Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttovinkit - talossa ei hissiä?!

Vierailija
22.01.2020 |

Muutan neljänteen kerrokseen, EI HISSIÄ. Minä + 2 kantajaa. Huhhuh, miten sinne nyt pesukone, sänky,sohva yms. Saa kertoa omia vinkkejä ja kokemuksia muutosta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota muuttofirma, ei ne nyt niin kalliita ole.

Vierailija
2/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota muuttofirma, ei ne nyt niin kalliita ole.

Jep. Joko niin, tai sitten kannat.

Vierailija
4/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukone nokkakärryillä, sohvan kantoon menee kaksi henkilöä jne. Ei tuo mahdotonta ole, raskasta kylläkin.

Vierailija
5/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä muu auta kuin kantaa tavarat sinne neljänteen kerrokseen. Ei kannata pakata laatikoista liian painavia eli ei liikaa esim astioita tai kirjoja yhteen laatikkoon vaan jotain kevyempää lisäksi laatikon täytteeksi.

Vierailija
6/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto tuli äkkiä, lauantaina muutto. Ei ehdi muutti firma apuun.

-ap

Vierailija
7/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin kolmanteen kerrokseen hissittömässä talossa. Tavaroita kantamassa olivat mies, appiukko ja minä. Ei meistä kukaan bodari ollut. Minä vein pienempiä laatikoita, pussukoita ja paketteja, appiukko ja mies kantoivat huonekalut ja pesukoneet.

Järjestys valittiin painavimman mukaan. Kaikki painavimmat rojut ensiksi ylös, niin urakka tuntui keventyvän edetessään. Lisäksi minä purin valtaosan laatikoista suoraan kaappeihin ja laatikoihin heti kun ne asuntoon sain vietyä, eivät jääneet raskaampien kantamusten tielle pyörimään. Kahvitaukoja pidettiin kaksi, aivan kuten oli jo ennen urakan aloittamista sovittu.

Vierailija
8/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko suomessa kohtuullisia nosturipalveluja. Asun alankomaissa ja täällä on käytossä nosturit, hoituu tavaroiden nosto tai lasku noin 5 kerrokseen asti (vastaa suomen 6-kerrosta). Hinta on ollut luokkaa 150e kerta, kun koneaikaa on mennyt noin tunti pienen kaksion tavaroihin.

Vierailija
9/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennä Tiibettiin, vaella vuoristossa muinaiseen luostariin, jossa mystisten Mestarien johdolla opiskelet kung futa ja arkaaisia taitoja. Palaa Suomeen ja oppimillasi kyvyillä nostat kalusteet vain mielesi voimalla.

Vierailija
10/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin muuttofirma ei ehtisi messiin lauantaiksi, nythän on vasta keskiviikko. Puhelin kätöseen ja soittelemaan läpi kaupungin muuttopalvelut.

Vierailija
11/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennä Tiibettiin, vaella vuoristossa muinaiseen luostariin, jossa mystisten Mestarien johdolla opiskelet kung futa ja arkaaisia taitoja. Palaa Suomeen ja oppimillasi kyvyillä nostat kalusteet vain mielesi voimalla.

Tämä

Vierailija
12/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa paljon kylmiä juomia ja evästä, portaita ylös alas kiivetessä painavien kantamusten kera tulee äkkiä sudennälkä ja kova jano.

Vierailija
13/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen useamankin kerran käyttänyt vapaavuorolla olevia palomiehiä. Soitto palokuntaan ja sieltä saa yhteyshenkilön numeron. Veloitus hyvin kohtuullinen siihen nähden, että kavereilta homma sujuu, esim 170 kg painava pesutorni siirtyi rappuja pitkin sujuvasti nokkakärryillä ja kahdella miehellä.

Voin lämpimästi suositella.

Vierailija
14/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa hissittömissä taloissa on kuitenkin ikivanha keksintö eli portaat. Siitä vinkki uusavuttomalle muuttajalle. Niitä voi kätevästi jatkossa käyttää asumisen aikanakin siirtymiseen asunnon ja ulkotilojen välillä ilman esimerkiksi liitovarjolla ikkunasta hyppäämistä.

Vierailija
15/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Laita pesukone kellariin ensin ja kanna sitten kun saat apuja.

Vierailija
16/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tottakai ehtii. Se vaan maksaa. Eli maksa tai kanna.

Olisin hyvin mielenkiintoista tietää millaisella elämänhallinnalla varustettu olet, jos tulee näin äkkiä muutto? Itsekin olen muuttanut kahden viikon varoitusajalla kun sain paremman työpaikan toiselta puolen Suomea, mutta ehtona oli että pystyy aloittamaan nopeasti. Mutta että neljän päivän varoitusaika?

Vierailija
17/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kuullut kippikärryistä?

Jos ei, nyt luki.

Vierailija
18/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkakärryt. Esim. 2 istuttava sohva saatiin kaksin kärryjen avulla vietyä 7 kerrosta (sohva ei mahtunu hissiin) ylös. Muutenkin kärryn avulla yks henkilö saa enemmän tavaraa kulkeen kerralla kuin kantamalla. Huonekalut osiin, jos mahdollista.

Vierailija
19/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä muuttaisi hissittömän talon neljänteen kerrokseen, monestakin syystä. Vaikka olisi hyvässä kunnossa, kyllä se kauppakassien ja ihan kaikkien kantamusten jatkuva roudaaminen sinne neljänteen kerrokseen portaita pitkin alkaa jossain vaiheessa ottaa päähän. Toisekseen, ei tarvitse olla kovin kummoisessa flunssassa tai jalka kipeänä kun menee äärimmäisen epämiellyttäväksi se portaiden kapuaminen.

Vierailija
20/27 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kuullut kippikärryistä?

Jos ei, nyt luki.

Ei kippikärrystä portaissa oo apua (kippaava eli "kaatava" kärry)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi