Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri vaatii takaisin Gugguun paitaa jonka antoi vauvallemme lahjaksi.

Vierailija
20.01.2020 |

Kun vauvamme syntyi, niin toi lahjakassissa onnittelukortin ja gugguun paidan kokoa 62.
Nyt vauvamme jo iso ja paita ei enää mahdu joten ajattelin sen myydä.

Kaveri näki facessa myynti-ilmoitukseni ja laittoi viestiä että ottaisi paidan mielellään takaisin.. Hänellä siis ei ole vauvaa, saati tyttövauvaa (paita pinkki frilla) vaan nuorin lapsi jo 3 v.
Mitä tässä tekisi? En ole vielä mitään vastannut..

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi pyytää lahjaa takaisin. Siinä taas ei ole mitään kummallista, että myy pieniksi jääneitä lastenvaatteita. Ihan sama mistä alunperin tulleet.

Pitäisin ko tuotteen myynnissä, jos ei mene kaupaksi, sitten voisin antaa sen vaikkapa takaisin lahjoittajalle, jos hän sitä on pyytänyt. Samalla varmaan kysyisin, että onko tyttö tulossa.

Vierailija
102/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kaveri VAATII paitaa takaisin? Jos hän on facessa laittanut viestin, että ottaisi mielellään paidan takaisin, niin missä kohtaa hän VAATII? Minäkin olen kysynyt ystävältäni, onko hänellä vielä antamilleni vauvanvaatteille käyttöä. Ei ollut, ja niinpä lahjoitin ne siskolleni, joka oli juuri saanut vauvan. Olisin pyöristynyt, jos minun ystäväni nyt avautuisi jossain vauva-palstalla ja väittäisi minun vaatineen vauvanvaatteita takaisin.

Nolo olet. Olisit ostanut siskollesi omat lahjat tai ollut antamatta lahjoja ylipäänsä! Kuinka ahne voi ihminen olla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna hyvä ihminen takaisin, mitä yhdestä paidasta!

Eikö sinusta se osoita huonoa makua ja sitä millainen ihminen se ystävä on, joka haluaa lahjansa takaisin? Ei ole kyse siitä paidasta, vaan siitä kuka kehtaa tehdä tuollaista.

Vierailija
104/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kaveri VAATII paitaa takaisin? Jos hän on facessa laittanut viestin, että ottaisi mielellään paidan takaisin, niin missä kohtaa hän VAATII? Minäkin olen kysynyt ystävältäni, onko hänellä vielä antamilleni vauvanvaatteille käyttöä. Ei ollut, ja niinpä lahjoitin ne siskolleni, joka oli juuri saanut vauvan. Olisin pyöristynyt, jos minun ystäväni nyt avautuisi jossain vauva-palstalla ja väittäisi minun vaatineen vauvanvaatteita takaisin.

Nolo olet. Olisit ostanut siskollesi omat lahjat tai ollut antamatta lahjoja ylipäänsä! Kuinka ahne voi ihminen olla!

Ei mitään noloa tuossa. Hyvä että edes vauvanvaatteita kierrätetään mahdollisimman paljon ja pitkään. Maapallo hukkuu tekstiilijätteeseen. Järkevät ja kestävät ratkaisut kunniaan. Mammat nielkööt henkilökohtaisen mielipahansa ja kasvakoot ihmisinä!

Vierailija
105/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika wt myydä lahjaksi saatua. Tyylikkäämpää olisi lahjoittaa se eteenpäin tarvitsevalle.

Minun vauvalla on vaatteita koossa 62-68 varmaan 150 kpl. Osa on äitiyspakkauksesta, osa saatu muuten vain ja osa saatu uusina vauvalahjaksi kavereilta ja sukulaisilta, osan olen ostanut itse kirpparilta ja uutena.

Ihan varmasti myyn kaikki (paitsi kulahtaneet) eteenpäin kun ei lapselle enää mahdu.

Anoppini ja äitini ovat ostaneet kaikille lapsillemme talvi ja keväthaalareita vuosien varrella uutena. Eivätkä he todellakaan oleta että antaisin 200 euron haalareita ilmaiseksi eteenpäin. Päinvastoin, ovat aina sanoneet että myy eteenpäin sitten kun ei ole enää käyttöä, niin saat rahaa.

Annanko eteenpäin ilmaiseksi 800 euron lastenvaunut jotka sain vanhemmiltani?

Alapeukuttaja, kysyn antaisitko itse??

Me ollaan annettu kaikki ilmasiksi eteenpäin lähipiiriin tai kauemmaskin. Tietty jos joku muu olis hankkinu, niin voisin kysyä lahjoittajan mielipidettä myös.

Mut itse alapeukutin tuota vaatemäärää! Kamala määrä!! Omalla on muutamat bodyt ja housut.

Vierailija
106/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään noloa tuossa. Hyvä että edes vauvanvaatteita kierrätetään mahdollisimman paljon ja pitkään. Maapallo hukkuu tekstiilijätteeseen. Järkevät ja kestävät ratkaisut kunniaan. Mammat nielkööt henkilökohtaisen mielipahansa ja kasvakoot ihmisinä!

Millä lailla se on ekologisesti huonompi vaihtoehto myydä se paita eteenpäin? Jep, hieno argumentti kun MELKEIN piti vettä.

Vierailija
107/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaveripiirissä ei tarvitse kysellä mitään takaisin. Jos kaverin sisko/veli on saamassa lapsen, niin toki annettais mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
108/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit tu ihmiset on outoja, ei voi muuta sanoa! Siis ihan oikeasti pyytää lahjaansa takaisin?. Mä kuolen täällä nauruun!🤣

Vierailija
109/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, mikä tuossa on ongelma? Et sinä sillä paidalla mitään tiliä itsellesi tee, joten mikset anna paitaa, jolle itselläsi ei enää ole käyttöä. On toisaalta aika köyhääkin myydä lahjaksi saama paita, sivistyneempää on tosiaan antaa paita takaisin sille, joka sen on ostanut. Oli ikään kuin lainassa sinun lapsellasi. Tietysti jos haluat ilkeillä, ja loukata AV:lla kaltaistesi seurassa, niin sitten ei voi kuin levitellä käsiä sinun kohdalla. 

Eli kaikki lahjat pitää palauttaa antajalleen käytön jälkeen? :D Mikään tällä palstalla ei enää yllätä.

Sulla se ei tosiaankaan tuo luetun ymmärtäminen ole ihan hallussa näemmä.

Lueppa uudelleen, ja kommentoi vasta sitten.

Vierailija
110/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vit tu ihmiset on outoja, ei voi muuta sanoa! Siis ihan oikeasti pyytää lahjaansa takaisin?. Mä kuolen täällä nauruun!🤣

Paremmat naurut saat, kun luet vaikka kevätpörriäistä, yhtä "todenperäisiä" juttuja kuin aloittajan trollaus.

Vierailija
111/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:n mammojen sivistystaso tulee tässäkin ketjussa hyvin esiin, pidetään torahampain kiinni ilmaiseksi saadusta "merkki"rievusta, ja yritetään ansaita sillä rievulla myymällä riepu eteenpäin. Voi mitä naurettavia akankaahkoja olette. Lastenvaatteet eivät todellakaan ole mikään sijoitus, eikä niillä tehdä tiliä.

Vierailija
112/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun vein kerran kaverille muumimukin tuliasiksi ja paketissa oli myös viinipullo, niin tää kaveri oikein nuivana mutisi, että kun ei kerää muumimukeja. No ois varmaan siinä kohtaa pitänyt sanoa, että anna sitten takaisin se muki. 🤣 Vilautti vielä astiakaapissaan siistissä rivissä olevia arabian muita astioita merkiksi, että nyt meni lahjani pieleen.

Kuvitteli varmaan että kun ulkomailla asun, niin saan matkalaukkuuni mahtumaan kaikille ystävilleni ja sukulaisilleni hienot ainutlaatuiset tuliaiset tuotavaksi ja jätän samalla omat vaatteet ja muut tarvikkeet pakkaamatta.

Sanoin ystävälleni vaan, että anna vaikka lapsellesi käyttöön tai myy pois jos siltä tuntuu.

Vierailija
113/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helev... niin suuri myötähäpeä facekirppis -myynti-ilmoista joissa myydään lahjaksi saatua eteenpäin. Miten sulla ei älykkyys riitä tarkistamaan, että laittaisit edes sellaiseen ryhmään missä lahjan antaja ei ole. *facepalm

Vierailija
114/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja ei pyydetä takaisin. 

Vierailija
115/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin paidan ystävälle, ilman muuta, jos hänellä kerran olisi sille jotain käyttöä. Sen, ja muitakin itselleni tarpeettomia vaatteita, tavaroita jne - ei niitä myymällä rikastu, mielummin ilahdutan ystävää. 

Vierailija
116/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä. Sukulainen suuttui verisesti kun myin kirpparilla häneltä saatuja lasten vaatteita. Käytettyjä.

Niin paljon, että varasti myöhemmin meiltä tyttömme mekon ja heitti roskiin 😂

Vierailija
117/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no miksi pitää myydä lahjaksi saamaansa tavaraa. on aika epäkohteliasta.

Hautaanko asti saadut lahjat pitää säästää. Onpa epäekologista ja itsekästäkin. Haudataanko sinut sitten tavaravuoren kera?

Vierailija
118/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun vein kerran kaverille muumimukin tuliasiksi ja paketissa oli myös viinipullo, niin tää kaveri oikein nuivana mutisi, että kun ei kerää muumimukeja. No ois varmaan siinä kohtaa pitänyt sanoa, että anna sitten takaisin se muki. 🤣 Vilautti vielä astiakaapissaan siistissä rivissä olevia arabian muita astioita merkiksi, että nyt meni lahjani pieleen.

Tökeröä arvostella lahjaa sen antajalle, kaikenlaisia moukkia täällä asuukin.

Vierailija
119/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaveri antoi vauvanvaatteita, joille ei enää ollut hänellä tarvetta. En kehdannut ottaa takaisin niitä, jotka itse olin antanut hänen lapsilleen. Musta se olisi ollut outoa.

Vierailija
120/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV:n mammojen sivistystaso tulee tässäkin ketjussa hyvin esiin, pidetään torahampain kiinni ilmaiseksi saadusta "merkki"rievusta, ja yritetään ansaita sillä rievulla myymällä riepu eteenpäin. Voi mitä naurettavia akankaahkoja olette. Lastenvaatteet eivät todellakaan ole mikään sijoitus, eikä niillä tehdä tiliä.

Joo, suurta tiliä ap:kin meinasi tehdä kun pyysi 4e vaatteesta. Voi mikä myötähäpeä mukanokkelasta haukkumakommentistasi tulee. Lukisit edes ketjun ja kommentoisit vasta sitten.