Säälittävintä, mitä olet tehnyt herkkuhimon takia?
Tyhjentänyt lasten suklaakalenterit? Kaivanut tyhjän karkkipussin roskiksesta ja nuollut sokerit? Sekoittanut epämääräisiä ainesosia yhteen ja pistellyt poskeesi?
Tänne saa tunnustaa niin lapsena kuin aikuisenakin tehdyt synnit. Ei tosikoille!
Kommentit (724)
Teininä olin kesätöissä siivoojana jossain pienessä alkoholistiparantolassa, pöllin sitten yhden asukkaan keksejä, kun hän ei ollut huoneessaan. Hävettää vieläkin, vaikka siitä on jo vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kun olen syönyt itseni ihan ähkyyn, olen laittanut jotain vähemmän mieluisia karkkeja roskiin. Sitten vähän ajan päästä olen menyt kaivamaan ne sieltä takaisin. Myös lapsen karkkipussilla on tullut joskus käytyä. Tosin tunnustan kyllä sitten ja lapsi on aina että "ei haittaa" :D
Oikeasti? Aikuiset ihmiset kaivaa roskalaatikoita. Suosittelen kyllä hakemaan apua noin pahaan sokerikoukkuun.
Sain nuorena pikkujoululahjaksi koirasuklaata, meillä vain ei ole koskaan ollut koiria. Kun makeannälkä yllätti, kaivoin paketin ja söin suklaan. Se oli muuten hyvää, mutta jotenkin rasvaisen makuista ja ei sisältänyt ihan niin paljon sokeria kuin normisuklaa, siitä huolimatta söin sen viimeistä palloa myöten.
Tomaatin puolikkaan päälle sokeria, sen muistan ainakin.
Olen myös ostanut koristeeksi muka jotain juhlarekvisiittaa kun olen ostanut suuria määriä herkkuja itselleni.
Olen joutunut vaihtamaan kauppaa sillä perusteella että karkkihylly on liian lähellä kassaa ja minua hävettää se.
Etsin tunnin suklaata, kun laitoin käsiini kaakaovoita sisältävää käsivoidetta. Kuvittelin oikeasti jossain lähellä on suklaata, ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Teininä olin kesätöissä siivoojana jossain pienessä alkoholistiparantolassa, pöllin sitten yhden asukkaan keksejä, kun hän ei ollut huoneessaan. Hävettää vieläkin, vaikka siitä on jo vuosikymmeniä.
😂
Nyt on aika päästää irti tuosta häpeästä.
Tää on hauska muisto: Joskus vuonna 1983 kävin Liipolan koulua ja eräänä päivänä poikkesin kotimatkalla lähikaupassa, Et. Liipolan kadun varrella. Siellä oli jotkut maistiaiset, yksi per asiakas, eli yhen saa ottaa, ei toista. Kun menin kotiin, vaihdoin vaatteet ja palasin kauppaan ottamaan toisen maistiaisen. Pentu meinasin että nyt kun päälläni on eri kuteet, niin tarjoilija ei tunnista minua ja voin ottaa toisenkin maistiaisen.
En muista, mitä siellä tarjoiltiin, mutta oli vissiin niin hyvää, että piti toinenkin annos saada. 🤣
Tollo kakara luuli että kun on toiset vaatteet päällä, niin kaupan täti ei tunnista. Muija vaa katsoi, että sama pikkupoika tulee eri rytkyissä kauppaan kuin äsken ja otti maistiaiset toisenkin kerran.
Jestas sentään.
Ei ihme, että koulumenestys oli heikkoa.
Säälittävintä on se, että on sortunut herkkuhimoa tyydyttämään. Jopa lappaamaan sitä kaakaojauhetta, jos ei muuta makeaa ole ollut. Ihan suoraa sokeria en sentään vielä ole syönyt.
Makenahimo on kiinni ruokavaliosta. Joskus, kun söin terveellisemmin ja liikuin, makeanhimoakaan ei ollut samalla tavalla.
Silloin kun joskus harvoin ostan litran jäätelöpaketin,heti on syötävä melkein koko paketti,kun vähän vaan ei voi ottaa...lusikoin suoraan paketista...se on vaan niin hyvää....joskus olen ostanut suklaakääretorttua ja siitäkin kerralla useamman palan kahvin kanssa...miksei voisi ottaa vaan yhden tai kaksi palaa ?
Mulle tuli huono omatunto karkkien syönnistä. Heitin pussin loput roskikseen, myöhemmin tongin ne esiin ja söin.
Olen syönyt kakkua roskiksesta. Heitin kakun pois nimenomaan siksi, etten söisi sitä enempää.
Dippasin suolakeksejä hillopurkkiin ja söin niitä, mutta kun keksit loppuivat, söin vain suoraan hilloa purkista.
Olen syönyt melkein kaikki joulukalenterin suklaat kerralla,oli niin kova suklaanhimo :D t. aikuinen joulukalenterin ostanut
Vierailija kirjoitti:
Tää on hauska muisto: Joskus vuonna 1983 kävin Liipolan koulua ja eräänä päivänä poikkesin kotimatkalla lähikaupassa, Et. Liipolan kadun varrella. Siellä oli jotkut maistiaiset, yksi per asiakas, eli yhen saa ottaa, ei toista. Kun menin kotiin, vaihdoin vaatteet ja palasin kauppaan ottamaan toisen maistiaisen. Pentu meinasin että nyt kun päälläni on eri kuteet, niin tarjoilija ei tunnista minua ja voin ottaa toisenkin maistiaisen.
En muista, mitä siellä tarjoiltiin, mutta oli vissiin niin hyvää, että piti toinenkin annos saada. 🤣Tollo kakara luuli että kun on toiset vaatteet päällä, niin kaupan täti ei tunnista. Muija vaa katsoi, että sama pikkupoika tulee eri rytkyissä kauppaan kuin äsken ja otti maistiaiset toisenkin kerran.
Jestas sentään.Ei ihme, että koulumenestys oli heikkoa.
Tää on hauska! Ovela natiainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt melkein kaikki joulukalenterin suklaat kerralla,oli niin kova suklaanhimo :D t. aikuinen joulukalenterin ostanut
Söin oikeesti kaikki kerralla,mitä järkeä on jättää kolmea suklaata :D ? no ostaa sit uuden kalenterin :) Aikuisena saa tehdä itse päätöksiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus kun olen syönyt itseni ihan ähkyyn, olen laittanut jotain vähemmän mieluisia karkkeja roskiin. Sitten vähän ajan päästä olen menyt kaivamaan ne sieltä takaisin. Myös lapsen karkkipussilla on tullut joskus käytyä. Tosin tunnustan kyllä sitten ja lapsi on aina että "ei haittaa" :D
Oikeasti? Aikuiset ihmiset kaivaa roskalaatikoita. Suosittelen kyllä hakemaan apua noin pahaan sokerikoukkuun.
Millaista apua suosittelet? Sairastan bulimiaa, ainakin 170cm/50kg kokoisena olin liian iso saamaan apua. Painon pitäisi kai alkaa kolmosella että saisi apua.
T. Se joka huuhteli fairyt roskikseen heitettyjen keksien päältä
Lasten vitamiininallet maistuu vähän liiankin hyvin, samoin muut hyvänmakuiset vitamiinit, kuten salmiakki d-vitamiini. Hakkaraispastillejakin tulee rouskittua päivittäin. Hunajaa lusikalla suoraan purkista, samoin joskus kaakaojauhetta lusikalla. Jäätelöt, karkit, mitä vaan kaapeista löytyy, mutta aina katson että on ns. "varaa" vielä ottaa, ettei jää kiinni. Joskus muistan kastaneeni porkkanan sokeriin.
Yhtenä kesänä iski kauhea makeanhimo kauppareissulla,olin ostanut kesäkuumalla kaupasta erilaisia jäätelötikkuja sisältävän laatikon,joka ehkä kestäisi pakastimessa pidempään kuin kauppareissun,oisko siinä ollu 12 erilaista jäätelöä(lapsille tarkoitettu),ajellessani kotiin söin niitä jäätelöitä siinä ajaessa useamman :D varmaan 6-8 jäätelöä,puolustukseksi: ne ei olleet kauheen isokokoisia :D