Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko mieluummin bloggari 39 000 e:n vuosituloilla vai AMK:n suorittanut, vakituisessa työsuhteessa oleva esimies?

Vierailija
25.01.2020 |

Kiinnostaa tämä. Moni kokee bloggaamisen hienoksi ja helpoksi hommaksi.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggari.

Työelämä on niin peestä ja esimiehen osa ja huolet seuraa kotiin asti.

Vierailija
2/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olisin. Ansaitsen kyllä puolitoistakertaisesti tuohon verrattuna, mutta olen aina haaveillut matkailubloggarin ammatista. Olisi unelmien täyttymys kiertää maailmaa ja rahoittaa homma blogin mainostuloilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggari. Tuskinpa se helppoa on, mutta todennäköisesti vapaamuotoisempaa ja mielekkäämpää kuin säännöllinen palkkatyö.

Vierailija
4/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK käynyt esimies, todellakin. Erittäin todennäköisesti parempi palkka ja työssä enemmän sisältöä sekä merkitystä. Olisi helvettiä kirjoitella jostain uusista laukuista ja huulipunista ja kuvata omaa naamaa kaikkien nähtäville.

Vierailija
5/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta tuntuu, ettei bloggarin ura kestä eläkeikään asti...

No, olisihan se toisaalta makeeta olla bloggarin niin kauan kuin suosiota kestää, mutta haluaisin kyllä varmemmankin ammatin.

Vierailija
6/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö monet bloggarit mainosta kaikkea turhaa ja yritä saada ihmiset kuluttamaan lisäälisäää? En ehkä pystyisi siihen, tulisi huono omatunto.

Vierailija
7/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggari koska siinä saisi enemmän toteuttaa omaa luovuutta ja taiteellista silmää. Lisäksi rakastan kirjoittamista. Toki palkka olisi epävarma mutta ei se haittaisi.

Vierailija
8/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggari, esimiesasemassa en näe mitään hyvää, ainakaan tuolla palkalla.

Vierailija
9/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kestäisi olla vain AMK:n käynyt. Eli mieluummin akateeminen bloggari

Vierailija
10/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaja, saisin tehdä töitä kotoa käsin ja omaan tahtiin. En kaipaa luksusta, menot ovat pienet joten mieluummin ottaisin vapaamman elämän pienemmillä tuloilla.

Vierailija
11/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bloggari, esimiesasemassa en näe mitään hyvää, ainakaan tuolla palkalla.

Otsikossa puhuttiinkin vaan bloggaajan palkasta.

Vierailija
12/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minusta tuntuu, ettei bloggarin ura kestä eläkeikään asti...

No, olisihan se toisaalta makeeta olla bloggarin niin kauan kuin suosiota kestää, mutta haluaisin kyllä varmemmankin ammatin.

No mikään ura ei välttämättä kestä eläkeikään saakka. Robotit korvaa aika monet ammatit.

Nassim Tal.eb, joka on tehnyt uran talousmatemaatikkona, kvanttina, sanoo että ehkä ainoa mikä kestää varmuudella, on hammaslääkärit. Kukaan ei ole ottamassa robottia sörkkimään hampaitansa vielä sataan vuoteen.

Vierailija
13/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies. Bloggarien aikakin loppuu jossain vaiheessa kun tulee jotain muuta tilalle. Enkä haluaisi jakaa elämääni somessa kaikkien kesken. Lisäksi olisin erittäin hyvä esimies.

Vierailija
14/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi :D Ihminen myy itsensä ja yksityisyytensä saadakseen rahaa. Ja minua ei ainakaan seuraa työhuolet kotiin.

Toisekseen, kun bloggareita nousee tasaisin väliajoin kuin sieniä sateella, niin kilpailu kiristyy. Itselleni tuo bloggaaminen näyttäytyy stressaavana, toisille varmasti unelmien täyttymys!

Olen niin tyytyväinen, kun ei tarvitse jatkuvasti tuoda itseään esille, kilpailla ja seurata jatkuvasti sitä mikä on just nyt ”in” ennen kuin joku muu kollega kerkeää napata idean itselleen!

Ja entä sitten, kun bloggaaminen ei enää maistu? Entä sitten, kun alkaa vanhenemaan ja nuoret eivät enää halua seurata tietyn ikäistä bloggaajaa vaan vaihtavat nuorempaan? Entäs sitten, kun perhebloggaajan lapset kasvavat eikä voi enää blogata lapsista? Pelottaa pelkkä ajatuskin, että eläisi kokoajan paineissa.

Tottakai tossa bloggaamisessa on se hyvä puoli, että jos mainostat itseäsi hyvin ja saat vakituisen lukijakunnan, niin tulot voivat lähennellä 200-300 000 e vuodessa, mutta entäs jos menestys ei säilykkään? Pari suurituloista vuotta ja sitten tulot tippuvat puoleen ja taas saa taistella pysyäkseen pinnalla!

Vierailija
15/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies, koska ei tarvitse kumarrella ja mielistellä koko Suomea ja pyllistellä kameralle tykkäyksien toivossa.

Vierailija
16/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiantuntija, joka tienaa 50 000€ vuodessa, eikä minulla ole esimiesvastuuta. En kadehdi bloggaajia sen enempää kuin esimiehiäkään. 

Vierailija
17/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kesätöissä opiskeluaikana nuorena laivalla bloggarina. Ihan hyvä palkka oli, aika raskas homma.

Mutta varmaankin tässä tarkoitetaan jotain muuta kuin tiskien keräämistä. En esittelisi itseäni mistään hinnasta eli valitsen tuon oikean työn.

Vierailija
18/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä kestäisi olla vain AMK:n käynyt. Eli mieluummin akateeminen bloggari

Itse olen vain AMK:n käynyt esimies, mutta onneksi työnantajani maksaa minulle tulevat yliopistopintoni, joten voin kehittyä tästä vielä ylemmäs syksystä lähtien 😂 Lupaan tulla sitten mainostamaan tänne, kun olen valmistunut, etten ole enää vain ”AMK:n käynyt esimies, vaan jopa YLIOPISTON ja vielä työnantajan pussista opiskellut” 🙏✨😂

Vierailija
19/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko se esimies sitten tienaa? Vaikeaa tähän nyt on oikein vastata, jos ei ole mitään vertailukohtia. 

Jos esimies tienaa edes lähelle yhtä paljon kuin se bloggari, tottakai olen mieluummin esimies. Jos taas se tarkoittaa oman yrityksen pyörittämistä siten, ettei itse pysty nostamaan palkkaa ollenkaan, olisin mieluummin se bloggari. Juu, on varmaankin epämiellyttävä työ ja tosi epävarmat tulot, mutta syntyyhän siinä varmaankin jonkinlaisia suhteita, joiden avulla saa sitten jatkossa helpommin töitä. Noilla vuosituloilla tuskin bloggari ihan surkea ja tuntematon kuitenkaan on. 

Vierailija
20/64 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bloggari koska siinä saisi enemmän toteuttaa omaa luovuutta ja taiteellista silmää. Lisäksi rakastan kirjoittamista. Toki palkka olisi epävarma mutta ei se haittaisi.

Eikö omaa luovuutta ja taiteellista silmää voi toteuttaa myös esimiestyön ohella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan