Kaveri vaatii takaisin Gugguun paitaa jonka antoi vauvallemme lahjaksi.
Kun vauvamme syntyi, niin toi lahjakassissa onnittelukortin ja gugguun paidan kokoa 62.
Nyt vauvamme jo iso ja paita ei enää mahdu joten ajattelin sen myydä.
Kaveri näki facessa myynti-ilmoitukseni ja laittoi viestiä että ottaisi paidan mielellään takaisin.. Hänellä siis ei ole vauvaa, saati tyttövauvaa (paita pinkki frilla) vaan nuorin lapsi jo 3 v.
Mitä tässä tekisi? En ole vielä mitään vastannut..
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika wt myydä lahjaksi saatua. Tyylikkäämpää olisi lahjoittaa se eteenpäin tarvitsevalle.
Minun vauvalla on vaatteita koossa 62-68 varmaan 150 kpl. Osa on äitiyspakkauksesta, osa saatu muuten vain ja osa saatu uusina vauvalahjaksi kavereilta ja sukulaisilta, osan olen ostanut itse kirpparilta ja uutena.
Ihan varmasti myyn kaikki (paitsi kulahtaneet) eteenpäin kun ei lapselle enää mahdu.
Anoppini ja äitini ovat ostaneet kaikille lapsillemme talvi ja keväthaalareita vuosien varrella uutena. Eivätkä he todellakaan oleta että antaisin 200 euron haalareita ilmaiseksi eteenpäin. Päinvastoin, ovat aina sanoneet että myy eteenpäin sitten kun ei ole enää käyttöä, niin saat rahaa.Annanko eteenpäin ilmaiseksi 800 euron lastenvaunut jotka sain vanhemmiltani?
Mun kaveri myi kirppiksellä, mutta katsoi, että menee käyttöön. Ei myynyt ammattikirppismyyjille, jotka tulivat kärkkymään hienoja lastenvaatteita, vaan odotti, että paikalle tuli nuori äiti, jolle myi sitten halvalla, vain ns. nimellisellä hinnalla. Olisi hänkin niistä saanut vaikka kuinka paljon enemmän rahaa, mutta tosiaan käytetyistä lastenvaatteista, vaunuista yms. järkyttävien hintojen kiskominen, on jotenkin todella itsekästä kun tietää, että ne ovat aikamoinen rahareikä ja monella lapsiperheellä ei ole paljon rahaa käytettävissä. Kyllä ihmetyttää, että jostain ilmaisista äitiyspakkauksen mukana tulleistakin tuotteista pyydetään järkkyhintoja itsepalvelu- sun muilla kirppiksillä. Jotkut ovat ahneita eivätkä anna hyvän kiertää.sehän on selvä.
Siis, eli jos on saanut LAHJAKSI jotain, niin ei saa päästä asiassa edes neutraalin helpolla, vaan pitää kärkkyä jossain kirppiksellä vahtimassa että oikeanlainen ihminen saa sen? Lahjat ovat lahjoja, ihmiset, ei mitään mihin sisältyy mitään muita velvoitteita kuin että sanoo kiitos. Jos annatte lahjoja joihin sisältyy ehtoja - ne EIVÄT ole lahjoja ja katsokaa että olette maininneet nämä velvoitteet vaikka kortissa ettei ihminen vahingossa erehdy pitämään niitä lahjoina.
Ei ole pakko tehdä mitään, mutta onhan tuo noloa, että myy ilmaisia äitiyspakkauksen vaatteita rahankiilto silmissä. Selvästi pelkkää ahneutta.
En ole missään ikinä nähnyt että edes ilmaisia äitiyspakkaus vaatteita annettaisiin ilmaiseksi. Tottakai niitä voi myydä eteenpäin. Ei ne tosin ketään rikastuta. Todella urpoa puhua ahneudesta. Lapsille joutuu ostamaan jatkuvasti jotain kun jää pieneksi edelliset. Tuntuu että aiheesta valittavilla ei ole lapsia lainkaan.
Söikö kaveri myös lapsen vanukkaat?
Sisko osti esikoiselleni pentikin pupun josta kuului musiikkia kun veti narusta. Pyysi sitten sen takaisin muutaman vuoden päästä kun sai oman esikoisensa. Näki ostamansa pupun nuorimmaiseni sängyllä koristeena. Just...
Koska kyseessä on Gugguun paita, naisia harmittaa. Jos kyseessä olisi joku vähemmän muodikas lastenvaate, ketään ei kiinnostaisi mitä ap vaatteelle tekee.
Vierailija kirjoitti:
Sisko osti esikoiselleni pentikin pupun josta kuului musiikkia kun veti narusta. Pyysi sitten sen takaisin muutaman vuoden päästä kun sai oman esikoisensa. Näki ostamansa pupun nuorimmaiseni sängyllä koristeena. Just...
No huh huh. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa: vain naisjutut.
Hohhoijaa. Tämmöisten takia en samastu kovinkaan vahvasti sukupuoleeni.No et sitten osannut antaa edes mielipidettäsi mikä osa tässä nyt oli sinusta niiiiin väsyttävää? Vai eikö miehillä ole lapsia tai jos on, niin ne kulkevat alastomina, ei saada eikä anneta lahjoja vaan ostetaan ja laitetaan roskiin?
Aloitus ja koko keskustelu on äärimmäisen rasittava. Kauheaa länkytystä yhdestä joutavasta paidasta. Sekä paidan eli lahjan antaja että sitä kauppaava mamma ovat sellaisia tyyppejä, joita en haluaisi lähipiiriini. Uskon jakavani useimpien miesten mielipiteen, kun sanon, että ihan sama, ota takaisin. Reilumpaa suhtautumista eikä anneta jonkun pikkuasian ratkaista kaveruutta. Asiasta ei tarvi jauhaa yhtään. Hyvä jos paidalle tulee käyttöä, kenelle tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika wt myydä lahjaksi saatua. Tyylikkäämpää olisi lahjoittaa se eteenpäin tarvitsevalle.
Minun vauvalla on vaatteita koossa 62-68 varmaan 150 kpl. Osa on äitiyspakkauksesta, osa saatu muuten vain ja osa saatu uusina vauvalahjaksi kavereilta ja sukulaisilta, osan olen ostanut itse kirpparilta ja uutena.
Ihan varmasti myyn kaikki (paitsi kulahtaneet) eteenpäin kun ei lapselle enää mahdu.
Anoppini ja äitini ovat ostaneet kaikille lapsillemme talvi ja keväthaalareita vuosien varrella uutena. Eivätkä he todellakaan oleta että antaisin 200 euron haalareita ilmaiseksi eteenpäin. Päinvastoin, ovat aina sanoneet että myy eteenpäin sitten kun ei ole enää käyttöä, niin saat rahaa.Annanko eteenpäin ilmaiseksi 800 euron lastenvaunut jotka sain vanhemmiltani?
Mun kaveri myi kirppiksellä, mutta katsoi, että menee käyttöön. Ei myynyt ammattikirppismyyjille, jotka tulivat kärkkymään hienoja lastenvaatteita, vaan odotti, että paikalle tuli nuori äiti, jolle myi sitten halvalla, vain ns. nimellisellä hinnalla. Olisi hänkin niistä saanut vaikka kuinka paljon enemmän rahaa, mutta tosiaan käytetyistä lastenvaatteista, vaunuista yms. järkyttävien hintojen kiskominen, on jotenkin todella itsekästä kun tietää, että ne ovat aikamoinen rahareikä ja monella lapsiperheellä ei ole paljon rahaa käytettävissä. Kyllä ihmetyttää, että jostain ilmaisista äitiyspakkauksen mukana tulleistakin tuotteista pyydetään järkkyhintoja itsepalvelu- sun muilla kirppiksillä. Jotkut ovat ahneita eivätkä anna hyvän kiertää.sehän on selvä.
Siis, eli jos on saanut LAHJAKSI jotain, niin ei saa päästä asiassa edes neutraalin helpolla, vaan pitää kärkkyä jossain kirppiksellä vahtimassa että oikeanlainen ihminen saa sen? Lahjat ovat lahjoja, ihmiset, ei mitään mihin sisältyy mitään muita velvoitteita kuin että sanoo kiitos. Jos annatte lahjoja joihin sisältyy ehtoja - ne EIVÄT ole lahjoja ja katsokaa että olette maininneet nämä velvoitteet vaikka kortissa ettei ihminen vahingossa erehdy pitämään niitä lahjoina.
Ei ole pakko tehdä mitään, mutta onhan tuo noloa, että myy ilmaisia äitiyspakkauksen vaatteita rahankiilto silmissä. Selvästi pelkkää ahneutta.
En ole missään ikinä nähnyt että edes ilmaisia äitiyspakkaus vaatteita annettaisiin ilmaiseksi. Tottakai niitä voi myydä eteenpäin. Ei ne tosin ketään rikastuta. Todella urpoa puhua ahneudesta. Lapsille joutuu ostamaan jatkuvasti jotain kun jää pieneksi edelliset. Tuntuu että aiheesta valittavilla ei ole lapsia lainkaan.
Tori.fi-sivistolla jatkuvasti äippäpakkauksen talvihaalareita ilmaiseksi jaossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ystävät ja sukulaiset antaneet lapsilleni lahjoja joista myöhemmin olen tarpeettomana tilasyistä luopumassa kysyn lahjan antaneilta haluavatko takaisin. Pieni vaiva kysyminen ja ei loukkaa ketään. Puolet vastauksista ollut että myy/anna vaan eteenpäin/heitä roskiin ja puolet vastauksista että voisivat ottaa takaisin vaikkei suoranaista tarvetta
Ihan oikeastiko muistat kaikki lahjat joita vauvasi sai? Minä ainakin olin niin sekaisin unenpuutteesta, imetyshormoneissa ja ylipäänsä lahopäänä vauva-ajan että en todellakaan muista kuin ehkä jostain yksittäisestä asiasta että joo hei tämä mekko saatiin siltä ja siltä. Olenko ainoa?
Kyllä ne hyvin muisti siitäkin huolimatta että satuin saamaan kaksi vaippaikäistä yhtä aikaa
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa: vain naisjutut.
Hohhoijaa. Tämmöisten takia en samastu kovinkaan vahvasti sukupuoleeni.
Sama täällä.
Miksi siitä lahjavaatteesta pitää tapella niin hirveästi? Ihan sama antaako eteenpäin/lahjan antajalle vai myykö vai heittääkö pois. Itse tykkäisin kaverista, joka on antanut minulle jotain niin hienoa, että haluaa sen vuorostaan lapselleen vuosien päästä. Hyvin voitaisiin kierrättää keskenämme lasten vaatteita ja tavaroita, jos sama maku. Ei kukaan voi laskea talouttaan lahjojen jälleenmyyntiarvon varaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska kyseessä on Gugguun paita, naisia harmittaa. Jos kyseessä olisi joku vähemmän muodikas lastenvaate, ketään ei kiinnostaisi mitä ap vaatteelle tekee.
Niin, nämä "köyhät mammat", jotka valittavat, että ei saa haukkua ahneeksi, jos myyvät käytettyjä lastenvaatteita ylihinnoin kirppisellä ovat juuri näitä trendipellemammoja, jotka ostavat lapsilleen gugguuta, papua, vimmaa sun muuta statuksen näyttämiseksi.
Varmaan ap:n ystäväkään ei ole voinut ostaa muuta merkkiä kuin gugguuta lahjaksi kun tiesi, että statusmammalle ei kelpaa kuin ne kalleimmat merkit. Sen takia varmaan ärsyttääkin, että ap nyt myy lahjaa eteenpäin.
Turha väittää, että köyhyyden takia myy ilmaisia äitiyspakkauksen vaatteita "siinä muiden seassa", jos ne "muiden seassa" vaatteet koostuvat juurikin näistä statusmerkki-lastenvaatteista, johon on alun perinkin tuhlattu ylenpalttisesti rahaa.
Apua anteeksi vain mutta tuo paita oli yhden haalarin lisäksi ainoa Gugguu mikä meillä on! Kaverini päinvastoin ei osta lapsilleen muita kuin gugguuta, rodinia, papua yms. Ja sitä paitsi en olisi paidasta pyytänyt kuin 4 euroa, joten mitenkään rahankiilto silmissä en ollut. Sitä paitsi lupasin jo antaa paidan takaisin. - ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nämä "köyhät mammat", jotka valittavat, että ei saa haukkua ahneeksi, jos myyvät käytettyjä lastenvaatteita ylihinnoin kirppisellä ovat juuri näitä trendipellemammoja, jotka ostavat lapsilleen gugguuta, papua, vimmaa sun muuta statuksen näyttämiseksi.
Varmaan ap:n ystäväkään ei ole voinut ostaa muuta merkkiä kuin gugguuta lahjaksi kun tiesi, että statusmammalle ei kelpaa kuin ne kalleimmat merkit. Sen takia varmaan ärsyttääkin, että ap nyt myy lahjaa eteenpäin.
Turha väittää, että köyhyyden takia myy ilmaisia äitiyspakkauksen vaatteita "siinä muiden seassa", jos ne "muiden seassa" vaatteet koostuvat juurikin näistä statusmerkki-lastenvaatteista, johon on alun perinkin tuhlattu ylenpalttisesti rahaa.
Olen huomannut, että pahimmat villitykset on yleisempää nuorempien äitien keskuudessa. En tarkoita tällä mitään pahaa, vaan minusta on ihan tavallista että nuorempana lähtee mukaan villitykseen joko omasta halustaan (tykkää vaatteista) tai pakottavasta tunteesta kuulua joukkoon. Jälkimmäinenkin on minusta hyvin inhimillistä ja olen itsekin kokenut samanlaisen tunteen monessakin eri elämäntilanteessa.
Se, että useat vanhemmat myyvät käytettyjä vaatteita sen jälkeen, kun on jääneet pieneksi, kutsutaan kiertotaloudeksi. Sillä summalla, joka myydyistä vaatteista jää käteen, hankitaan lisää vaatteita. Tämä on vain ja ainoastaan järkevää, myydään sitten merkkivaatteita tai vähemmän muodikkaita vaatemerkkejä. Se, että ihminen harrastaa kiertotaloutta ei kerro suoraan siitä, että hän olisi varsinaisesti köyhä. Ja jos onkin, niin on fiksu köyhä.
En ymmärrä tätä lynkkaamista ollenkaan. Jos haluaa antaa saamansa lahjan takaisin antajalleen, niin totta kai voi antaa. Mutta minusta antaja ei voi mennä kyselemään antamansa lahjan perään. Jokaisen tulee itse miettiä, mitä on valmis antamaan toiselle ihmiselle, sillä kyseessä on tosiaan se että annetaan lahja, ei että lainataan lahja ja sitten kysellään sitä takaisin. Enemmän tuollainen takaisinkysely tuo mielikuvan köyhästä ihmisestä.
Tästä tuli mulla mieleen.... Itselläni samantapainen "lahjan antaja". Kaverini aikoinaan lahjoitti minulle siis sanoi ettei enään tarvitse vauvan tavaroita kun omat muksut jo kouluikäisiä. Lastasi mulle kasan vauvan tavaraa. Leluja, lakanoita, peiton, vaatteita yms. Odotin vielä silloin, innoissani pesin ja viikkasin kaiken.
Tavaroille olikin sitten käyttöä, sain pari muksua pienellä ikä erolla . Muksut oli taaperoita, kaverini alkoi puhua että siellä hänen lahjoittamassa kasassa oli se yksi vaatekappale... Meinasin onnitella että hän odottaa mutta kaveri jatkoi ettei heille tule enään perheen lisäystä vaan muuten haluaisi vaatteen takaisin. Vein kaiken takaisin, mitkä oli ehjiä. Kaverini ilme oli kuvauksellinen kun läsäytin tavarat eteiseen kun mentiin kylään. Hän kyseli mitä hän niillä, sanoin että sähän pyysit. Pääsin niistä itse samalla eroon😂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ystävät ja sukulaiset antaneet lapsilleni lahjoja joista myöhemmin olen tarpeettomana tilasyistä luopumassa kysyn lahjan antaneilta haluavatko takaisin. Pieni vaiva kysyminen ja ei loukkaa ketään. Puolet vastauksista ollut että myy/anna vaan eteenpäin/heitä roskiin ja puolet vastauksista että voisivat ottaa takaisin vaikkei suoranaista tarvetta
Ihan oikeastiko muistat kaikki lahjat joita vauvasi sai? Minä ainakin olin niin sekaisin unenpuutteesta, imetyshormoneissa ja ylipäänsä lahopäänä vauva-ajan että en todellakaan muista kuin ehkä jostain yksittäisestä asiasta että joo hei tämä mekko saatiin siltä ja siltä. Olenko ainoa?
Kyllä ne hyvin muisti siitäkin huolimatta että satuin saamaan kaksi vaippaikäistä yhtä aikaa
Onko sulla ehkä joku excel-taulukko, jossa lukee kuka antoi, mitä antoi, milloin antoi ja paljonko saatu tavara mahdollisesti maksoi?
Jos kerran myit 4 eurolla niin kaveria saattoi alkaa ärsyttämään että niin halvalla myyt. Pelkkä gugguun vauvan bodykin saattaa maksaa uutena 34 euroa.
Myy varmaan itse kalliimmalla eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että pahimmat villitykset on yleisempää nuorempien äitien keskuudessa. En tarkoita tällä mitään pahaa, vaan minusta on ihan tavallista että nuorempana lähtee mukaan villitykseen joko omasta halustaan (tykkää vaatteista) tai pakottavasta tunteesta kuulua joukkoon. Jälkimmäinenkin on minusta hyvin inhimillistä ja olen itsekin kokenut samanlaisen tunteen monessakin eri elämäntilanteessa.
Se, että useat vanhemmat myyvät käytettyjä vaatteita sen jälkeen, kun on jääneet pieneksi, kutsutaan kiertotaloudeksi. Sillä summalla, joka myydyistä vaatteista jää käteen, hankitaan lisää vaatteita. Tämä on vain ja ainoastaan järkevää, myydään sitten merkkivaatteita tai vähemmän muodikkaita vaatemerkkejä. Se, että ihminen harrastaa kiertotaloutta ei kerro suoraan siitä, että hän olisi varsinaisesti köyhä. Ja jos onkin, niin on fiksu köyhä.
Et sä nyt oikein voi määritellä fiksuksi köyhäksi sellaista, joka laittaa hulluna rahaa lastenvaatteisiin, joita tietää käytettävän hetken. Hänhän on erittäin typerä köyhä. Fiksu köyhä laittaa rahaa pitkäkestoisiin tuotteisiin, joita tietää tarvitsevansa pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran myit 4 eurolla niin kaveria saattoi alkaa ärsyttämään että niin halvalla myyt. Pelkkä gugguun vauvan bodykin saattaa maksaa uutena 34 euroa.
Myy varmaan itse kalliimmalla eteenpäin.
Neljän euron arvoinen kaveruus.
🙄
Naisten nipotus saa minut ottamaan etäisyyttä. Koski se mitä hyvänsä.
-kolmen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä nyt oikein voi määritellä fiksuksi köyhäksi sellaista, joka laittaa hulluna rahaa lastenvaatteisiin, joita tietää käytettävän hetken. Hänhän on erittäin typerä köyhä. Fiksu köyhä laittaa rahaa pitkäkestoisiin tuotteisiin, joita tietää tarvitsevansa pitkään.
Lastenvaatteita ei voi käyttää pitkään, kun lapsi kasvaa niistä ulos joskus kuukaudessa, korkeintaan parissa vuodessa (ja silloin on ollut kasvunvaraa jo vähän liikaa ostohetkellä).
Minä olen itse onnistunut ostamaan vauvan toppahaalarin alennuksesta uutena 50 eurolla, ja myymään sen sitten pois samaan hintaan. Kyseessä merkkivaate. Sama ei onnistu enää isompien kanssa, mutta pienten lasten vaatteilla voi joskus tehdä jopa voittoa. Ja tämän olen aina sanonut jos tällaisesta merkkivaateshoppailusta tulee puhe, että mieluummin rahat lapsen vaatteisiin kuin vaikka tupakkaan, alkoholiin tai tekokynsiin.
Ja mitä tuli köyhyyteen, niin vastasin siihen että sinä pidät kaikkia Gugguuta ostavia köyhinä, mikä ei voi mitenkään pitää paikkaansa. Tunnen ihmisiä, joiden lapsilla on paljonkin erilaisia merkkivaatteita ja he ovat kaikkea muuta, kuin köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna se takaisin ystävälle ja hymyile. Laita ilmoon, että paita meni jo.
Muista vastaisuudessa, että ystävä on ottaa-antaa-kananpaskan-kantaa-lajia. Itse en ehkä jaksaisi viertä aikaa tuollaisen kanssa.
Sitä vaan, että mielestäni ottaa-antaa-kananpaskan-kantaa on hieno ilmaisu ja aion jatkossa hyödyntää sitä enemmän keskusteluissa.
Minustakin kuvaava! Vuonna 1914 syntynyt mummoni käytti sitä aikoinaan. T: eri
No mä antaisin takaisin ja antaisin myös lähtöpassit noin tyhmälle kaverille.