Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NETTOtulosi (käteen jäävä raha) kuukaudessa ja paljonko laitat siitä säästöön?

Vierailija
24.01.2020 |

Siinähän se kysymys tuli otsikossa. Säästätkö? Jos niin paljonko sinulle jää käteen kuukauden tuloista ja paljonko säästötilille menee? Itsellä vähän vaihtelee nettotulot, n. 1700€/kk. 50€ laitan kuukausittain säästöön + jokaisesta korttimaksusta menee aina säästötilille 1€/käyttökerta.

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuluu asumiseen, autoon, velkoihin :(

Vierailija
122/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot noin 5000 euroa enkä säästä juurikaan mitään. Maksan vain isosti asuntolainaa pois. 

Joo toiset sanoo, että pitäisi sijoittaa, mutta en ymmärrä sijoituksista mitään ja sen takia haluan vain asuntolainasta mahdollisimman nopeasti pois näillä koroilla. 

korot ovat olleet nollassa ja miinuksella jo vuosia

Juuri siksi de laina kannattaakin kuolettaa nyt eikä sitten kun korot nousevat.

Ei tosiaankaan kannata vaan laittaa sijoituksiin tuottamaan uutta rahaa. ne sijoitukset tuottoineen voi nostaa sitten JOS korot lähtevät nousuun ja maksaa kerralla isompi erä lainaa pois. Paljon fiksumpaa kuin tuhota pääomaa.

Jaa. Itse asun kyllä mieluummin velattomasti ja sijoitan sitten sen mitä sijoitan. Nykyään sijoittaminen on muoti-ilmiö, vauvapalstan mammatkin joukolla sijoittelee.

Eli et tajua miten sijoittaminen toimii. Sijoittaminen ei ole mikään pikamatka vaan se tuotto kumuloituu AJAN kuluessa. Eli mitä kauemmin pääoma on markkinoilla, sitä enemmän sitä tulee tulee tuottoa. Minulla on jo sijoituksia, joista olen saanut tililleni (inflaatio huomioidenkin) enemmän rahaa kuin olen sijoittanut yhtiöön. Ja se pääomakin on kasvanut ja rahaa tulee tulevaisuudessakin erittäin suurella todennäköisyydellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettotulot noin 5000 euroa enkä säästä juurikaan mitään. Maksan vain isosti asuntolainaa pois. 

Joo toiset sanoo, että pitäisi sijoittaa, mutta en ymmärrä sijoituksista mitään ja sen takia haluan vain asuntolainasta mahdollisimman nopeasti pois näillä koroilla. 

korot ovat olleet nollassa ja miinuksella jo vuosia

Juuri siksi de laina kannattaakin kuolettaa nyt eikä sitten kun korot nousevat.

Ei tosiaankaan kannata vaan laittaa sijoituksiin tuottamaan uutta rahaa. ne sijoitukset tuottoineen voi nostaa sitten JOS korot lähtevät nousuun ja maksaa kerralla isompi erä lainaa pois. Paljon fiksumpaa kuin tuhota pääomaa.

Jaa. Itse asun kyllä mieluummin velattomasti ja sijoitan sitten sen mitä sijoitan. Nykyään sijoittaminen on muoti-ilmiö, vauvapalstan mammatkin joukolla sijoittelee.

Eli et tajua miten sijoittaminen toimii. Sijoittaminen ei ole mikään pikamatka vaan se tuotto kumuloituu AJAN kuluessa. Eli mitä kauemmin pääoma on markkinoilla, sitä enemmän sitä tulee tulee tuottoa. Minulla on jo sijoituksia, joista olen saanut tililleni (inflaatio huomioidenkin) enemmän rahaa kuin olen sijoittanut yhtiöön. Ja se pääomakin on kasvanut ja rahaa tulee tulevaisuudessakin erittäin suurella todennäköisyydellä.

Onneksi jokainen voi käyttää omat rahansa miten parhaaksi näkee ja oman mielenkiintonsa mukaan.

Vierailija
124/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon teidän mielestä 1800e menoilla voi olla kk vakimenot?

Vierailija
125/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 1750e netto ja säästöön jää vain 50e. Asunto,auto, luottovelka, puhelin, sähkö, vakuutukset, lemmikki yms..

Vierailija
126/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

600 euroa..arvatkaa paljonko siitä jää säästöön.

No varmaan puolet! 😉

Vierailija
127/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä vaan maksan velkoja... onko järki alkaa säästää samalla?

Vierailija
128/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 2900, en laita minnekään erilliseen säästöön, mutta tille jää useimpina kuukausina extraa joku 300-1000 eur. Välillä taas tulee kulutettua enemmän, kun matkustetaan tai rempataan.

Vierailija
129/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 2220€ ja säästöön laitan 500€.

Vierailija
130/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakkarityö kätee jää 1800e ja säästöön 0e

Vierailija
131/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jonkun pienen puskurin pitäisin yllättävien juttujen varalta. Miten tähän mennessä olet toiminut? Jos homma toimii yllättävissä tilanteissa nytkin niin sitten ok, mut jos systeemi on haavoittuva, silloin säästäisin.

Vierailija
132/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa tulee tilille 1900-2400, mutta vähintään tuo 1900. Enemmän sitten, jos teen vakityön vapaapäivillä toisessa työssä vuoroja. Säästöön saan 800-1300 euroa kuukaudessa. Säästän puskuria ja lapsen "hankintaa" varten, tämän vuoden tavoite on ainakin 10 000e. Lisäksi ajattelin, että joskus myöhemmin voisi tehdä säästöjen turvin lyhyempää työviikkoa.

Vierailija
133/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jonkun pienen puskurin pitäisin yllättävien juttujen varalta. Miten tähän mennessä olet toiminut? Jos homma toimii yllättävissä tilanteissa nytkin niin sitten ok, mut jos systeemi on haavoittuva, silloin säästäisin.

Vähän olen säästänyt ja yllättäviä lääkärikuluja saanut kuitattua puskurilla. Viime vuoden tavoite oli ettei velkaa tulisi ainakaan lisää, isoja lyhennyksiä en saanut tehtyä mutta pysyin tavoittessa ettei velkaa enää lisää. Nyt maksettavana vielä 6900e velkoja :(

Vierailija
134/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän olen säästänyt ja yllättäviä lääkärikuluja saanut kuitattua puskurilla. Viime vuoden tavoite oli ettei velkaa tulisi ainakaan lisää, isoja lyhennyksiä en saanut tehtyä mutta pysyin tavoittessa ettei velkaa enää lisää. Nyt maksettavana vielä 6900e velkoja :(

Hyvä, olet pysynyt tavoitteessasi! Mitä tavoittelet tänä vuonna? Onnistuisiko lyhentäminen JA sen pienen mutta tarpeellisen puskurin keräys uudelleen, vähitellen?

Vierailija
135/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin saisin tänä vuonna lyhennettyä nuo velat, en tiedä onko se realistista, mutta yritän :) Yritän pienen puskurin taas saada kasattua

Vierailija
136/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto n.2400 ja säästöön menee palkasta suoraan 100 euroa ja lisäksi laitan lapsille säästöön 3*25 euroa. 

Aika vähän, mutta enempään ei nyt pysty. 

Vierailija
137/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä netto n. 2300€ (sisältää lapsilisät) ja säästöön menee 100€/kk. Miehen netto n. 3700€ ja myös säästöön 100€. Ajatellaan että kun maksetaan asuntolainaa 1400€/kk niin sekin on tavallaan säästöä.

Vierailija
138/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa tulee tilille 1900-2400, mutta vähintään tuo 1900. Enemmän sitten, jos teen vakityön vapaapäivillä toisessa työssä vuoroja. Säästöön saan 800-1300 euroa kuukaudessa. Säästän puskuria ja lapsen "hankintaa" varten, tämän vuoden tavoite on ainakin 10 000e. Lisäksi ajattelin, että joskus myöhemmin voisi tehdä säästöjen turvin lyhyempää työviikkoa.

Hyvä sinänsä, mutta luuletko että vauva oikeasti tulee noin kalliiksi? Tulee kalliiksi vasta lukiossa ;)

Meillä on kolme lasta eikä oltu säästetty ollenkaan ennen ekan syntymää. Ihan hyvin pärjätty palkoilla sekä äitiys- ym. vanhemainrahoilla. 

Vierailija
139/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulo n. 2400€. Rahastoihin menee 100€/kk ja säästöön puskuritilille 200-300 € /kk.

Enemmänkin laittaisin mutta olen yh ja asumiskulut isot.

Vierailija
140/178 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pettynyt itteeni kun en saa säästöön rahaa lainkaan, vaikka tuloillani pitäisi.. Elämäntyylini hieman liian tuhlaileva siis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme