Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistien "huvittavimmat" tempaukset

Vierailija
24.01.2020 |

Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.

Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.

Kommentit (1968)

Vierailija
1641/1968 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kaksisuuntaista sairastavilla on narsistisia käyttäytymismalleja, kuten grandioosia käytöstä ja pettämistä etenkin manian aikana. 

Vierailija
1642/1968 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin menossa kampaajalle ja ex ei olisi halunnut että menen. Menin silti mutta mies tunki mukaan ja sanoi kampaajalle "vitsaillen" että mulle ei sitten saa leikata lyhyitä hiuksia. Ilmeestä näki tuo kampaajakin kuitenkin ettei tuo ollut vitsi. Hävetti aivan hirveästi olla siellä. Siinä vaiheessa suunnittelin eroamista mutta olin vielä peloissani ja hämmentynyt... 

Tuo nyt oli vaan yksi esimerkki. Vaatekaupoissa jotkut myyyjät oli aika ihastuksissaan kun mies oli mukana "makutuomarina", oikeasti en olisi voinut ostaa vaatetta josta mies ei olisi pitänyt.

Mulle kävi päin vastoin. Vaimo pyysi makutuomariksi vaikka en olisi edes jaksanut lähteä. Mutta mulla on nk. hyvä silmä vaatteiden suhteen. Myyjätär ei meinannut pysyä nahoissaan kun peitteli kiukkuaan. Tulkitsi tilanteen niin, että olen dominoiva mies valitsemassa muijalle vaatteita. Todellisuudessa mulle on ihan sama mitä päälleen pukee kunhan itse tykkää. Nää nuoret feministit kuvittelevat, että kaikessa on kyse miesten ja naisten "sodasta".  Se on kyllä täysin yksipuolista se sotiminen.

Kuka tässä tarinassa on se narsisti? Mies, vaimo vai myyjä?

Sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/1968 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu ei hymyillyt yhtä teennäisesti kuin minä ylioppilaiden ryhmäkuvassa. Kaikki muut osasi hymyillä luonnollisesti.

Äidiltä, lakkiaispäivänäni.

Miks sä oot noin nolon näköinen? Isäni hääpäivänäni.

No sekin nyt vielä tähän. Äitini kun kerroin että odotan lasta. Olin naimisissa ja lapsi oli toivottu ja suunniteltu.

Vierailija
1644/1968 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex alkoi puhua muille että olen Alzheimerin tautiin sairastunut ja skitsofreenikko kun alkoi tulla ilmi että hän varasteli rahojani ja myi minun kenkiä, vaatteita, koruja netissä. . Kun sain kipsin jalkaan , niin ei auttanut missään ja kepeillä kun liikuin viskoi sauvat autoon ja nimitteli vammaiseksi. Väliin olin niin saat**n ruma ja latvasta laho ja itketti yötä myöten , väliin taas olin niin ihana. Todellisuudessa narsku ”rakastaa” vain jos hyötyy jollain tavalla, todellisuudessa tunteita ei ole minkäänlaista ja mustamaalaa heti ,jos se hyödyttää häntä. Narskulle muut ovat pelkkiä pelinappuloita, joiden tehtävä on hyödyttää häntä tai antaa ihailua. Itse hän ei anna kenellekään ikinä yhtään mitään. Miksi pitäisi? Sehän on jollekkkn muulle eikä narsku koe sellaiseen mitään tarvetta..

Vierailija
1645/1968 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan olekaan psykopaatti, muuten vaan päästään sekaisin. Oli vaan liian mehukkaat kokemukset jättää kertomatta. Samalla pääsi harjoittamaan hyvää itsereflektiota siitä miksi se kesä on eksä ja mikä onkaan oikeasti normaalia. Yllättävän pitkään ja paljon sitä ihminen kestää. Ja aivan päättömät jutut muuttuu täysin normaaleiksi. Jälkeenpäin on niin helppoa olla viisas.

T: Koirankakkaa leipälautasella

Vierailija
1646/1968 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha äijä, joka palkkasi minut (parikymmentä vuotta nuoremman naisen) kuvitteli, että olen ihastunut häneen. Oli varmaan vaimolleenkin luonut kuvan että hänellä, möhömahaisella, kierolla ja pahantahtoisella narsistilla, riittää vientiä. Vaimo oli vihaisen oloinen kun tuli toimistolle käymään. Minä nauroin itsekseni ja työkaverien kanssa noita hölmöjä sairaassa kuplassaan.

Narsistin uhrille nauraminen onkin todella terve merkki sinun päästäsi

Täytyy vielä painottaa, että siis sille narsistin yltiöpäiselle hölmöydelle ja egoismille nauroimme, emme hänen vaimolleen. Tosin tuo vaimo oli omalla tavallaan sekaisin, että en ollenkaan uhriviboja hänestä saanut. Vaimo oli itsekin tehnyt tosi ilkeitä juttuja muille ihmisille että tässä tapauksessa heillä oli ihan oma sauras yhteinen tanssinsa.

Vierailija
1647/1968 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee ihan huippu! Pelkääjan paikalla istuessani piti istua selkä suorassa, vatsa sisällä, pää kiinni penkissä jotta hän ajaessaan näkisi liikenteessa kaiken. Sekä tyhjensi tilini omalle tililleen sillä välin kun olin menossa ruokakaupassa ostamaan 5 henkiselle perheellemme ruokaa.

Maksu vaiheessa kortti ei tietenkään toiminut kun ei ollut katetta. Yritin soittaa hänelle paniikissa että tililläni on jotain outoa mutta ei tietenkään vastannut. Joten vein tavarat nolona paikoilleen. Kotiin päästyäni kommentoi että sinä aina tuhlaat rahaa, ruokakauppaan.

Auton avaimia piilotteli satoja kertoja jotta en saisi autolla ajaa. Lasten uimavehkeita kesällä ei saanut autolla kuljettaa kun auto tulee likaiseksi. Joten polkupyörällä rannalle lasten kanssa pyöräilimme kaikki uima lelut, pyyhkeet eväät mukana.Tassa vain murto-osa......

Vierailija
1648/1968 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuvitteli täysin tyhjästä minun viestitelleen Kxx Hxxxn kanssa. Ko. henkilöä ei ollut olemassa mutta niin vain selitti touhuissaan että sen niminen oli. Kivenkovaan väitti nähneensä mun puhelimessa viestit. Kun kysyin, missä ne nyt on, väitti minun poistaneen viestit. Etsin samannimisen tyypin somesta, profiili kuului nuorelle pojalle toiselta puolen Suomea. Kysyin että tämäkö oli, mutisi jotakin. Silloin sanoin täydestä sydämestäni, että mene hoitoon. Myöhemmin tämä ihanuus iski työpaikaltaan lapsuudenystäväni. Onnea heille. Onneksi pääsin eroon kun en uskaltanut lähteä aikoinaan

Vierailija
1649/1968 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on koulutettu analysoimaan mielenterveysongelmia, johtamaan mielenterveys osaston psykologeja heidän työssään sekä korjaamaan ja poistamaan virheelliset tulkinnat asiakkaita koskien.

Vierailija kirjoitti:

T:Psykiatrinne. Laitan laskun sitten postissa tulemaan. kirjoitti:

Viestien perusteella suurin osa tapauksista ei liity millään tavoin narsistisuuteen vaan normaaleihin parisuhderiitoihin ja mustasukkaisuuteen. Vastakkaista osapuolta lyödään narsistin leimakirveellä jottei hänen mielipidettään asiasta edes tarvitse yrittää ymmärtää. 

Joo ei ehkä yhden jutun perusteella ole narsisteja mutta ei kyllä mitään tavallisia parisuhderiitojakaan. Herran jestas mitä sinulle on tehty jos pidät näitä normaaleina?

Ai jaa. Vauva av työnantajasi vai muuten vain jäänyt rooli päälle?

Vierailija
1650/1968 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matki ivallisesti mun puheääntä kun juttelin puhelimessa pomon kanssa. Ex-työkaveri siis.

Vierailija
1651/1968 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaa täällä narsisti-keskustelun.

Vierailija
1652/1968 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken nähnyt ja kuullut kirjoitti:

Nyt tulee ihan huippu! Pelkääjan paikalla istuessani piti istua selkä suorassa, vatsa sisällä, pää kiinni penkissä jotta hän ajaessaan näkisi liikenteessa kaiken. Sekä tyhjensi tilini omalle tililleen sillä välin kun olin menossa ruokakaupassa ostamaan 5 henkiselle perheellemme ruokaa.

Maksu vaiheessa kortti ei tietenkään toiminut kun ei ollut katetta. Yritin soittaa hänelle paniikissa että tililläni on jotain outoa mutta ei tietenkään vastannut. Joten vein tavarat nolona paikoilleen. Kotiin päästyäni kommentoi että sinä aina tuhlaat rahaa, ruokakauppaan.

Auton avaimia piilotteli satoja kertoja jotta en saisi autolla ajaa. Lasten uimavehkeita kesällä ei saanut autolla kuljettaa kun auto tulee likaiseksi. Joten polkupyörällä rannalle lasten kanssa pyöräilimme kaikki uima lelut, pyyhkeet eväät mukana.Tassa vain murto-osa......

Omat tilit, jonne ei toisella ole pääsyä.

Meillä on ihan hyvät välit, mutta en todellakaan tiedä puolisoni pin-koodeja, eikä hän minun. Spankin tili tosin on yhteinen :D

Vierailija
1653/1968 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätti eläkemaksut kyllä palkasta, mutta otti ne itselleen. Vuoden päästä huomasin.

Sen jälkeen kaadoin koko hänen koko yrityksen, kun joka kohdassa oli ketkunnut. Eli kaatui omaan näppäryyteensä, kun vähän jelppasi:)

Vierailija
1654/1968 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jokainen epäkelpo ex-kumppani narsisti?

Vai onko edes joku vain epäkelpo ex-kumppani?

Mun eksistä kaksi on narsisteja. Loput eivät ole. Myös entisistä pomoista kaksi on, loput eivät ole.

Se, että eksistä kaksikin on narsisteja, johtunee siitä, että isäni on myös, joten minä vedän heitä puoleensa ja he minua. Toivottavasti olisin nyt jo riittävän ehjä välttyäkseni kolmannelta tulevalta narsistieksältä.

Jos ei ole mitään kosketuspintaa narsisteihin, näutä juttuja on todella vaikea käsittää. Sitten voi vaikka mielummin lukea jotain toista ketjua.

Vierailija
1655/1968 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs valehteli isänsä kuolleen että saisi minut uudelleen lämpiämään seuraansa!

Kummasti sitten myöhemmin jutuissaan isä olikin hengissä :D Meinasin kysyä että zombin kanssako hengailet...

Puhui ihan kaikista paskaa, haukkui sukulaisensa, exänsä ja varmasti myös minusta ties mitä. Lainasi työttömältä yksinhuoltajalta useamman kympin rahaa, jotka jätti maksamatta ja häipyi kuin pieru saharaan. Nolo ukkeli.

Varasti isäni, lastensa ukin antamat joululahja rahat kirjekuoresta. Eikä ukkoo näkynyt muutamaan päivään. Hävisi kuin pierusaharaan 500 e. Eikä ikinä maksanu takasin.

Vierailija
1656/1968 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla piilovit""lu, vähättely ja arvostelu alkoi vasta kun olimme naimisissa ja meillä oli lapsi. Lisäksi mies osasi kääntää käytöksensä niin, että etkö sinä vitsiä ymmärrä? Tajusin tilanteen vasta kun eräs kaveri oli käymässä ja ollessamme tupakalla sanoi järkyttyneenä " X:hän vi""lee sinulle koko ajan päin naamaa, siis mitä ihmettä?"

Mun eksä alotti sen jo kahden kuukauden kohdalla niin oli helppoa erota. Ihan hirveää, jos olisi onnistunut pitämään maskiaan yllä vuosia.

Vierailija
1657/1968 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni alkoi huomauttelemaan, että henkeni haisee. No, paransin suuhygieniaa vielä entisestään, söin purkkaa ja pastilleja. No, haisee silti. Varasin ajan hammaslääkäriin ja työterveyteen selvittämään syytä, ei löytynyt mitään vaivaa.

Kukaan tuttuni ei ollut asiasta maininnut.

No, eksäni jatkoi tätä huomauttelua, kunnes yksi päivä paljasti itsensä näin: "ei oo varmaan kiva käydä missään tai nähä kavereitakaan kun henki haisee tommoselle".

Sitten loksahti palaset. Ei ollut vaan tyyppi olettanut, että teen asialle mitään tai selvitän syytä, oletti vaan että eristäydyn kotiin.

Vierailija
1658/1968 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla piilovit""lu, vähättely ja arvostelu alkoi vasta kun olimme naimisissa ja meillä oli lapsi. Lisäksi mies osasi kääntää käytöksensä niin, että etkö sinä vitsiä ymmärrä? Tajusin tilanteen vasta kun eräs kaveri oli käymässä ja ollessamme tupakalla sanoi järkyttyneenä " X:hän vi""lee sinulle koko ajan päin naamaa, siis mitä ihmettä?"

Mun eksä alotti sen jo kahden kuukauden kohdalla niin oli helppoa erota. Ihan hirveää, jos olisi onnistunut pitämään maskiaan yllä vuosia.

Onneksi maskin käyttämisestä samoin kuin muistakin rajoituksista luovutaan nyt pikavauhtia muutenkin.

Vierailija
1659/1968 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matki ivallisesti mun puheääntä kun juttelin puhelimessa pomon kanssa. Ex-työkaveri siis.

Eksä on kertonut, miten on töissä matkinut toisia ja (piilo)vit***llut. Enkä tajunnut ihan vielä tuosta jättää...

Vierailija
1660/1968 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen naimisissa ihan diagnosoidun pershärö narsistin kanssa, liittoa takana pian 20 vuotta (kyllä, nämäkin voivat olla pitkässä parisuhteessa!) mutta en yhtään tunnista suurinta osaa tällaisista tarinoista, kun tässä ketjussa. Minun mieheni mm. nousee lähes joka aamu tekemään minulle aamiaista, että saisin nukkua vähän pidempään. Toki on myönnettävä, että kaikenlaisia vaiheita tähän liittoon mahtuu eikä helppoa ole aina ollut.

Tuttua sen sijaan on tuo auktoriteettien kunnioittamattomuus, mikä hänet ajaa toistuvasti ongelmiin ihmisten kanssa sekä tuo pikkulapsitason jankuttaminen. Toki hänen on myös aina oltava oikeassa ja ihailun tarve on loputon.

Narsistinkin kanssa voi elää melko sopuisasti jos hyväksyy oman roolinsa eikä vastusta, ja jos narsisti ei satu olemaan väkivaltaista sorttia. Näitäkin pareja on. Puoliso on usein niin syvällä narsistin maailmankuvassa ettei edes tajua millä kaikilla tavoilla häntä kontrolloidaan ja manipuloidaan. Kai sekin voi olla tavallaan onnellista elämää.

Nimenomaan narsistin kanssa pystyy elämään, jos on valmis sietämään näitä kaikkia temppuja, joita tässä ketjussa on kuvattu. Kun unohtaa itsensä, sen mitä haluaa olla, haluaa tehdä, miksi haluaa tulla ja on sellainen kuin mitä narsisti haluaa. Silläkään et voi välttyä näiltä riidoilta, koska riiteleminen on narsistin perustarve. Jos pystyt jotenkin nousemaan kaiken yläpuolelle ja hiljaa hyväksymään, että näin tämä elämä menee, niin kyllä narsistin kanssa pystyy elämään. Suuremmat ongelmat seuraavat, jos haluat jättää narsistin. "En odota yllätystä,en pidätä hengitystä, mä haluun jättää tään kaiken taa, mun pakoni loppuun juostu on... En mä rohkea oo, enkä kuolematon, mutta tiedän vaan sen, minkä sydän on tiennyt kauan, mun pakoni loppuun juostu on... "Miksi - kun en suostunutkaan pystyyn kuolemaan. Tuo laulu kiteyttää kyllä hyvin omat ajatukseni ja oli voimalauluni, kun päätin lopulta, että nyt riittää.

Kiitos tästä, mulla just tuore ero menossa ja musiikki auttaa aina. Tunteet ovat olleet jotenkin jäässä ja tämä kappale kosketti. Lisään vielä yltä puuttuvan kappaleen, joka osui suoraan minuun:

Mä rakennan kotini yksin

Mä armahdan minäni yksin

Ja pakotan pitämään itseni koossa

En ole se surkea rätti

Jonka sydän on imetty kuiviin

En rakenna sille kotiini huonetta

Sitten muistin toisen voimakappaleeni, kun erosin parikymmentä vuotta sitten narsistieksästä. Cherin Believe

No matter how hard I try

You keep pushing me aside

And I can't break through

There's no talking to you

So sad that you're leaving

It takes time to believe it

But after all is said and done

You're gonna be the lonely one, oh

Do you believe in life after love?

I can feel something inside me say

I really don't think you're strong enough 

What am I supposed to do?