Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1611)
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AzizTheCombatFighter kirjoitti:
Nuolet lattiassa tuovat mieleeni sen ainoan kerran ko silloisen tyttöystäväni mukana erehdyin jossain Kehä3:n liepeillä mukaan Ikeaan, ei ikinä enää! Ei päässyt oikomaan hyllyjen väleistä seuraavalle ja / tai sitä seuraavalle käytävälle, vaan piti kiertää koko paska pulju että pääsi pois. Onneksi ne legendaariset lihapullat vähän lievitti tuskaa, eikä ole mitään klaustrofobiaa, mutta entä jos ihmiselle tulee vaikka joku paniikkihäiriö, ja pitää päästä heti ulos? En tiä onko tilanne muuttunut, allekirjoittaneen kahdesta reissusta, ensimmäisestä ja viimeisestä, on kuitenkin sen about parikymmentä vuotta aikaa. Pitäkää tunkkinne!
Sama juttu Normal kauppa. Onneksi se on paljon pienempi.
Tiger sama juttu.
Tokmanneissa nykyisin myös sama kuin Ikeasssa, oikaisemaan pääsee vain yhdestä kohdasta jos sen löytää.
Normalissa ja Tigerissa ei pääse ollenkaan, pakko kiertää. Tigerissa sentään voi lähteä kassan vierestä etenemään, Normalissa en ole kokeillut vielä.
Vierailija kirjoitti:
Joku aika sitten kun seisoin kassajonossa, kuului kauhea kailotus, kun eräs kaupasta lähtenyt ukko huusi kauppaan tulleelle tutulleen "PEDOFIILI SAA#ANA, MITÄ KUULUU?!!".
Sen kuulivat ihan kaikki, senverran lujaa juntti huusi.
Arvatenkin tämä oli ilmeisesti joku sisäpiirivitsi olevinaan, mutta kyllä minua myötähävetti sen puolesta, jolle tämä huuteli. Helposti alkaa pikkukunnassa jutut liikkua vähemmästäkin.
Tai ehkäpä kyseessä oli oikeasti pedofiili, josta tämä huutelija tiesi, ja halusi ilmeisesti muidenkin tietävän, kun asiaa kovaan ääneen kailotti.
Ajattelin joskus ryhtyä kassa hommiin, mutta kun kuulin kaupan kuulutuksen, avaamme uuden kassan niin en uskaltanut.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin joskus ryhtyä kassa hommiin, mutta kun kuulin kaupan kuulutuksen, avaamme uuden kassan niin en uskaltanut.
Mä en tajunnut tätä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan täti, vielä hetken kirjoitti:
Näitä omasta mielestään kovinkin "korkeassa virassa" kassalla istuvia tympelöitä näkee yllättävän paljon. Onhan se toki selvää, että matalapalkka-alalla ei aina jaksa hymyillä, mutta on myös ihan selvästi jostain napoleon-syndroomasta kärsiviä, jotka kohtelevat maksavia asiakkaita todella tympeästi. Aivan kuin ihmiset tulisivat sinne kauppaan vain häiritsemään ylhäisen kassapersoonan rauhaa.
Ai että.. Voi kun joskus nämä arvostelijat kokeilisivat tuota hommaa.
Olen ollut nyt muutaman kuukauden kaupassa töissä ja joka vuorossa kassalla jonkin tunnin.
Asiakkaista 85% on täysiä m**kkuja.
Pahimpia ovat vaihdevuosiaan elävät tai ne jo ohittaneet naisoletetut.
Kielenkäyttö on hirveää, tervehtiminen ei kuulu tapoihin, huudetaan, äyskitään, viisastellaan ja jopa Neuvotaan, miten työ heidän mielestään pitää tehdä. Tämän päälle aivan hirveä kiire joka puolella taloa ja aina hommaa keskeneräisenä. Ei ole mulle sopiva työ, stressaa valtavasti.En tule jaksamaan tätä työtä kovin kauaa, etsin koko ajan muuta.
Työelämässä olen ollut kuitenkin jo lähes 30 vuotta, muulla alalla. Järkytys on ollut melkoinen! On aivan käsittämätöntä kuinka paljon kuraa voi kassahenkilö saada niskaansa muutaman tunnin työvuoron aikana :(
Minusta, ennen paljon positiivista palautetta saaneesta perusystävällisestä ja kohteliaasta ihmisestä, on tulossa norsunv* naama ja vauhdilla. En halua tulla sellaiseksi, joten etsin muuta työtä, ihan mitä tahansa.
Oma parisuhde ja perhe kärsii, kun kotiudun työpäivän jälkeen kiukkuisena/itkuisena/väsyneenä ja tulee sitten kirottua alimpaan tuonelaan ne mummot, jotka käyttäytyvät huonosti. Ja ne vanhat äijät irstaine vihjailuineen 🤮
Onneksi on ihaniakin asiakkaita. Niitä jotka tervehtivät, sanovat kiitos ja ole hyvä, sekä heipat lähtiessään. Lapset ja nuoret ovat kaikkein kohteliaimpia <3
No, jos se ottaa noin koville, niin olisit voinut kouluttautua paremmalle alalle. Onneksi on jo automaattikassat, ettei tuon 85%:n m*lkkuryhmän tarvitse enää piinata ketään ostoksillaan.
Missä olet töissä? Sopiiko tulla muutaman kamun kans käymään, aukomaan päätä ja katsomaan kuin halpaa Makkaraa?
Sit voit sinäkin haluta kouluttautua muulle alalle.
Vai olisiko kuitenkin kiva juttu, jos työtään tekevää ihmistä ei kohdeltaisiin, kuin koiran peetä kengänpohjassa, vaan toisena ihmisenä? Jolla myös on tunteet, unelmat, kivut ja väsyt?
Joka kuitenkin yrittää edes hymyillä (vaikka se irvistykseltä välillä voi näyttääkin oikein m*lkun asiakkaan asioinnin jälkeen, kun tauollekaan ei pääse silloinkaan, kun olis tarvis hetki hengittää?), vaikka kuin on huono päivä? Tai jos ei hymyile, on ainakin peruskäytöstavat hallussa?
Mikä siinä on, että pitää käyttäytyä huonosti täysin tuntematonta ihmistä kohtaan? Ihan vaan koska voi? Koska sille maksetaan siitä palkkaa?
News flash: palkkaa ei makseta siitä vitt*lun kuuntelemisesta. Sitä maksetaan kuorman vastaanotosta, hyllyttämisestä, rahastamisesta, siistimisestä, jne.
Jos sopimukseen kirjattaisiin "sylkykuppina olo", olisi palkassa oltava veemäisen työn lisä.
Vierailija kirjoitti:
esim. kirurgit avaa potilaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajunnut tätä.
sinulla oli verensokeri alhaalla, olisit ostanut vaikka pari banaania ja syönyt ne
leikkaus avaus... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajunnut tätä.
Siis kielellisesti, vai niin, että on mahdotonta ymmärtää jonkun joskus jänistävän jostain?
Vierailija kirjoitti:
leikkaus avaus... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajunnut tätä.
Siis kielellisesti, vai niin, että on mahdotonta ymmärtää jonkun joskus jänistävän jostain?
Sori eri kuin se eka joka ei ymmärtänyt, mutta kielellisesti tai siis en ymmärtänyt mikä läppä tuossa oli. Jos se oli tuo "kirurgit joskus avaa potilaita" juttu niin aika pöljä vitsi vaikka tajusin siinä vaiheessa. Tai sit oon tyhmä / huumorintajuton :)
Kauppareissuja ollut monenlaisia, mutta tämä viimeisin omituisuus sattui markkinoilla. Maustekastikemyyjällä oli maisteltavana myös marinoituja valkosipuleita, joista pidämme molemmat. Maisteltiin paria kolmea laatua, kun viereen tuli kolme yli kuusikymppistä leidiä chanelvitoselta tuoksuen. Nämä naiset ottivat muovilusikat ja alkoivat soutaa niillä jokaisessa purkissa - siis sillä samalla lusikalla, vaihtamatta välillä uuteen, kuten on tapana ja hygienian kannalta välttämätöntä. Lusikka välillä suuhun, välillä kastikkeisiin ja muihin tuotteisiin - dippaa imeskele, dippaa imeskele, sitä rataa. En sitten ostanut niitä sipuleita. Jäin sivuun katsomaan, miten myyjä reagoisi, mutta ei mitenkään. Keskusteli vain hymyillen näiden mummojen kanssa ja teki kauppaa. Ehkä mummot kokivat olevansa niin terveitä, että eivät tartuta mitään vaarallista kehenkään, kun vähän vaan maistelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei nyt niin kummallinen, mutta vuosia sitten olimme Hanian lähellä Agia Marinassa, menimme ”supermarkettiin” (kaikki tietää ne pikkuliikkeet), juttelin siinä miehelleni ja taisin vähän olla tylykin arvioinnissani. Kassalla ihmettelin vielä jotain, niin se kanssa rupesi selittämään selvällä suomella. Vähän hävetti. Hän ei kyllä ollut moksiskaan, juteltiin siinä, kertoi että ollut kauan siellä ja taisi olla neljä lastakin. Nähtiin sitten usein tätä naista, ihan mahdottomalta autonromulla ajeli lapset kyydissään. Ei tainnut olla tuottoisa tämä supermarketti. Ystävällinen, mutta väsyneen näköinen ihminen oli hän.
No ei kaikki todellakaan tiedä niitä pikkuliikkeitä tai supermarketteja mistä kirjoitat. Turha yleistää. En ole ikinä käynyt Agia Marinassa eikä varmasti suurin osa suomen väestöstä ole käynyt siellä.
Voi hyvänen aika! Tässä varmasti tarkoitettiin niitä hyvin pieniä kauppoja, jotka ovat kyltin mukaan supermarketteja, niitä siis on lähestulkoon kaikissa ns. etelän kohteissa, ei yksin Kreikassa. Ja Hania on Kreikassa, tiedoksi, jos on päässyt sekin ohi menemään, Agia Marina on pieni kylä Hanian kupeessa, n. viisi kilsaa Haniasta.
Löysäähän vähän pipoa.Hania on itseasiassa Kreetan saarella. Kreetalaiset eivät identifioi itseään kreikkalaisiksi vaan nimenomaan kreetalaisiksi. Se oli aikoinaan itsenäinen kaupunkivaltio.
Kyllä tuolla on varmaan 50% suomalaisista käynyt.
Kreeta ei kyllä ole ollut itsenäinen tuhansiin vuosiin.
Kolme henkilöä on eri mieltä kanssasi. 😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porin Puuvillan Cittarissa kassapojalla taisi olla kerran huono päivä (tapahtui korona-aikaan). Minä ja mieheni olimme ostoksinemme jonossa, ja edellämme suunnilleen saman ikäinen (n. 60 v. tai vanhempi) rouva säätämässä ostoksiensa kanssa.
Siinä tuli kassapojalle monenlaista selvittelyä puheluineen osastonhoitajalle. Jono kasvoi, ja takanamme seisova herra murahti: "Mikä pakko ainoalle tupakkakassalle on tunkea ruuhkailemaan, kun ei edes osta tupakkaa!" Rouva edellämme ei onneksi touhuissaan kuullut, mutta kassapoika kuuli. Ja mulkaisi miestäni tosi julmasti. Minua tilanne alkoi huvittaa, ja hihittelin maskini suojassa.
Lopulta meidän vuorolla sitten pyysin myös 2 askia "punaista tupakkaa" (ei merkkiä tähän). Lapsenlapsemme ikäinen kassapoika vaati tuimana nähdä henkkarit. Vain vaivoin sain pokkani pidettyä, kun kaivoin passini käsilaukusta. Mieheni tuijotti tilannetta hölmistyneenä, ja kassapoika komensi: "Sinä myös, paperit!" En usko, että kassapoika edes luki, minkä ikäisiltä hän vaati henkkareita. Taisi olla vain täysin kyllästynyt työhönsä, ja purki pahaa oloaan asiakkaisiin. Lapsi-parka.
Inhottavaa käyttäytymistä, teiltä. Pojitellaan, hihitellään ja ikää 60v. Tiedoksesi, että kyseinen "lapsi" on aikuinen mies.
Totta! Jos kuvio olisi mennyt toisinpäin, eli noita kuusikymppisiä olisi kohdeltu kuin heillä olisi toinen jalka haudassa, niin varmasti kohdepariskunta olisi keuhkonnut loukkaantuneena kovalla volyymilla ikär.a.s.i.mista ynnä muusta itseensä kohdistuneesta vääryydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 12v. tyttäreni kanssa kesällä kaupassa Pietarsaaressa. Tyttäreni on pitkä, selvästi kuitenkin lapsen näköinen. Pukeutuneena kirjaviin puolisääritrikoisiin ja värikkääseen t-paitaan.
Eikös tule mummelin kyselemään työltä onko tyttö myyjä, tyttö ei ymmärtänyt mummon puhetta (ruotsi).
Saimme selitetyksi miten asia oli. Mummo rupesi tinkomaan missä on se ja se tavara. Emme osanneet neuvoa olimme itsekin loma reissulla ja ensi kertaa kaupassa.
Mummo jäi jotenkin epäluuloisena tuijottamaan peräämme.
Mummo? Tiesit kuitenkin, että kyseessä on lapsia saanut henkilö ja isovanhempi?
Sori - ärsyttää, kun ihmiset "mummottelevat" ikääntyneitä.
Mummo on ihan neutraali ilmaisu ikäihmiselle. Samoin kuin pappa. Muita vaihtoehtoja olisi esim mummeli tai vanhus, ovatko ne mielestäsi parempia termejä?
Tulepa mummottelemaan minua, ellet ole lapsenlapseni. Minä sinulle ikäihmisen reaktion näytän.
Ei vanhojen naisten räyhääminen pelota. Eli mikä olisi reaktiosi.
Se varmaan haukkuis ensin lyttyyn ja tirvasis sen jälkeen vielä pataan, kuten mummoihmisillä häkellyttävän usein on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 12v. tyttäreni kanssa kesällä kaupassa Pietarsaaressa. Tyttäreni on pitkä, selvästi kuitenkin lapsen näköinen. Pukeutuneena kirjaviin puolisääritrikoisiin ja värikkääseen t-paitaan.
Eikös tule mummelin kyselemään työltä onko tyttö myyjä, tyttö ei ymmärtänyt mummon puhetta (ruotsi).
Saimme selitetyksi miten asia oli. Mummo rupesi tinkomaan missä on se ja se tavara. Emme osanneet neuvoa olimme itsekin loma reissulla ja ensi kertaa kaupassa.
Mummo jäi jotenkin epäluuloisena tuijottamaan peräämme.
Mummo? Tiesit kuitenkin, että kyseessä on lapsia saanut henkilö ja isovanhempi?
Sori - ärsyttää, kun ihmiset "mummottelevat" ikääntyneitä.
Mummo on ihan neutraali ilmaisu ikäihmiselle. Samoin kuin pappa. Muita vaihtoehtoja olisi esim mummeli tai vanhus, ovatko ne mielestäsi parempia termejä?
Tulepa mummottelemaan minua, ellet ole lapsenlapseni. Minä sinulle ikäihmisen reaktion näytän.
Mitäs se pikku mummomummeli siellä raivoaa?
Vierailija kirjoitti:
Näitä omasta mielestään kovinkin "korkeassa virassa" kassalla istuvia tympelöitä näkee yllättävän paljon. Onhan se toki selvää, että matalapalkka-alalla ei aina jaksa hymyillä, mutta on myös ihan selvästi jostain napoleon-syndroomasta kärsiviä, jotka kohtelevat maksavia asiakkaita todella tympeästi. Aivan kuin ihmiset tulisivat sinne kauppaan vain häiritsemään ylhäisen kassapersoonan rauhaa.
Olen ollut nyt muutaman kuukauden kaupassa töissä ja joka vuorossa kassalla jonkin tunnin.
Kielenkäyttö on hirveää, tervehtiminen ei kuulu tapoihin, huudetaan, äyskitään, viisastellaan ja jopa Neuvotaan, miten työ heidän mielestään pitää tehdä. Tämän päälle aivan hirveä kiire joka puolella taloa ja aina hommaa keskeneräisenä. Ei ole mulle sopiva työ, stressaa valtavasti.En tule jaksamaan tätä työtä kovin kauaa, etsin koko ajan muuta.
Työelämässä olen ollut kuitenkin jo lähes 30 vuotta, muulla alalla. Järkytys on ollut melkoinen! On aivan käsittämätöntä kuinka paljon kuraa voi kassahenkilö saada niskaansa muutaman tunnin työvuoron aikana :(
Minusta, ennen paljon positiivista palautetta saaneesta perusystävällisestä ja kohteliaasta ihmisestä, on tulossa norsunv* naama ja vauhdilla. En halua tulla sellaiseksi, joten etsin muuta työtä, ihan mitä tahansa.
Oma parisuhde ja perhe kärsii, kun kotiudun työpäivän jälkeen kiukkuisena/itkuisena/väsyneenä ja tulee sitten kirottua alimpaan tuonelaan ne mummot, jotka käyttäytyvät huonosti. Ja ne vanhat äijät irstaine vihjailuineen 🤮
Onneksi on ihaniakin asiakkaita. Niitä jotka tervehtivät, sanovat kiitos ja ole hyvä, sekä heipat lähtiessään. Lapset ja nuoret ovat kaikkein kohteliaimpia <3
No, jos se ottaa noin koville, niin olisit voinut kouluttautua paremmalle alalle. Onneksi on jo automaattikassat, ettei tuon 85%:n m*lkkuryhmän tarvitse enää piinata ketään ostoksillaan. Etkö sinä kassaraivotar oikein tykkää, että yleinen mielipide onkin se, ettei kassahenkilöille raivoaminen olekaan normaalin ihmisen käytöstä, kuten olet tähän asti aina kuvitellut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos se ottaa noin koville, niin olisit voinut kouluttautua paremmalle alalle. Onneksi on jo automaattikassat, ettei tuon 85%:n m*lkkuryhmän tarvitse enää piinata ketään ostoksillaan.
Etkö sinä kassaraivotar oikein tykkää, että yleinen mielipide onkin se, ettei kassahenkilöille raivoaminen olekaan normaalin ihmisen käytöstä, kuten olet tähän asti aina kuvitellut?Aha, alapeukku räpsähti. Eli et tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä kassaraivotar oikein tykkää, että yleinen mielipide onkin se, ettei kassahenkilöille raivoaminen olekaan normaalin ihmisen käytöstä, kuten olet tähän asti aina kuvitellut?
Aha, alapeukku räpsähti. Eli et tykkää.Heh, ei se tosiaan tykkää "👎". 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä kassaraivotar oikein tykkää, että yleinen mielipide onkin se, ettei kassahenkilöille raivoaminen olekaan normaalin ihmisen käytöstä, kuten olet tähän asti aina kuvitellut?
Aha, alapeukku räpsähti. Eli et tykkää.
Korjaa se lainaus. Ei noita sotkuviestejä viitsi lukea.
Ahaa, sen korjaaminen ei näköjään onnistu. Pahoittelut.
Pika/automaattikassoilla myyjät änkeää viereen tai lähietäisyydelle tuijottamaan ostosten lukua. Ikävää olla epäiltynä huijariksi ja joutua tarkkailun alaiseksi syyttä.