteet, Blaan collegepaidat, El Natura Listan nahkakengät, Niken ja Craftin urheiluvaatteet, Reiman haalarit ja kengät, jopa H&M:ltä olen ostanut pitkään kestäneitä vaatteita. Pelkästään merkki ei todellakaan ratkaise, vaan materiaali, kankaan kudonta, ompeleiden laatu jne. ovat hyvin tärkeitä.
XXL:n halpis t-paidat. Maksaa muistaakseni 3 e/kpl. Kestää, kestää
Vierailija kirjoitti:
Pesuohjeiden noudattaminen ja laiminlyönti on varmasti iso syy miksi vaate ei kestä tai se kestää toisella paljon pidempään hyvänä.
Jos puuvillaa ei saa pestä 60 asteessa on tuote huono
Tia.A, 68v. kirjoitti:
mummo ikäisenä paljon ulkona kuljeskelen. Lenkarit NB ja Nike.Heidän mallisto löydän itselleni hyvät lenkkarit. Jalkani tarvitsevat kävelessä, jalan kiertoliikeen.Vaateeni on lähes kaikki Lidi. Koska ulkoilen säällä kuin säällä paljon läpi vuoden aikojen,toimivat minulla.T-paidatkin pysyy kuosissa ja pikkikset ja sukat.Hupparit ja sateen pitävät syksy/ kevät takit kuin niihin housut Lidi. Parkatakki tai toppatakki hankin Prisma / EXX-liike .Tarjouksesta kun tarve vaihtoon.Tässä ei juosta muodin perässä,kohtuu hintaset vaateet ja itsellä niissä hyvä olla,on ydin.Olen saanut komentit eläkeläisnaisilta,joille tärkeää pukeutuminen,mutta eivät liiku.Mahtavat talvikumisaapaat ostin loskakeleihin halvalla Lidi. Niin loskakelehin eläkeläis-rouva osti kesä kumisaappat, Hän: Katsos minun saapat,on kyllä kalimat kuin sinun lidi saapaasi jne.Hinalla ei merkitystä kun itsellä toimii sään mukaisesti hyvin.Jokaisen oma kukkarohan säätelee ostokset.Koska kuljeskelen paljon ainoo mitkä on minulle ehdoton lenkarit N.B./ Nike. Määrtty mallisto niistä.
Olen nuorempi, mutta mun jalalle myös NB:n lenkkarien leveämpi lesti/kärki antaa varpaille ja jalalle enemmän tilaa toimia esim. kävellessä. Monissa muissa liian ahdas jalalle toimia. Itselläni jalkaterä kapeahko ja ei kovin rintava jalkapöytä, silti paras ja voi nauhoilla kiristää sopivaksi, ettei jää liian löysäksi kapealle jalalle.
Laatu syntyy siitä, että vaate on ajaton. Klassinen selkeä tyyli kestää aikaa. Maksaa enemmän, mutta kestää pidempään, usein vuosikymmeniä.
Materiaalit luonnonmateriaaleja: mm.
puuvilla 60 asteen pesu,
villa esim. merino, shetland. Villaa ei tarvitse pestä, kuin todella likaisena esim. ruokaa vaatteessa, tuuletus riittää, sillä villan suomurakenne puhdistaa itse itsensä.
Pellava, ei haittaa jos ryppyinen, kuuluu ominaisuuksiin.
Myös viskoosi hyvä, kun muistaa, että voi kutistua ensimmäisten pesujen aikana ns. tehdaskoosta tiettyyn kokon. Kutistuu myös aina pesussa, mutta silityksen tai käytön aikana muokkautuu oikeaan kokoon.
Meillä ostettu jo muutaman vuoden ajan kaikki ulkovaatteet ja paljon muutakin Peak Performancelta, todella kestäviä niin aikuisilla kuin lapsillakin. Itse rakastan Peakin huppareita, kaapista löytyy varmaan lähemmäs 10 kappaletta niitä. Lapsille istuu todella hyvin, ja näyttävät koko ajan kuin uusilta.
Täältä kans kannatusta Pumalle. Mulla on ollut Puman collegehousut jo yli 10 vuotta aika kovassakin käytössä, ja vasta nyt alkaa näkymään kankaan läpi kulumista.
Niken juoksutrikoot meni rikki parin käyttökerran jälkeen. Enpä erehdy ostamaan Nikeä enää.
H&M juoksutrikoilla yllättävän hyvä hinta-laatusuhde.
Lapsilla Hillan vaatteet kestävän tosi hyvin, hieman hintavia, mutta lisäpisteet kotimaisuudesta.