Olenko ainoa jota ei sureta yhtään jos tää maailma vaikka tuhoutuu
En siis ymmärrä yhtään näitä, nyyh nyyh kun meidän ainoa maapallomme nyt saattaa ehkä tuhoutua tässä. Mitä sitten. Kuollaanhan me kuitenkin ja jos on uusi maailma sitten syntyäkseen niin syntyköön tai olkoon syntymättä.
Kommentit (24)
Suren ainutlaatuisen luonnon ja eläinten takia. En ole yhtään eläinihminen, mutta arvostan evoluution aikaansaannoksia sekä kaikkea hämmästyttäviä maisemia ja luonnon yksityiskohtia.
Suren myös ihmisten puolesta. Kaikki kärsimys tuntuu aina pahalta. Ehkä ihminen on ansainnut kohtalonsa, mutta siihen liittyy ja tulee liittymään niin paljon inhimillistä tuskaa, että suren kyllä kovasti. Minulla on lapsia ja tiedän miltä minusta heidän kärsimyksestä tuntuisi. En haluaisi kenellekään sellaista.
Suren sitä potentiaalia ja mahdollisuutta, mitä meillä ihmisillä on aikanaan ollut. Olisimme käytännössä voineet luoda utopian. En edes jaksa syytellä muita, sillä samat asiat, jotka maailman tuhoavat eli itsekkyys, ahneus, kyvyttömyys empatiaan, vallan tavoittelu, pelko, välinpitämättömyys, nöyryyden puute sekä moraalinen kypsymättömyys, löytyvät myös itsestäni. Ihan samanlainen olen kuin suurin osa ihmisistä, ja enemmistö tämän maailman tuhoaa.
Mä en päätäni tällä vaivaa lainkaan. Maailma ei ole tuhoutumassa ihan lähiaikoina tai olla edes elinkelvoton. Ei vielä moneen sukupolveen. Enemmän olen huolissani, jos joku meteoriitti osuu maapalloon - se nimittäin laajuudesta riippuen voisi olla täysi tuho ja kerrottaisiinko sitä edes?
Ensinnäkään maailma ei kaiketi minkään tutkimuksen mukaan ole missään vaarassa.
Maapallolla on tiettyjä haasteita, mutta elämä täältä tuskin tulee häviämään ainakaan pienen lämmönnousun seurauksena. Dinosaurusten aikaan oli huomattavasti lämpimämpää kuin edes huimimmissa ennusteissa nyt veikataan tulevaksi.
Joka tapauksessa maapallo tulee tuhoutumaan, kun aurinkomme energia väistämättä jonakin päivänä loppuu ja todennäköisesti räjähtää.
Tämä. Ja samasta syystä Koronavirukset yms. ovat loistava uutinen. Saisivat vain olla hieman ärhäkämpiä.