Verneri.. miltä kuulostaa? Entä..?
Enää pari kuukautta vauvan syntymään. Tytölle on jo montakin nimeä valmiina, mutta pojan nimeä olemme pähkäilleet. Mies ehdotti eilen Verneriä ja joku muukin pohti tässä palstalla jokin aika sitten samaa.
Tunnetteko Vernereitä? Minä en ainuttakaan.
Onko pituutta sen verran, että " vääntyy" käytössä joksikin lyhenteeksi?
Mitkä sopisivat toiseksi ja kolmenneksi nimeksi?
Niin ja Verneri, Werneri vai Werner?
Omia suosikkejani toiseksi tai kolmanneksi: Samu, Aapo, Samuel, Heikki, Tuukka.. Heikki on kulkenut suvussa. Jotain pehmeää Verneri kaipaisi rinnalleen mielestäni. Ehdottakaa yhdistelmiä.
Sukunimessämme ei ole ärrää.
Kommentit (12)
Mielestäni Verneri on paras kirjoitusasu. Verneri Samuel olisi hyvä yhdistelmä, mutta myös Verneri Heikki Samuel kuulostaa hyvältä, ja tulisi siten se suvun nimikin mukaan.
Meillä 5v Verneri Villehard. On hyvä nimi :), taipuu kyllä lyhennelmiksi, kuten muidenkin lasten nimet, meillä vepa ja vellu. Ei tarvitse aina selitellä että kaksoisvee,kun suomalainen kirjoitusasu.Tunnen myös toisenkin Vernerin, mutta ei kovin yleinen nimi.
MEILLÄ
Verneri Eeliel (010106)
sisarukset on Valtteri ,Viljami ja Venla
aliinasofia:
Enää pari kuukautta vauvan syntymään. Tytölle on jo montakin nimeä valmiina, mutta pojan nimeä olemme pähkäilleet. Mies ehdotti eilen Verneriä ja joku muukin pohti tässä palstalla jokin aika sitten samaa.
Onko pituutta sen verran, että " vääntyy" käytössä joksikin lyhenteeksi?
Mitkä sopisivat toiseksi ja kolmenneksi nimeksi?
Niin ja Verneri, Werneri vai Werner?Omia suosikkejani toiseksi tai kolmanneksi: Samu, Aapo, Samuel, Heikki, Tuukka.. Heikki on kulkenut suvussa. Jotain pehmeää Verneri kaipaisi rinnalleen mielestäni. Ehdottakaa yhdistelmiä.
Miltäs kuulostaisi:
Verneri Aapo Samuel
Verneri Tuukka Matias
Verneri Heikki Viljami
Verneri Samu Sebastian
Verneri Heikki Hermanni
Verneri Aapo Eerikki
Verneri Tuukka Topias
Verneri Samu Severi
Verneri Vili Samuel
Verneri Ville Ossian
Verneri Heikki Ilmari
Verneri Topi Taneli
Verneri Heikki Samuli
tai entä etunimenä ihana lyhyt nimi Samu, joka ei niin helposti taivu lempinimiksi.
Samu Aapo Verneri
En tunne ketään Verneriä, mutta nimi on ihan kiva. En ole aina tykännyt siitä, mutta maistellessa se vaan paranee.
Riippuu sukunimestä, sopiiko Verneri vai Werner etunimeksi paremmin. Supi-suomalaiseen Aaltoseen vaikkapa sopii Verneri paremmin, mutta jos vaan sukunimi " sallii" , niin Werner on suosikkini kirjoitusmuodoista.
Entäs Verne? Harvinaisempi ja minusta aika mainio.
Werner Samu Anselmi
Werner Aapo Samuel
Werner Sampo Aapeli
Werner Heikki Topias
aliinasofia:
Onko pituutta sen verran, että " vääntyy" käytössä joksikin lyhenteeksi?Omia suosikkejani toiseksi tai kolmanneksi: Samu, Aapo, Samuel, Heikki, Tuukka.. Heikki on kulkenut suvussa. Jotain pehmeää Verneri kaipaisi rinnalleen mielestäni. Ehdottakaa yhdistelmiä.
Voitte ystävällisesti, mutta päättäväisesti ohjata ihmiset pois ei-mieleisistä lempinimistä. Mä tunnen yhden teini-ikäisen Vernerin. Ei järin positiivinen kuva ihmisestä, eikä lempinimi Verkku oikein sekään sytytä.
Muuten nimenä mukava.
Mä kuljettaisin Heikkiä edelleen.
esim just
Verneri Heikki Samuel
tai
Samu Heikki Verneri
Aapo Heikki Verneri
Verneri Aapo Samuel
Verneri Heikki Viljami
Verneri Samu Sebastian
Verneri Ville Ossian
Verneri Aapo Eerikki ja
Verneri Heikki Samuel
Sukunimi on ihan supisuomalainen, joten ehkä se olisi kirjoitusasultaan se i-loppuinen..
Samua olen ehdotellut aina etunimeksi, mutta mies ei innostu. Oliskohan se Verneri sitten.
Pidän siitä, että suomalaiset kirjoittavat nimet suomalaisittain, joten mielestäni Verneri on kaikista paras ehdotus. Nimi kuulostaa ihan mukavalta. Toisena nimenä voisi olla pehmeä Samuel. Minusta Verneri Samuel on ihan kahden nimen yhdistelmänä hyvä ja onhan se kohtuullisen pitkäkin.
Minulle tulee Verneristä mieleen WSOY ja Werner Söderström, mutta siinä mielikuvassa ei ole mitään negatiivista. Mielikuvani johtuu varmaan siitä, etten tunne ketään Verneriä/Werneriä.
Minusta paras kirjoitusasu olisi suomalaisittain Verneri.
Nimi on mielestäni kaunis ja perinteinen, mutta positiivisella tavalla hieman erilainen.
Asuu meillä,meidän 6vee poika!Hyvin taipuu suussa! ;)
Annan ääneni tällä nimelle.