Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa muuttaa omakotitaloon, minä en, riitaa asiasta

Vierailija
23.01.2020 |

Mies on jo vuosia haaveillut omakotitalossa asumisesta. Puhuu siitä usein sekä minulle että tutuilleen, tyyliin "sitten parin vuoden päästä kun asumme omakotitalossa". Minä taas en yhtään halua asua omakotitalossa. En halua laittaa rahojani siihen. En halua hoitaa taloon liittyviä töitä. En halua taloon liittyviä kunnossapitovastuita enkä kattoremonttihuolia ym ym. Mies ei suostu ymmärtämään kantaani ollenkaan. Perintömökki meillä on ollut vuosia, eikä se helpota miehen omakotitalokuumetta. Rivari kävisi minulle, mutta miehelle ei käy rivari. Nyt asumme kerrostalon 4. kerroksessa ja mies ei viihdy.

Ei asiasta nyt pahasti ole riidelty, mutta mies on kuitenkin usein purkanut pettymystä ja harmistusta minuun kun sanon, että en halua omakotitaloa. Ja yrittää koko ajan keksiä minulle perusteluja miksi meidän pitäisi ostaa omakotitalo ja minä kyllästyn siihen jatkuvaan jankkaamiseen ja hermostun taas siihen.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä, että hoitaako hän sekä sisä-että ulkotyöt, lasten ohjaamisen kotitöihin ja varsinkin ruuanlaiton, jos suostuisit muuttamaan? Ei niin, että hänellä on pakopaikka autotalliin ja pihalle :/

Siis mitä? Miehen pitäisi siis hoitaa omakotitalossa lasten ohjaaminen kotitöihin ja varsinkin ruuanlaittoon, mutta kerrostalossa hänellä ei tällaista velvollisuutta ole????

Miksi se ruuanlaitto on erilaista siellä omakotitalossa? 

Pointti on kasata sille miehelle niin älyttömät ehdot siihen omakotitaloon liittyen, että mies joutuu toteamaan ettei omakotitaloa olekaan mikään hyvä idea.

Vierailija
102/103 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä, että hoitaako hän sekä sisä-että ulkotyöt, lasten ohjaamisen kotitöihin ja varsinkin ruuanlaiton, jos suostuisit muuttamaan? Ei niin, että hänellä on pakopaikka autotalliin ja pihalle :/

Siis mitä? Miehen pitäisi siis hoitaa omakotitalossa lasten ohjaaminen kotitöihin ja varsinkin ruuanlaittoon, mutta kerrostalossa hänellä ei tällaista velvollisuutta ole????

Miksi se ruuanlaitto on erilaista siellä omakotitalossa? 

Mä en myöskään ymmärtänyt tätä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut koko lapsuuteni ja nuoruuteni OK-talossa. Ja kun sieltä pois pääsin, sanoin etten enää ikinä takaisin OK-taloon halua. Tapasin miehen, asuttiin reilu 13v rivarissa, kunnes se lapsuuteni OK-talo jäi mulle perinnöksi ja päätettiin mun vastustuksesta huolimatta muuttaa sinne.

Remontoitiin katosta lattiaan viihtyisäksi, eli kerralla kuntoon että remppahuoliakaan ei ollut. Mutta se ei auttanut mun mielipiteeseeni. Keväällä pitää leikata pari sataa metriä pensasaitaa, haravoida ja viedä jätteet kaatopaikalle. Kesällä ruohoa leikata n. 1000 neliön alalta viikottain. Harata rikkaruohot hiekkapihalta ja nyppiä laattojen väleistä, istuttaa ja hoitaa istutukset, kastella ja kitkeä. Syksyllä haravoida, kerätä sato ja kärrätä kärrykaupalla omenoita kompostiin ja lehtiä kaatopaikalle. Ja talvella lumityöt. Mitään iloa siitä pihasta ei minulle ole, tai ainakin enemmän vaivaa kuin iloa. Sisälle kantaa takka- ja saunapuut, siivota turhan paljon neliöitä, tilata öljyä ja maksaa sen lisäksi verot, kohtuuttoman suuret sähkölaskut jne. Kun tähän vielä yhdistetään mies, joka tekee yhden asian jos viikon jaksaa nalkuttaa, koska urheilun harrastaminen ja sohvalla makaaminen nyt vaan on hauskempaa. Yksi lapsi vielä siihen lisäksi niin keitos oli valmis. 5 vuotta kestin, myin osuuteni lapsuudenkodistani miehelle, nappasin 2v. tenavan kainalooni ja muutin rivariin. Oma piha, jonka 100 neliöö jaksan hyvin huolehtia, parveke, sähköllä lämpiävä sauna, sopivat 80 neliötä siivottavaa, 2 kerrosta, joista oon aina unelmoinut. Ja joku toinen huolehtii lumityöt, aidanleikkuut, lämmityksen, korjaustarpeet. Ihan kaiken puolestani, vaikkakin maksua vastaan. Sekin on mielestäni vähintään kohtuullinen, alle 300,- kuukaudessa. En voisi olla tyytyväisempi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme