Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS hoidon ajoitus

06.08.2006 |

Hei! Väestöliitossa sanottiin, että jos ovis osuu esim. torstaille, niin passia ei voi tehdä, koska siirto osuisi sunnuntaille. Onko todella päivän tarkkaa, että pas tehdään juuri tiettynä päivänä? Ja jos pas osuu viikonloppuun, niin sitä ei ehdittäisi tehdä enää seuraavalla vkolla? Ei kai tuo noin voi mennä? On tosi tuuripeliä sitten, että passiin pääsee.

Kertokaa kokemuksia!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kyllä se VL:ssä muistaakseni niin on, että ainoastaan jos torstaille osuu niin sitten ei pystytä tekemään, muuten kyllä. Tekevät sinulle passin tarvittaessa lauantaina, mutta sunnuntaina klinikka on muistaakseni kiinni.

Tarkkaa peliä se on siinä mielessä, että alkion siirtopäivä (siis monta päivää oviksen jälkeen siirretään) riippuu tietysti siitä, minkä ikäisinä alkiot on pakastettu. Yleisin on mielestäni juuri se, että kolmantena päivänä oviksesta siirto. Lääkkeellisessä passissa siirtoajankohdan kanssa voi pelata, mutta luonnollisessa kierrossa ei. Limiksen täytyy olla vastaanottavainen, jotta sitten kiinnittyminen tapahtuisi.

Näin se mielestäni on. Toivottavasti en kirjoita ihan omiani. Joku viisaampi voi korjata jos olen hakoteillä.

Pidän peukkuja että pääset tästä kierrosta passiin ja nappaat plussan.

Vierailija
2/11 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuntemuksesi siitä, että on ihan arpapeliä pääseekö luonnolliseeen passiin vai ei ovat ihan samat kun minulla eka passissa. Sitä niin mielsi, ettei rankemmissa hoidoissa enää voi jäädä ajoituksesta kiinni, kuten esim. insseissä. Pyysinkin sitten samalla myös lääkkeet lääkkeellistä passia varten. Kun menkat alkoivat niin laskin, ettei ovis pitäisi tulla " huonona" päivänä ja en siis ekalla kerralla lääkkeitä aloittanut. Sanoimme suoraan, ettei haluta, että yksikään kierto menee hukkaan. Siinä oli vielä jotain pyhiäkin tulossa. Lääkäri ymmärsi ajatuksemme.

Mutta muista, että passilla on kuitenkin iso todennäköisyys onnistua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Milka! Kiitos vastauksestasi! Miten sinulla muuten menee? Missä vaiheessa raskautesi on? En tiedä, kuulutko johonkin ketjuun, jonne olet kirjoitellut.

Mulla kävi tässä kierrossa niin, että kp 10 vaiheilla folikkeli oli mitättömän pieni ja mun ei kannattanut enää bongailla ovista tiistain jälkeen, koska VL oli vielä viime lauantain kiinni. No ovis tulikin vasta kp 18, tunsin sen. Mutta en sitten enää soitellut VL:lle. Jos ovis osuu torstaille, passia ei voi tehdä, mutta mitä jos osuu viikonlopulle, niin pystyykö silloin. Lauantaina olis ovis, niin sitten maanantaina soitto klinikalle. Mun järjen mukaan, pitäs ehtiä.

Toivottavasti ymmärsit sekavan sepustukseni.

Vierailija
4/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mulla vielä ens kierrossa on ongelmana se, että olen lähdössä työmatkalle ja sitä jännään, että miten käy.. Matkaa en kuitenkaan voi perua tämän takia. Kyllä on vaikeeta.. Kiitos Milka tiedosta, onneksi lääkkeellisessä passissa voi sitten " pelata" ajoituksen kanssa, jos näyttää siltä että tässä menee monta kiertoa " hukkaan" .

Vierailija
5/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ajattelin vastailla pohdiskeluusi, kun itselläkin meni vähän pasmat sekaisin passien kanssa... Eli mekin ollaan oltu VL:llä hoidossa, ja siellä on tosiaan torstai ainoa päivä, jolle ovis ei saa osua luonnollisessa kierrossa (jos alkiot on pakastettu 2 päivän ikäisinä). Jos ovis osuu mille muulle päivälle tahansa, siirto onnistuu -ellei sitten ole jotain muita pyhiä sotkemassa asiaa. Esim. meillä olisi ollut eka pas-mahdollisuus vappuna, mutta koska ovis tuli sillon perjantaina ja vappupäivä oli maanantai jolle siirto olisi osunut, meni se kierto hukkaan klinikan ollessa kiinni. Jos ovis olisi tullut vasta lauantaina, olisi siirto onnistunut tiistaina lyhyestä varoitusajasta huolimatta, eli olisin vaan heti aamusta soittanut että nyt tarttis päästä siirtoon kiitos. : )

Seuraavassakin kierrossa olisi ollut se vaara, että ovis olisi osunut huonoon aikaan. Niinpä sain lääkäriltä Primolut Nor-reseptin, jolla saattoi siirtää tädin tuloa. Se ei siis ollut lääkkeellinen pas, mutta kuitenkin pääsi vähän vaikuttamaan aikatauluihin. Me koitettiin venkslailla sen kanssa niin, että sitten taas seuraavassakin kierrossa ovis olisi osunut hyvään aikaan, jos olisi ollut tarvis (siinä oli taas juhannus ym. sotkemassa aikatauluja). Primolutissa on ainoastaan se huono puoli, että sitä ei pysty päivälleen sanomaan, miten paljon se kuukautisia viivyttää, eli kannattaa ottaa vika tabletti siten, että oviksen tulolle on pelivaraa (ts. se voi tulla vaikka ma-ke).

Aikataulun kyttääminen on hermoja raastavaa... toivotaan, että ajoitukset osuvat kohdalleen ja kyllähän ne ennemmin tai myöhemin osuvatkin, mutta mitä pidemmälle se menee sitä enemmän stressaa!

syyssäde

Vierailija
6/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kurja tilanne ettei eka suunniteltu pas-kierto onnistunut. Toivottavasti nyt seuraava ovis tulee niin, että työmatkasta ei ole haittaa. Itse suhtauduin ehkä hieman liian kiihkomielisesti hoitoihin. Peruin kuitenkin yhden työmatkan inssin takia reilu vuosi sitten. Pomoni luvalla tosin, hän oli tietoinen hoidostamme.

Kiitos kysymästä, minulla pitäisi olla viikkoja 15+6 kasassa. Vatsa ei ole kasvanut juurikaan (iltaisin hieman turvoksissa) ja paino ei ole noussut, joten mietin tietysti, että onko siellä enää elämääkään. Seuraava ultra on loppukuusta, jolloin viimeistään pitäisi tilanne selvitä. Toki kyllä mahankin pitäisi alkaa kasvamaan ennen sitä. En ole kirjoitellut missään pinossa, ehkä myöhemmin, jos jossain vaiheessa tähän raskauteen " uskaltaa uskoa" .

Tsemppiä sinulle! Kyllä se plussa sieltä tulee vaikka välillä sitä vaikeuksien keskellä epäileekin!

Aloitin tänään 6 viikon loman jälkeen työt.. kauheeta hässäkkää! Itse taidat olla vielä lomalla, nauti!!!

Vierailija
7/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos että jaksoitte vastailla. On tämä niin vaikeaa välillä, muistan myös kun jännäsin inssin ajoituksen kanssa, silloin jouduin vielä jännäämään myös miehenkin aikatauluja. Onneksi sitä ei tarvitse miettiä nyt.

Katoin just kalenterista, että työmatka näyttää osuvan just siirtoajankohtaan, jos menkat tulee just ajallaan. Mut täytyy toivoa, ettei niin käy..

Mä olen joskus käyttänyt Primoluteja menkkojen siirtoon ja mulla tuli niistä kamalan paha olo.

Milka: Eihän kaikilla vatsa kauheasti kasvakaan, mun yhdellä kaverilla oli tosi pieni maha vielä viimeisilläänkin. Mä varmaan suhtautuisin samalla tavalla raskauteen, kuin sinä eli tosi maltillisesti ja skeptisesti.

Vierailija
8/11 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla toisessa ketjussa juteltiinkin tästä ajoituksesta. No nyt meillä sitten eletään h-hetkiä. keskiviikkona oli ultrassa 18 mm follikkeli ja eilistä pelkäsin, mutta ovistesti ei näytä vieläkään plussaa. Soitin aamulla hoitajalle ja sanoi että vuorokausi vaihtuu klo 18. eli testaan tänään vielä ennen kuutta, jos plussaa niin sitten maanantai-aamuna ennen kymmentä soitettava jotta ehtivät sulattamaan ja sitten samana päivänä siirto. Jos plussa lauantaina niin sitten maanantaina myös soitto-siirto tiistaina. Siirtopäivä riippuu alkioiden iästä eli meillä on + 3pv kun alkiot 2 pv ikäisiä.

Lääkäri silloin ultrassa sanoi että tuo lh-piikki eli ovistestin plussan voidaan ajatella vastaavan pregnyl-piikkiä.

Ja keskusteltiin ultrassa myös alkioiden määrästä. Varoitteli että on isot mahdollisuudet kaksoisraskauteen kun molemmat alkiot on niin hyviä. Mutta ymärrsi pointin että ei haluta alkaa toista uudestaan pakastamaan, jos sitten ei onnistu kummallakaan. Minä kun olen perusterve eikä ole mitään esim. verenpaineongelmia tai muutakaan niin kaksoisraskaus ei ehkä olisi niin iso riski. Joten jäin siihen uskoon että kaksi saataisiin sitten siirrettyä jos vain nyt tulisi se ovisplussa ja jo molemmat säilyy sulatuksessa hengissä.

Vierailija
9/11 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sonjaemma ja syyssäde selvityksestä. Tuo olikin uutta mulle, että vuorokausi vaihtuu klo 18 eli mun kannattaa varmaan testata ovis toisen kerran, jos viiva on suht. vahva aamusta.

No menkkoja tässä vasta odotellaan.. Harmi, ettei sonjaemma ne alkiot selvinneet, kyllä on kummallista, vaikka olivat vielä hyviä. Saa nähdä, miten meillä käy.

Vierailija
10/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, minullekin oli uutta tuo klo 18. Olinhan aamulla testannut negan ja kun soitin hoitajalle kysyäkseni miten nyt kun viikonloppu tulossa niin hän kehoitti testaamaan uudestaan ennen klo 18. Testasin sitten puoli kuuden aikaan ja silloin oli tosiaan selvä vahva plussa. Mutta mulla olikin tuo uusi clearblue digitaalinen mittari ja se näyttää joko tai, ei ollut tulkintaepäselvyyksiä.

Niin, alkioiden piti olla ensiluokkaisia, kumma ettei selvinneet. Mies ensimmäisenä kysyi että mokasiko ne siellä klinikalla jotenkin. Lääkäri ei edes ottanut puheeksi sitä mahdollista vaihtoehtoa ettei siirtoon päästäisikään. enkä itse tajunnut tietenkään kysyä. Mutta kai se on niin että 50% alkioista ei kai selviä? Mulla näyttää olevan huonot kortit näiden prosenttien kanssa...

Toivotaan johanna että ne menkat alkaa pian ja homma pääsee taas etenemään. Sain onneksi nyt ajan keskiviikolle ja toivottavasti saadaan uusi hoitosuunnitelma ja sumut jo tähän kiertoon.

Vierailija
11/11 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista alkioista: mulle lääkäri sanoi, että 80% alkioista selviää sulatuksesta ja 20% ei. Toivottavasti saat taas hoidon etenemään, mäkin toivon, että päästäisiin jo tositoimiin. Tylsää tää odottaminen. Töissä sitten taas porukka ihmettelee, kun juoksen kesken päivää lääkärissä, se on aina vähän ikävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän