Miksi sinulla on iphone?
Tiedätkö että iphonet ovat täysin ylihintaisia ominaisuuksiin nähden? Samantasoisen muun merkin saa yli puolet halvemmalla.Miksi maksat 1000e kun saisit paremman puhelimen 400 eurolla?
Kommentit (65)
Maksoin tästä reilu vuosi sitten uutena 200e. Halusin pienen puhelimen ja mietin sonyn ja applen välillä, kun muut oli isoja. Sony olisi maksanut tuplat.
Tää on muuten hyvä, mutta vähänkään kylmällä ilmalla hyytyy.
Oli jo aiemmin käytössä iPad, ja kun uusi luuri piti ostaa, oli luontevaa ostaa iPhone. Mulla on vitonen, omiin tarpeisiini se riittää hyvin. Muistaakseni maksoin siitä uutena alle 400 euroa, oli jo silloin vanhempi malli. Pelittää lisäksi hyvin yhteen iPadin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ennen tätä iPhonea kaksi Androidia, jotka molemmat hidastuivat käyttökelvottomaksi kahden vuoden käytön jälkeen. Tämä nykyinen SE on kestänyt neljä vuotta eikä mitään merkkejä samoista ongelmista kuin noissa androideissa. Ostin puhelimen uutena ja maksoin siitä vajaa 500€.
Miks helvetissä sä maksat puhelimesta noin paljon? Eikä puhelin ole sitä varten että sillä hoidetaan asioita, jotia autolla ajamalla määränpäähän ei voi hoitaa?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ennen tätä iPhonea kaksi Androidia, jotka molemmat hidastuivat käyttökelvottomaksi kahden vuoden käytön jälkeen. Tämä nykyinen SE on kestänyt neljä vuotta eikä mitään merkkejä samoista ongelmista kuin noissa androideissa. Ostin puhelimen uutena ja maksoin siitä vajaa 500€.
Miks helvetissä sä maksat puhelimesta noin paljon? Eikä puhelin ole sitä varten että sillä hoidetaan asioita, jotia autolla ajamalla määränpäähän ei voi hoitaa?
Ei.
No mitä varten se sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Luurilla ei oo niin väliä mutta macbook pro oli miellyttävä työkone.
On sillä väliä. Arvaapa kuinka hyvin mäkit, Applen puhelin ja tabletti ym. toimii kaikki yhdessä, käytännössä ilman mitään säätämistä.
Kalenteri, osoitekirja, posti on peruskauraa, mutta voin tästä sohvalta soittaa tai vastata puheluita vaikka puhelin on keittiössä latauksessa, sama onnistuu myös mäkillä yhtä helposti. Voin avata tabletin selaimessa olevan sivun läppärillä helposti, jos pitkän viestin kirjoittaminen ei huvita tabletin näppäimistöllä.
Lyhyesti, näiden laitteiden todella helppo yhteiskäyttö, ilman mitään hankalia säätöjä on yksi tärkeimmistä asioista mulle, että ne on kaikki Applen.
On mulla muitakin läppäreitä ja koneita Linuxilla ja BSD:llä kun olen alalla ja ohjelmoin, mutta Windowsia en vapaaehtoisesti käytä, niitä on vain yksi virtuaalikone jota tarvitsen yhden vanhan USB-mittalaitteen käyttämiseksi. Mäkit ja IOS laitteet on kuitenkin ne mitä mieluiten käytän.
Meillä on ollut käytössä Android-luureja, Anrdoid-tabletteja, iPadejä sekä iPhoneja. Kyllä ne kaikki wingwongit on jo kaatopaikalla. Itellä on käytössä iPhone SE (249euroa) ja iPad2 vuodelta 2011, KYLLÄ, vuodelta 2011. Saas nähä tuleeko 10 vuotta täyteen. Winwongeilla ja huihailla kaksi vuotta on jo merkittävä saavutus.
Koska työnantaja työnsi tämän iPhone 5s:n kouraan joku 5(?) vuotta sitten ja se toimii edelleen niin kuin ihmisen mieli, täsmälleen yhtä nopeasti kuin 5 vuotta sitten, kaikki päivitykset tulevat ja kaikki pankkien, suoratoistopalveluiden, laitevalmistajien (esim. uniapnea-härvelin ohjaussovellus) ym softat toimivat täydellisesti niin ei ole ollut tarvetta vaihtaa. Sitten vaihdan kun ei enää toimi.
Perheessä on myös 2 muuta android-puhelinta, 3 android-tablettia ja yksi Lumiakin vielä jopa. Mutta voi hyvää päivää jos yrittää 5 vuotta vanhaa Android-härveliä käyttää... kokemuksia kenelläkään? Vasta parikin vuotta vanhat Android-härvelit toimii joka päivityksen jälkeen aina vaan hitaammin ja hitaammin ja hitaammin... ja mihin Android-laitteeseen edes tulee päivityksiä 5 vuoden jälkeen?
Kurko kirjoitti:
Meillä on ollut käytössä Android-luureja, Anrdoid-tabletteja, iPadejä sekä iPhoneja. Kyllä ne kaikki wingwongit on jo kaatopaikalla. Itellä on käytössä iPhone SE (249euroa) ja iPad2 vuodelta 2011, KYLLÄ, vuodelta 2011. Saas nähä tuleeko 10 vuotta täyteen. Winwongeilla ja huihailla kaksi vuotta on jo merkittävä saavutus.
Sun kannataisi vaihtaa se iPad uudempaan, se vanha on 32bit versio, johon ei saa käyttispäivitystä eikä sen myötä adblockeria. Uudemmat on 64bit versioita ja paljon nopeampia. Mä vaihdoin pari vuotta sitten ja vanha on tuolla hyllyssä odottamassa että annan sen jollekin leluksi, en itse viitsi enää ilman adblockeria (1Blocker) selailla mitään, niin iso on ero nopeudessa ja mukavuudessa.
Työnantajan mielestä android-luurien tietoturva ei vaan riitä, ei ollut sitten muita vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
Sun kannataisi vaihtaa se iPad uudempaan, se vanha on 32bit versio, johon ei saa käyttispäivitystä eikä sen myötä adblockeria. Uudemmat on 64bit versioita ja paljon nopeampia. Mä vaihdoin pari vuotta sitten ja vanha on tuolla hyllyssä odottamassa että annan sen jollekin leluksi, en itse viitsi enää ilman adblockeria (1Blocker) selailla mitään, niin iso on ero nopeudessa ja mukavuudessa.
HAHHAAHHAHHAH
Ei saa addblockeria ja joutuu ostamaan uudemman puhelimen johon menee enemmän rahaa. Tulitikkurasina kokoista näyttöä on mukava tihrustaa.
HAHHAHAHAHHAHAHAH
Koska on ollut kohta kymmenen vuotta ja se nyt vaan toimii. Ei mitään syytä vaihtaa.
Minä ostin iPhone SEn kolme vuotta sitten muistaakseni neljällä sadalla, erinomainen, edullinen puhelin ja vieläkin käytössä.
Huvittaa tuo äo 7 idiootti, joka koko ajan spämmää piratttipuhelinlinkkiä kuvitellen linkissä olevien puhelinten olevan aitoja iPhoneja. Tuo ihminen on kyllä harvinaisen tyhmä ja vietävissä.
Ostin iPhonen 100€:lla käytettynä vuosia sitten, koska kaikki toimii paremmin Macin kanssa, kun käyttää iPhonea eikä Android-puhelinta. Jännää, että siinä missä joku 400€ muun merkkinen olisi kyykännyt jo ajat sitten, tämä se vaan toimii kuin uutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
No mitä varten se sitten on?
Minä teen tällä puhelimella melkein kaikki työjutut, hakemuksista, tarjouksista ja selvityksistä kevyempiin PDF-tiedostoihin. Laskutuskin onnistuu. Pääsen Dropboxiin, jonka kautta voin kevyesti lähetellä kaikenlaista työlleni olennaista vaikka lähijunassa. Edellisellä iPhonen-räyskälläni tein juurikin lähijunassa tarjouksen, joka vei minut useammaksi kuukaudeksi Pariisiin töihin.
Moni näistä jutuista hoituisi takuulla muullakin luurilla, mutta arvostan työmukavuuttani.
T. Yrittäjä
Tykkään käyttöjärjestelmästä, tämä on mielestäni paljon selkeämpi kuin Android. Lisäksi tämä kestävin minulla koskaan ollut puhelin sitten vanhojen nokialaisten!
Maksoin tästä (Iphone SE) ~400e ja tämä toimii edelleen kuin uusi näin neljä vuotta myöhemminkin.
Halusin pieneen käteeni sopivan puhelimen, ja iPhone SE oli ostohetkellä ainoa, jossa oli neljän tuuman näyttö. Tarjoushinta reilut 300e. Ensimmäinen ja ainoa Applen tuotteeni, johon olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Toiminut moitteetta pari vuotta, todella helppokäyttöinen ja on kamerana ahkerammassa käytössä kuin puolijärkkärini, koska kuvien laatu on niin loistava ja tätä on mukavampi kantaa mukana. Tällä menen kunnes sanoutuu irti yhteistyöstä, ja sitten katson, mikä on sillä hetkellä sopivin seuraaja. Ökyhintaa en maksa minkään merkin luurista.
Huawei hajosi Kiirunassa reilu kaksi vuotta sitten. Paikallisen Elgigantenin (eli siis Gigantin) halvin älypuhelinmalli oli jonnekin hyllyn perälle jäänyt yksittäinen iPhone 5. Oli seisonut kaupassa useamman vuoden. 250 euroa tuli värkille hintaa kun eivät kehdanneet alkuperäistä listahintaa pyytää, en tosin olisi sitä maksanutkaan. Hyvin on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
HAHHAAHHAHHAH
Ei saa addblockeria ja joutuu ostamaan uudemman puhelimen johon menee enemmän rahaa. Tulitikkurasina kokoista näyttöä on mukava tihrustaa.
HAHHAHAHAHHAHAHAH
Se ettei vanhaan 32bit versioon sallittu selaimeen plugareita, kuten adblockeria, johtui siitä että Apple salli plugarit vasta 64bit versioihin.
Tehtyjä 32bit versioita ei koskaan päästetty loppukäyttäjille, koska ne ei läpäisseet laadunvalvontaa, suoritusteho ei riittänyt, kun Apple vaati että plugariet ja sovellukset on aina ajettava erillisessä hiekkalaatikossa, joka on käytännössä paravirtualisoitu virtuaalikone, joka voidaan myös suspendata ja migratoida littleBIG pienivirtaiselle suorittimelle. Se on turvallisin ja energiatehokkain tapa, mutta Virtualisointi edellyttää suoritustehoa, jota ei saatu puristettua 5v aikaisemmin julkaistuista 32bit tableteista.
Plugarit sallittiin siksi vasta 64bit versioissa, ios 10stä lähtien, joka tuli syksyllä 2016.
Android tabletteja ja puhelimia harvoin edes käytetään 5v tai pitempäån, kun niihin ei saa niin pitkään käyttispäivityksiä.
Android on tukenut plugareita kauan, mutta turvallisuuden ja lisääntyneen virrankulutuksen ym. kustannuksella.