Kaveri vaatii takaisin Gugguun paitaa jonka antoi vauvallemme lahjaksi.
Kun vauvamme syntyi, niin toi lahjakassissa onnittelukortin ja gugguun paidan kokoa 62.
Nyt vauvamme jo iso ja paita ei enää mahdu joten ajattelin sen myydä.
Kaveri näki facessa myynti-ilmoitukseni ja laittoi viestiä että ottaisi paidan mielellään takaisin.. Hänellä siis ei ole vauvaa, saati tyttövauvaa (paita pinkki frilla) vaan nuorin lapsi jo 3 v.
Mitä tässä tekisi? En ole vielä mitään vastannut..
Kommentit (133)
Se on preguna itse ja omalle vauvalle vuorostaan toivoo päälle sitä. Minä ainakin antaisin heti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kyseessä on Gugguun paita, naisia harmittaa. Jos kyseessä olisi joku vähemmän muodikas lastenvaate, ketään ei kiinnostaisi mitä ap vaatteelle tekee.
Niin, nämä "köyhät mammat", jotka valittavat, että ei saa haukkua ahneeksi, jos myyvät käytettyjä lastenvaatteita ylihinnoin kirppisellä ovat juuri näitä trendipellemammoja, jotka ostavat lapsilleen gugguuta, papua, vimmaa sun muuta statuksen näyttämiseksi.
Varmaan ap:n ystäväkään ei ole voinut ostaa muuta merkkiä kuin gugguuta lahjaksi kun tiesi, että statusmammalle ei kelpaa kuin ne kalleimmat merkit. Sen takia varmaan ärsyttääkin, että ap nyt myy lahjaa eteenpäin.
Turha väittää, että köyhyyden takia myy ilmaisia äitiyspakkauksen vaatteita "siinä muiden seassa", jos ne "muiden seassa" vaatteet koostuvat juurikin näistä statusmerkki-lastenvaatteista, johon on alun perinkin tuhlattu ylenpalttisesti rahaa.
Olen huomannut, että pahimmat villitykset on yleisempää nuorempien äitien keskuudessa. En tarkoita tällä mitään pahaa, vaan minusta on ihan tavallista että nuorempana lähtee mukaan villitykseen joko omasta halustaan (tykkää vaatteista) tai pakottavasta tunteesta kuulua joukkoon. Jälkimmäinenkin on minusta hyvin inhimillistä ja olen itsekin kokenut samanlaisen tunteen monessakin eri elämäntilanteessa.
Se, että useat vanhemmat myyvät käytettyjä vaatteita sen jälkeen, kun on jääneet pieneksi, kutsutaan kiertotaloudeksi. Sillä summalla, joka myydyistä vaatteista jää käteen, hankitaan lisää vaatteita. Tämä on vain ja ainoastaan järkevää, myydään sitten merkkivaatteita tai vähemmän muodikkaita vaatemerkkejä. Se, että ihminen harrastaa kiertotaloutta ei kerro suoraan siitä, että hän olisi varsinaisesti köyhä. Ja jos onkin, niin on fiksu köyhä.
Et sä nyt oikein voi määritellä fiksuksi köyhäksi sellaista, joka laittaa hulluna rahaa lastenvaatteisiin, joita tietää käytettävän hetken. Hänhän on erittäin typerä köyhä. Fiksu köyhä laittaa rahaa pitkäkestoisiin tuotteisiin, joita tietää tarvitsevansa pitkään.
Lastenvaatteita ei voi käyttää pitkään, kun lapsi kasvaa niistä ulos joskus kuukaudessa, korkeintaan parissa vuodessa (ja silloin on ollut kasvunvaraa jo vähän liikaa ostohetkellä).
Minä olen itse onnistunut ostamaan vauvan toppahaalarin alennuksesta uutena 50 eurolla, ja myymään sen sitten pois samaan hintaan. Kyseessä merkkivaate. Sama ei onnistu enää isompien kanssa, mutta pienten lasten vaatteilla voi joskus tehdä jopa voittoa. Ja tämän olen aina sanonut jos tällaisesta merkkivaateshoppailusta tulee puhe, että mieluummin rahat lapsen vaatteisiin kuin vaikka tupakkaan, alkoholiin tai tekokynsiin.
Ja mitä tuli köyhyyteen, niin vastasin siihen että sinä pidät kaikkia Gugguuta ostavia köyhinä, mikä ei voi mitenkään pitää paikkaansa. Tunnen ihmisiä, joiden lapsilla on paljonkin erilaisia merkkivaatteita ja he ovat kaikkea muuta, kuin köyhiä.
Niin just. Lastenvaatteita ei käytetä pitkään, joten on todella typerää köyhältä laittaa niihin iso osa budjetistaan. Ja erityisen typerää, jos ottaa sen riskin, että toivoo myyvänsä ne samalla hinnalla käytettyinä eteenpäin. Typerä siis olit. Sulla kävi vain ja ainoastaan tuuri, että kohdalle sattui toinen typerä trendipelle, joka osti käytetyn vaatteen uuden tuotteen hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kyseessä on Gugguun paita, naisia harmittaa. Jos kyseessä olisi joku vähemmän muodikas lastenvaate, ketään ei kiinnostaisi mitä ap vaatteelle tekee.
Niin, nämä "köyhät mammat", jotka valittavat, että ei saa haukkua ahneeksi, jos myyvät käytettyjä lastenvaatteita ylihinnoin kirppisellä ovat juuri näitä trendipellemammoja, jotka ostavat lapsilleen gugguuta, papua, vimmaa sun muuta statuksen näyttämiseksi.
Varmaan ap:n ystäväkään ei ole voinut ostaa muuta merkkiä kuin gugguuta lahjaksi kun tiesi, että statusmammalle ei kelpaa kuin ne kalleimmat merkit. Sen takia varmaan ärsyttääkin, että ap nyt myy lahjaa eteenpäin.
Turha väittää, että köyhyyden takia myy ilmaisia äitiyspakkauksen vaatteita "siinä muiden seassa", jos ne "muiden seassa" vaatteet koostuvat juurikin näistä statusmerkki-lastenvaatteista, johon on alun perinkin tuhlattu ylenpalttisesti rahaa.
Olen huomannut, että pahimmat villitykset on yleisempää nuorempien äitien keskuudessa. En tarkoita tällä mitään pahaa, vaan minusta on ihan tavallista että nuorempana lähtee mukaan villitykseen joko omasta halustaan (tykkää vaatteista) tai pakottavasta tunteesta kuulua joukkoon. Jälkimmäinenkin on minusta hyvin inhimillistä ja olen itsekin kokenut samanlaisen tunteen monessakin eri elämäntilanteessa.
Se, että useat vanhemmat myyvät käytettyjä vaatteita sen jälkeen, kun on jääneet pieneksi, kutsutaan kiertotaloudeksi. Sillä summalla, joka myydyistä vaatteista jää käteen, hankitaan lisää vaatteita. Tämä on vain ja ainoastaan järkevää, myydään sitten merkkivaatteita tai vähemmän muodikkaita vaatemerkkejä. Se, että ihminen harrastaa kiertotaloutta ei kerro suoraan siitä, että hän olisi varsinaisesti köyhä. Ja jos onkin, niin on fiksu köyhä.
Et sä nyt oikein voi määritellä fiksuksi köyhäksi sellaista, joka laittaa hulluna rahaa lastenvaatteisiin, joita tietää käytettävän hetken. Hänhän on erittäin typerä köyhä. Fiksu köyhä laittaa rahaa pitkäkestoisiin tuotteisiin, joita tietää tarvitsevansa pitkään.
Lastenvaatteita ei voi käyttää pitkään, kun lapsi kasvaa niistä ulos joskus kuukaudessa, korkeintaan parissa vuodessa (ja silloin on ollut kasvunvaraa jo vähän liikaa ostohetkellä).
Minä olen itse onnistunut ostamaan vauvan toppahaalarin alennuksesta uutena 50 eurolla, ja myymään sen sitten pois samaan hintaan. Kyseessä merkkivaate. Sama ei onnistu enää isompien kanssa, mutta pienten lasten vaatteilla voi joskus tehdä jopa voittoa. Ja tämän olen aina sanonut jos tällaisesta merkkivaateshoppailusta tulee puhe, että mieluummin rahat lapsen vaatteisiin kuin vaikka tupakkaan, alkoholiin tai tekokynsiin.
Ja mitä tuli köyhyyteen, niin vastasin siihen että sinä pidät kaikkia Gugguuta ostavia köyhinä, mikä ei voi mitenkään pitää paikkaansa. Tunnen ihmisiä, joiden lapsilla on paljonkin erilaisia merkkivaatteita ja he ovat kaikkea muuta, kuin köyhiä.
Niin just. Lastenvaatteita ei käytetä pitkään, joten on todella typerää köyhältä laittaa niihin iso osa budjetistaan. Ja erityisen typerää, jos ottaa sen riskin, että toivoo myyvänsä ne samalla hinnalla käytettyinä eteenpäin. Typerä siis olit. Sulla kävi vain ja ainoastaan tuuri, että kohdalle sattui toinen typerä trendipelle, joka osti käytetyn vaatteen uuden tuotteen hinnalla.
Mistä sinä tiedät, olenko minä köyhä?
Ethän sinä tiedä sitäkään, onko ap köyhä. Olet vain tehnyt yksinkertaisen päätelmän, että kaikki merkkivaatteita ostavat ja myyvät äidit ovat köyhiä, ja sen päätelmäsi kanssa huidot menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, olenko minä köyhä?
Ethän sinä tiedä sitäkään, onko ap köyhä. Olet vain tehnyt yksinkertaisen päätelmän, että kaikki merkkivaatteita ostavat ja myyvät äidit ovat köyhiä, ja sen päätelmäsi kanssa huidot menemään.
Olitko se sinä, joka kirjoitti, että fiksu köyhä ostaa merkkivaatteita ja myy ne sitten kirppiksellä kiertotaloudesta hyötyäkseen? Kun en vain ole samaa mieltä. Fiksu köyhä ei laita suuria rahamääriä tuotteisiin, joille ei ole käyttöä pitkään. On ihan turhaa väittää myös fiksuudeksi sitä, että olettaa saavansa saman rahan takaisin käytetystä vaatteesta kuin uutena ostetusta. Täysin tuuripeliä ja perustuu siihen, että joku typerä yksilö, joka ei tajua käyttää alennusmyyntejä hyväkseen suostuu maksamaan käytetystä tuotteesta saman, mitä maksaisi uudestakin. Eli "fiksuus" perustuu toiveajatteluun siitä, että joku toinen trendipelle hullaantuu merkkivaatteeseen niin paljon, että tekee harkitsemattoman ostoksen.
No anna se takaisin.
Noloa kaveriltasi mutta antaisin paidan takaisin.
Ap, jos kaverisi nuorin on 3v kysy häneltä ovatko ajatelleet kasvattaa perhekokoa
Vierailija kirjoitti:
Tekisin paitaan jonkin tahran ja antaisin paidan takaisin ja sanoisin, että noh, toivottavasti saa hyvät myyntirahat. Mielessäni haistattaisin pitkät, enkä enää vastailisi yhteydenottoihin.
Oletko oikesti noin pikkusieluinen ja ilkeä katkero, vai oliko tämä vain fantasia? Toivottavasti tajuat, että jälkimmäinenkään ei pidemmän päälle tee sisintäsi kauniimmaksi.
Huoh.
Yhden on ostettava jotain aivan ylihinnoiteltua vaatetta lahjaksi, jotta näytettäisi muiden silmissä kivoilta, tyylikkäiltä ja varakkailta. Se on varmaan tehnyt siitä somepostauksenkin. Sitten sitä käytetään noin kaksi viikkoa. Laitetaan johonkin someen ylihinnalla jälleenmyyntiin. Jälleenmyynti herättää närää ja siitä kirjoitetaan vauvapalstalle. Nyt me tuntemattomat (minäkin!) kommentoimme tätä anonyymisti.
Yhä useammin toivon, että olisin syntynyt eri vuosikymmenelle.
Aloittaja, mikä tuossa on ongelma? Et sinä sillä paidalla mitään tiliä itsellesi tee, joten mikset anna paitaa, jolle itselläsi ei enää ole käyttöä. On toisaalta aika köyhääkin myydä lahjaksi saama paita, sivistyneempää on tosiaan antaa paita takaisin sille, joka sen on ostanut. Oli ikään kuin lainassa sinun lapsellasi. Tietysti jos haluat ilkeillä, ja loukata AV:lla kaltaistesi seurassa, niin sitten ei voi kuin levitellä käsiä sinun kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, mikä tuossa on ongelma? Et sinä sillä paidalla mitään tiliä itsellesi tee, joten mikset anna paitaa, jolle itselläsi ei enää ole käyttöä. On toisaalta aika köyhääkin myydä lahjaksi saama paita, sivistyneempää on tosiaan antaa paita takaisin sille, joka sen on ostanut. Oli ikään kuin lainassa sinun lapsellasi. Tietysti jos haluat ilkeillä, ja loukata AV:lla kaltaistesi seurassa, niin sitten ei voi kuin levitellä käsiä sinun kohdalla.
Eli kaikki lahjat pitää palauttaa antajalleen käytön jälkeen? :D Mikään tällä palstalla ei enää yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki lahjat pitää palauttaa antajalleen käytön jälkeen? :D Mikään tällä palstalla ei enää yllätä.
Vain jos niitä pyydetään takaisin.
Yleensä ihmiset antaa lahjan tosiaan lahjaksi mutta sitten on näitä, joiden mieli muuttuu. Parhaiten tilanteesta selviää antamalla sen sitten takaisin ja etsimällä ehkä uusia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Ai oli ikään kuin lainassa?!:D mitä ihmettä? Oletko vähän vajaa? Jos annat jollekkin vaikka joululahjan, niin onko se lahja sillä saajalla LAINASSA?
Enpä ole moista ennen kuullut. Onko kaikki ristiäislahjatkin lainassa? Ja synttärilahjat?
Yleensä kun vauva syntyy niin perhettä ja vauvaa muistetaan jollain, eikä kukaan ole tietääkseni tähän menneessä olettanut että lahjat ovatkin lainassa.
Sitä paitsi ap:han on sanonut jo monta kertaa täällä että aikoo antaa paidan takaisin.
Miten niin kaveri VAATII paitaa takaisin? Jos hän on facessa laittanut viestin, että ottaisi mielellään paidan takaisin, niin missä kohtaa hän VAATII? Minäkin olen kysynyt ystävältäni, onko hänellä vielä antamilleni vauvanvaatteille käyttöä. Ei ollut, ja niinpä lahjoitin ne siskolleni, joka oli juuri saanut vauvan. Olisin pyöristynyt, jos minun ystäväni nyt avautuisi jossain vauva-palstalla ja väittäisi minun vaatineen vauvanvaatteita takaisin.
Kaveri haluaa paidan takaisin, jotta voi myydä sen ja tienata sillä, koska Gugguulla on hyvä jälleenmyyntiarvo.
Tuskin sitä seinälle koristeeksikaan aikoo ripustaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri myi kirppiksellä, mutta katsoi, että menee käyttöön. Ei myynyt ammattikirppismyyjille, jotka tulivat kärkkymään hienoja lastenvaatteita, vaan odotti, että paikalle tuli nuori äiti, jolle myi sitten halvalla, vain ns. nimellisellä hinnalla. Olisi hänkin niistä saanut vaikka kuinka paljon enemmän rahaa, mutta tosiaan käytetyistä lastenvaatteista, vaunuista yms. järkyttävien hintojen kiskominen, on jotenkin todella itsekästä kun tietää, että ne ovat aikamoinen rahareikä ja monella lapsiperheellä ei ole paljon rahaa käytettävissä. Kyllä ihmetyttää, että jostain ilmaisista äitiyspakkauksen mukana tulleistakin tuotteista pyydetään järkkyhintoja itsepalvelu- sun muilla kirppiksillä. Jotkut ovat ahneita eivätkä anna hyvän kiertää.sehän on selvä.
Varmaan jokainen jolla on lapsia, tietää että ne on aikamoinen rahanreikä ja siksi toivoo saavansa vaatteet ja tavarat myymällä edes osan niihin laitetuista rahoista takaisin, ostaakseen taas uusia vaatteita ja tarvikkeita. Kaikilla kun ei ole niin paljon rahaa että voi ilokseen lahjoittaa monen sadan euron tavarat eteenpäin. Itsekästä vaatia semmoista keneltäkään. Toki pidän kirppistrokari-toimintaa hieman epäeettisenä ja myyn itsekin mieluummin suoraa jollekin käyttöön, siksi ei kannatakaan laittaa ihan polku hintoja vaan semmoiset hinnat ettei trokarit saa vedettyä välistä.
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
Yhden on ostettava jotain aivan ylihinnoiteltua vaatetta lahjaksi, jotta näytettäisi muiden silmissä kivoilta, tyylikkäiltä ja varakkailta. Se on varmaan tehnyt siitä somepostauksenkin. Sitten sitä käytetään noin kaksi viikkoa. Laitetaan johonkin someen ylihinnalla jälleenmyyntiin. Jälleenmyynti herättää närää ja siitä kirjoitetaan vauvapalstalle. Nyt me tuntemattomat (minäkin!) kommentoimme tätä anonyymisti.
Yhä useammin toivon, että olisin syntynyt eri vuosikymmenelle.
Mille vuosikymmenelle sitten olet syntynyt?
Itse olen syntynyt 1970-luvulla.
Ihan naurettavia nämä mammat jotka pahoittaa mielensä toisten merkkivaatteista 😁 jos joku haluaa ostaa lapselleen merkkivaatteita ja myydä ne sitten hyvällä hinnalla eteenpäin, mitä se on keneltäkään pois? Jos joku on valmis maksamaan käytetystä paidasta vaikka 10 euroa niin miksi se pitäisi myydä eurolla? Ja se joka maksaa käytetystä paidasta 10e saa sen kuitenkin merkittävästi halvemmalla kuin saman paidan uutena kaupasta, ja se käytetty 10e paita on todennäköisesti kestävämpi kuin halpakaupasta uutena 10 eurolla ostettu paita, jos se on jo yhden (tai useamman) lapsen käytössä kestänyt siistinä. Ja luonto kiittää kun kaikkea ei ostetakaan uutena, vaan vaatteet kiertää tehokkaasti kirppiksellä. Usein ne merkkivaatteet on myös valmistettu ekologisemmin ja eettisemmin kuin jotkut henkkamaukka rätit. Jos ei merkkivaatteet kiinnosta niin voi semmoiset pöydät skipata, kyllä sitä halpaa kulahtanutta vaatettakin on tarjolla pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavia nämä mammat jotka pahoittaa mielensä toisten merkkivaatteista 😁 jos joku haluaa ostaa lapselleen merkkivaatteita ja myydä ne sitten hyvällä hinnalla eteenpäin, mitä se on keneltäkään pois? Jos joku on valmis maksamaan käytetystä paidasta vaikka 10 euroa niin miksi se pitäisi myydä eurolla? Ja se joka maksaa käytetystä paidasta 10e saa sen kuitenkin merkittävästi halvemmalla kuin saman paidan uutena kaupasta, ja se käytetty 10e paita on todennäköisesti kestävämpi kuin halpakaupasta uutena 10 eurolla ostettu paita, jos se on jo yhden (tai useamman) lapsen käytössä kestänyt siistinä. Ja luonto kiittää kun kaikkea ei ostetakaan uutena, vaan vaatteet kiertää tehokkaasti kirppiksellä. Usein ne merkkivaatteet on myös valmistettu ekologisemmin ja eettisemmin kuin jotkut henkkamaukka rätit. Jos ei merkkivaatteet kiinnosta niin voi semmoiset pöydät skipata, kyllä sitä halpaa kulahtanutta vaatettakin on tarjolla pilvin pimein.
Miten tämä liittyi aloitukseen? Kyse oli siitä, että saako lahjan antaja vaatia lahjan takaisin.
Anna hyvä ihminen takaisin, mitä yhdestä paidasta!
Meillä on säkkikaupalla pieneksi menneitä vauvanvaatteita. En todellakaan ala myyntiinlaitto vaiheessa miettimään, että mistä mikäkin vaate on tullut, onko ostettu itse vai saatu lahjaksi. Saatu mikä saatu, eli oma on.
Ilmoittaisin "ystävälle", että sori vaan, löin juuri kaupat lukkoon ja sen jälkeen veisin jonnekin vaatekeräykseen.