Te jotka omistatte n. 300 000e asunnon, kuinka paljon tienaatte?
Tai tienaatte puolisonne kanssa?
Haaveilen tuon hintaluokan ensiasuntoa ja palkka on ihan hyvä. Mietin paljonko "pitää" tienata että lainan saa?
Pankkiin olen menossa, haluan vain kuulla kokemuksia:)
Kommentit (63)
Harva omistaa tuon hintaisen asunnon, se on pankin omistuksessa ennekuin kaikk i on maksettu. Asunnon haltija enemmänkin, ei omistaja.
Ystäväni osti miehensä kanssa 320 000e asunnon. Nainen varhaiskasvatuksen opettaja ja mies myyjä.
He tosin saavat vanhemmiltaan niin paljon rahaa kuin kehtaavat pyytää :)
Vierailija kirjoitti:
Harva omistaa tuon hintaisen asunnon, se on pankin omistuksessa ennekuin kaikk i on maksettu. Asunnon haltija enemmänkin, ei omistaja.
Niin, tätä myös tarkoitin eli omistaa tai on lainaa tuon verran
Mun palkka on 3000€ ja miehen 5000€ tosin jouduttiin maksamaan käsirahaa muistaakseni 20000 joten lainaa ”vain” 280000€
Oma palkka 3400e ja miehen 4500e. Asuntolainaa maksettu nyt puolet ja asunnon arvo on noussut tässä 9 vuoden aikana 70 000e.
Vierailija kirjoitti:
Osakasluettelossa ei lue kyllä pankkia.
Meillä on puolen millin kämppä ostohinnaltaan, mutta lainaa otettiin muistaakseni noin 325 00 euroa. Yhteenlasketut bruttotulot ilman bonareita 12 500 euroa/kk. Meillä on lisäksi kaksi muutakin asuntolainaa.
Meidän asunto on arvioitu 410 000€, tosin ostimme tämän hintaan 356000€. Perheen bruttotulot 11 000€
Meillä on 400000 euron asunto. Meillä on bruttotulot noin 8000 euroa.
Ei perintöjä eikä pääomatuloja.
Tarkoittaako ap nyt 300 tonnin LAINAA? Koska siitä 300 tonnin talostahan voi olla lainaa 0-300 000e, ja siten sen maksamiseen vaadittavat tulot vaihtelee aika lailla.
Meidän tulot oli talon hommaamisen aikaan yhteensä noin 8000e kk brutto, lainaa taisi olla noin puolet talon arvosta eli noin 150 000e.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako ap nyt 300 tonnin LAINAA? Koska siitä 300 tonnin talostahan voi olla lainaa 0-300 000e, ja siten sen maksamiseen vaadittavat tulot vaihtelee aika lailla.
Meidän tulot oli talon hommaamisen aikaan yhteensä noin 8000e kk brutto, lainaa taisi olla noin puolet talon arvosta eli noin 150 000e.
Kyllä, lainaa lähinnä tarkoitin. Muotoilin ehkä väärin
Saimme 300 000 lainaa muutama vuosi sitten, kun olin juuri jäämässä äitiyslomalle ja mies oli työtön. Nyt tienaamme 5000 euroa kuussa.
Mulla siitä vielä 130K lainaa.
Tienaan nykyään 1,8K kuussa. Eli aika vähän, mutta kyllä saan lainan lyhennettyä ihan hyvin.
Aikanaan kun asuttiin nykyrahassa tuon hintaisessa paritalossa, tienasimme kumpikin noin 2000 e / kk bruttona.
Asunto 400k, lainaa 280k, eli omaa rahaa laitettiin 120k. Mun brutto n. 24k vuodessa, puolison 80-100k. Ensiasunto kyseessä.
Meillä on noin 300t talo, joka maksettu omaksi. Ostettiin tämä pian 10v. sitten ja lainaa otettiin 200t. Loput tuli edellisen asunnon myynnistä ja säästöistä. Lainan ottohetkellä tuloja oli 5000€/kk, mies töissä ja itse kotona lasten kanssa. Nykyään tienataan noin 12000€/kk, josta suurin osa on hyvään asemaan nousseen mieheni tuloja. Eli tulot jakautuu 3300 ja 8700. Miehen tulojen puolesta voitaisiin asua kalliimmassakin asunnossa, mutta itse olen keskituloinen niin en halua enempää lainaa ottaa.
Yhteenlaskettu netto meillä noin 7000€/kk. Ostettiin talo jo vuonna 2000 oikeasti aivan törkeän halvalla. Laina maksettu pois aikapäivää sitten. Tätä edeltävän asunnon kanssa tehtiin myös loistokaupat, ostettiin se vuonna 1996 kun hinnat oli todella alhaalla. Siitä tehtiin jo vuonna 2000 hyvä voitto.
Noin max 15 000€/vuosi eli elän pääomilla enkä tuhlaa.
Tosin talo on jo maksettu.