Mitä ajattelet ihmisestä joka ei juo ollenkaan alkoholia? Edes tervetuliaismaljaa tai viiniä ruuan kanssa?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Pakko tunnustaa etta alan aina epailla, etta heilla on elamanhallinnassa jotain haikkaa.
Esim. kollegani ei suostu syomaan edes leivoksia/karkkia, jossa on alkoholia. Hanella on ennen ollut pahoja ongelmia rajojen vetamisessa alkoholin kanssa, eli paatti alkaa absolutistiksi.
Toinen tapaus oli deittisovelluksen kautta tavattu, alussa aika lupaavan oloinen tyyppi. Kavi kuitenkin ilmi ettei han rankan paihdetaustansa (huumeet) takia ota myoskaan alkoholia nykyaan.
En lahtenyt treffeille.
Etkö tiedä, että alkoholistilla ihan pienikin määrä alkoholia voi laukaista ryyppyputken? Mä muistan, kun mulla oli nuorena yksi kaveri, jonka joku sukulainen tai perheystävä (joka tapauksessa hänelle erittäin läheinen aikuinen) oli alkoholisti. Muistan, kun hän kertoi minulle, että olivat viettäneet joulua yhdessä, ja sitten tämä ihminen oli vuosien selvän kauden jälkeen alkanut maanisesti ryyppäämään. Mulla oli eräs alkoholistisukulainen, joten asia oli tuttu, ja kysyin, oliko tämä henkilö mahdollisesti syönyt jotain ruokaa, jossa oli alkoholia. Kaverini sanoi, että kyllä, heillä oli ollut jotain jälkiruokaa, jossa oli pieni määrä alkoholia. Ja siitä tuo ryyppääminen oli siis alkanut.
Minä olen alkoholisti. Tammikuussa purskutin suuni alkoholipitoisella suuvedellä ja siitä seurasi kahden viikon juomaputki, joten tarkkana saa/pitää olla.
M 48
Absolutistin suussa alkoholi tosiaan maistuu myrkylle ja ihmettelenkin sitä, että mitä hienoa on tarjota vieraille jotain myrkyn makuista tuotetta? Miksi? Sama kuin tarjoaisi ruuaksi kompostia
Tuskin edes kiinnitän huomiota asiaan (jos hän ei itse tee siitä numeroa). Jos pitää asiasta kovasti ääntä ihmettelen itsekseni miksi niin pitää tehdä.
Ja itsekin olen kohtuukäyttäjä, joskus otan sen alkoholittoman alkumaljan vain koska ei silloin tee mieli alkoholia, viinistä ruuan kanssa en välitä. Jos otan alkoholia juon miksereitä, drinkkejä, pienpanimo lonkkuja tai sour alea. Mutta mitenkään pakollinen osa illanviettoa, juhlaa tai viikonloppua alkoholi ei ole.
Teennäistä hienostelu paskaa koko maljojen kilistely yleensäkin.
Mitä ajattelet ihmisestä, joka otti harkitsemattomasti sukulaisen ylioppilasjuhlissa tarjotun lasillisen kuohuviiniä. Tästä seurasi kahden viikon juomisputki, joka päättyi vasta katkolla?
Asioilla voi joskus olla ihan hyvät perustelut, vaikkei tiedä mitkä ne ovat.
Tietysti voi kokoomuslaisen ihmiskäsityksen mukaisesti kysyä että "No, miksi se ei vaan lopettanut sitä juomista? Kyllä mä olen aina pystynyt lopettamaan"
Aivan. Olen juuri tuollainen.