Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!

Syömään
24.01.2020 |

Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂

Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂

Kommentit (508)

Vierailija
141/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mikä tahansa missä on makaronia tai perunaa.

Niissä on jotain taikaa, kun ne on niin täyttäviä ruokia. Ensin maha täyteen, sitten levollisin mielin ruokalevolla.

Herättyä on hetken aikaa niin lohdullinen tunne. Ja sen jälkeen armoton syyllisyydentunne.

Vierailija
142/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin ja kuka on keksinyt tämän niin keinotekoiselta kuulostavan "lohturuoka" termin?! Kuulostaa jo lähtökohtaisesti angloamerikkalaiselta, eli on mr. Trump sen mahdollisesti keksinyt.

Pthyi!!

Minua kiinnostaa, että käyttääkö joku aidosti tätä termiä elämässään? Sekin, että näin aikana, jolloin ollaan tietoisia tunnetaidoista, syökö ihmiset useinkin ajatuksella, että ruoka on lohtua? Vai onko tämä vain termi, jolla kuvataan hyvää ruokaa?

Suora käännös engl comfort foodista, ollut suomen kielessä suhteellisen vähän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein mikä tahansa missä on makaronia tai perunaa.

Niissä on jotain taikaa, kun ne on niin täyttäviä ruokia. Ensin maha täyteen, sitten levollisin mielin ruokalevolla.

Herättyä on hetken aikaa niin lohdullinen tunne. Ja sen jälkeen armoton syyllisyydentunne.

Saniisin, että lohturuoka ei syyllistä, kun se tulee tarpeeseen. Sitä ei syö usein.

Vierailija
144/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TOP-3 parasta lohturuokaa:

- Lasagne

- Lohikeitto

- Salami-sipuli pizza

Minua saisi kyllä pitkään lohdutella mikäli joutuisin jotain lohikeittoa syömään!

Vierailija
145/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ja kuka on keksinyt tämän niin keinotekoiselta kuulostavan "lohturuoka" termin?! Kuulostaa jo lähtökohtaisesti angloamerikkalaiselta, eli on mr. Trump sen mahdollisesti keksinyt.

Pthyi!!

EI,  Trump on keksinyt sen, että jos ei ole mitään älyllistä sanottavaa, niin voi pitää turpansa kiinni.

Vierailija
146/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lohturuokani lapsuudessa oli Elannon ranskisviipaleet, joiden päällä paksut siivut voimakasta emmentalia, sitten uuniin. Tämä 60-luvun alkuvuosina. Harmi, kun sitä oikeaa Elannon ranskista ei enää saa mistään.

Vierailija
147/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pthyi!!

EI,  Trump on keksinyt sen, että jos ei ole mitään älyllistä sanottavaa, niin voi pitää turpansa kiinni.

Shhh. Ei narista mistään politiikasta täällä. Muualle rutisemaan siitä! ☝🏻

Vierailija
148/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kebabrulla jossa juusto oikein venyy ja lasi punkkua.

Vierailija
149/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa tulee kamala nälkä 😍🤤

Ei sitten yhtään. Pikemminkin tulee pahoinvointi miettiessä mitä kaikkea pahaa syötte ja sanon tämän ilman veetuilua. Minulle terveellisenä lohturuokana toimivat mansikat ja mantelit ja ovat hyviä. Nam!

Kylläpä jotakuta/joitakuita osaakin harmittaa näinkin harmiton ketju. 😅Mansikka- ja manteliostoksille siitä sitten, hus!

Vierailija
150/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömään! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten yhtään. Pikemminkin tulee pahoinvointi miettiessä mitä kaikkea pahaa syötte ja sanon tämän ilman veetuilua. Minulle terveellisenä lohturuokana toimivat mansikat ja mantelit ja ovat hyviä. Nam!

Kylläpä jotakuta/joitakuita osaakin harmittaa näinkin harmiton ketju. 😅Mansikka- ja manteliostoksille siitä sitten, hus!

Ei harmita, mutta pelottaa teidän verisuonet ja sydän. Muiden voi olla vaikea ymmärtää, koska olen lapsesta saakka noudattanut tiukkaa diettiä ja ketjussa mainitut "lohturuoat" saavat minut voimaan pahoin ja sairastumaan syömishäiriöön. Valintani on mansikat ja mantelit.

Vierailija
151/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömään! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei harmita, mutta pelottaa teidän verisuonet ja sydän. Muiden voi olla vaikea ymmärtää, koska olen lapsesta saakka noudattanut tiukkaa diettiä ja ketjussa mainitut "lohturuoat" saavat minut voimaan pahoin ja sairastumaan syömishäiriöön. Valintani on mansikat ja mantelit.

Taidat olla ortorektikko. Suhtaudut hysteerisesti kaikkeen epäterveelliseen. Et ymmärrä kohtuuden käsitettä, koska olet syömishäiriöinen tai ainakin lähellä sitä. Siksi mansikat ja mantelit ovatkin varmaan sinulle parempi valinta. Voit silti yrittää ymmärtää, että muut ihmiset eivät suhtaudu syömiseen vastaavalla vakavuudella.

Vierailija
152/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömään! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillista että hyviä mansikoita saa vain kesällä, noin kuukauden ajan. 11 kk pitää keksiä jotain muuta.

Vierailija
153/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joudut lohturuokailemaan, niin todennäköisesti sinulla on painonhallintaongelmia.

SÄÄLI ET YMMÄRRÄ KYSYMYSTÄ!!!!!!!

Vierailija
154/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuja on monia. Mulle tulee pahoinvointi miettiessäni miten karseita mantelit on. Siis hyi helv. Harrastan leivontaa ja korvaan aina mantelit jollakin muulla, niin kamalia ne on. Sen sijaan pizza, kaakao, lämpimät juustoleivät ja moni muu täällä mainittu on herkkua. Pus 😊

Vierailija
155/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monte Criston leipävuoka. Vuokaan laitetaan paahtoleipiä, kinkkua, juustoa,munia, majoneesia, sinappia,maitoa ja voita ainakin. Sitten uuniin . Etsikää netistä ohjeita.

Mä etsin tämän mielenkiinnosta ja vaikuttaa tosi hyvältä! Siis tostahan on miljoona variaatiota ja itse voi keksiä lisää. Itse skippaisin sinapin kokonaan, majoneesia en missään ohjeessa edes nähnyt, mutta vois toimia. Voita ei, olis jo liikaa.

Miehelle kinkkuakin, mulle pelkkä juusto (gruyere💕), päälle munamaito ja mozzarella. Ehkä tuoreita yrttejä mukaan. Joo, testiin menee.

Vierailija
156/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza jossa paljon aurajuustoa. Nuudelit tonnikalalla ja hemapalla.

Vierailija
157/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakka ja nakit sinapilla ja ketsupilla. Tarjoillaan mustikkakeiton kera.

Pakastepizza (tonnikala-sipuli) jossa ekstrajuustoa ja auraa.

Saarioisten jauhelihapizza (perus mikrolätty), sulatetaan pinnalle reilusti emmentalia ja valmiiseen lättyyn sivellään ketsuppia päälle.

Vierailija
158/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Halla-ahon kanakeitto

Vierailija
159/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kommentin luettuani en yhtään ihmettele miksi suomalaiset ovat ylipainoista kansaa. Hyi olkoon!

Vierailija
160/508 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipizzan pepperonisalami kalzone valkosipulikastikkeella.