Mikä on perustelusi katsoa 2020-luvulla tv-kuvaa 55" tai vielä sitäkin pienemmältä näytöltä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Jättitelkkari on junttisisustuksen kulmakivi. Itse olen pitänyt huolen siitä että telkkari on pienempi kuin kirjahylly.
Tämä oli niin hyvin muotoiltu, että täytyy olla samaa mieltä, vaikka olenkin vähän eri mieltä.
32tuumainen ja sillä meen niin kauan, että lakkaa toimimasta koko vekotin syystä tai toisesta. Sama virsi kaikkien muidenkin elektroniikka lelujen suhteen, sitten kun vekotin kertakaikkiaan enään toimi niin sitten vasta uusi tilalle.
Varmaan siksi, että aion luopua nykyisestäkin. Katson ylen ohjelmia korkeintaan 3 tuntia viikossa jos sitäkään. Välillä tv on monta kuukautta kiinni.
Ei ole ongelmia näön kanssa
Siinä perustelut
Ei kaikki katso telkkaria 15-20m päässä joten pienempikin riittää.
Enemmän kiinnostaisi perustelut sellaisen seinänkokoisen telkkarin hankkimiseen? Johtuuko siitä että telkkarin katsoja lähes sokea?
Liian iso olohuoneeseen. 49 on siinä ja siinä onko sekin liian iso, ehkä ois pitäny ostaa 45. Ei siitä isosta ruudusta oo hyötyä, jos et pysty kattoon sitä tarpeeks etäältä.
Katson noin metrin päästä. Kyseessä tietokoneen ruutu.
Vierailija kirjoitti:
Liian iso olohuoneeseen. 49 on siinä ja siinä onko sekin liian iso, ehkä ois pitäny ostaa 45. Ei siitä isosta ruudusta oo hyötyä, jos et pysty kattoon sitä tarpeeks etäältä.
Mitä järkeä on ostaa iso tv ja siirtyä kstsomaan kuvaa kauempaa? Mahdollisimman iso kuva ja mahdollisimman läheltä ruutua on just paras.
Vastakysymys: mikä on perustelusi katsoa 2020-luvulla tv:tä? Nostalgiasyistä? Jämähtyneisyydestä menneisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on ostaa iso tv ja siirtyä kstsomaan kuvaa kauempaa? Mahdollisimman iso kuva ja mahdollisimman läheltä ruutua on just paras.
Eihän sitä koko kuvaa näe isolta ruudulta normaalisti jos läheltä katsoo, vaan joutuu kääntelemään päätään.
Minulla on tietokoneessa kiinni 27 tuumainen kaareva näyttö ja televisio on 50 tuumainen. Subbari on 8 tuumainen ja asunnon koko 42 neliötä. Näin minä tuumailen nämä hommat.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee huono olo jos on liian iso telkkarin ruutu. Ihan kuin joutuisi istumaan elokuvateatterissa eturivissä kun ei ole muita paikkoja jäljellä. En tykkää siitäkään.
Sama täällä. Eihän sellaisesta jättitelkkarin kuvasta saa mitään selvääkään, ellei istu jossain kymmenen metrin päässä. Tuo elokuvissa eturiviin joutuminen on muuten ihan painajaista. Näkeekö joku muka siitä jotain??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkee, jos sitten pystyy hahmottamaan vaan ruudun keskiosan ja reunoja ei nää päätä kääntämättä?
55-tuumainen on tosi hyvä! En koe että isompaa tarvitsisi, mutta pienempään en enää siirtyisi. Pelaan konsolilla ja kyllä aukesi uusia maailmoja kun siirryin 40-tuumaisesta näytöstä 55-tuumaiseen. Kiva kun ei tarvitse tihrustaa tekstejä (peleissä esim. kartoissa aika paljon pienemmällä kuin leffoissa) ja laajasta pelimaailmasta erottaa yksityiskohtiakin paremmin. Sarjojen katsomiseen riittäisi pienempikin näyttö, mutta eipä ole isommasta haittaa lainkaan.
Vielä aikoinaan paheksuttiin miten jo 26" telkkari hallitsi sitten kodin sisustusta ja vanhassa talossa on 50" jo maksimikoko kun seinäripustelut sovi sitten kokonaisuuteen.
Ihan ilman perusteluja katsellen uutiseni ym. 21-tuumaisesta töllöstä tai vaihtoehtoisesti 15,6-tuumaiselta läppäriltä. Hyvin näkyy!
Vierailija kirjoitti:
Asuntoa kaunistaa taulut eikä ruma tv. Luovuin telkkarista neljä vuotta sitten.
Minulla on menossa jo 13. vuosi ilman TV:tä, eikä mitään aikomuksia enää hankkia sitä.
Koska ohjelmat ovat niin surkeita, niin sitä parempi mitä pienempi ruutu on.