Mikä on paras LOHTURUOKA? Peukutuksia, ei veetuilua!
Mun lempilohturuokani on Knorrin valmis-Bolognese. En ole kavereillekaan kehdannut tunnustaa tätä yhä välillä ostavani - osaan kuitenkin tehdä ihan alusta alken hyvin maukkaan bolognesen. Mutta lapsuus tulee mieleen tuosta eineskastikkeesta! Olen suurperheen lapsi, emmekä juuri koskaan saaneet mitään herkkuja tai ”kalliita” ruokia. Ja joo eihän tuo maustepussi kallis ole, ellei ole kahdeksaa suuta ruokittavana. Muistan myös innoissani haistelleeni tuota jauhetta kun pussi oli avattu, sillä siinä oli MAUSTEITA toisin kuin äitini ruoissa 😂
Kertokaa, mikä sykähdyttää sydämiänne lohturuokana. Ei kuittailua kiitos 🙂
Kommentit (508)
Mulle ei lohduttomassa tilassa ruoka maistu, mutta ymmärrän silti, mitä lohturuoalla voidaan tarkoittaa.
Mun comfort food on egusikeitto ja pounded yam. Entinen poikaystävä teki tätä kotiseutunsa herkkua ja yhdistän sen todella onnelliseen aikaan elämässäni.
Monta tuntia uunissa hautunut kaalilaatikko ja iso kasa puolukkahilloa.
Bataattimuussi (makeahkoa) ja lihakastike (suolaista). Toimiva kombo.
kaikki aiemmin mainitut nostalgiset kotiruoat.
Rasvamakaroni. Keitetään tarpeellinen määrä makaronia, kaadetaan vesi pois, päälle höylätään voipaketista juustohöylällä oman toleranssin mukainen keko voisiivuja. Sekoitetaan, ehkä suolaa vähän. Felixin ketsupin kanssa kohti kitapurjetta.
Näitä on ollut ihana lukea, joka kerta kun tsekkaan uudet kommentit, tulen nälkäisemmäksi...
Tekikö joku lohturuokaansa tänä viikonloppuna? Minä tein, sitä kamalaa Knorria nimittäin - ja ah, miten hyvää! ❤️
Vierailija kirjoitti:
Rasvamakaroni. Keitetään tarpeellinen määrä makaronia, kaadetaan vesi pois, päälle höylätään voipaketista juustohöylällä oman toleranssin mukainen keko voisiivuja. Sekoitetaan, ehkä suolaa vähän. Felixin ketsupin kanssa kohti kitapurjetta.
Ei ole nälän torjunta kallista eikä mieliteon täyttäminen vaikeaa, kun sen oikein oivaltaa!
Voi aiheuttaa kitalaessa orgasmimimaisen tunteen.
Lämpimät juustovoileivät ja köyhät ritarit (päälle hilloa ja kermavaahtoa).
Makarooni ja ketsuppi. Kylmä Jaffa
Tai
Maggin spagettikastikepussi ja rapeaksi paahdetut nugetit.
Monet amerikkalaiset kuulemma ovat löytäneet elämäänsä tarkoituksen maapähkinävoi-hillo yhdistelmästä.
Manchego, suolapähkinöitä, mansikoita ja skumppaa. Tolla kombolla talttuu kauheimmat sydänsurutkin.
Louboutinin kengät, hieman suolaa päälle. Slurpsis.
Paksu viipale ranskanleipää, päälle lauantaimakkaraa. Kuppi kaakaota ja uusi akuankka nautittuna yksin kotona kun vanhemmat olivat vielä töissä. Avain roikkui kaulassa ja ihan rauhassa sai lukea akun keittiön pöydän ääressä mussuttaen sitä lauantaimakkara-pullaleipä viipaletta. Eikä tosiaan mitään kurkkuja siihen. Nykyisinkin joskus on pakko ostaa se ranskis ja sitä lauantaita. Puoliso ei voi ymmärtää tätä herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa tulee kamala nälkä 😍🤤
Ei sitten yhtään. Pikemminkin tulee pahoinvointi miettiessä mitä kaikkea pahaa syötte ja sanon tämän ilman veetuilua. Minulle terveellisenä lohturuokana toimivat mansikat ja mantelit ja ovat hyviä. Nam!
lohikeitto, voileipäkakku, joku ihana mureaksi haudutettu lihakastike ja potut, itsetehty pitsa
Valkosipuliperunat