Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako muita oravanpyörä ja se, kuinka koko elämä pitäisi käytännössä tuhlata?

Ajattelevainen
22.01.2020 |

Mua jotenkin ahdistaa vaan se ajatus, että kerran meidät on tänne maapallon päälle siunattu ja sekin elämä pitäisi kuluttaa raataen ja hikoillen. Ahdistavaa, kuinka täällä maailmassa on niin paljon mitä kokea ja nähdä. Niin paljon asioita, jotka toisivat iloa, mutta niihin ei ikinä ole pääsyä kuin vain valitulla joukolla harvoja. Ja ikävää on sekin, että jos yrittää tavalla tai toisella välttää tai edes hieman helpottaa asioita omalla kohdallaan, muu ympäristö ihmisineen katsoo sinua kieroon ja vieroksuen. Olenko minä väärässä, vai onko muut ihmiset vain aivopesty? Sanokaa rehellisesti.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin olen miettinyt, että kuinka ihmiset jaksavat sitä oravanpylrää. Mä en jaksanut, pää ei kestänyt, nyt sitten olen ’vapaaneuvoksena’. Mutta luultavasti monelle mikään muu ei edes tule mieleen, koska ihmisen nyt vaan pitää tehdä töitä ellei nyt sitten ole riittävän rikas - ja näinhän se tietty onkin.

Vierailija
2/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Nautin nimittäin elämässäni eniten kaikesta työstäni. Juuri siitä jännityksestä, paineesta ja haasteesta, jota moni pitää stressaavana. Minulle se on elämäneliksiiriä, ei ole tylsää kun saa koko ajan haastaa itsensä äärimmilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on aivopesty. Jos työ ei ole erityisen antoista, sitä on päätöntä tehdä vuosikymmeniä täyttä työviikkoa.

Vierailija
4/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin olen miettinyt, että kuinka ihmiset jaksavat sitä oravanpylrää. Mä en jaksanut, pää ei kestänyt, nyt sitten olen ’vapaaneuvoksena’. Mutta luultavasti monelle mikään muu ei edes tule mieleen, koska ihmisen nyt vaan pitää tehdä töitä ellei nyt sitten ole riittävän rikas - ja näinhän se tietty onkin.

Niin. Menee tuubiin 20-vuotiaana, tulee sieltä ulos 70-vuotiaana. 50 vuotta meni oravanpyörässä. Kun miettii näin, siinä vaiheessa tuntuu että sillä rahalla ei oikeasti ole mitään merkitystä. Kaikkein arvokkain asia on elämä. Once in a lifetime. ap

Vierailija
5/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen oravanpyörä?? Ihan tavallista elämää, omien valintojen mukaan.

Vierailija
6/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan toisaalla av-palstalla:

"siis työtön mies on niin turn off, en todellakaan seurustelis sellaisen kanssa!"

Vierailija
7/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä valintoja ei ole yltä kyllin. Ellei sinua ole suotu sekä puhtaalla onnella että erityislahjoilla, päädyt vain numeroksi muiden sekaan oravanpyörätöihin. Se määrä ihmisiä joilla on sekä valinnanvaraa että mahdollisuus nauttia elämästään täysillä, on tosi pieni prosentti. ap

Vierailija
8/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mut kun ois niin kiva, kun voisi vaan matkustella ja piirtää hevosia rannalla ja loikoilla riippumatossa palmun alla, kun öljytty nuubialainen kuorii rypäleitä, mut kun tyhmä valtiovalta ei suostu tätä omaa valintaa maksamaan!

Vierailija
9/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, onpas täällä taas ihania lumihiutaleita pohdiskelemassa. Mitäs te ehdotatte vaihtoehdoksi tuolle oravanpyörälle? Meinaatteko tosiaan, että downshiftaaminen ja joku omavaraistalous ei ole ihan samanlaista oravanpyörää? 

Vierailija
10/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskittyä omaan elämään ja tehdä se omaksi ja vähemmän kuluttaa energiaa ja kallista aikaa toisten ihmisten elämien päivittelyihin.

Vierailija
11/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mut kun ois niin kiva, kun voisi vaan matkustella ja piirtää hevosia rannalla ja loikoilla riippumatossa palmun alla, kun öljytty nuubialainen kuorii rypäleitä, mut kun tyhmä valtiovalta ei suostu tätä omaa valintaa maksamaan!

Kaikki nuo olisi objektiivisesti kiva tehdä. Kuten sanoin, tässä maailmassa on niin paljon mitä nähdä, nauttia ja tehdä. Raha on keksitty siihen väliin, jonka voimalla ihmiset saadaan oravanpyörään.

Täälläkin palstalla on paljon keski-ikäisten avauksia siitä, kuinka ovat lopussa ja eivät jaksa enää. Valtiovalta sanoo, että 20-30 vuotta vielä jaksaa. Pakko siis olla niin, koska valtiovalta sanoo niin? ap

Vierailija
12/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nuo olisi objektiivisesti kiva tehdä. Kuten sanoin, tässä maailmassa on niin paljon mitä nähdä, nauttia ja tehdä. Raha on keksitty siihen väliin, jonka voimalla ihmiset saadaan oravanpyörään.

Täälläkin palstalla on paljon keski-ikäisten avauksia siitä, kuinka ovat lopussa ja eivät jaksa enää. Valtiovalta sanoo, että 20-30 vuotta vielä jaksaa. Pakko siis olla niin, koska valtiovalta sanoo niin? ap

Ei muuta kuin keksimään vaihtoehto rahalle ja vaihtoon perustuvalle taloudelle.

Vierailija
13/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä valintoja ei ole yltä kyllin. Ellei sinua ole suotu sekä puhtaalla onnella että erityislahjoilla, päädyt vain numeroksi muiden sekaan oravanpyörätöihin. Se määrä ihmisiä joilla on sekä valinnanvaraa että mahdollisuus nauttia elämästään täysillä, on tosi pieni prosentti. ap

Niin, sehän siinä taitaa ollakin jujuna, että sitä se elämä aika monilla pakon sanelemana on. Jokaisen pitää syödä ja asua jotenkin ja ilmaista se ei yleensä ole. Itse voi kuitenkin valita, millaisen siitä oravanpyörästään tekee. Turha siitä on uhriutua. Samanlaista se on kaikilla. 

Vierailija
14/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa fantasiastasi tarkemmin. Miksi haluaisit piirtää juuri hevosia rannalla?

Vierailija
15/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sehän siinä taitaa ollakin jujuna, että sitä se elämä aika monilla pakon sanelemana on. Jokaisen pitää syödä ja asua jotenkin ja ilmaista se ei yleensä ole. Itse voi kuitenkin valita, millaisen siitä oravanpyörästään tekee. Turha siitä on uhriutua. Samanlaista se on kaikilla. 

Se ei ole samanlaista kaikilla, tuo on yksinkertaisesti paskapuhetta. Osa syntyy kultalusikka suussa. Osa syntyy äärimmäiseen köyhyyteen. ap

Vierailija
16/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska olen onnekseni päässyt kaikista "näin kuuluu elää" -ajatuksista eroon jo teini-iästä asti. Voi olla, että olen joidenkin ihmisten mielestä omituinen, mutta sittenpähän olen. Heillä on toki vapaassa demokraattisessa maassa oikeus mielipiteeseensä kuten minullakin. Mutta sen voin sanoa, että onnellinen olen mitä elämänkatsomukseeni tulee.

Vierailija
17/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkööt työt ne, jotka ne on ne keksineetkin!

Vierailija
18/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipäs uudelleen, mitä jos valtiovalta ei sanoisikaan niin? Siinä tulisikin sellainen tilanne vastaan, että koko loppuelämä pitää jaksaa. Ei olisi kuules eläkkeitä eikä kesälomia eikä viikonloppuja eikä vanhempainvapaita eikä sairauslomia. Joka ikinen päivä menet sieltä metsästä/ pellosta/ järvestä hakemaan sen ruokasi kuolemaasi saakka. 

Vierailija
19/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole samanlaista kaikilla, tuo on yksinkertaisesti paskapuhetta. Osa syntyy kultalusikka suussa. Osa syntyy äärimmäiseen köyhyyteen. ap

Ja kenen vika tämä on? Sen rikkaan lapsen? Kaikenlisäksi on kyllä naurettavaa sinun, Pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon syntyneen, kouluja käyneen, maailman mittapuulla varakkaan valittaa huonoista lähtökohdista, kun maailma on sinulle tarjoiltu hopealautasella.

Vierailija
20/98 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipäs uudelleen, mitä jos valtiovalta ei sanoisikaan niin? Siinä tulisikin sellainen tilanne vastaan, että koko loppuelämä pitää jaksaa. Ei olisi kuules eläkkeitä eikä kesälomia eikä viikonloppuja eikä vanhempainvapaita eikä sairauslomia. Joka ikinen päivä menet sieltä metsästä/ pellosta/ järvestä hakemaan sen ruokasi kuolemaasi saakka. 

Pointti ei ole se, että on eläke tai vapaapäiviä. Pointti on se, että järjestelmä leikkaa osan elämästäsi käytännössä pois. Ei riitä, että ihminen nukkuu ja tapahtuu ns. luonnollista leikkaamista.

Minusta on oikeasti masentavaa, että on ylipäätään termi "vapaapäivä". Että suodaan päivä, jolloin on vapaa. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi