Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin tekoripset, -hiukset, -kynnet. Annatteko oman lapsenne käyttää ja kuka ne maksaa?

Vierailija
24.01.2020 |

Kohta 16v tyttäreni haluaisi feikkiripset ja rakennekynnet. Ihan kärkeen, niissähän on myrkkyjä ( fakta ), ne maksavat aika paljon ja niitä pitää ymmärtääkseni huoltaa usein - joka sekin maksaa. Ja ramppaaminen niissä huolloissa vie paljon aikaa ja mielestäni aikansa voisi käyttää hyödyllisemminkin.
Mutta miten on, kun näitä ripsekkäitä, kynnekkäitä ja feikkitukkaisia teinejä kuitenkin näkee edelleen paljon, niin mistä nämä lapset repivät rahansa niihin? Vai maksavatko vanhemmat tosiaankin näitä usean satasen huoltoja ja vaihtoja joku kuukausi? Eivät suinkaan kaikki näistä teineistä näytä kovin varakkailta noin muutoin, eli miten he oikein kustantavat tämän rakennellun ulkonäkönsä? Onko teillä tästä mitään käsitystä? Vai onko niin, että like mother like doughter - eli äidit itse ovat samanlaisia, eli kaikki liikenevä massi isketään perheissä botoxiin ja kynsiin.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin teinille, että ko. härpäkkäiden ylläpito myös maksaa ja vuodessa kertyy sellainen rahasumma ettei ole mitään järkeä niitä laittaa. Aikuisena työssäkäyvänä miettiköön uudelleen.

Niin että mielummin ankea elämätön nuoruus, tottakai.

Vierailija
42/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennekynsiä, geelilakkauksia ja muita tehdessä liimoja,  lakkoja sun muita kovetetaan UV-kynsiuunissa. Niitä en antaisi oman lapseni toistuvasti ottaa tuon UV altistuksen takia. Altistaa ihan kiistatta ihosyövälle ja vähintäänkin vanhentaa käsien ihoa ennenaikaisesti.

Rajansa kaikella hysterialla ja sen hyväksikäyttämiselläkin on oltava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin teinille, että ko. härpäkkäiden ylläpito myös maksaa ja vuodessa kertyy sellainen rahasumma ettei ole mitään järkeä niitä laittaa. Aikuisena työssäkäyvänä miettiköön uudelleen.

Niin että mielummin ankea elämätön nuoruus, tottakai.

Teinin elämään kuuluu kyllä paljon ihan muuta kuin tuollaiset wt viritykset. 

Vierailija
44/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan maksaisi kun en ole sellaisia itsekään ikinä hankkinut mihin yksi syy on hinta. Itse teininä en päässyt edes kampaajalle värjäämään hiuksia kuin hyvin harvoin. Teini saa sitten aikuisena tehdä mitä haluaa omilla rahoilla.

Vierailija
45/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennekynsiä, geelilakkauksia ja muita tehdessä liimoja,  lakkoja sun muita kovetetaan UV-kynsiuunissa. Niitä en antaisi oman lapseni toistuvasti ottaa tuon UV altistuksen takia. Altistaa ihan kiistatta ihosyövälle ja vähintäänkin vanhentaa käsien ihoa ennenaikaisesti.

Ei siihen koko  kättä tarvitse työntää, sormenpäät riittää

Vierailija
46/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär saa viikkorahansa (100€) käyttää miten haluaa. On käyttänyt rahojansa myös tällaisiin hoitoihin.

Hirveä summa viikkorahaa. Itse aikoinaan sain 5 euroa. 

Vierailija
47/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksaisi, koska en itse sellaisia ole koskaan käyttänyt. Lisäkkeet kuuluu tietynlaiseen wt-kulttuuriin ja sitten on nämä fitnessit ja missit, jotka tosin nekin taitaa olla alkujaan wt-porukoista.

Ja samaa rataa että ylioppilas neidolle kuuluu komea tuleva toimari tai sadan hehtaarin tilan jälkikasvu kumppaniksi. Ei sille voi mitään että monen suomineidon ripset ovat luomusti ohutta ompelulankaa.

Vierailija
48/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman teinityttöni porukoissa övereille tekoripsille, -kynsille ja -hiuksille lähinnä naureskellaan. Tuntuvat olevan bimbo-imagoa tavoittelevien juttu. Itse en tuollaisiin rahaa antaisi senttiäkään.

Ennemmin bimbo kuin kiusaaja, mutta jokaisella on tietenkin ne omat arvot, millaiseksi lapsensa haluaa kasvattaa. 

Vierailija
49/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on fiksu kuin mikä - ja tykkää laittautua. Nämä kaksi asiaa eivät sulje toisaan pois. Laittautumisen, meikkaamisen ja kauniiden vaatteiden haukkuminen on joko naisvihaa tai tätä Suomen ankeuskulttuuria.

Vierailija
50/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsalaiset teinitytöt käyttää irtoripsiä ja rakennekynsiä pääkaupunkiseudulla, joten ei se nyt pelkästään wt-ilmiö ole. 

Vierailija
51/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseni on fiksu kuin mikä - ja tykkää laittautua. Nämä kaksi asiaa eivät sulje toisaan pois. Laittautumisen, meikkaamisen ja kauniiden vaatteiden haukkuminen on joko naisvihaa tai tätä Suomen ankeuskulttuuria.

"Laittautuminen" on hieman eri juttu kuin ylipaklattu nuori ihminen.

Vierailija
52/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman teinityttöni porukoissa övereille tekoripsille, -kynsille ja -hiuksille lähinnä naureskellaan. Tuntuvat olevan bimbo-imagoa tavoittelevien juttu. Itse en tuollaisiin rahaa antaisi senttiäkään.

Ennemmin bimbo kuin kiusaaja, mutta jokaisella on tietenkin ne omat arvot, millaiseksi lapsensa haluaa kasvattaa. 

Niin että nämä kaksi ääripäätä ovat ne vaihtoehdot. 😂

Vierailija
53/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi lukiolaista ja kaikille noilla vahva Ei. Ei edes hiusten värjäystä. Saavat tehdä mitä lystäävät kun täyttävät 18v ja tienaavat omat rahansa.

Vain kohtuu määrä ihonhoito-tuotteita, meikkejä jne. 

Fiksu perhe fiksut nuoret.

Vierailija
54/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän noita lisäkkeitä kenelle tahansa turhakkeina, jolloin niiden kustannusvastuu on henkilöllä itsellään. Eli tienatkoon rahat noihin jos haluaa.

Mikä siinä muuten on että joillain vanhemmilla tuntuu olevan vaikeuksia KIELTÄYTYÄ teinien älyttömyyksistä?

Sivusta seurasin esim kun miesystävän teini sain kauhealle vinkumisella vuosi sitten ripsien pidennykset, maksoivat 100 euroa mutta ei sitten olleetkaan kivat :D ai saakeli mitä tyhmyyttä.. heti kohta olisi sitten pitänyt olla saamassa taas jotain.

Sanokaa niille lapsillenne joskus ei. ei ne siitä rikki mene.

Osut asian ytimeen. Kun näille lapsille/nuorille ei ole sanottu "ei", kaikki on saatavissa tavalla tai toisella. Ja kuitenkin noin 40% suomalaislla nuorilla mt- ongelmia. Olisi vähän muutakin evästä annettava kotoa kuin rahaa Temu- roinaa ja irtoripsiin. Entäs henkinen kehitys, itsetunnon vahvistaminen, järkevät harrastukset, kulttuurikokemukset yms.? 

Vierailija
55/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi-ikäisten juttuja, ei kuulu teineille ja lapsille.

Joo miksi joku 14 vuotiaan pitää väkisin näytää prostituoidulta? Sitten sitä kaikki sedät ja ulkkikset kuolaa ja kohta sen joku ulkkis röööiskuttaakin, eli saadaan mitä tilattiin?

Näinpä! Ja kaikki ig- kuvat on sitä samaa filtterin tai ilman,  mutta poketeineiltä näyttävät. Itse kielsin oman esiteinin muikisitelemasta siihen tyyliin tiktokissa. Mun mielestä se on kuvottavaa ja kertoo siitä että ei paljon järki päätä pakota kun pitää niin nuorena esitellä paljasta pintaa ja pusuhuulia ja hirveitä paksuja keinoripsiä jne.

Vierailija
56/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi-ikäisten juttuja, ei kuulu teineille ja lapsille.

Joo miksi joku 14 vuotiaan pitää väkisin näytää prostituoidulta? Sitten sitä kaikki sedät ja ulkkikset kuolaa ja kohta sen joku ulkkis röööiskuttaakin, eli saadaan mitä tilattiin?

Näinpä! Ja kaikki ig- kuvat on sitä samaa filtterin tai ilman,  mutta poketeineiltä näyttävät. Itse kielsin oman esiteinin muikisitelemasta siihen tyyliin tiktokissa. Mun mielestä se on kuvottavaa ja kertoo siitä että ei paljon järki päätä pakota kun pitää niin nuorena esitellä paljasta pintaa ja pusuhuulia ja hirveitä paksuja keinoripsiä jne.

Pedarit tykkää.

Vierailija
57/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi, ihan turhaa rahanmenoa. Nykyään saa halvalla kohtuullisen hyviä liimattavia irtoripsiä ja tekokynsiä. Teini voi itse hankkia niitä viikkorahoillaan, jos haluaa.

Vierailija
58/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö sai laittaa geelikynnet vanhojen tansseihin. Otti sellaiset lyhyehköt (S) ja yhden värin lakalla. Nämä maksoin. Itse tais maksaa niiden poiston. Hänellä on luonnostaan nätit kynnet ja lakkaa niitä välillä. Eniten häntä turhauttaa, kun lakka tahtoo mennä huonoksi todella nopeasti.

Olen sanonut, että jos geelikynsiä haluaa laitattaa, niin hän saa maksaa ne itse. On täyttänyt 18v. ja käy jonkin verran töissä lukion ja treenien ohella. On kuitenkin pihi, eikä halua käyttää omaa rahaa näihin geelikynsiin. Maksavat kuitenkin paljon ja ylläpitokin maksaa ainakin siinä paikassa, missä kynnet vanhojen tansseihin laitettiin. Toki jälki oli myös todella siisti ja kaunis. Toistaiseksi tuo yksi kerta on jäänyt ainoaksi.

Hänellä on pitkät ripset luonnostaan, joten niihin ei ole tarvinnut tuuheutta, pituutta tms. Moni välillä kysyy, onko hänellä tekoripset, mutta ihan omat ovat. On niihin myös itse tyytyväinen.

Vierailija
59/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin nuorena lukioikäisenä iltaisin ja viikonloppuisin töissä, joten toki sain käyttää Itse tienaamani rahat ihan mihin Itse halusin. Yleensä juuri ulkonäköön, vaatteisiin ja meikkeihin. Ihan kelpo, yliopiston käynyt opettaja minusta tuli, vaikka moiseen turhuuteen tienistini nuorena käytinkin.

En itse lasten ja  nuorten opettajana arvostele yhtään nykyisten nuorten ripsiä, kynsiä tai ylipäätään mitään ulkoista. Tyylit tulevat ja menevät, nuoret etsivät itseään ja minusta on ihan sama miltä itse kukin haluaa näyttää. Sisin ratkaisee, se miten kohtelee muita ihmisiä. 

Kasvattavaa voisi olla laittaa nuori itse tienaamaan kuukausirahansa, mutta antaa myös käyttää se raha juuri siihen mihin tahtoo. 

Vierailija
60/86 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oman teinityttöni porukoissa övereille tekoripsille, -kynsille ja -hiuksille lähinnä naureskellaan. Tuntuvat olevan bimbo-imagoa tavoittelevien juttu. Itse en tuollaisiin rahaa antaisi senttiäkään".

Bimbo- look on nyt niin in. 😅

Luojan kiitos teini- ikäinen tyttäreni on luonnonkaunis(15v) eikä ole ainakaan vielä hurahtanut moiseen. Harrastaa koiran kanssa ja urheilee muutenkin, koulussa pärjää hyvin. On kertonut että kaikista laiskimmat luokkakaverit ja koulupinnaajat ovat näitä irtoripsi- feikkikynsi- tyttöjä. Roadman- tyyliset kovisjätkät kiinnostavat.  Ja kännäily maistuu viikonloppuisin, poikakavereita vaihdetaan tiuhaan ja pinnallisuus ja joutava lorviminen kauppakeskuksissa on heidän 'se juttu'.