Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa muuttaa omakotitaloon, minä en, riitaa asiasta

Vierailija
23.01.2020 |

Mies on jo vuosia haaveillut omakotitalossa asumisesta. Puhuu siitä usein sekä minulle että tutuilleen, tyyliin "sitten parin vuoden päästä kun asumme omakotitalossa". Minä taas en yhtään halua asua omakotitalossa. En halua laittaa rahojani siihen. En halua hoitaa taloon liittyviä töitä. En halua taloon liittyviä kunnossapitovastuita enkä kattoremonttihuolia ym ym. Mies ei suostu ymmärtämään kantaani ollenkaan. Perintömökki meillä on ollut vuosia, eikä se helpota miehen omakotitalokuumetta. Rivari kävisi minulle, mutta miehelle ei käy rivari. Nyt asumme kerrostalon 4. kerroksessa ja mies ei viihdy.

Ei asiasta nyt pahasti ole riidelty, mutta mies on kuitenkin usein purkanut pettymystä ja harmistusta minuun kun sanon, että en halua omakotitaloa. Ja yrittää koko ajan keksiä minulle perusteluja miksi meidän pitäisi ostaa omakotitalo ja minä kyllästyn siihen jatkuvaan jankkaamiseen ja hermostun taas siihen.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Asumme omakotitalossa (muu ei tule kyseeseenkään) ja kahden kilsan säteellä on kolme päiväkotia, kolme alakoulua, yläkoulu ja lukio, uimahalli, laskettelurinne, hiihtoladut/pururadat, kaikki ostosmahdollisuudet lähikaupasta isoon ostoskeskukseen, iso keskussairaala. Tätä varten ei tosiaan tarvi kerrostaloa!

Mutta kun lapset lähtee muutaman vuoden päästä pois kotoa, muutetaan kauemmas maalle, jossa isompi piha ja omaa rauhaa.

Vierailija
22/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kompromissi. Mies muuttaa omakotitaloon, sinä jäät nykyiseen asuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan oikeasti ymmärrä niitä, jotka kuvittelevat okt-asumisen olevan joku jatkuva työleiri. Meillä on noin 12 vuotta vanha talo eikä perusarjessa ole mitään eroa kerrostaloissa asuviin ystäviini. Mieheni kyllä puhdistaa rännit pari kertaa vuodessa ja välillä kutsutaan ammattimies tekemään joku pikku remppa tai huoltotyö, mutta kyllä se tavallinen viikko menee ihan ilman mitään ylimääräisiä ”ulko- tai sisätöitä”.

Tänä talvena ei kertaakaan ole tarvinnut tehdä edes lumitöitä. Ja kun talo on fiksusti sijoitettu tontille (ajotieltä hyvin lyhyt väylä autokatokseen), lapioitavaa jää lumisena talvinakin vain muutama hassu neliö.

No, takkapuut pitää viitsiä kantaa sisään, jos haluaa nauttia tulen ääressä. Puukuorman tuo kerran vuodessa tontille mies, joka myös pinoaa ne.

Kesällä pihallaan voi tehdä tai olla tekemättä just niin paljon kuin huvittaa.

Oma rauha ja vapaus sekä asumisen edullisuus ovat ainakin minulla painavimmat syyt okt-asumiseen. Joskus katselen myytävien asuntojen hoitovastikkeita ja ajattelen, että kyllä omassa sentään pääsee halvalla.

Vierailija
24/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Asumme omakotitalossa (muu ei tule kyseeseenkään) ja kahden kilsan säteellä on kolme päiväkotia, kolme alakoulua, yläkoulu ja lukio, uimahalli, laskettelurinne, hiihtoladut/pururadat, kaikki ostosmahdollisuudet lähikaupasta isoon ostoskeskukseen, iso keskussairaala. Tätä varten ei tosiaan tarvi kerrostaloa!

Mutta kun lapset lähtee muutaman vuoden päästä pois kotoa, muutetaan kauemmas maalle, jossa isompi piha ja omaa rauhaa.

Me asumme Vantaalla. Täällä ei ole kohtuuhintaisia omakotitaloja keskeisellä paikalla. Ei varsinkaan uusia hyväkuntoisia. Ap

Vierailija
25/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä, että hoitaako hän sekä sisä-että ulkotyöt, lasten ohjaamisen kotitöihin ja varsinkin ruuanlaiton, jos suostuisit muuttamaan? Ei niin, että hänellä on pakopaikka autotalliin ja pihalle :/

Hän on jo monta kertaa luvannut hoitaa kaikki omakotitalotyöt. Mutta tosiasia on se, että hän on välillä työmatkalla, välillä voi olla sairaana jne eli kuka ne työt silloin hoitaa? Lähtien lumitöistä. Ap

Olen aina ihmetellyt mitä nämä ylivoimaiset omakotitalon työt ovat. Jos talo ei ole mikään pystyyn lahonnut murju, niin edes viikoittain ei ole mitää pakollisia huoltotoimenpiteitä. Ja myös omakotitaloon voi tilata lumitöidentekijän, ihan kuten kerrostalossakin homma toimii.

Vierailija
26/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloasumisessa minusta oli kaikkein parasta se, kun talo saatiin vihdoin myytyä. Ei koskaan enää omakotitaloon, se "haave" tuli kokeiltua ja todettua että ei todellakaan ole sen vaivan ja rahan arvoista. Alkaa olla katoavaa kansanperinnettä muutenkin.

Vierailija
27/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa lapsuudenmaisemilta eli Hollolalta.

*muistelee haikeana Messilässä vietettyjä talvia ja nuoruutta, joka ei koskaan palaa*

Vierailija
28/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa minun olisi pakko erota, koska sekoaisin kerrostalossa tai rivarissa. Eivät ole inhimillisiä asumismuotoja. Eikä edes okt ole sitä jos on joku 5000 neliön postimerkkitontti.

Vierailija
29/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukaa molemmat missä asutte? Seksielämäkin virkistyy, kun vähn vaihtaa paikkaa! Kunhan ette liian kauaksi toisistanne muuta.

Vierailija
30/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mökki sen verran lähellä että mies voisi viettää siellä enemmän aikaa? En oikein ymmärrä miksi pitäisi olla vielä toinen talo, jos mokilläkin voi viettää luokkaa puolet ajastaan.

Mies ei haaveile omakotitalosta varsinaisesti minkään pihan takia vaan hän inhoaa kerrostaloja ja seinänaapureita. Hän haluaa oman rauhan niin että ei ole yhtään seinänaapuria eikä mistään asumiseen liittyvästä asiasta joudu kysymään yhtiöltä. Sen mökin hän olisi valmis myymään rahoittaakseen omakotitaloa. Ap

Kyllä mies voisi sen verran joustaa, että viettää esim. mokillä pe-ma. Perjantaina toiden jälkeen sinne, ja maanantaina suoraan toihin. Tekee jo lähes puolet viikosta, etenkin kun vapaapäivät olisi aina mokillä. Eli suurin osa vapaa-ajasta olisi kuitenkin siellä ei-kerrostalossa.

Ja mies ottaa lapset ja kotieläimet mukaan.

Vierailija
31/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vain en yhtään halua muuttaa omakotitaloon enkä laittaa rahojani omakotitaloon. Puoliksi me sen ostaisimme, minun osuuteen tulisi sen perintömökin rahat. Siitä mökistä luovun mielelläni, ollaan se pidetty miehen takia nyt. Mutta kun en vain halua asua omakotitalossa, en halua yhtään. Ap

No... jos tässä nyt sinun haluamisistasi onkin vain kysymys, niin mitäs miettimistä tuossa on.

Odottelette siellä kertostalossa sen aikaa, että miehen tyytymättömyys kasvaa tarpeeksi suureksi, jotta hän saa itsestään sen verran irti että etsii jonkun naisen jolla on jo talo tai joka haluaa yhdessä sellaisen hankkia.

Kyllä se epätyydyttässä tilanteessa kärvistely ennen pitkää jollain tavalla alkaa oireilla.

Vierailija
32/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä, että hoitaako hän sekä sisä-että ulkotyöt, lasten ohjaamisen kotitöihin ja varsinkin ruuanlaiton, jos suostuisit muuttamaan? Ei niin, että hänellä on pakopaikka autotalliin ja pihalle :/

Hän on jo monta kertaa luvannut hoitaa kaikki omakotitalotyöt. Mutta tosiasia on se, että hän on välillä työmatkalla, välillä voi olla sairaana jne eli kuka ne työt silloin hoitaa? Lähtien lumitöistä. Ap

Olen aina ihmetellyt mitä nämä ylivoimaiset omakotitalon työt ovat. Jos talo ei ole mikään pystyyn lahonnut murju, niin edes viikoittain ei ole mitää pakollisia huoltotoimenpiteitä. Ja myös omakotitaloon voi tilata lumitöidentekijän, ihan kuten kerrostalossakin homma toimii.

Tämä! Me asutaan rintamamiestalossa, ja hommia on minusta tosi vähän. Välillä tietty täytyy teetättää remppaa, mut lainaa vain ni hoituu.

Vierailija
33/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua asua omakotitalossa niin ei halua. Mies haluaa niin mies sitten ostaa sen tönönsä ja muuttaa sinne. Minua ei saisi kirveelläkään muuttamaan pois tästä keskustakodista. Pienkerrostalo ja päätyasunto. Kiva sisäpiha ja oma terassi riittää minulle. Torille 5min kävelymatka ja meren rantaan 10min.

Vierailija
34/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan oikeasti ymmärrä niitä, jotka kuvittelevat okt-asumisen olevan joku jatkuva työleiri. Meillä on noin 12 vuotta vanha talo eikä perusarjessa ole mitään eroa kerrostaloissa asuviin ystäviini. Mieheni kyllä puhdistaa rännit pari kertaa vuodessa ja välillä kutsutaan ammattimies tekemään joku pikku remppa tai huoltotyö, mutta kyllä se tavallinen viikko menee ihan ilman mitään ylimääräisiä ”ulko- tai sisätöitä”.

....

Tämä. Aina huvittaa ne työleiri kommentit, mutta ilmeisesti se koskee tilannetta, missä talo on huonossa kunnossa ja sitä koitetaan remontoida pikku pala kerrallaan. Silloin se varmasti onkin työleiri. 

Vierailija
35/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte jumalattoman stressin, rahareiän ja työleirin niin ostakaa kymmeniä vuosia vanha omakotitalo! Miten ihanan romanttisia ovatkaan ne yllättävät kustannukset! Aina joku paikka repeää jostakin ja taas kaivetaan romanttisesti kuvetta tai pyöritään yöllä hikisenä lakanoissa että mistä nämäkin rahat nyt otetaan! Ihanaa! Kliimaksin huippuna monille tulee vielä superromanttinen avioero kun arjen stressi vie suhteeltakin pohjan pois. Se on sitä omakotiasumisen romantiikkaa se.

Vierailija
36/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap:n miestä. Ei se ole miehekäs tapa asua jossain ahtaassa neljännen kerroksen luukussa. Mitä siellä tekee esim. kesällä? Aina on hiki ja ahdistaa, naapurit metelöi etkä pääse edes aurinkoa ottamaan rauhassa. Omaa tilaa ei ole, vaan koko ajan nuhjataan ärtyneinä toistensa tiellä. Ehei. En tykkäisi minäkään.

Vierailija
37/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko asua myöskään Vantaalla. Elämä pääkaupunkiseudun ulkopuolella on kivaa, helppoa ja paljon halvempaa. Elämänlaatu on ihan eri tasoa. Mutta varmaan on työ niin spesiaalia, että sitä ei voi missään muualla Suomessa tehdä.

Vierailija
38/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinäkin prinsessa. Kyllä harava ja kola naisenkin käsissä pysyy.

Vierailija
39/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä kerrostaloasunnossa Vantaalla olisi minulle henkilökohtainen Danten Helvetti.

Vierailija
40/103 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa lapsuudenmaisemilta eli Hollolalta.

*muistelee haikeana Messilässä vietettyjä talvia ja nuoruutta, joka ei koskaan palaa*

Hollola on ihmisperseiden paikkakunta.

Kyllä hullu hullun tunnistaa, vai miten se meni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme