Vaatemerkkejä joiden hinta-laatusuhde erinomainen?
Kokemuksia pinoon mitkä vaatemerkit olet käytännössä kokenut erinomaiseksi hinta-laatusuhteeltaan. Kiinnostaa sekä naisten- että lastenvaatteet. Mallit ja tuotteessa käytetyt materiaalit sellaisia jotka kestää aikaa ja normaalia käsittelyä (esim. vesipesu).
Mihin merkkeihin ei tarvitse pettyä? Mihin ei tule ”merkille tyypillistä haalistumaa saumoihin” tai muuta vastaavaa?
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin vaatteet ovat olleet hyviä ja kestävät pesua, vaikka ovat halpoja.
Varmasti halpoja mutta mikro muovia niissäkin.
Juu, norjalaisessa villapaidassa ei ole muovia, mutta jalassakin pitäisi olla jotain ettei pimppi/pippeli vilku. Oletko päässyt jo näin pitkälle syvällisessä ajattelussasi?
Tigerin farkut kestäny mulla pisimpään, oon kova kuluttamaan farkkuja.
Calvin Klein alusvaatteet.
Davida neuleet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miiksi ei vielä selllaisia vaatteita ole keksitty että niissä olisi sähkölämmitystoiminto tai joku varastoiva ominaisuuus. Näiiitä voisi myydä siperiaaan ja alaskaan.
Ja tietyysti sotilaskäyttöön.
Mulla ainakin on laskettelumonoissa akkutoimiset lämmittimet. Siis pohjalliset, voisi niitä käyttää varmaan muissakin kengissä.
Superdry
leviksen farkut
Samsoe&Samsoe
Nuo nyt ainakin on ollu 4-8 vuotta käytössä ja hyvinä on pystyneet
Peak Performance. Vaatteet kestävät vuosia menemättä minkään näköisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Peak Performance. Vaatteet kestävät vuosia menemättä minkään näköisiksi.
Sama! Peakin hupparit, trikoopaidat, farkut ja ulkoilutakit, ulkoiluhousut ei sovi mitoitukseltaan mulle, olen liian pitkäkoipinen. Ihme kyllä farkut kuitenkin sopii. Pari neulettakin on, ihan hyvälaatuiset, mutteiistu kovin hyvin. Neuleet Cut&pret, merino ja angora, sekä Hilfiger. Hilfiger toinen luottomerkki farkuissa, ne jeggingtyyppiset ei oo niin hyviä, parit vetoketjut hajonneet. Ulkoiluvaatteista Peakin lisäksi Haglöfs, aiemmin käytin myös Haltia, mutta sen laatu on nykyään heikkoa.
Sandin villakangastakki ollut käytössä 5 vuotta. Sandin kevätulsteri samoin ollut käytössä useamman vuoden. Välillä käyttänyt pesulassa eikä ole mennyt miksikään. Gantin farkut, joissa ei ole stretciä. Kauluspaidoissa tykkään silkistä. Marimekolla hyviä silkkipaitoja. Kengät Clarks. Niissä hyviä kapeita lestiä, jotka sopivat minulle. Kun ostaa nahkakenkiä ja hoitaa niitä hyvin, ei tarvitse ostaa kuin kerran 4 vuodessa talveksi ja kevääksi. Trikoopaidat olleet hyviä viime aikoina Nansolla. Olen tosi tarkka ja nuuka vaatteissa ja kengissä. Jos ostan uuden vaatteen, mietin tietenkin hinta-laatusuhdetta.. Joskus saatan ostaa useampia vaatekappaleita kerrallaan, jos on se tietty merkki esim hyvässä alessa.
Alpan neuleet. Olen käyttänyt omiani (3kpl) päivittäin tämän etätyötalven ja eivät ole nukkaantuneet ollenkaan. Tuuletus riittää raikastamaan ja päälle kaatuneen kahvin huuhtaisin vedellä. Ei ole paluuta muihin neuleisiin.
Uniqlosta on löytynyt hinta-laatusuhteeltaan hyviä vaatteita, mutta myös surkeita.. Esim t-paitaan tullut reikä heti ekan pesun/käytön jälkeen! Nettikaupasta paha tilata kun ei pääse hypistelemään, niin ei voi koskaan tietää mitä saa.
Lundhags-housut ulkoilussa, Gant-paidat, Haglöfs-takki, kaksi Gstar-merkkistä T-paitaa. Nämä tulevat mieleen, muut merkit tuppaavat minulla kulumaan nopeasti.
Olen 8-vuotiaan tytön äiti, enkä enää jaksa tätä nykyistä vaatteiden laaduttomuutta!! Kerran peset, niin printistä puolet veks ja kymmenen pesun jälkeen on housuissa reikä. >:( Osaisiko joku suositella kohtuuhintaisia vaatemerkkejä, jotka kestävät normaalia pesua ja käyttöä koululaisella? Pitäisi olla sporttista ja kivanväristä, ei mitään karseita sukupuolitettuja printtejä tms.
Vierailija kirjoitti:
Olen 8-vuotiaan tytön äiti, enkä enää jaksa tätä nykyistä vaatteiden laaduttomuutta!! Kerran peset, niin printistä puolet veks ja kymmenen pesun jälkeen on housuissa reikä. >:( Osaisiko joku suositella kohtuuhintaisia vaatemerkkejä, jotka kestävät normaalia pesua ja käyttöä koululaisella? Pitäisi olla sporttista ja kivanväristä, ei mitään karseita sukupuolitettuja printtejä tms.
Urheilumerkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H&M
H&M:ää ei saisi mainita koskaan samassa yhteydessä sanan "laatu" kanssa, mikäli ei yhdistä siihen sanoja "huono", "surkea" tai "kelvoton". Jos ruotsalaiset eivät olisi niin hyviä myymään ja markkinoimaan, niin tästä sekundariepujen myyjästä ei olisi koskaan voinut tulla näin suurta.
Pitää käyttää järkeään, mitä ostaa sieltä. Tarjolla on laatua laidasta laitaan. Mulla on esim. ulkoiluhousut sieltä, jotka hakkaavat niket ja kumppanit. T-paidoissa löytyy joskus hyvääkin laatua.
Mun rakkaat h&m-yöhousut taas kulutin kirjaimellisesti puhki, olivat niin ohutta sinkkua. Harmitti kun tykkäsin.
Bypias: kuka näitä ostaa? Ylihintaisia eikä laatukaan kummoinen. Tyylikään ei ihan istu tähän tuulipukukansaan.
Hilfiger saa äänen täältäkin. Just ihmettelin kun pojan Hilfiger -huppari ei mee miksikään, vaikka pesty useita kertoja. Esim. Levi´s -huppari meni kertapesusta pskksi. Myös Niket ollut tosi kestäviä treeni- ja kouluvaatteina.
New Yorkerin yksiväriset perus t-paidat. Ei varmaan jotkut ihan ohuimmat mutta ne mitkä hieman paksummat ja elastisemmat.
Ne ei mene miksikään pesuista huolimatta.
Me&i velourvaatteet. Velour nyt taitaa joka merkillä olla melko kestävää?
Gantin hupparit. Esikoisella ollut kaksi ja nyt nuoremmalla käytössä. Harmaa on uuden veroinen. Valkoinen nyt on mennyt värinä harmaammaksi kunnon vuosia vanha mutta muuten ei mitään vikaa.
Itsellä yksi gantin harmaa collegemekko ja se edelleen kuin uusi vaikka pesen sen vähintään kerran viikossa. On ollut minulla kolmisen vuotta. Vähän alkaa hihojen alasaumat kulumaan.
Gantin t-paidat ovat osa ihan kuraa mutta sen näkee jo ostaessa että eivät kestä. Perus puuvilla teepaidat ovat ok.
Noshin vaatteet myös laadukkaita pääsääntöisesti.
Eivät nyppyynny eivätkä haalistu. Eikä menetä muotoaan. Tuntuu että niissä on laatu vaan parantunut?
Gant, nosh ja me&i ei ehkä ihan halpoja ole mutta kestää vuosia.
Lidlin vaatteet ja kengät eivät myöskään petä.
Näissä oikeasti hinta-laatu on erinomainen!
Ne new Yorkerin t-paidat maksaa jonkun max 5 euroa. Niissäkin hinta-laatu erinomainen.
New yorkerista ostin myös kahdet farkut 20€/kpl ja vaikuttaa siltä että ne ovat vielä vuosienkin päästä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H&M
H&M:ää ei saisi mainita koskaan samassa yhteydessä sanan "laatu" kanssa, mikäli ei yhdistä siihen sanoja "huono", "surkea" tai "kelvoton". Jos ruotsalaiset eivät olisi niin hyviä myymään ja markkinoimaan, niin tästä sekundariepujen myyjästä ei olisi koskaan voinut tulla näin suurta.
Pitää käyttää järkeään, mitä ostaa sieltä. Tarjolla on laatua laidasta laitaan. Mulla on esim. ulkoiluhousut sieltä, jotka hakkaavat niket ja kumppanit. T-paidoissa löytyy joskus hyvääkin laatua.
Mun rakkaat h&m-yöhousut taas kulutin kirjaimellisesti puhki, olivat niin ohutta sinkkua. Harmitti kun tykkäsin.
Minä olen ostanut sieltä 10e maksavia ohuita villatakkeja, eivät nukkaannu. Pese ja pidä takkeja.
Vierailija kirjoitti:
Lakimiestuttavieni mukaan GANT vaatteet ovat laadukkaita ja tyylikkäitä.
Olihan tämä sarkasmia?
Seyntex. Tosin ei naisille eikä lapsille.