Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinulla on iphone?

Vierailija
22.01.2020 |

Tiedätkö että iphonet ovat täysin ylihintaisia ominaisuuksiin nähden? Samantasoisen muun merkin saa yli puolet halvemmalla.Miksi maksat 1000e kun saisit paremman puhelimen 400 eurolla?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen ns.peruspuhelimen jolla lähettää viestiä, Sähköpostia,soittaa, maksaa laskut ja postiasiat. Kalenteri ja herätyskello myös käytössä. Joskus shoppailen netistä jotain puhelimella ja katselen säätietoja. Hallinnoin myös älykelloa puhelimen kautta. Siinä nuo pääpiirteittäin johon puhelinta tarvitsen. Ulkomuoto, modattavuus yms. asiat ovat minulle yhdentekeviä, joten iphone 6s riittää siihen. Puhelin on selkeä ja helppo toisin kuin androidit joista en pidä yhtään.

Vierailija
42/65 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sellaisen työpuhelimeksi, en saanut valita itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksanut 1000 euroa vaan 1400

Vierailija
44/65 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksat 1000e kun saisit paremman puhelimen 400 eurolla?

Minusta on hauskaa, että ap luulee minun maksaneen puhelimestani 1000 euroa. Todellisuudessa maksoin 200 euroa, kun ap itse on ilmeisesti maksanut omastaan kaksinkertaisen summan.

Ostin iPhoneni käytettynä, kuten kaiken muunkin käyttämäni elektroniikan. Akku oli juuri vaihdettu ja on kunnoltaan muutenkin uutta vastaava.

Vierailija
45/65 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pidän iPhonesta enemmän kuin androidista, kaikki muutkin laitteet ovat Applen ja kaikilla muillakin perheessä on iPhone. Ja halvin iPhone maksaa uutena alle 400, ei tonnia.

Sama juttu...👍🏻

Vierailija
46/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IPhone vaikuttaa ja näyttää arvokkaalta on hyvä. Kestävä.

Maksoi yli tonnin, mutta rahaa se vain. Ja tavallaan kiva puhelin ku jotkut aina nillittää iPhonen hinnoista, vaikka yhtä kalliita muillakin merkeillä on.

Vierailija
47/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs iPhone menossa ja kaikki toimineet omassa käytössä hyvin. Kaikki vanhat tiedot siirtyvät sujuvasti uuteen aina vaihdon yhteydessä parissa minuutissa.

Tiedän toki että saisin aika lailla vastaavan Androidin halvemmalla mutta en välitä opetella uutta erilaista logiikkaa tai takkuilla viestien ja vastaavien siirron kanssa kun vahdan puhelinta. Eli maksan helppoudesta ja tuttudesta. Onko siinä jotain väärää?

Vierailija
48/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ilmaiseksi mieheltä kun hän osti itselleen uuden.

Vierailija
49/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Applen käyttöjärjestelmistä ja kaikki elektroniikka on Applelta. Mitä ihmettelemistä tässä on?

Vierailija
50/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainoastaan työsuhdepuhelin käytössä ja työnantajan valinta iPhone 8s. Muuta luuria en omista. Tämä on ihan hyvä. Jos pitäisi itse maksaa niin ostaisin jonkun halvan vaan.

Vierailija
51/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin iPhone SE:n koska kaupoissa ei ollut toista yhtä pientä älypuhelinta. Nyt tarvitsisin pian uuden ja merkillä ei väliä, kunhan ei ole mikään tabletti, vaan yhtä pieni ja näppärä.

Vierailija
52/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen älypuhelimeni oli kaverin suosituksesta iPhone 4. Kun se alkoi hiukan hidastua about neljän vuoden käytön jälkeen, vaihdoin Samsungin androidiin, mikä oli virhe. Käyttöjärjestelmä oli mielestäni todella epäselvä, sovellukset kaatuilivat koko ajan ja hermot meni. Kun n. puolen vuoden käytön jälkeen puhelin tippui (lompakkomallisen suojakuoren kanssa) sohvalta lattialle ja näyttö meni palasiksi, otin käyttöön vanhan iPhone 4:ni, joka vanhanakin toimi tuohon uuteen androidiin verrattuna kuin ihmisen mieli. Kun tuo 4 alkoi olla turhan hidas, ehkä noin kuuden vuoden käytön jälkeen, ei paljon tarvinnut miettiä minkä merkkinen uusi puhelin on. Nyt iPhone 6 ollut käytössä viisi vuotta ja toimii edelleen hyvin. Läppärin vaihtamisen tultua ajankohtaiseksi ostin Macbookin ja kone ja puhelin pelittävät yhdessä mahtavasti.

Ja tosiaan, molempia iPhonejani on saanut tiputella ties minne kivilattioille ja näyttöihin ei ole tullut naarmuakaan, Samsung otti melkein osumaa vaikka olisi tiputtanut 10cm korkeudelta matolle.

Joten, ihan sama mitä mieltä siitä kukaan on, tulen käyttämään iPhonea jatkossakin. 

Vierailija
53/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä sain, siksi. Omaa puhelinta en ole hankkinut 20 vuoteen.

Vierailija
54/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin käytetyn iPhone 5s, alle 100€. Toimii hyvin ja käyttöjärjestelmä on miellyttävä.

Vierailija
55/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja kiva käyttöjärjestelmä, sopii macbookin kanssa ja plussaa vielä miellyttävä ulkomuoto. Mikä muka olisi parempi ja millä tavalla?

Vierailija
56/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sukulaisillani on. Poikani toivomuksesta, koska jos jotain ongelmia, hä pystyy auttamaan.

Minulla on myös Samsung pre paid-liittymällä.

Eri operaattorit, eli jos toinen ei toimi teknisistä syistä, niin toinen toimii. Ulkomailla asuva poikani pelästyy, jos ei saa yhteyttä minuun joka päivä. Kolmantena yhteenottobälineenä tabletin puhelin.

Vierailija
57/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen älypuhelimeni oli iPhone. Se oli työpuhelin, joten itse en päässyt vaikuttamaan merkkiin. Sen jälkeen olen yrittänyt siirtyä välillä adroid-puhelimiin ja nytkin työpuhelimena on Honor, mutta pitkäaikaisen iPhone-altistuksen jälkeen noiden muiden logiikkaan on vaikea solahtaa niin sujuvasti, että käyttö olisi miellyttävää. Tälläkin hetkellä menee vähintään viikoittain hermot tuon Honorin kanssa, kun kaikki on tehty niin hankalaksi (siis omalle kohdalleni). Siksipä privaattipuhelimena sisukkaasti edelleen palveleva iPhone SE, josta en luovu, ennen kuin on pakko - toimii hyvin kaikkeen mihin tarvitsen ja luojan kiitos on pienempi kuin nämä nykymaailman tabletin kokosen "kännykät", jotka ovat pienikätiselle ihan kuolleena syntynyt idea.

Vierailija
58/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhone on markkinoiden ainoa puhelin jolla kuvatut videot ovat sekä äärimmäisen hyvin stabiloituja että täysin vapaita frame dropeista, ja näyttö on dc dimming himmennetty (lcd versiot)

Siirryn androidiin heti kun löytyy laite jossa on nämä kolme ominaisuutta.

Vierailija
59/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanoen, pelkään ettei muut pitäisi minua muuten trendikkäänä ja suosittuna.

Onhan se iphone ylihintainen, arvo tippu euroissa enemmän kuin esim Samsungin huippumallit ja joiltakin ominaisuuksiltaan androideja selvästi heikompi, esim akkukesto. Mutta androidilla pelkään että joku pitää minua nörttinä, köyhänä tai ei-suosittuna.

Ehkä asian voisi tiivistää sanoen että minulla huono itsetunto.

Vierailija
60/65 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanoen, pelkään ettei muut pitäisi minua muuten trendikkäänä ja suosittuna.

Onhan se iphone ylihintainen, arvo tippu euroissa enemmän kuin esim Samsungin huippumallit ja joiltakin ominaisuuksiltaan androideja selvästi heikompi, esim akkukesto. Mutta androidilla pelkään että joku pitää minua nörttinä, köyhänä tai ei-suosittuna.

Ehkä asian voisi tiivistää sanoen että minulla huono itsetunto.

Siinä hyvin tiivistetty iphonen käytön todelliset syyt