Mitä valmisteluja teet kun lähdet kotoa lenkille?
Vai lähdetkö meikit naamassa ja sen enempää miettimättä esim. syömisiä/juomisia ulos ovesta hetken mielijohteesta? Vaihdatko kaikki vaatteet alusvaatteita myöten vai kelpaako päältä löytyvät kotivaatteet?
Kuinka kauan kestää päätöksestä siihen, että astut ulos ovesta ja mitä siihen aikaan sisältyy?
Kommentit (13)
Lähden samantien kun inspiraatio tulee.
Vaihdan vaatteet, nappaan eteisen pöydältä stiletin ja kaasusumuttimen i"rakkien" karkottamiseksi ja menoksi.
Vaihdan lenkkivaatteet (alusvaatteet vaihdan lenkin ja suihkun jälkeen) , katson että on avain, puhelin ja kukkaro mukana ja lähden ovesta ulos. Meikkiä mulla ei ole koskaan arkena, sitä ei tarvitse miettiä.
Meikkiä ei ole muutenkaan joten en lenkkiäkään varten meikkaa.
Mutta vaihdan kaikki vaatteet paitsi alusvaatteet koska hikoilen. Ajoitan lenkin niin etten ole juuri syönyt.
En oikeastaan muuta ku puen lenkki vaatteet päälle ja laitan hiukset kiinni.. Sitte vaa kengät jalkaa ja koira mukaa...
Jos on meikkiä, putsaan vähintään meikkivoiteen ja puuterin pois. Puen urheiluliivit jos ei ole jo päällä, puen myös muut lenkkivaatteet. Juon vettä ja mehua. Jos teen pitkän lenkin, varaan takin taskuun myslipatukan. Mukaan myös nenäliina. Käyn vessassa. Kaikkineen ehkä 10 minuuttia lähtöpäätöksestä olen ulkona.
Olen kolmen lapsen kotiäiti. Ruokin ja vaipan vaihdon jälkeen vaatetan lapset, puen itsellenikin ja laitan hieman meikkiä peittämään pahimmat väsymyksen merkit. Tarvittaessa lataan puhelinta ennen lähtöä
puen vaatteet, sammutan valot ja katson ettei mikään laite ole turhaa päällä ja lähden tarkistaen samalla että puhelin ja avaimet on mukana
Minulla on urheiluun tarkoitettut vaatteet alusvaatteita myöden ja vaihdan ne kun lähden liikkeelle. Ja käyn lenkillä joka päivä heti töiden jälkeen. Syön töissä pienen välipalan.
Ulos mennessä pitää muistaa vain kaksi asiaa, avaimet ja tupakat.
Usein saatan lähteä lenkille n. kahden minuutin varoitusajalla, kun mies pyytää mukaan, yksinäni lähtiessä saatan mietiskellä jonkin aikaa lähtemistä. Meikit on naamassa, jos olen meikannut aiemmin eli en meikkaa enkä poista meikkejä. Vaatteet vaihdan urheiluliiveistä lähtien lenkkivaatteisiin. Kännykän sujautan kännykkävyölaukkuun, tarkistan, että takin taskussa on nenäliina ja avaimet, jos kotiin ei jää ketään.
Suunnittelen. Ruokailen noin 3-4h ennen. Lihasten polttoaineena glykogeeni on kyllä luonteeltaan sellaista että edellisen päivän ruokailut ja liikunta siihen oikeasti vaikuttaa, ei se mitä söit viimeksi. Verensokerin ollessa alhaalla ei kuitenkaan ole treenitehoa välttämättä. Vähän yksilöllinen juttu, mutta jos haluaa oikein optimoida niin voi näitäkin juttuja miettiä.
Päätöksen juoksulenkille lähdöstä teen edellisinä päivinä ja viimeisen kerran silloin kun olen jo menossa. Kuulostelen mikä on vireystila ja kiinnostaako juoksu. Joskus siirrän seuraavaan päivään jos väsyttää tai sillä hetkellä on sellainen olo ettei yhtään huvita koska tiedän että sekin hetki tulee kun haluan lähteä juoksemaan.
Varustautuminen riippuu vuodenajasta ja lämpötilasta. Näillä keleillä puen trikoot (alushousut pois),kompressiosukat ja juoksupaidan. Siihen päälle joko päällihousut ja teknistä materiaalia olevan paidan sekä juoksutakin tarpeen mukaan. Hanskat ja pipo myös ohutta teknista materiaalia ja juoksukauluri jos on pakkasta. Juoksen kesällä ja talvella samoilla kengillä joita on muutamia. Niiden välillä valitsen käyttötarpeen mukaan pitkälenkki vs lyhytlenkki ym. Lataan myös ennalta bluetooth-kuulokkeet ja puhelimen, sekä tarvittaessa juoksukellon. Valmistautumiseen menee aikaa puolisen tuntia. Joskus kesällä tosin vaan shortsit ja t-paita ja siitä suoraan ovesta ulos.
Varjonyrkkeilen puolituntia ja venyttelen dynaamiset puolituntia. Laitan jeesusteipillä teipatut risat lenkkarit jalkaan ja lähden suoraan ulos paskasessa hupparissa. Pesen lenkkivaatteet kerran kuukaudessa jos saan varattua pesukoneen alakerrasta.
Löysin roskiksesta sormikkaat. Nyt on eriparia mutta ehjät. Tarkenee jos säät kylmenee.
Juoksen yleensä 15km tai puolimaratoonin ilman aamupalaa.
Yleensä poltan aamulla yhden röökin, nyt säästösyistä on nekin jääneet pois. Ehkä kesällä sitten jatkan aamuröökiä. Palkitsen aina itseni lenkin jälkeen kemiallisesti tupakalla.
Jotenkin yhdistää palkitsevan tunteen urheiluun. Jokainen voi olla tästä ihan mitä mieltä vaan. Pitäköön päänsä kiinni heh. satana heh.
Kesällä juoksen ilman lenkkitossuja. Siinä säästää.
Lenkin jälkeen rukoilen 15 min ja teen tunnin kestävän lihaskuntoilun sekä venhyttelyt päälle.
En oikein valmistaudu mitenkään. Lähden juoksemaan aina heti heräämisen jälkeen kylmiltään. Lasin vettä nautin ennen lähtöä.
Vessassa saatan käydä.
Välipäiviä en pidä. Kuuluu joka-aamuiseen rutiiniin.
Mulla on 2 koiraa joten käyn 3 kertaa päivässä lenkillä. Työpäivän jälkeinen lenkki pisin. Aamulenkin teen työvaatteissa ja meikattuna ja tukka laitettuna, koska haluan että koirille tulee mahdollisimmat lyhyt ennen työpäivää - jälkeen työpäivän lenkkiväli, eli lenkitys juuri ennen töihin lähtöä. Työpäivän jälkeen vaihdan kotivaatteisiin ja niillä menen myös metsissä rämpimis -lenkille. Meikkejä en pese pois enkä syö tai juo mitään. Iltalenkki samoissa kotivaatteissa.