Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

D-vitamiini oli 36, aloin syömään vitamiinilisää ja nyt en oo nukkunu ku 4 tuntia yössä?!?!?

Vierailija
25.01.2020 |

Ja väsyttää ihan vtusti.

Nukuin jo ennen sitä huonosti ja väsytti, nyt väsyttää vieläkin enemmän.

Mistähän tämä johtuu?!?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omnomnom... 12 tunnin yöunet takana... jospa otan vielä pienet unet lisäksi zzzzz

Vierailija
22/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön 50 mikrogrammaa 2krt päivässä.

Järjettömän suuri annos, ihme että nukut ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitin ja kysyin neuvoo hoitajalta, sano et kk tol annoksella, että puutos paranee

Vierailija
24/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolta kuulostaa annos, mikäli univaivoista kärsit. Pystyn ottamaan itse D-vitamiinia korkeintaan noin 15uq, muuten alan kärsimään pahoista uniongelmista. Magnesiumista on tosin apua, se auttaa ehkäisemään D-vitamiinin haittavaikutuksia.

Mieti myös, että riittäisikö D-vitamiinitasojen ylläpitoon harkittu ruokavalio. Ruoasta saa paljon sellaista muuta mikä auttaa elimistöä tasapainottamaan toimintaansa. Kerralla tintattu yhden vitamiinin superannos on meistä monelle liikaa vaikka se useiden oppikirjojen ja mielipiteiden valossa pitäisi olla mahdotonta.

Vierailija
25/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitin ja kysyin neuvoo hoitajalta, sano et kk tol annoksella, että puutos paranee

Pumppu tai psyyke pettää ensin. 

Vierailija
26/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin nukut. 1-2 tuntia yössä on mulla melko vakio. Syön d-vitskua 50 mikrogrammaa/pv, mennyt vuosia jo, lisäksi omega, c- ja vahva b-vitamiini, foolihappo ja sinkki.

Sinä nukut todella hyvin!!! Turha valittaa, minä nukun viikossa 59 minuuttia

Minä taas nukun vuodessa -100 minuuttia joten kyllä sulla vielä hyvin menee. Näkisitpä mun silmäpussit.

Vierailija
27/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Useissa länsimaissa laboratorioiden normaalin ja suositeltavan elimistön D-vitamiinipitoisuuden viiteväli on 75 – 250 nmol/l (mihin pääseminen vaatii suurimmalla osalla ihmisistä 50-200 µg päivittäistä D-vitamiiniannosta) ja toksisuuden raja 375 nmol/l. Kerta-annoksena 7500 µg ja jopa 12500 µg on turvallista. Suomalaisten keskimääräinen elimistön D-vitamiinipitoisuus on edelleen alle suositeltujen optimirajojen (eli alle 75 nmol/l), vaikka D-vitamiinivalmisteiden käyttö on kolminkertaistunut viimeisen reilun 10 vuoden aikana."

Eli ihan ok, on sun annos.

Vierailija
28/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan 25000 IU:ta kerran viikossa talven ajan.

Vierailija
29/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä talviunille, kysy neuvoa herra Karhulta. 

Ja jos multa kysytään, otat kalsiumia ja magnesiumia illalla juuri ennen nukkumaanmenoa (ja vähän sitä D-vitamiinia myös). Ja jos oikein villiksi heittäydyt, osta solumineraali 7 Magnesium phosporicum. Keitettyyn veteen liuotat 10 tablettia ja purskuttelet suussa ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
30/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuitenkin vaikka kolme kuukautta vähän pienemmällä annoksella, jos kerran tuollaiset oireet?

Huom. Ei mitään terveydenalan asiantuntemusta mulla. Mutta en itse supplementoinut moneen vuoteen, ja elossa kuitenkin, aika hyvinvoivanakin.

Vierailija
31/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet allerginen bakteereilla tuotetulle D3:lle. Kokeile miten D2 tehoaa.

Vierailija
32/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä

Miten se viikon ilman olo vaikuttaa veren pitoisuuteen, koska mulla otetaan viikon päästä uudelleen arvot ja katsotaan onko se noussut?

Ja 31 voisin kokeilla tuota!

Vierailija
33/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee uupunut olo ja päänsärky kaikista d-vitamiineista, eli en syö. Tosin en tiedä omia arvojani.

Vierailija
34/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä

Miten se viikon ilman olo vaikuttaa veren pitoisuuteen, koska mulla otetaan viikon päästä uudelleen arvot ja katsotaan onko se noussut?

D2 on kasviperäinen D-vitamiinin analogi, jota on mm. sienissä.

Se EI TEHOA ihmisellä, korkeintaan nostaa mittaustuloksia, vaikka onkin hyödytön.

Pysy D3:ssa, ehdotan. Jos sulla otetaan viikon päästä arvot, sinnittele viikko tai pienennä annos puoleen, ja pidä se tauko vasta sitten?

Vierailija
35/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita teille aiheutti D-vitamiinin puutos? Minulla arvo oli 50 ja raajoja, lähinnä luita on viillellyt ja pistellyt ikävästi. Todella inhottava vaiva. Lki ei osannut sanoa johtuuko d puutoksesta mutta epäili että kyllä. Ja tuo väsymys, en tajunnut että d vitamiinin syönti sitä tekee!!

Vierailija
36/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oireita teille aiheutti D-vitamiinin puutos? Minulla arvo oli 50 ja raajoja, lähinnä luita on viillellyt ja pistellyt ikävästi. Todella inhottava vaiva. Lki ei osannut sanoa johtuuko d puutoksesta mutta epäili että kyllä. Ja tuo väsymys, en tajunnut että d vitamiinin syönti sitä tekee!!

Mulla on kaikki kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet (siitä 68 oireesta 60 täsmää), lääkäri nyt tahtoo testata johtuuko ne oireet d-vitamiinin puutoksesta ennemmin. -ap

Vierailija
37/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä

D2 on kasviperäinen D-vitamiinin analogi, jota on mm. sienissä.

Se EI TEHOA ihmisellä, korkeintaan nostaa mittaustuloksia, vaikka onkin hyödytön.

Pysy D3:ssa, ehdotan. Jos sulla otetaan viikon päästä arvot, sinnittele viikko tai pienennä annos puoleen, ja pidä se tauko vasta sitten?

Aa, okei no pysyn tässä d3, ja yritän syödä tota annosta.

Mitenkä se muuten on voinut nousta, kun luin että yleensä on 3kk se, että syö vitamiinilisää ja sitten vasta otetaan koe.

Siis voiko olla noussut jo tässä vähän yli kk?

Vierailija
38/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen pojista saa aina uniongelmia ja ahdistuneisuutta loppukeväällä, kun alkaa auringonvalo reilusti lisääntyä. On tapahtunut vuodesta toiseen. Veikkaan, että on sensitiivinen D-vitamiinin lisääntymiselle ja siitä johtuvalle kalsiumpitoisuuden muutokselle. Olen alkanut keväällä antaa K-vitamiinia, joka parantaa D-vitamiinin kanssa kalsiumin imeytymistä ja siirtää kalsiumia verestä luukudokseen. On ollut apua. D-vitamiinin lisääntymiselle voi olla herkkä. Sehän ei ole pelkkä vitamiini vaan toimii elimistössä hormonina.

Vierailija
39/39 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tolla määrällä veriarvo kohenee..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi