Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NETTOtulosi (käteen jäävä raha) kuukaudessa ja paljonko laitat siitä säästöön?

Vierailija
24.01.2020 |

Siinähän se kysymys tuli otsikossa. Säästätkö? Jos niin paljonko sinulle jää käteen kuukauden tuloista ja paljonko säästötilille menee? Itsellä vähän vaihtelee nettotulot, n. 1700€/kk. 50€ laitan kuukausittain säästöön + jokaisesta korttimaksusta menee aina säästötilille 1€/käyttökerta.

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa tulee tilille 1900-2400, mutta vähintään tuo 1900. Enemmän sitten, jos teen vakityön vapaapäivillä toisessa työssä vuoroja. Säästöön saan 800-1300 euroa kuukaudessa. Säästän puskuria ja lapsen "hankintaa" varten, tämän vuoden tavoite on ainakin 10 000e. Lisäksi ajattelin, että joskus myöhemmin voisi tehdä säästöjen turvin lyhyempää työviikkoa.

Hyvä sinänsä, mutta luuletko että vauva oikeasti tulee noin kalliiksi? Tulee kalliiksi vasta lukiossa ;)

Meillä on kolme lasta eikä oltu säästetty ollenkaan ennen ekan syntymää. Ihan hyvin pärjätty palkoilla sekä äitiys- ym. vanhemainrahoilla. 

Kiitos kysymästä, en luule. Minä nimenomaan säästän siihen hankintaan. Lapsettomuushoidot yksityisellä on kalliita eikä tiedä montako yritystä tarvitsen, että onnistuu. Ja hedelmällisyysterveyteni vuoksi ainoa vaihtoehtoni on kalliimpi koeputkihedelmöitys, alkaen 3000e kerta, jos oikein olen ymmärtänyt. Julkiselle pääsy ei ole varmaa lähivuosina, vaikka nyt sielläkin on alettu tarjoamaan itsellisille naisille hedelmöityshoitoja.

Vierailija
142/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brutto 1600e josta maksan vuokran, sähköt, veden, puhelinlaskun, ruoat, kotona asuu vielä kohta 18v lukiossa opiskeleva tyttäreni.

Säästöön en nykyisin mitään, kun pitää antaa rahaa eläkkeellä olevalle äidilleni..

Hän velkaantui 88.000e jäätyään eläkkeelle, ja nyt on ulosotossa. Ei suostu muutamaan halvempaan asuntoon ja elämiseen hänelle jää 350e/kk.

Hassua on se, että minä avustan häntä rahallisesti vaikka minulle ei jää edes tuota 350e/kk itsellenikään.

Olet sinä kanssa yhden sortin tyhmä. Mikään ei ole järjettömämpää kuin tuo mitä teet. Sinun ei tarvitse antaa pennin pyörylää äidillesi jonka olisi aika kasvaa aikuiseksi. Turhaan hyysäät ulosottovelkaista. Oikein hölmöläisen peiton jatkamista.

Tiedän että olen typerys ja lain mukaan minun ei tarvitse häntä auttaa.

Olen aikuinen ja äitini on yli 70v, mutta hän on kasvattanut minut syyllistämällä tai jotain, koska koen heti häpeää ja syyllisyyttä, kun hän avaa suunsa, kun yritän pitää puoleni..

Mm lapset auttavat muissa perheissä vanhempiaan, mutta ei näköjään meillä, olen sint kasvattanut ja aikoinaan elättänyt ja tämäkö on kiitos, täällä ihmiset ihmettelevät miten oma lapsi on noin julma sekä kylmä äitiään kohtaan, täällä ihmiset nauraa sinun käytöstä jne.

-se äidilleen rahaa antava-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netto noin 2100 €, automaattisesti säästöön menee 150 € + asuntolainan lyhennys n. 400 €. Aikaajoin siivoan käyttötilille roikkumaan jäänyttä rahaa säästörahastoihin.

Mikä vttu on aikaajoin????

Vierailija
144/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani jos äitisi käyttää tuollaista manipulointia kanssasi:(. Voithan sanoa hänelle, että ihmiset tietävät sen mitä kerrot heille, että puhutko todella tyttärestäsi muille noin kauhealla tavalla? Luulen, että äitisi pärjäisi kyllä.

Vierailija
145/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudesta riippuen netto joku 1800-1900€/kk, yleensä n. 1850€. Sijoitukseen minisumma 50€, perheen säästötilille (”Pahan päivän varalle”) 50€ ja omalle säästötilille, 50€. Aloin tänä vuonna lyhentämään opintolainaani, joten tuo 50€ menee tällä hetkellä käytännössä siihen.

Vierailija
146/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna mun palkka enemmän kuin viime vuonna. Nettokuukausitulot meillä yhteensä tänä vuonna noin 7200 €. Todennäköisesti säästöön per kk menee useampia satasia, enimmillään pari tuhatta euroa.

Vierailija
147/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kk n. 1700-1800e tulot eikä ikinä riitä :o saati vielä säästöön..

Vierailija
148/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
149/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2200 käteen, minimissään 650€/kk säästöön.

Yhden hengen talous.

Vierailija
150/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2800 e/kk. Palkkapäivänä lähtee suoraan säästöön ja sijoituksiin 250 e. 2-3 kk välein siirrän 1000-2000 e säästötilille.

Mistä sä tiedät tuutko enää koskaan saamaan rahajasi takaisin kun sijoittaa? Jos pistät vain säästöön niin ne on ainakin vain siellä.

Vierailija
151/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

670/kk tai jotain. Rahaa ei ole tarkoitettu säästettäväksi :P

Vierailija
152/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot vaihtelevat siinä tonnin molemmin puolin. Laitan aina vähintään satasen säästöön ASP-tilille, yleensä vielä jokusen satasen enemmän ja jos on alkanut kertyä ylimääräistä, laitan nekin rahat säästöön ajoittain. Kohta alkaapi olla haluamani potti kasassa ja voin säästää vaikkapa sijoituksiin.

Vierailija
153/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3200€ ja säästöön 300€/kk. Minä ja kolme lasta.

Vierailija
154/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto noin 2000€ ja siitä säästöön menee 900€. Olen ollut liian pitkään poissa työelämästä ja yritän säästää eläkepäivien varalle. Sanomattakin on selvää että ilman miehen tuloja ei onnistuisi. 

Vierailija
155/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2800 e/kk. Palkkapäivänä lähtee suoraan säästöön ja sijoituksiin 250 e. 2-3 kk välein siirrän 1000-2000 e säästötilille.

Mistä sä tiedät tuutko enää koskaan saamaan rahajasi takaisin kun sijoittaa? Jos pistät vain säästöön niin ne on ainakin vain siellä.

Ei sijoittaminen mitää lottoamista ole. Minulle on tullut jo kymmeniä tuhansia "takaisin" pelkkinä osinkoina, joten olen jo saanut rahojani takaisin.

Vierailija
156/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brutto 1600e josta maksan vuokran, sähköt, veden, puhelinlaskun, ruoat, kotona asuu vielä kohta 18v lukiossa opiskeleva tyttäreni.

Säästöön en nykyisin mitään, kun pitää antaa rahaa eläkkeellä olevalle äidilleni..

Hän velkaantui 88.000e jäätyään eläkkeelle, ja nyt on ulosotossa. Ei suostu muutamaan halvempaan asuntoon ja elämiseen hänelle jää 350e/kk.

Hassua on se, että minä avustan häntä rahallisesti vaikka minulle ei jää edes tuota 350e/kk itsellenikään.

Siis miten voi äidillesi jäädä vain 350e vaikka on ulosotossa? Eikö silloinkin pitäisi jäädä vähintään se toimeentulotuen perusosan verran eli noin 500e?

Vierailija
157/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä eletään miehen kanssa yhteistaloudessa, joten helpompi kertoa yhteismäärillä. Nettotulot kuukaudessa n. 5 500 - 6 000 euroa, hiukan vaihtelevat erilaisten korvausten vuoksi (ylityöt, päivärahat, matkakorvaukset tms.). Meillä on kaksi lasta, joten niihin kyllä kuluu. Mutta säästöön laitetaan heti 1000 e. Se on sellainen pahanpäivän ja kivojen juttujen tili. Eli sieltä maksetaan matkat, kalliimmat hajonneet kodinkoneet yms. Ja jos on päässyt kertymään yli 10 000 e, laitetaan sijoituksiin.

Tämän lisäksi molemmilla on omat eläkevakuutukset, yhteensä 200 e kuussa. Ja tietysti maksetaan asuntolainaan lainanlyhennyksiä.

Vuosia ollaan tällä menty, mutta nyt kun lapset ovat teinejä ja melkein aikuisia, ei tulot meinaa enää millään riittää ja tuo pahanpäiväntili jatkuvasti käytössä. Mutta parin vuoden päästä pitäisi helpottaa kun lapset muuttaneet pois, niin ihan mielenkiinnolla odotan kuinka paljon jää rahaa käytettäväksi. Toki varmasti avustetaan heitä, mutta heillä on kuitenkin jonkin verran omia säästöjä (saaneet mm. perinnöksi, lahjarahoja, kesätyörahat säästetty) eli tarkoitus olisi että pärjäävät ihan pitkälti omilla rahoillaan.

Onko lapsilla jotain tosi kalliita harrastuksia vai miten teilla ei meinaa noin kovat tulot riittaa? 

Kaksi lasta lukiossa, vaikka osin esim. kirjat menevät vanhemmalta nuorimmalle, kuluu siihen yllättävästi rahaa. Harrastuksia on, mutta eivät onneksi kovin kalliita. Meillä on myös kolme autoa, koska julkista liikennettä ei ole. Omakotitalossa on aina kaikenlaista laittamista, viime vuosina aina vaan enemmän, mutta kohta kaikki käyty läpi. Eli aiemmin rahat riitti vaikka mihin ja säästöön jäi, mutta nyt viime vuodet on tullut paljon kalliita menoja. Kuten sanoin, kun lapset muuttaneet ja talo saatu peruskorjattua kokonaan, säästöön pitäisi taas jäädä kunnolla. Ja riittää ne periaatteessa nytkin, ei ole tarvinnut ottaa lainaa tai koskea säästöihin vaan pahanpäivän tili on tasoittanut kuluja kuukausien välillä.

Vierailija
158/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kysyä kaikilta tähän ketjuun vastanneilta mitä teette/aiotte tehdä säästämillänne rahoilla? Ns. pahan päivän varalle tietysti jokainen säästää mutta mitä muita suunnitelmia on säästetyille varoille?

Mulle ne on ihan puhtaasti lisäeläke. Osa sijoituksista on PS-tileillä jotka pistän sileäksi kun olen eläkeläinen. Olen säästänyt vuodesta 2011 5000€ vuodessa ja vielä pitäisi muutama vuosi jatkaa tätä tahtia (olen kohta 50) että saan sitten nostettua 65-79-vuotiaana 750€/kk (netto) ja 80-90-vuotiaana 400€/kk. Lisäksi minulla on tavallisia osakesijoituksia joista olen ajatellut käyttää vain osingot. Tällä hetkellä saan osinkoja nettona 300€/kk ja tuota summaa yritän kasvattaa eläkesäästöjen rinnalla. Toki voi olla että loppupeleissä osa osinkosalkusta menee hoivamaksuihin, aika näyttää. 

Olen ollut liian paljon poissa työelämästä ja siksi säästän eläkettä nyt vimmalla. Eläkekertymäni on 450€ luokkaa ja kasvaa 35-40€ vuodessa. Jos jaksan koirantyössä eläkeikään, saan eläkettä noin 1000€/kk. Nämä lisäsäästöt tulevat ihan tarpeeseen.

Vierailija
159/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto perheessä yhteensä 5800 e/kk. 1500 menee asumiseen ja 400 e päivähoitomaksuihin. 200 e/kk lasten harrastuksiin. 200 e autolainaan, 100 e/kk matkakortteihin, 100 e omiin harrastuksiin, 800 e ruokaan, 200 e satunnaisiin laskuihin, 200 e/kk vaatteisiin, 200 e/kk ulkona käymisii, 200 e työpaikkaruokiin.

Eli säännöllisesti se noin 4000 kuluu heti.

Säästöön menee lapsille 200 e/kk, meille 200 e/kk sijoitusten muodossa. Loput jää tilille ja ne ajan mittaan menee minne menee. Lähinnä hankintoihin ja matkoihin.

Vierailija
160/178 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot 2150 €, säästöön ja sijoitettavaksi saan uutta rahaa noin 15 t vuodessa siten, että 7-800 € siirrän joka kuukausi pois käyttötililtä heti palkkapäivänä. Lisäksi säästöön menee vuotuiset (pienet) bonukset, lomarahat ja veronpalautukset. Oman kodin ja sijoitusasunnon lainat lyhenee yhteensä 800 eurolla kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän