Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!
Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂
Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂
Kommentit (508)
Meillä miehillä ei edes ole käsitettä lohturuoka, mutta näitä on hauska lukea :)
Opiskeluaikojen halpa lohturuoka toimii vieläkin. Pussimuusia, paljon voita ja puolukkahilloa.
Lohturuokaa on etten syö mitään. Ei kiinnosta ruoka, kun on huono mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömään! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa tulee kamala nälkä 😍🤤
Ei sitten yhtään. Pikemminkin tulee pahoinvointi miettiessä mitä kaikkea pahaa syötte ja sanon tämän ilman veetuilua. Minulle terveellisenä lohturuokana toimivat mansikat ja mantelit ja ovat hyviä. Nam!
Kylläpä jotakuta/joitakuita osaakin harmittaa näinkin harmiton ketju. 😅Mansikka- ja manteliostoksille siitä sitten, hus!
Ei harmita, mutta pelottaa teidän verisuonet ja sydän. Muiden voi olla vaikea ymmärtää, koska olen lapsesta saakka noudattanut tiukkaa diettiä ja ketjussa mainitut "lohturuoat" saavat minut voimaan pahoin ja sairastumaan syömishäiriöön. Valintani on mansikat ja mantelit.
Harmillista että hyviä mansikoita saa vain kesällä, noin kuukauden ajan. 11 kk pitää keksiä jotain muuta.
Alapeukuttajat ilmeisesti tykkäävät mauttomista ulkomaalaisista mansikoista.
"Mielestäni ei tylsyyteen, vaan suruun, pahaan mieleen. Silloinkin vain joskus."
Arki on niin tasapaksua, ei ole tarpeeksi murheita eikä edes ilonaiheita, mutta hyvästä ruuasta haluaa välillä nauttia, muuten vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömään! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa tulee kamala nälkä 😍🤤
Ei sitten yhtään. Pikemminkin tulee pahoinvointi miettiessä mitä kaikkea pahaa syötte ja sanon tämän ilman veetuilua. Minulle terveellisenä lohturuokana toimivat mansikat ja mantelit ja ovat hyviä. Nam!
Kylläpä jotakuta/joitakuita osaakin harmittaa näinkin harmiton ketju. 😅Mansikka- ja manteliostoksille siitä sitten, hus!
Ei harmita, mutta pelottaa teidän verisuonet ja sydän. Muiden voi olla vaikea ymmärtää, koska olen lapsesta saakka noudattanut tiukkaa diettiä ja ketjussa mainitut "lohturuoat" saavat minut voimaan pahoin ja sairastumaan syömishäiriöön. Valintani on mansikat ja mantelit.
Harmillista että hyviä mansikoita saa vain kesällä, noin kuukauden ajan. 11 kk pitää keksiä jotain muuta.
Alapeukuttajat ilmeisesti tykkäävät mauttomista ulkomaalaisista mansikoista.
Höpsis. Ihmisiä vaan ärsyttää kaltaisesi pätijät, joiden on mahdotonta antaa muiden ihmisten jakaa kivoja ja lohdullisia muistoja keskenään. Mee nyt oikeesti syömään niitä mansikoita ja manteleita, kun selkeesti joku painaa mieltä niin paljon että täysin harmitonta keskustelua pitää väkisin yrittää (paino sanalla yrittää...) sheimata.
Mun lohturuoka on varmasti sun kauhistus - pasta carbonara. Teen sen kylläkin kermaan jos on oikein tyhmä päivä takana. Pastaa naamaan ja joku vanha lempileffa pyörimään ja olo on heti parempi!
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehillä ei edes ole käsitettä lohturuoka, mutta näitä on hauska lukea :)
Ei varmasti kaikilla naisillakaan ole, mutta ainakin omassa ystävä- ja tuttavapiirissä on moniakin miehiä, joilla on oma lohturuokansa. Yleensä se on jotain lapsuudesta kumpuavaa, tai ajalta johon liittyy paljon mukavia muistoja. 😊 Kiva kuitenkin, jos nautit keskustelusta! Musta on mieltä lämmittävää lukea näitä.
Pinaattikeitto. Aina kun olin kipeä, äiti keitti omista pinaateista tätä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni lohturuokia ovat ainakin lihapullat ja keitetyt perunat, riisipuuro, letut.
Keitetyt perunat ja soijasuikalekastike tai kermainen nyhtiskastike.
Kauraleivät, joissa päällä mm. salaattia, nyhtistä, avokadoa, kirsikkatomaattia
Cannellonit, mutta ne pitää ensin olla pari tuntia jääkaapissa. Kylmänä parhaat.
Lasagne
Nuudelit ja nyhtiskastike
Linssisipsit ja heti niiden jälkeen raikkaat voileivät
Keitetyt, kuoritut perunat, siihen voinokare, sipulia silputtuna raakana, loraus täysmaitoa, suolaa. Sekoitetaan hyvin. Tämä peruna sipuli salaatti on aromikas ja nautinnollinen.
Pastasalaatti, sisältäen kaikkea. Toimii tilanteessa kuin tilanteessa.
Oslo aamiainen eli sämpylä, voi, keitetty kananmuna, kuuma kaakao.
Syömään! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti kaikilla naisillakaan ole, mutta ainakin omassa ystävä- ja tuttavapiirissä on moniakin miehiä, joilla on oma lohturuokansa. Yleensä se on jotain lapsuudesta kumpuavaa, tai ajalta johon liittyy paljon mukavia muistoja. 😊 Kiva kuitenkin, jos nautit keskustelusta! Musta on mieltä lämmittävää lukea näitä.
🌹💕
Tuliset wingsit ja valkosipuli-parmesaani lohkoperunat uunista.
Hampurilainen ja bataattiranskalaiset air fryerista.
Chorizo-herkkusieni-jalapenopizza.
Vierailija kirjoitti:
Oma lohturuokani lapsuudessa oli Elannon ranskisviipaleet, joiden päällä paksut siivut voimakasta emmentalia, sitten uuniin. Tämä 60-luvun alkuvuosina. Harmi, kun sitä oikeaa Elannon ranskista ei enää saa mistään.
Niin, ja mikään ei lohtuna voita sulavan juuston ja puuhellan tuoksua. Puilla lämmitettäviä helloja samoin kuin sitä oikeaa ranskanleipää on vaikea nykyään löytää mutta kannattaa yrittää.
Paahtoleipä, oikeaa voita, juustoa ja kurkkua. Earl grey -teetä.
Kaupan paistopisteen dallaspulla ja starbucksin kylmä kahvi jääkaapista.
Neljän juuston tortellinit (rainbow)
lihapiirakka (iso ja rapea. maalla saa kaupoista)
porkkana (se rouskutus jotenkin rentouttaa)
vaniljakermarahka (sellanen isompi herkkurahkapönäkkä rainbow ehkä 3,5% rasvaa. ei överi mut maku ihan hullun hyvä)
suklaahoukutus-keksit (rainbow)
nutella (suoraan purkista)
vaalea leipä voilla ja juustolla