Suomessa ei ole kunnon kaupunkeja.
Olen kiertänyt maailmalla ja asunut oikeissa suurkaupungeissa. Sitten Helsinkiin kahdeksi vuodeksi. Täällä näkee sellaista pikkukaupungin tärkeilyä ja pikkusieluisuutta, mitä voi kohdata vain täällä perähikiällä. Nyt onneksi pesti Prahaan, joka ei ole suuri sekään, mutta onhan se jo ihan eritasoinen paikka. Jos Suomessa haluaa asua niin oisiko joku sisämaan pikkukaupunki kuitenkin tasokkaampi vaihtoehto kuin Helsinki tai pääkaupunkiseutu yleensä...
Kommentit (6)
Mitä se on se pikkusieluisuus ja tärkeily? Olisiko jotain esimerkkejä?
Toisaalta rakastan Helsinkiä, kun junttipääkaupunki Tampereelta tänne muutin :D Mutta kyllä täälläkin on kuppikuntia, juoruilua ja kaupungin työpaikkoihin palkataan tutuntuttuja. Mutta kyllä Stadin kulttuuri-, kahvila-, ravintola- ja erikoismyymälätarjonta päihittää muut kaupungit ja sen takia viihdyn täällä. Samaten katukuvassa on enemmän ulkomaalaisia ja erikoisemmin pukeutuvia ihmisiä, Tampereella vähänkin erinäköistä ihmistä tuijotettiin monttu auki.
Minä tykkään Suomen pienistä suurista kaupungeista. Tarpeeksi isoja palveluille ja kulttuuritapahtumille ilman suurkaupunkien suuria ongelmia.
Tärkeilijöitä löytyy ympäri maailmaa, mutta suomalaiset tai helsinkiläiset ovat pääsääntöisesti suhteellisen vaatimattomia.
Suomessa asumani (Suomen mittapuulla suuri) kaupunki on pienin muista kaupungeista missä olen koskaan asunut. Viihdyn täällä erinomaisesti.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Jos koko Suomessa on väestöä yhteen oikeaan kaupunkiin tarpeellinen määrä, niin miten täällä muka voisikaan olla oikeita kaupunkeja? Jos siellä muualla oli noin ihanaa, niin pysy siellä muualla. Sama kuin joku uikuttaisi, ettei Australiassa saa palvelua suomeksi joka paikassa?
Joo. Helsinki on sellainen wannabe suurkaupunki. Pienemmissä kaupungeissa ihmiset tietävät, että heidän kaupunkinsa ei ole suurkaupunki.
Mutta kyllä jokaisessa kaupungissa on omat hyvät ja huonot puolensa.