Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä joka ei juo ollenkaan alkoholia? Edes tervetuliaismaljaa tai viiniä ruuan kanssa?

Vierailija
23.01.2020 |

Tunnetko sellaisia ihmisiä?

Kommentit (186)

Vierailija
1/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hyvä ettei tarvitse mitään ylimääräisiä myrkkyjä elämäänsä ja kehoonsa. Luultavasti muutenkin elää terveellisesti.

Vierailija
2/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mun päätä pakota yhtään,jokaisen oma asia,juo tai ei,mitä se mulle kuuluu. Ite otan aina pommaccia tai vettä. Jos joku utelee niin ohitan tyynesti,mun oma asia,ei kuulu muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa se on näköjään maailman kahdeksas ihme, jos ei juo.

En juo, koska en halua.

Koska en pidä alkoholin mausta ja lääkkeitteni kanssa ei voi ottaa alkoholia. Mutta siltikään vaikka ei olisi lääkitystä, silti en joisi. En ymmärrä, miksi tämä tuntuu olevan ihmisille ongelma.

T. Alkoholiton 23v nainen

Vierailija
4/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sellainen. En ajattele yhtään mitään jos tapaan jonkun toisen samanlaisen. Miksi kaikkien pitäisi juoda alkoholia, en keksi yhtään hyvää syytä.

Vierailija
5/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että hän ei juo alkoholia. Tunnen useita. Syitä on monia, ideologisista lääkinnällisiin.

Ei ole kohteliasta kysyä syytä. Eräällä ystävälläni oli lääkitys, joka esti alkoholin juonnin ja myös valitettavasti lapsen saamisen. Häneltä kyseltiin toistuvasti, odottaako hän lasta, kun ei juo.

Vierailija
6/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on jokaisen oma asia..jos ei itse tee asiasta numeroa niin en mäkään..

Tosin jos on joku ystävä joka on aina juonut ja yht äkkiä ei niin ensimmäisenä ajatuksena on raiskaus - ja olen joka kerta osunut oikeaan vaikka siitä ei sillä hetkellä puhuttaisi niin tullut ilmi myöhemmin kun on itse halunnut kertoa

Vierailija
7/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siinä on ihminen, joka ei juo alkoholia. Tunnen tällaisia ihmisiä, jotka eivät juo alkoholia eri syistä. Näitä syitä on mm. vakaumuksellinen absolutismi, uskonto, yksinkertainen vastenmielisyys alkoholia kohtaan, alkoholismi, lääkitys ja se, että elämän mittaan on tullut kiintiö täyteen (tämä oli tuoreimman alkoholin kokonaan lopettaneen kaverin selitys: hän sanoi, että yhden kerran jälkeen tuli vain sellainen olo, että enää ei pysty juoda, eikä hän sen jälkeen ole ottanut pisaraakaan alkoholia).

Vierailija
8/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan on jokaisen oma asia..jos ei itse tee asiasta numeroa niin en mäkään..

Tosin jos on joku ystävä joka on aina juonut ja yht äkkiä ei niin ensimmäisenä ajatuksena on raiskaus - ja olen joka kerta osunut oikeaan vaikka siitä ei sillä hetkellä puhuttaisi niin tullut ilmi myöhemmin kun on itse halunnut kertoa

Apua!! Siis raskaus

Vierailija
9/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join ennen joka päivä. Sitten lopetin juomisen kokonaan n. 5 vuodeksi. Sitten jatkoin taas juomista. Sama ihminen kyseessä, juon tai en. Kai ihmisen voi määritellä muutakin kautta kuin vain juomisen tai juomattomuuden perusteella.

Vierailija
10/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useitakin. Ajattelen että he eivät jostain syystä juo tippaakaan. Mikä se syy on ei oikeastaan kuulu minulle eivätkä he ole minulle velvollisia sitä kertomaan. Harva tekee asiasta suurta numeroa.

Vierailija
11/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on monia. Yleisin ehkä, että alkoholin maku on paha. Sitten jotkut ovat periaatteesta raittiita. Toisilla saattaa olla ollut alkoholiongelma ja toiset saattavat olla jossain vuosi ilman alkoholia - projektissa. Syitä paljon, enkä mieti niitä. Itsellä tuo viimeinen syy. Keksin sen yhdestä Petteri Summasen haastattelusta. Hänkin oli vuoden kokonaan juomatta, sellainen projekti.

Vierailija
12/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa etta alan aina epailla, etta heilla on elamanhallinnassa jotain haikkaa. 

Esim. kollegani ei suostu syomaan edes leivoksia/karkkia, jossa on alkoholia. Hanella on ennen ollut pahoja ongelmia rajojen vetamisessa alkoholin kanssa, eli paatti alkaa absolutistiksi.

Toinen tapaus oli deittisovelluksen kautta tavattu, alussa aika lupaavan oloinen tyyppi. Kavi kuitenkin ilmi ettei han rankan paihdetaustansa (huumeet) takia ota myoskaan alkoholia nykyaan. 

En lahtenyt treffeille. 

Vierailija
13/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kohtaan tällaisia ihmisiä, tai sitten he vain onnistuvat olemaan tekemättä asiasta numeroa. Ehkä ajattelisin, että henkilö on joko

- absolutisti aatteellisista tai uskonnollisista syistä

- raitis alkoholisti

- raskaana

- autolla

- lääkekuurilla.

Omassa tuttavapiirissäni harva juo mainittavasti, mutta oikeastaan jokainen ottaa kuitenkin esim. onnittelumaljan käteensä ja saattaa kastaa huulensa siihen ihan muodon vuoksi, vaikka loppu jäisi juomattakin.

Vierailija
14/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisen joka täyttää kohta 50 v. eikä ole ikinä juonut alkoholia. Miksi hän ei juo? No, kysytään näin päin: miksi hänen PITÄISI juoda?

Vierailija
15/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös ihmisiä, jotka eivät juo maitoa tai kahvia tai teetä. Ihan itse voi valita, mitä juo tai ei juo. En kiinnitä edes huomiota tuollaisiin asioihin. Itse ostan ehkä pari siideriä vuodessa. Ja baareissa käydessäni ostin tavallisesti tuoremehua tai vettä. Eipä sitä kukaan ihmetellyt.

Vierailija
16/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Pakko tunnustaa etta alan aina epailla, etta heilla on elamanhallinnassa jotain haikkaa. 

Esim. kollegani ei suostu syomaan edes leivoksia/karkkia, jossa on alkoholia. Hanella on ennen ollut pahoja ongelmia rajojen vetamisessa alkoholin kanssa, eli paatti alkaa absolutistiksi.

Toinen tapaus oli deittisovelluksen kautta tavattu, alussa aika lupaavan oloinen tyyppi. Kavi kuitenkin ilmi ettei han rankan paihdetaustansa (huumeet) takia ota myoskaan alkoholia nykyaan. 

En lahtenyt treffeille. 

Miten oma suhteesi alkoholiin?

Vierailija
17/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on varmaan ainoa maa, missä näin nuijia ihmettelijöitä ja kyttääjiä riittää.

Sain itse kuulla kymmenen vuotta "Mikset sä juo kaljaa??" pällistelyä.

Ei se loppunut ennen kuin vaihdoin seuraa.

Vierailija
18/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

En lahtenyt treffeille. 

Etkö tiedä, että alkoholistilla ihan pienikin määrä alkoholia voi laukaista ryyppyputken? Mä muistan, kun mulla oli nuorena yksi kaveri, jonka joku sukulainen tai perheystävä (joka tapauksessa hänelle erittäin läheinen aikuinen) oli alkoholisti. Muistan, kun hän kertoi minulle, että olivat viettäneet joulua yhdessä, ja sitten tämä ihminen oli vuosien selvän kauden jälkeen alkanut maanisesti ryyppäämään. Mulla oli eräs alkoholistisukulainen, joten asia oli tuttu, ja kysyin, oliko tämä henkilö mahdollisesti syönyt jotain ruokaa, jossa oli alkoholia. Kaverini sanoi, että kyllä, heillä oli ollut jotain jälkiruokaa, jossa oli pieni määrä alkoholia. Ja siitä tuo ryyppääminen oli siis alkanut.

Vierailija
19/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisiä jotka eivät juo lainkaan, tai sitten ovat nirsoja juomiens suhteen, eivätkä yleensä ota jos ei ole just sitä mitä itse käyttävät. Eipä aiheuta nykyisin mitään erikoisia tuntemuksia. On täysin normaalia ja hyväksyttävää olla käyttämättä alkoholia, syitä on miljoonia, eikä edes tarvi olla syytä.

Vierailija
20/186 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Jokaisen oma valinta.