Helsingin poliitikot vaativat HSL:ää selvittämään pelkän A-alueen lipun
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olenkin ihmetellyt mitä hemmetin järkeä mun on maksaa lippu jolla pääsee Leppävaaraan asti, jos liikun pelkästään Helsingin ydinkeskustan alueella???
Miksi mun pitäisi saman pituisesta matkasta maksaa C-vyöhykkeellä enemmän kuin sinä maksaisit ydinkeskustassa? Miksi ydinkeskustassa liikkumisen pitäisi maksaa vähemmän kuin samanpituinen matka vaikka Vantaalla tai Espoossa?????
No miten olisi vaikka siksi, että ydinkeskustassa ei ole parkkipaikkoja samalla tavalla kuin vaikka jossain Vantaalla tai Espoossa, ei ole tarvetta lisätä tänne OLLENKAAN lisää hiukkaspäästöjä.
Ja muualleko niitä hiukkaspäästöjä on tarpeen lisätä?
Vierailija kirjoitti:
Keskustassa pitäisi olla enemmän parkkipaikkoja. Kohtuullisella hinnalla. Nyt on tosi hankalaa tulla sinne kun mihinkään ei saa autoa.
Saa sen parkkiin, pientä maksua vastaan. Tai kuten usein, ilmaiseksi jalkakäytävälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskusta on niin pieni että terve ihminen pystyy liikkumaan siellä kävellen, turha mistään lipusta maksaa.
Kaivarista Käpylään kävelee samassa ajassa kun Heinolasta autoilee Stadiin.
#A-vyöhyke #jalankulku
Käpylä ei ole ydinkeskustaa, se on lähiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustassa pitäisi olla enemmän parkkipaikkoja. Kohtuullisella hinnalla. Nyt on tosi hankalaa tulla sinne kun mihinkään ei saa autoa.
Sinua varten on Jumbo Vantaalla. Sinne saa auton ihan ilmaiseksi parkkiin ja voit käydä Prismassa ostoksilla.
No jos se sulle kelpaa, niin kaikin mokomin. Mä haluan stadiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olenkin ihmetellyt mitä hemmetin järkeä mun on maksaa lippu jolla pääsee Leppävaaraan asti, jos liikun pelkästään Helsingin ydinkeskustan alueella???
Miksi mun pitäisi saman pituisesta matkasta maksaa C-vyöhykkeellä enemmän kuin sinä maksaisit ydinkeskustassa? Miksi ydinkeskustassa liikkumisen pitäisi maksaa vähemmän kuin samanpituinen matka vaikka Vantaalla tai Espoossa?????
No miten olisi vaikka siksi, että ydinkeskustassa ei ole parkkipaikkoja samalla tavalla kuin vaikka jossain Vantaalla tai Espoossa, ei ole tarvetta lisätä tänne OLLENKAAN lisää hiukkaspäästöjä.
Keskustelu on absurdi, sillä ilman HSL:n joukkoliikennettä A-vyöhykkeellä ei voisi liikkua yhtään autoa. Täällä suoritetaan arkisin yli miljoona matkaa julkisilla ja silti autopuolue puhuu ruuhkista :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskusta on niin pieni että terve ihminen pystyy liikkumaan siellä kävellen, turha mistään lipusta maksaa.
#A-vyöhyke #jalankulkuKäpylä ei ole ydinkeskustaa, se on lähiö.
Mutta se on A-vyöhykkeellä. MOT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain se on aloitettava. Täällä on jo sporakiskot valmiina ja ennen hinta oli melkein kohtuullinen, niin ei se tunnu reilulta että hintaa nostettiin. Ihanne olisi että pk-seudulla olisi ilmainen joukkoliikenne ja mielelläni maksaisin isompia veroja sen kustantaakseni, mutta se ei vielä taida onnistua niin aloitetaan jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua varten on Jumbo Vantaalla. Sinne saa auton ihan ilmaiseksi parkkiin ja voit käydä Prismassa ostoksilla.
No sitten teet niinkuin me muutkin, että ostat täältä asunnon niin ei tarvitse autoilla.
Eiralaiselle on tärkeää säästää jotain 50 senttiä jossain spåralipussa?
Jos puhutaan helsinkiläisistä. Maksamme kaikki saman hintaista kunnallisveroa. Kaupunkiliikennettä tuetaan verovaroilla. En koe oikeaksi että matkalipun hinta riippuu siitä minne matkustat Helsingin sisällä. Kuitenkaan palvelut joka puolella Helsinkiä eivät ole samanlaiset. On pakko matkustaa.
Mielestäni lipun hinta kuuluisi olla kaikille kaupunkilaisille samaa.
Tähänkö tämä nyt taas meni? Olisiko parempi siirtyä takaisin vanhaan systeemiin eli vyöhykkeet menisivät kaupunkien rajojen mukaan? Loputon suo, jos päämääränä on se, että kaikki olisivat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhutaan helsinkiläisistä. Maksamme kaikki saman hintaista kunnallisveroa. Kaupunkiliikennettä tuetaan verovaroilla. En koe oikeaksi että matkalipun hinta riippuu siitä minne matkustat Helsingin sisällä. Kuitenkaan palvelut joka puolella Helsinkiä eivät ole samanlaiset. On pakko matkustaa.
Mielestäni lipun hinta kuuluisi olla kaikille kaupunkilaisille samaa.
Asunnon hinnalla on melkoisen iso ero kaupungin sisällä. Miksei sitä voi huomioida? Miksei voi huomioida vaikka sen mukaan mikä on päästöttömin vaihtoehto? Sekin tuntuisi reilummalta kuin se, että sporalippu hävitettiin jotta joku hevonkuusessa asuva pääsee halvemmalla liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi? Periaatteestahan tässä on kyse. Miksi meidän lippujemme hintoja korotettiin roimasti kun samalla mainostettiin niin hienoja isoja halpuutuksia? Ja sitä A-vyöhykettä mainostetaan muttei sitä ole olemassakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten teet niinkuin me muutkin, että ostat täältä asunnon niin ei tarvitse autoilla.
Mulla on asunto. Mutta liikun silti myös autolla. Harrastuksen ja työn takia. Minusta ei ole ok vaikeuttaa kaikkien helsinkiläisten elämää vaan jonkun ituhipin maailmankuvan takia.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihmetellyt että miksi minun pitäisi noidattaa Helsingissä päätettyjä lakeja, kun en edes käy Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on asunto. Mutta liikun silti myös autolla. Harrastuksen ja työn takia. Minusta ei ole ok vaikeuttaa kaikkien helsinkiläisten elämää vaan jonkun ituhipin maailmankuvan takia.
No jos sinulla on auto täällä, sinulla on myös parkkipaikka. Älä valita. Vaadi tuota sporalippua takaisin, niin ei tarvitse käydä Stockalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkiympäristölautakunta käsittelee Laura Rissasen (kok) ja 17 muun valtuutetun aloitetta asiasta tiistaina.
Rakas Kokoomus; toivottavasti onnistutte!
Yllättää että Helsingin päättäjät paljastuvat taantumuksellisisiksi Impivaaralaisiksi. Haluavat eristäytyä omaan pikku lintukotoonsa. Samaan aikaan kuitenkin vaaditaan olemaan niin kansainvälistä että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi? Periaatteestahan tässä on kyse. Miksi meidän lippujemme hintoja korotettiin roimasti kun samalla mainostettiin niin hienoja isoja halpuutuksia? Ja sitä A-vyöhykettä mainostetaan muttei sitä ole olemassakaan?
Miksi minä en saisi ampua minun nurkissani pyörivää sutta?
Varmasti on sellaisiakin, jotka asuvat A-vyöhykkeellä, mutta käyvät päivittäin töissä B-vyöhykkeellä. Jos uudistus tapahtuisi, se ei todellakaan tarkoita sitä, että kaikki A-vyöhykkellä asuvat käyttäisivät pelkkiä A-vyöhykkeen lippuja. Aivan yhtä lailla esim. osa B-vyöhykkeellä asuvista ottaisi mielellään pelkän B-vyöhykkeen lipun, jos sellainen olisi tarjolla.
#A-vyöhyke #jalankulku