Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittu nettikauppa ei suostunut enää myymään Riikalle vaatteita

Vierailija
24.01.2020 |

koska hän oli palauttanut liikaa tuotteita – jo tuhansia asiakkaita hyllytetty
.
-Aivan oiken näille kuljetuspalvelujen suurkuluttajille ja nettikauppojen palautusoikeuden väärinkäyttäjille.
https://yle.fi/uutiset/3-11174675?origin=rss

Kommentit (276)

Vierailija
21/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. En ymmärrä ihmisiä, jotka tilailee montaa kokoa ja tuotetta ihan jo siitä lähtökohdasta, että kokeilevat ja tulevat palauttamaan puolet. Ihmetyttänyt jo pitkään tällainen toimintatapa.

Miten sitten pitäisi toimia, jos saatavilla ei ole tuotteen mittoja ja on epävarma sopivasta koosta? Itse suosin verkkokauppoja, joissa jokaisesta tuotteesta on tarkat mitat, mutta noin on todella harvoissa kaupoissa.

Minä olen jo vuosia tilannut alusvaatteita lukuun ottamatta kaikki vaatteeni netistä. Olen palauttanut ehkä 5%. Pari kertaa on tullut väärä tuote ja pari kertaa vaate ei ole sopinut.

Noin yleisesti ottaen kuitenkin tiedän kokoni ja tyylini, kuka aikuinen muka ei? Jos olen epävarma, en tilaa. Yksinkertaista.

Vierailija
22/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. En ymmärrä ihmisiä, jotka tilailee montaa kokoa ja tuotetta ihan jo siitä lähtökohdasta, että kokeilevat ja tulevat palauttamaan puolet. Ihmetyttänyt jo pitkään tällainen toimintatapa.

Miten sitten pitäisi toimia, jos saatavilla ei ole tuotteen mittoja ja on epävarma sopivasta koosta? Itse suosin verkkokauppoja, joissa jokaisesta tuotteesta on tarkat mitat, mutta noin on todella harvoissa kaupoissa.

Kai sitä pitää sitten vain lakata käyttämästä verkkokauppoja? Ehkä ovat sitten tyytyväisempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettitilaajat tuhoavat ilmastoa.

Vierailija
24/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 100 km päästä lähimmistä vaatekaupoista. Enemmän tulisi päästöjä jos lähtisin ajamaan vaatekaupoille kuin että paketti tulee muiden pakettien kanssa postitse.

Vierailija
25/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo vuosia tilannut alusvaatteita lukuun ottamatta kaikki vaatteeni netistä. Olen palauttanut ehkä 5%. Pari kertaa on tullut väärä tuote ja pari kertaa vaate ei ole sopinut.

Noin yleisesti ottaen kuitenkin tiedän kokoni ja tyylini, kuka aikuinen muka ei? Jos olen epävarma, en tilaa. Yksinkertaista.

Minusta vaatteiden mitoitukset ovat todella vaihtelevia, esim. takkien ja paitojen hihojen sekä housujen lahkeiden pituudet vaihtelevat paljon. Myös saman merkin täysin sama tuote voi muuttua noitten mittojen osalta. Vaikka aikaisempien housujen lahkeet olisivat olleet ok, seuraavissa ne onkin 15 cm lyhyemmät. Ei sen ennustamisessa auta aikuisuus tai tyylinsä tunteminen.

Vierailija
26/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpä:

Tilanne A: Tilaan paidan kokoa M, jota olen normaalisti. Paita saapuu postissa, mutta se on minulle liian suuri. Palautan/vaihdan M-koon S-kokoiseen paitaan, joka toimitetaan minulle. Myös S-koko on liian suuri ja vaihdan sen taas XS-kokoiseen paitaan joka toimitetaan minulle ja on lopulta hyvä.

Tilanne B: Tilaan kerralla saman paidan koossa XS, S ja M. Ne toimitetaan minulle ja totean XS- koon sopivaksi. Pidän sen ja palautan muut. 

Kumpi näistä tilanteista on esim. ympäristön kannalta huonompi? Minusta kyllä tuo, jossa paketit suhaavat viiteen kertaan edestakaisin. Ennemmin nyt paheksuisin tuota, että tilaa joka toinen viikko vaatteita, eikö voi miettiä kerralla minkälaista paitaa tarvitsisi muutaman viikon päästä?

Homma menee sulla pieleen jo siinä, että tilaat vain yhden paidan kerrallaan ja aina heti, kun saatat tarvita.

Vierailija
27/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen aikuinen ihminen, joka tietää kokonsa ja tyylinsä. Nettitilauksissa ei ainakaan omalla kohdallani olekaan kyse siitä, etteivätkö ne olisi tyylisiäni vaan se, etteivät vaatteen ja vartaloni mittasuhteet vaan kohtaa. Vaikka koko olisi oikea ja mitatkin tarkistettu mittataulukosta, jostain syystä vaate ei vaan tavalla tai toisella istu ja näitä sattuu aina silloin tällöin. Ei siellä mittataulukossakaan yleensä ihan kaikkia ulottuvuuksia kerrota. 

Olisipa ihana olla vartalomalliltaan sellainen, että kaikki valmisvaatteet sopisivat päälle tuosta vaan, tarvitsisi tosiaan huolehtia vaan siitä omaan silmään sopivasta tyylistä.

Vierailija
28/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla kotona (tai kaupungila sovittamokioskissa) suihkukopin kokoinen laatikko, joka sisältää teknologian joka mittaa kropan muodon millilleen. Sitten voisi lähettää mitat verkkokauppaan ja siellä olisi palvelu, jossa haluamani housut tai jakku venytetään lähettämieni mittojen mukaisella täytteellä, ja asiantuntija katsoo, istuuko hyvin vai ei. Mitat voisi ottaa muutamassa eri asennossa (istuen/seisten, kädet alhaalla/ylhäällä jne.)

Vierailija
29/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä pitää sitten vain lakata käyttämästä verkkokauppoja? Ehkä ovat sitten tyytyväisempiä.

Tee se jo huomenna. Kyllä me tiedetään, ettei sulla ole varaa siihen.

Vierailija
30/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin nettikaupasta kengät. Heidän omilla sivuillaan oli ohje, että jos et ole varma minkä koon ottaisit, tilaa molemmat ja palauta toiset! En tilannut kahta paria ja onneksi tuli sopivan kokoiset. Mutta osittain syytä on näissä nettikaupoissakin.

Noin minuakin on ohjeistettu. Ihmetyttää nämä, jotka täällä "tuomitsevat" tuon tavan käyttäjät, jos verkkokauppa niin kerta ohjeistaa.

Vierailija
31/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jatkuva tilailu ja palauttelu on rasittavaa myös muille toimijoille, esim. kaupoille, joista tuotteet noudetaan.

Vierailija
32/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpä:

Tilanne A: Tilaan paidan kokoa M, jota olen normaalisti. Paita saapuu postissa, mutta se on minulle liian suuri. Palautan/vaihdan M-koon S-kokoiseen paitaan, joka toimitetaan minulle. Myös S-koko on liian suuri ja vaihdan sen taas XS-kokoiseen paitaan joka toimitetaan minulle ja on lopulta hyvä.

Tilanne B: Tilaan kerralla saman paidan koossa XS, S ja M. Ne toimitetaan minulle ja totean XS- koon sopivaksi. Pidän sen ja palautan muut. 

Kumpi näistä tilanteista on esim. ympäristön kannalta huonompi? Minusta kyllä tuo, jossa paketit suhaavat viiteen kertaan edestakaisin. Ennemmin nyt paheksuisin tuota, että tilaa joka toinen viikko vaatteita, eikö voi miettiä kerralla minkälaista paitaa tarvitsisi muutaman viikon päästä?

Homma menee sulla pieleen jo siinä, että tilaat vain yhden paidan kerrallaan ja aina heti, kun saatat tarvita.

Nyt ymmärsit jotain väärin, ei minulla mene homma pieleen. Tilaan harkiten ja tarpeeseen ja juurikin niin, että yhdessä paketissa on haluamastani tuotteesta rinnakkaiskoot, jos sen näen tarpeelliseksi. Nettishoppailuni on sujuvaa ja melko harvassa. 

Vierailija
33/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olla ostamatta verkkokaupasta, tietysti.

Sanoisitko tuon ohjeeksi kaikille niille nuorille tytöille ja naisille, joiden ainoa vaihtoehto saada oman kengänkoon kenkiä on tilata ne verkkokaupasta?

Vierailija
34/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä tuo jatkuva vaatteiden tilailu/ostaminen hullua. Ihminen pärjää hyvin parilla toimivalla vaatekombolla.

Vierailija
35/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasten Riikojen takia muut maksavat  enemmän, kun pitäähän ne rahat jostain saada.

Vierailija
36/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla kotona (tai kaupungila sovittamokioskissa) suihkukopin kokoinen laatikko, joka sisältää teknologian joka mittaa kropan muodon millilleen. Sitten voisi lähettää mitat verkkokauppaan ja siellä olisi palvelu, jossa haluamani housut tai jakku venytetään lähettämieni mittojen mukaisella täytteellä, ja asiantuntija katsoo, istuuko hyvin vai ei. Mitat voisi ottaa muutamassa eri asennossa (istuen/seisten, kädet alhaalla/ylhäällä jne.)

Joskus oli verkkokauppa, josta sai farkkuja omilla mitoilla. Muistaakseni siinä oli mahdollisuus käydä skannattavana jossain.

Vierailija
37/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo jatkuva tilailu ja palauttelu on rasittavaa myös muille toimijoille, esim. kaupoille, joista tuotteet noudetaan.

No ei ne kaupat kyllä hyvää hyvyyttään pakettipisteinä toimi.

Vierailija
38/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpä:

Nyt ymmärsit jotain väärin, ei minulla mene homma pieleen. Tilaan harkiten ja tarpeeseen ja juurikin niin, että yhdessä paketissa on haluamastani tuotteesta rinnakkaiskoot, jos sen näen tarpeelliseksi. Nettishoppailuni on sujuvaa ja melko harvassa. 

Eli ostat yhtä tuotetta kerrallaan.

Vierailija
39/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan itsekin isosta ulkomaisesta nettikaupasta lähes kaikki omat ja lasten vaatteet. Palautukseen päätyy arviolta 50%. Ei sovittamatta voi tietää, onko vaate oikean kokoinen, istuuko malli itselle, millaista materiaalia on jne.!!!! Ostan pääsääntöisesti vain kalliita merkkivaatteita, en mitään kertakäyttömuotia. Siksi olen nirso siitä, mistä haluan maksaa. Olen ostanut tuhansilla euroilla kyseisestä kaupasta, joten hyvän asiakkaan menettävät, jos katkaisevat asiakassuhteen jossain vaiheessa. Toisaalta ehkä mun voitto loppupeleissä, koska joskus tulee tilattua enemmän kuin tarvitsee... 

En periaatteessa tilaa mistään, missä on maksulliset palautukset. Ilmaisen palautusmahdollisuus kuuluu verkkokaupan luonteeseen ja jos se poistetaan, siirrän asiakkuuni muualle. 

Vierailija
40/276 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli verkkokauppa, josta sai farkkuja omilla mitoilla. Muistaakseni siinä oli mahdollisuus käydä skannattavana jossain.

Oli, mutta ei menestynyt. Niillä oli kyllä myymäläkin Kampissa Helsingissä.