Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri vaatii takaisin Gugguun paitaa jonka antoi vauvallemme lahjaksi.

Vierailija
20.01.2020 |

Kun vauvamme syntyi, niin toi lahjakassissa onnittelukortin ja gugguun paidan kokoa 62.
Nyt vauvamme jo iso ja paita ei enää mahdu joten ajattelin sen myydä.

Kaveri näki facessa myynti-ilmoitukseni ja laittoi viestiä että ottaisi paidan mielellään takaisin.. Hänellä siis ei ole vauvaa, saati tyttövauvaa (paita pinkki frilla) vaan nuorin lapsi jo 3 v.
Mitä tässä tekisi? En ole vielä mitään vastannut..

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kaveri VAATII paitaa takaisin? Jos hän on facessa laittanut viestin, että ottaisi mielellään paidan takaisin, niin missä kohtaa hän VAATII? Minäkin olen kysynyt ystävältäni, onko hänellä vielä antamilleni vauvanvaatteille käyttöä. Ei ollut, ja niinpä lahjoitin ne siskolleni, joka oli juuri saanut vauvan. Olisin pyöristynyt, jos minun ystäväni nyt avautuisi jossain vauva-palstalla ja väittäisi minun vaatineen vauvanvaatteita takaisin.

Nolo olet. Olisit ostanut siskollesi omat lahjat tai ollut antamatta lahjoja ylipäänsä! Kuinka ahne voi ihminen olla!

Meidän kaveripiirissä ei tarvitse kysellä mitään takaisin. Jos kaverin sisko/veli on saamassa lapsen, niin toki annettais mahdollisuuksien mukaan.

omassa kaveripiirissäni kierrätetään lasten vaatteita ja tarvikkeita, mutta ei kukaan odota niitä ilmaiseksi saavansa. 

Vierailija
122/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän haluaa paidan itselleen jotta hän voi itse myydä sen ja saada rahat.

Laita hänelle viesti, että myyt pieneksi jääneitä vaatteita että hän saa ostaa mitä tarvitsee, mutta hoidetaan facebookin kautta myynti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no miksi pitää myydä lahjaksi saamaansa tavaraa. on aika epäkohteliasta.

Pieneksi jäänyt vauvan vaate. Pitäiskö sitten laittaa kehyksiin olohuoneen seinälle vai?

Vierailija
124/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaiain paidan takas, jos on hyvä kaveri. Ei yhdestä paidasta niin paljoa saa, että sen takia kannattas tapella.

Vierailija
125/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teistä ei kukaan näköjään ole vaatteidenrakastaja. Jos on ostanut tosikivan paidan, ja ajatteli, että laitat sen esim. kaveripiirissä kiertoon. Niin miksei saa pelastaa sitä aarretta, jos niin kovin tykkää siitä? Esim. jos sitä väriä ei saa enää. Ja olisi tosi typerää, että kaverisi joutuisi maksamaan paidan kahteen kertaan. Kysy mitä kaverisi tekee sillä.

Olisi sitten ostanut kaksi samanlaista, toisen antanut lahjaksi ja toisen pitänyt itse. Ei lapsiperheissä voi millään säilyttää joka ikäkauden pieniksi käyneitä vaatteita. Niitä on lopulta niin mielettömät määrät. Ja sitten itketään kun on kaikki paikat täynnä rojua ja roinaa.

Vierailija
126/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika wt myydä lahjaksi saatua. Tyylikkäämpää olisi lahjoittaa se eteenpäin tarvitsevalle.

Minun vauvalla on vaatteita koossa 62-68 varmaan 150 kpl. Osa on äitiyspakkauksesta, osa saatu muuten vain ja osa saatu uusina vauvalahjaksi kavereilta ja sukulaisilta, osan olen ostanut itse kirpparilta ja uutena.

Ihan varmasti myyn kaikki (paitsi kulahtaneet) eteenpäin kun ei lapselle enää mahdu.

Anoppini ja äitini ovat ostaneet kaikille lapsillemme talvi ja keväthaalareita vuosien varrella uutena. Eivätkä he todellakaan oleta että antaisin 200 euron haalareita ilmaiseksi eteenpäin. Päinvastoin, ovat aina sanoneet että myy eteenpäin sitten kun ei ole enää käyttöä, niin saat rahaa.

Annanko eteenpäin ilmaiseksi 800 euron lastenvaunut jotka sain vanhemmiltani?

150?

Onnee.

Vierailija
127/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas annoin ihan ilmaiseksi kassillisen omiltani  pieneksi jääneitä, tosi kivoja vaatteita (mm. Gugguuta, Newbietä ja Vimmaa) yhdelle tuttavalleni, joka ei edes kiittänyt saatuan kassin. Ovat kyllä näköjään vaatteet kelvanneet, kuin melkein jokaisessa someen tuppaamassaan kuvassa lapsellaan on niitä minun antamia vaatteita. Ja ihan varmasti saa itse hyvät rahat kun myy niitä eteenpäin. 

Vierailija
128/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teitä harmittaa antaa, tai antaa lahjaksi, älkää antako. Sen jälkeen lahjan saaja voi tehdä niillä mitä haluaa, eikä takaisin ole tapana pyytää. Siis hyvien tapojen mukaan. Ei myöskään ole kauhean tyylikästä myydä kaverin silmien edessä tämän lahjoittamaa paitaa, mieluummin myy piilossa tai antaa eteenpäin hyvän kiertää. 

Vierailija
129/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia ihmisiä valitettavasti on! Enpä tiedä mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa. Ehkä sanoisin vain, sori, sain sen jo myytyä, ja veisin vaikka Konttiin.

Itselleni kävi hassu tapaus kun sain työkaveriltani läksiäislahjaksi viherkasvin ruukussa. Kiittelin iloisesti yllättyneenä, mutta hän lisäsi josko toisin ruukun hänelle takaisin. Kiltisti vaihdoin kotona ruukun ja vein hänelle omansa takaisin. Ruukku oli ihan tavallinen, vanha altakasteleva. Näin jälkeenpäin ajateltuani olisi pitänyt vain antaa kasvi hänelle heti takaisin. Työkaveri oli oikein kuulu kitsaudestaan. Hän ei koskaan mm tarjonnut työporukalle kahviherkkuja kuten lähes koko muu porukka. Hän oli kyllä itse heti paikalla, jos kahvihuoneessa oli jotain tarjolla.

Vierailija
130/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh sentään mistä sitä voikin tapella. Eikö kannattaisi viedä kaikki vaatteet jonnekin ilmaiseksi, mitä niitä vaatekeräyskontteja nyt onkaan. Kaikilla hyvä mieli.

Vierailija
131/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi antaa paitaa sille kaverille takaisin? Jos kerran toinen tykkää siitä niin paljon ja aikoo vielä tehdä lapsia.

Varmaan antaakin, mutta onhan se todella noloa alkaa pyytelemään jotain lahjaa takaisin.

Mutta ei ole noloa ANTAA sitä takaisin, jos toinen todella tykkää siitä vaatteesta. Ei ehkä ole enää löytänyt yhtä kivoja. Miten te voitte tapella yhdestä paidasta tällä lailla? Ja tollasilla ihmisillä on vielä kavereita...

Jos tämä ketju ei ole pelkkä provo, niin voisi olettaa, että ap:n kaverikin olisi nähnyt tämän ja ehkä myös jakelee tässä ketjussa mielipiteitään...

Vierailija
132/133 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tapahtui vuosia sitten niin, että kysyin ystävältäni, jolla oli omaa tytärtäni 2v nuorempi tyttö, tarvitsisiko meiltä pieneksi jääneitä vaatteita. Halusi katsoa läpi, joten annoin ison kasan. Sittemmin en kuullut vaatteista mitään, mutta aika pian huomasin samat vaatteet myynnissä meidän puiston kirppiksellä. Pikkuisen oli tyhmä olo, mutta ajattelin, että meni varmaan tarpeeseen ne myyntitulot.

Olin siis tilanteessa eri asemassa kuin ap. En ollut ajatellut myyväni omia vaatteitani, mielelläni olisin lahjoittanut ne jollekin toiselle tarvitsevalle ystävälleni, mutta kuten sanoin, ystäväni näki vaivaa niiden myymiseen, joten varmasti meni tarpeeseen jokainen kolikko.

Tällainen henkilö on vähän 'eurohyeena'. Tavara, sen vaihtaminen rahaksi on niin tärkeää, että kommunikointi jää tyystin (=kysyä voiko näitä myydä ja haluaako lahjoittaja rahoista vaikka osan). Ihminen, joka nappaa kyläreissulla toisen pihalla olleen pullon, koska saa siitä 20 snt. Osuva sana onkin rahankiilto silmissä. Ongelma on sofistikoimattomuus. Jos ehdottaisit tällaiselle, että otetaan pyörät ja lähetään perjantaina keräämään pulloja 😊 vastaus on pelkkä kauhistunut ilme.

Vierailija
133/133 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin takaisin ihan mielellään jos itselle tarpeeton ja kaverilla vois olla käyttöä. En useinkaan kehtaa kysellä, mutta varsinkin lastenvaatteiden ja -tarvikkeiden kohdalla helppo päätellä miksi se on meille tarpeeton ja voisi olla kaverille tarpeellinen.

En kyllä pidä sitä velvollisuutena kysellä jokaisesta esineestä, mutta sopii mun maailmankuvaan muuten, enkä kehtaa kysellä itse antamieni perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi