Mitä ajattelet ihmisestä joka ei juo ollenkaan alkoholia? Edes tervetuliaismaljaa tai viiniä ruuan kanssa?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni.
En tarvitse viinaa puhuakseni hauskoja - yleensä viinanjuojat ovat surkuhupaisia, vaikka he kuvittelevat vaikuttavansa hauskoilta.
Kuitenkin pyörit juhlissa joissa juodaan viinaa?
Meillä kyllä kaikki illanistujaiset on menty viinillä ja oluella.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni.
En tarvitse viinaa puhuakseni hauskoja - yleensä viinanjuojat ovat surkuhupaisia, vaikka he kuvittelevat vaikuttavansa hauskoilta.
Muut tarvii viinaa pitääkseen sua hauskana kun viinanjuojien kanssa viihdyt?
Ilman hauskaakin voi olla viinaa.
Ex-alkoholisti, uskovainen tai muuten vain absolutisti. Meidän suvun juhlissa on aina ollut kaikkia noita. Aina on ollut Pommacia maljaksi ja sit ruokajuomana jotain alkoholitonta. Eipä ole big issue kenellekään.
Aattelen että sillä on varmaan joku paskomatauti, jossa pienikin määrä alkoholia aiheuttaa hallitsemattoman ripulin
Itse absolutistina voin vastata, että ihmiset ovat ennakkoluuloisia kutsumaan esimerkiksi mihinkään, koska ajattelevat, etten viihdy missään. Toinen ennakkoluulo on se, etten osaa relata ja pitää hauskaa. No.... Eivät ole kovin väärässä, mutta viihdyn kyllä hyvin juhlissa.
Täysin alkoholittomia ihmisiä ei Suomessa kyllä ole. Ehkä jotkut islaminuskoiset maahan muuttaneet mutta eii kyllä syntyperäisissä suomalaisissa. Niin on vahva tuo läträämisen ja alkoholismin kansanperinne.
Tunnen läheisesti yhden. Hän ei yksinkertaisesti koskaan ole edes kokeillut alkoholia. En tiedä, liittyykö päätökseen taustaa alkoholistiläheisestä tmv. vai miksi näin (uskontoon se ei liity), mutta en ajattele asiasta mitään sen enempää. Hän on muutoin varsin "normaali", jos näin voi sanoa, ja alkoholittomuudestaan huolimatta varsin hauskaa ja heittäytyvää seuraa myös juhlissa, jota ei muiden alkoholinkäyttökään häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Täysin alkoholittomia ihmisiä ei Suomessa kyllä ole. Ehkä jotkut islaminuskoiset maahan muuttaneet mutta eii kyllä syntyperäisissä suomalaisissa. Niin on vahva tuo läträämisen ja alkoholismin kansanperinne.
Se, että sinä et tunne syntyperäisiä suomalaisia absolutisteja ei tarkoita, ettei heitä ole.
En juo alkoholia lapsuuden traumojeni takia. Molemmat vanhemmat tissuttelivat ja muuttuivat varsinkin viikonloppuisin kus ipäiksi. Eivät tänä päivänäkään myönnä, että pilasivat lapsuuteni. Onneksi ei tarvitse olla heidän kanssaan tekemisissä.
Itse en sairauteni takia käytä alkoholia skoolaan mukana alkoholittomalla 🎉🥳
Olen pahoillani jos joku siitä mielensä pahoittaa.
Riippuu ammatista.
Raitis maanviljelijä tai opettaja=normaalia
Raitis raksaduunari tai merimies=mahdottomuus. Todellisuudessa alkoholisti joka saattaa retkahtaa ryyppäämään koska hyvänsä.
En mitään. Jos henkilö on nuori, jopa oletan ottavan alkoholittoman juoman. Omien nuorten myötä olen huomannut, että tosi moni nuori ei nykyään käytä mitään päihteitä, edes alkoholia.
Harvinaisen fiksu. Elämänhallinta kunnossa.
Ei alkoholia tarvitse juoda kunhan ei tee juomattomuudestaan ohjelmanumeroa.
En mitään. Pidän outona sitä että olisi jotenkin pakko juoda. Eihän alkoholi mitään välttämätöntä ravintoa ole. Pidän siitä että näen maailman selvin päin ja koen jokaisen hetken elämästäni sellaisena kuin se aidosti on. Ei ole mitään tarvetta turruttaa aisteja, joilla elämästä nautitaan.
Niin kauan kuin ei ala tyrkyttämään ideaansa tai pitämään itsestään jonakin jeesuksena, niin ihan samaa mitä juo tai on juomatta.
Jos joku ei juo alkoholia, käy mielessä, että onkohan raitis samasta syystä kuin minä:
Elin koko lapsuuden väkivaltaisessa perheessä alkoholistien lapsena, en halua itse olla pää sekaisin, enkä halua katsoa humalaisia ihmisiä.
Tunnen itseni.