Teinin tekoripset, -hiukset, -kynnet. Annatteko oman lapsenne käyttää ja kuka ne maksaa?
Kohta 16v tyttäreni haluaisi feikkiripset ja rakennekynnet. Ihan kärkeen, niissähän on myrkkyjä ( fakta ), ne maksavat aika paljon ja niitä pitää ymmärtääkseni huoltaa usein - joka sekin maksaa. Ja ramppaaminen niissä huolloissa vie paljon aikaa ja mielestäni aikansa voisi käyttää hyödyllisemminkin.
Mutta miten on, kun näitä ripsekkäitä, kynnekkäitä ja feikkitukkaisia teinejä kuitenkin näkee edelleen paljon, niin mistä nämä lapset repivät rahansa niihin? Vai maksavatko vanhemmat tosiaankin näitä usean satasen huoltoja ja vaihtoja joku kuukausi? Eivät suinkaan kaikki näistä teineistä näytä kovin varakkailta noin muutoin, eli miten he oikein kustantavat tämän rakennellun ulkonäkönsä? Onko teillä tästä mitään käsitystä? Vai onko niin, että like mother like doughter - eli äidit itse ovat samanlaisia, eli kaikki liikenevä massi isketään perheissä botoxiin ja kynsiin.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
No tyttö voi varmaan tuon ikäisenä laittaa ihan omia rahojaan turhuuksiin, eli jos itse tienaa taskurahaa jossain pikku työssä käymällä, niin en silloin puuttuisi. Toki jos terveydellisiä ongelmia kemikaaleista tulee, niin siinä vaiheessa auttaisin.
Jotenkin vaikea ymmärtää, kun itse asui jo omillaan ja käytti rahansa tuossa iässä lukiokirjoihin sekä sähkö- ja vesilaskujen makseluun. Älä käsitä väärin, en tuomitse, mutta tytön pitäisi about parin vuoden päästä vastata omasta taloudestaan ja hänen mielestään on ihan järkevää rahankäyttöä laittaa mitä, 300 euroa tuollaiseen plus kuukausittaiset huoltojen hinnat?
Hölmö! Suomi on täynnä ihmisiä jotka eivät osaa huolehtia omasta taloudestaan vaan elävät muiden piikkiin kelan rahoilla. Ihan siis aikuisia ihmisiä. Jopa 50-60 vuotiaita.
Tytär saa viikkorahansa (100€) käyttää miten haluaa. On käyttänyt rahojansa myös tällaisiin hoitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Täysi-ikäisten juttuja, ei kuulu teineille ja lapsille.
Kyllä nämä jo teineille kuuluu vaikka teitä rahanmeno haittaisikin.
Lastensuojelun mielestä on ok että teinillä on iphone, bussikortti, ripset, kynnet, laukut, kengät ja kaikki mahdolliset asiat. Lävistyksiäkin ottavat jo taas nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Oman teinityttöni porukoissa övereille tekoripsille, -kynsille ja -hiuksille lähinnä naureskellaan. Tuntuvat olevan bimbo-imagoa tavoittelevien juttu. Itse en tuollaisiin rahaa antaisi senttiäkään.
Kateutta? Ei tarvitse arvostella jos itse ei vain tykkää. Erilaisuus kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatuskeskustelun paikka. Miksi ihmeessä haluaisi lähteä tuollaiseen trendiin mukaan? Näyttämään halvalta h....lta muiden pissisten joukossa. Huhuu elämänarvot?!
Tuntuu että älä vain sekaannu ja loukkaa muita. Keskity muihin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Tytär saa viikkorahansa (100€) käyttää miten haluaa. On käyttänyt rahojansa myös tällaisiin hoitoihin.
Melko reilua. Meillä menee lapsilisät suoraan lasten omille tileille ja on mennyt ihan syntymästä asti. Lisäksi annan vain 50€ viikkorahaa päälle. Lapsi oppii rahankäytön kuin huomaamattaan kun hänelle antaa siihen mahdollisuuden.
Meillä kaksi lukiolaista ja kaikille noilla vahva Ei. Ei edes hiusten värjäystä. Saavat tehdä mitä lystäävät kun täyttävät 18v ja tienaavat omat rahansa.
Vain kohtuu määrä ihonhoito-tuotteita, meikkejä jne.
Saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa, ja on joo esim. ripsienpidennykset ja hiuksissa käyttää clip-on pidennyksiä jos on hiukset auki. Omat rahat on kesätyötienestejä ja meiltä saamaansa viikkorahaa.
En mäkään oikein noiden ripsien estetiikasta pidä, mutta mä olenkin keski-ikäinen, ja iät ja ajat keski-ikäiset on pitäneet nuorten juttuja mauttomina ja naurettavina. En yritä pakottaa teiniä mun tyyliini.
Ei käy meillä tuollaiset w t -koristelut, olemme sivistyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Joo miksi joku 14 vuotiaan pitää väkisin näytää prostituoidulta? Sitten sitä kaikki sedät ja ulkkikset kuolaa ja kohta sen joku ulkkis röööiskuttaakin, eli saadaan mitä tilattiin?
Parempi varmaan vaan kaivaa kuvetta, jos meinaat että lapsukainen sut sitten käy vaihtamassa kuiviin ja huutaa puolestasi huijaaville hoivakotifirmoille.
Toinen vaihtoehto on se, että hän myy /c:ttä iljettäville vanhoille ukoille ja rahoittaa itse touhun.
Omasta takaa on teinilläni tosi paksut hiukset. Varmaan viiden ihmisen hiukset yhteensä hänen päässään, niin paksut ne ovat. Lisäksi kynnet kasvavat itsekseen pitkiksi. Ripset pitkät.
Ei tulis mieleenkään mitään feikkiä pistää, vaikka oiski ohuempi tukka jne.
Vierailija kirjoitti:
Saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa, ja on joo esim. ripsienpidennykset ja hiuksissa käyttää clip-on pidennyksiä jos on hiukset auki. Omat rahat on kesätyötienestejä ja meiltä saamaansa viikkorahaa.
En mäkään oikein noiden ripsien estetiikasta pidä, mutta mä olenkin keski-ikäinen, ja iät ja ajat keski-ikäiset on pitäneet nuorten juttuja mauttomina ja naurettavina. En yritä pakottaa teiniä mun tyyliini.
Olen ylpeästi nainen isolla H-lla - koska mä voin! t hoooooooora
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo miksi joku 14 vuotiaan pitää väkisin näytää prostituoidulta? Sitten sitä kaikki sedät ja ulkkikset kuolaa ja kohta sen joku ulkkis röööiskuttaakin, eli saadaan mitä tilattiin?
Ei pitäisi yllyttää näitä hulluja tällä tavalla eikä muutoinkaan enää lietsoa miehiä pedofiliaa kohti, sitä on jo ihan tarpeeksi ilmoilla muutoinkin, turha kerjätä verta nenästä kuten sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy meillä tuollaiset w t -koristelut, olemme sivistyneitä.
Nämä nuoret ovat hieman erilaisempia, nauttivat vapaudesta ja lasten ja nuorten oikeuksista.
Tykkäävät pitää hauskaa, nauraa, olla välillä kieltämättä hieman tyhmiäkin ja ilkeitä sekä ylimielisiä mutta me sivistyneemmät vapaammat pidämme heitä parhaamme mukaan ruodussa. Ei aina kovin helppoa mutta löytyypähän kaikilta huumorintajua, ainakin joskus.
Nuoret tykkäävät esittää ja esiintyä sekä kertoa itsestään.
Pienemmät seuraavat jo perässä ja eräskin eskari jo suunnittelee kameran ostamista kamerajalustan kera koska hän haluaa kuvata esittelyvideoita.
Olin tietysti innoissani ja kerroin hänelle että ihanko totta, minäkin rakastan kuvaamista ja kerroin myös että luontoakin voi kuvata! Hän ei ehkä ollut asiasta yhtä innoissaan koska ohitti minut täysin.
Vierailija kirjoitti:
Javist. Pappa betalar.
👍
Kerroin teinille, että ko. härpäkkäiden ylläpito myös maksaa ja vuodessa kertyy sellainen rahasumma ettei ole mitään järkeä niitä laittaa. Aikuisena työssäkäyvänä miettiköön uudelleen.
Rakennekynsiä, geelilakkauksia ja muita tehdessä liimoja, lakkoja sun muita kovetetaan UV-kynsiuunissa. Niitä en antaisi oman lapseni toistuvasti ottaa tuon UV altistuksen takia. Altistaa ihan kiistatta ihosyövälle ja vähintäänkin vanhentaa käsien ihoa ennenaikaisesti.
Meidän teinillä on vanhempi herrasmiesystävä, joka maksaa tuollaiset menot.