Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttovinkit - talossa ei hissiä?!

Vierailija
22.01.2020 |

Muutan neljänteen kerrokseen, EI HISSIÄ. Minä + 2 kantajaa. Huhhuh, miten sinne nyt pesukone, sänky,sohva yms. Saa kertoa omia vinkkejä ja kokemuksia muutosta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutto tuli äkkiä, lauantaina muutto. Ei ehdi muutti firma apuun.

-ap

Tottakai ehtii. Se vaan maksaa. Eli maksa tai kanna.

Olisin hyvin mielenkiintoista tietää millaisella elämänhallinnalla varustettu olet, jos tulee näin äkkiä muutto? Itsekin olen muuttanut kahden viikon varoitusajalla kun sain paremman työpaikan toiselta puolen Suomea, mutta ehtona oli että pystyy aloittamaan nopeasti. Mutta että neljän päivän varoitusaika?

Varmaankin tämä elämänhallinnan puute liittyy hyvin oleellisesti siihen totaaliseen uusavuttomuuteen, että ei tiedä/ymmärrä/osaa selvittää, kuinka tavaroita siirretään paikasta A paikkaan B, eikä osaa asiaa järjestää, vaan ihmettelee jossain nettipalstoilla sormi suussa ja toinen ahterissa.

Itse muutin kolmen päivän varoitusajalla halki Suomen. Työn perässä. Sisältäen uuden asunnon etsimisen. Ei olisi ollut pakko, mutta halusin, koska oli erinomainen mahdollisuus. En tietenkään rahdannut heti kerralla antiikkisten kivipaasien kokoelmaani, vaan sen verran välttämättömyystavaroita kuin pieneen henkilöautoon mahtui. Lopuille järkkäsin jemma-nimisen paikan parempaa ajankohtaa ajatellen. 

Vierailija
22/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no yleensä nainen kitisee ja muka kantaa paljon,eli pari koristetyynyä ja valittaa vielä lisää kun kestää niin kauan.

ja yrittää sanoa mikä tulee mihinkin ja lopputuloksena kaikki laatikot missä sattuu ja kukaan ei enää tiedä missä mitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutto tuli äkkiä, lauantaina muutto. Ei ehdi muutti firma apuun.

-ap

Ehtii, netissä on kilapilutuspalvelu

https://www.muuttomaailma.fi/?gclid=EAIaIQobChMI-evsuKyX5wIVlemaCh06zQI…

sinne tarjouspyyntö. Jos olet maalla palveluiden ulottumattumissa, niin palkkaa lisää kantoapua. Soittele vaikka naapurille. 

Vierailija
24/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂 En ole ikinä asunut hissillisessä talossa. Hyvin on tavarat kannettu itse (takana kuusi muuttoa), usein samalle päivälle vielä työpäivä takana.

Vierailija
25/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pesukone vanhan kämppäsi uudelle asukkaallle, ja tilaat Gigantista uuden kotiinkuljetuksella :) 

Vierailija
26/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita FB:n oman alueesi johonkin sopivaan ryhmään muuttoapupyyntö, lupaa joko rahaa tai ruuat + juomat palkkioksi. Saattaa toimia tai sitten ei. ;) Kaverillani tämä toimi tosi hienosti ja kiva kaveriporukka kantoi tavarat parissa tunnissa 3. krs:een pizzapalkalla.

Ohis: Onko järkevää muuttaa hissittömään taloon? Jos sairastut, tulet raskaaksi ja perhe kasvaa tms. on uusi muutto tod.näk. edessä. Tietysti tämä riippuu aivan henkilöstä, iästä ym. Itse olen joutunut todella miettimään tällaisiakin asioita jo hyvin nuorena kroonisen sairauden takia. :/

Vierailija
27/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkakärry on kyllä tuossa ihan ehdoton, eikä edes maksa paljoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi