Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaadinko kohtuuttomia? En löydä pysyvää parisuhdetta vaatimusteni takia

Vierailija
25.01.2020 |

Minua ei haittaa, jos mies on pari senttiä minua lyhyempi, matalasti koulutettu, ei haittaa jos ei ole rikas, jos on kalju, jos on silmälasit, jos on iso maha jne. Eli sellaiset ulkoiset ja statukseen liittyvät asiat ei voisi minua vähempää kiinnostaa.

Kuitenkin vaadin mieheltä, että hän on fiksu, emotionaalisesti kypsä, osaa aikuismaisen tavan selvittää erimielisyydet, ei harrasta mykkäkouluja, pysyy rauhallisena stressitilanteissa, osaa ja haluaa puhua vaikeistakin tunteista, on selvittänyt omat lapsuudentraumansa, omaa turvallisen kiintymyssuhteen jne eli on henkisesti hyvin aikuismainen ja vakaa. Olen nimittäin itse tuollainen, osittain siksi, että olen vuosia panostanut itseni ja stressinkäsittelykeinojeni ym. kehittämiseen ja työstämiseen mm. itse maksamassani psykoterapiassa (ei siis ollut mitään sairautta vaan halusin vain kehittää itseäni). Ja siksi en jaksa yhtään mieheltä parisuhteessa mitään lapsellisen tuntuista kiukuttelua, välttelyä, puhumattomuutta enkä oikein edes sitä, että kovassa stressitilanteessa mies taantuu puhumattomaksi tai epävakaaksi.

Vaadinko kohtuuttomia? En nimittäin löydä pidempää parisuhdetta näiden vaatimusteni vuoksi. Asun pk-seudulla, jossa vapaita miehiä on paljon ja tutustun paljon uusiin ihmisiin, miehet tuntuvat myös kiinnostuvan minusta helposti. Mutta tapailun edetessä ja jonkun aikaa seurusteltua päädyn aina siihen, että tämä mies ei ole riittävän emotionaalisesti kypsä, jotta voisi olla hänen kanssa onnellisessa ja vakaassa parisuhteessa.

Kommentteja, ajatuksia tällaisesta? Ikäni on 38, jos sillä nyt on merkitystä.

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa sitten ainakin yksinäsi 100 vuotiaana vanhainkodissa, että pidit kiinni periaatteistasi.

Zinc

Vierailija
162/165 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ajattele, että vastakohdat täydentää? Hermoileva mies saa sinusta tasapainoa ja rauhoitetta, vastinpariksi sun tylsän tasainen luonne saa piristystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ajattele, että vastakohdat täydentää? Hermoileva mies saa sinusta tasapainoa ja rauhoitetta, vastinpariksi sun tylsän tasainen luonne saa piristystä.

Tämä vastakohdat täydentää -uskomus on sellainen, joka pitää paikkansa vain harvojen kohdalla. Yleensä se vaatii molemmilta osapuolilta joustavuutta, avoimuutta ja kykyä heittäytyä eikä ihmisiä, joilla on nämä kaikki kolme ominaisuutta, ole välttämättä hirveän paljoa. Minä uskon ennemmin siihen, että tietynlainen ns. pohjavire on parasta olla samanlainen molemmilla suhteen osapuolilla, jotta pahimmilta yhteenotoilta ja väärinymmärryksiltä vältyttäisiin. Pieniä eroavaisuuksia tulee totta kai olemaan, koska ihmiset eivät ole toistensa klooneja mutta täysin vastakkaisentyyppiset ihmiset - esimerkiksi hetkessä elävä vitsiniekka ja tulevaisuutta suunnitteleva pohdiskelija - voivat pikemminkin saada toistensa huonot puolet korostumaan.

Mielestäni parisuhteen tarkoitus ei myöskään saa olla se, että kumppanin tehtävä on paikata ja kompensoida omia huonoja puolia. Lisäksi minusta oli aika tarpeetonta mennä ap:n persoonaan tuolla "tylsän tasainen luonne" -kommentilla. Tasainen ihminen ei muuten ole kaikkien mielestä tylsä, vaikka sinun mielestäsi olisi.

Vierailija
164/165 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt et ole kyllä loppuun saakka miettinyt asiaa (jos lainkaan...)

Luuletko oikeasti, että siisti ja järjestelmällinen ihminen viihtyisi samassa taloudessa huithapelin sottapytyn kanssa? Älykkö tylsämielisen kanssa? Ystävällinen ja avarasydäminen itsekkään ja töykeän kanssa?

Parhaiten pariksi sopivat mahdollisimman samalla älykkyys- ja kypsyystasolla olevat.

Muutoin voivat luonteet olla hyvinkin erilaiset.

Vierailija
165/165 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoi olevansa emotionaalisesti vakaa ja aikuismainen. Onko se sinun mielestä sama kuin tylsän tasainen? Ap saattaa olla hyvinkin vauhdikas luonne, mutta sellainen joka ei kiukuttele eikä saa jotain lapsellisia tunnekohtauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän