Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri vaatii takaisin Gugguun paitaa jonka antoi vauvallemme lahjaksi.

Vierailija
20.01.2020 |

Kun vauvamme syntyi, niin toi lahjakassissa onnittelukortin ja gugguun paidan kokoa 62.
Nyt vauvamme jo iso ja paita ei enää mahdu joten ajattelin sen myydä.

Kaveri näki facessa myynti-ilmoitukseni ja laittoi viestiä että ottaisi paidan mielellään takaisin.. Hänellä siis ei ole vauvaa, saati tyttövauvaa (paita pinkki frilla) vaan nuorin lapsi jo 3 v.
Mitä tässä tekisi? En ole vielä mitään vastannut..

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lahjat anneta yleensä omaksi eikä lainaksi, että ne pitää palauttaa?

Vierailija
22/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika wt myydä lahjaksi saatua. Tyylikkäämpää olisi lahjoittaa se eteenpäin tarvitsevalle.

Minun vauvalla on vaatteita koossa 62-68 varmaan 150 kpl. Osa on äitiyspakkauksesta, osa saatu muuten vain ja osa saatu uusina vauvalahjaksi kavereilta ja sukulaisilta, osan olen ostanut itse kirpparilta ja uutena.

Ihan varmasti myyn kaikki (paitsi kulahtaneet) eteenpäin kun ei lapselle enää mahdu.

Anoppini ja äitini ovat ostaneet kaikille lapsillemme talvi ja keväthaalareita vuosien varrella uutena. Eivätkä he todellakaan oleta että antaisin 200 euron haalareita ilmaiseksi eteenpäin. Päinvastoin, ovat aina sanoneet että myy eteenpäin sitten kun ei ole enää käyttöä, niin saat rahaa.

Annanko eteenpäin ilmaiseksi 800 euron lastenvaunut jotka sain vanhemmiltani?

Mun kaveri myi kirppiksellä, mutta katsoi, että menee käyttöön. Ei myynyt ammattikirppismyyjille, jotka tulivat kärkkymään hienoja lastenvaatteita, vaan odotti, että paikalle tuli nuori äiti, jolle myi sitten halvalla, vain ns. nimellisellä hinnalla. Olisi hänkin niistä saanut vaikka kuinka paljon enemmän rahaa, mutta tosiaan käytetyistä lastenvaatteista, vaunuista yms. järkyttävien hintojen kiskominen, on jotenkin todella itsekästä kun tietää, että ne ovat aikamoinen rahareikä ja monella lapsiperheellä ei ole paljon rahaa käytettävissä. Kyllä ihmetyttää, että jostain ilmaisista äitiyspakkauksen mukana tulleistakin tuotteista pyydetään järkkyhintoja itsepalvelu- sun muilla kirppiksillä. Jotkut ovat ahneita eivätkä anna hyvän kiertää.sehän on selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no miksi pitää myydä lahjaksi saamaansa tavaraa. on aika epäkohteliasta.

Siis ihanko tosi sinusta oli epäkohteliasta tässä se, että ap myi lahjaksi saatua tavaraa, EIKÄ se, että lahjan ANTAJA halusi lahjan TAKAISIN? Oikeasti?

Vierailija
24/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aika wt myydä lahjaksi saatua. Tyylikkäämpää olisi lahjoittaa se eteenpäin tarvitsevalle.

Minun vauvalla on vaatteita koossa 62-68 varmaan 150 kpl. Osa on äitiyspakkauksesta, osa saatu muuten vain ja osa saatu uusina vauvalahjaksi kavereilta ja sukulaisilta, osan olen ostanut itse kirpparilta ja uutena.

Ihan varmasti myyn kaikki (paitsi kulahtaneet) eteenpäin kun ei lapselle enää mahdu.

Anoppini ja äitini ovat ostaneet kaikille lapsillemme talvi ja keväthaalareita vuosien varrella uutena. Eivätkä he todellakaan oleta että antaisin 200 euron haalareita ilmaiseksi eteenpäin. Päinvastoin, ovat aina sanoneet että myy eteenpäin sitten kun ei ole enää käyttöä, niin saat rahaa.

Mun kaveri myi kirppiksellä, mutta katsoi, että menee käyttöön. Ei myynyt ammattikirppismyyjille, jotka tulivat kärkkymään hienoja lastenvaatteita, vaan odotti, että paikalle tuli nuori äiti, jolle myi sitten halvalla, vain ns. nimellisellä hinnalla. Olisi hänkin niistä saanut vaikka kuinka paljon enemmän rahaa, mutta tosiaan käytetyistä lastenvaatteista, vaunuista yms. järkyttävien hintojen kiskominen, on jotenkin todella itsekästä kun tietää, että ne ovat aikamoinen rahareikä ja monella lapsiperheellä ei ole paljon rahaa käytettävissä. Kyllä ihmetyttää, että jostain ilmaisista äitiyspakkauksen mukana tulleistakin tuotteista pyydetään järkkyhintoja itsepalvelu- sun muilla kirppiksillä. Jotkut ovat ahneita eivätkä anna hyvän kiertää.sehän on selvä.

Siis, eli jos on saanut LAHJAKSI jotain, niin ei saa päästä asiassa edes neutraalin helpolla, vaan pitää kärkkyä jossain kirppiksellä vahtimassa että oikeanlainen ihminen saa sen? Lahjat ovat lahjoja, ihmiset, ei mitään mihin sisältyy mitään muita velvoitteita kuin että sanoo kiitos. Jos annatte lahjoja joihin sisältyy ehtoja - ne EIVÄT ole lahjoja ja katsokaa että olette maininneet nämä velvoitteet vaikka kortissa ettei ihminen vahingossa erehdy pitämään niitä lahjoina.

Vierailija
25/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no miksi pitää myydä lahjaksi saamaansa tavaraa. on aika epäkohteliasta.

Olen saanut rikkailta vanhemmiltani vaunut, rattaat, haalarit yms ilmaiseksi. En pyytänyt, mutta ostivat kun halusivat ja tiesivät että meillä on tiukkaa. Ovat myös painottaneet että myy eteenpäin kun ei enää tarvitse.

Suuttuisivat varmaan jos menisin ilmaiseksi jollekkin antamaan.

Vai näetkö useinkin ilmoituksia joissa lahjoitetaan uudet bugaboot tai mini rodinin haalarin? Luuletko että kaikki vanhemmat ovat ne itse ostaneet, joillakin isovanhemmat yms auttavat kustannuksissa.

Vierailija
26/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi antaa paitaa sille kaverille takaisin? Jos kerran toinen tykkää siitä niin paljon ja aikoo vielä tehdä lapsia.

Vierailija
27/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin jostain syystä loukkaannuin, kun ostin siskon lapselle joskus lahjaksi hienon kalliin vaatteen ja myöhemmin, kun sain oman lapsen, niin sisko antoi tuon vaatteen takaisin. Tuli sellanen fiilis, ettei lahjallani ollut mitään arvoa siskolleni. Olisi vaikka myynyt kirpparilla ja antanut rahat lapselleen säästöpossuun tms.

Vierailija
28/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö sen ulkoapäin kuka on ammattimyyjä/trokari tai köyhä yh? Moni nuori äiti myy ihan ammattimaisesti hienoja lastenvaatteita eteenpäin ja luultavasti nauranut partaansa kun saanut rodinia pilkkahintaan. :D

Vierailija
29/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä ei kukaan näköjään ole vaatteidenrakastaja. Jos on ostanut tosikivan paidan, ja ajatteli, että laitat sen esim. kaveripiirissä kiertoon. Niin miksei saa pelastaa sitä aarretta, jos niin kovin tykkää siitä? Esim. jos sitä väriä ei saa enää. Ja olisi tosi typerää, että kaverisi joutuisi maksamaan paidan kahteen kertaan. Kysy mitä kaverisi tekee sillä.

Vierailija
30/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin jostain syystä loukkaannuin, kun ostin siskon lapselle joskus lahjaksi hienon kalliin vaatteen ja myöhemmin, kun sain oman lapsen, niin sisko antoi tuon vaatteen takaisin. Tuli sellanen fiilis, ettei lahjallani ollut mitään arvoa siskolleni. Olisi vaikka myynyt kirpparilla ja antanut rahat lapselleen säästöpossuun tms.

Mä olisin taas ollut iloinen, että mun hyvällä maulla ostettu vaate palaa mulle takaisin ja tarpeeseen. Ja olihan sun siskolla käyttöarvo, tavaran arvoista tärkein.

Vierailija
31/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi antaa paitaa sille kaverille takaisin? Jos kerran toinen tykkää siitä niin paljon ja aikoo vielä tehdä lapsia.

Varmaan antaakin, mutta onhan se todella noloa alkaa pyytelemään jotain lahjaa takaisin.

Vierailija
32/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö sen ulkoapäin kuka on ammattimyyjä/trokari tai köyhä yh? Moni nuori äiti myy ihan ammattimaisesti hienoja lastenvaatteita eteenpäin ja luultavasti nauranut partaansa kun saanut rodinia pilkkahintaan. :D

No kuule siitä näkee, kun jollakulla on vakiomyyntipöytä samalla kirppiksellä, että kyseessä on ammattimyyjä. Tulee aikaisin ja kiertää muiden myyjien pöydät läpi näiden vielä asetellessa tuotteitaan ja ostaa halvalla vain korottaakseen hinnat ja laittaakseen ne omalle pöydälle myyntiin. 

Vierailija
33/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua, miksi tämä mun järkevä ja käytännöllinen mielipide saa alapeukkuja.

Onko lastenvaatteet teille nykyäideille vain sijoituskohteita ja rahaa?

Ihan sairasta.

Vierailija
34/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin kaverille että saa sen takaisin. En edes kysy mitä aikoo sillä tehdä.

Jos joskus näen että on myymässä lapsensa ryhmä hau-vahtitornia (jonka ostin hänen lapselleen synytymäpäivälahjaksi) niin vttuillessani kyllä pyydän takaisin.

Oletan kyllä että on myös myynyt kaikki bodyt jotka olen hänen lapsilleen antanut lahjaksi kun syntyivät. Mutta oikeasti minua ei kiinnosta mitä ihmiset tekevät tavaroilla jotka olen heille antanut, sitten kun käyttöä ei enää ole.-ap

Vierailija
35/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan antaakin, mutta onhan se todella noloa alkaa pyytelemään jotain lahjaa takaisin.

Mutta ei ole noloa ANTAA sitä takaisin, jos toinen todella tykkää siitä vaatteesta. Ei ehkä ole enää löytänyt yhtä kivoja. Miten te voitte tapella yhdestä paidasta tällä lailla? Ja tollasilla ihmisillä on vielä kavereita...

Vierailija
36/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tapahtui vuosia sitten niin, että kysyin ystävältäni, jolla oli omaa tytärtäni 2v nuorempi tyttö, tarvitsisiko meiltä pieneksi jääneitä vaatteita. Halusi katsoa läpi, joten annoin ison kasan. Sittemmin en kuullut vaatteista mitään, mutta aika pian huomasin samat vaatteet myynnissä meidän puiston kirppiksellä. Pikkuisen oli tyhmä olo, mutta ajattelin, että meni varmaan tarpeeseen ne myyntitulot.

Olin siis tilanteessa eri asemassa kuin ap. En ollut ajatellut myyväni omia vaatteitani, mielelläni olisin lahjoittanut ne jollekin toiselle tarvitsevalle ystävälleni, mutta kuten sanoin, ystäväni näki vaivaa niiden myymiseen, joten varmasti meni tarpeeseen jokainen kolikko.

Vierailija
37/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule siitä näkee, kun jollakulla on vakiomyyntipöytä samalla kirppiksellä, että kyseessä on ammattimyyjä. Tulee aikaisin ja kiertää muiden myyjien pöydät läpi näiden vielä asetellessa tuotteitaan ja ostaa halvalla vain korottaakseen hinnat ja laittaakseen ne omalle pöydälle myyntiin. 

Nämä ammattitrokarit pitäisi kyllä narauttaa verottajalle. Pilaavat koko kirpparin idean.

Vierailija
38/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin taas ollut iloinen, että mun hyvällä maulla ostettu vaate palaa mulle takaisin ja tarpeeseen. Ja olihan sun siskolla käyttöarvo, tavaran arvoista tärkein.

Tämä.

Itse olen säästänyt nimenomaan juuri tärkeimmät ja hienoimmat, jotka annan tuttaville eteenpäin. Perusvaatteet olen vienyt uffille.

Vierailija
39/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo merkki on nosteessa,joten mistä vetoa,että haluaa sen takia paidan takaisin.Anna paita takaisin ja unohda tuollainen "ystävä".

Minusta merkki oli nosteessa joskus 5 vuotta sitten. Nykyään näkee vaan bloggaajien ja duunarien (lähihoitajat, tarjoilijat, pankin alimmat asiakaspalvelijat jne) muksuilla.

Vierailija
40/133 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tapahtui vuosia sitten niin, että kysyin ystävältäni, jolla oli omaa tytärtäni 2v nuorempi tyttö, tarvitsisiko meiltä pieneksi jääneitä vaatteita. Halusi katsoa läpi, joten annoin ison kasan. Sittemmin en kuullut vaatteista mitään, mutta aika pian huomasin samat vaatteet myynnissä meidän puiston kirppiksellä. Pikkuisen oli tyhmä olo, mutta ajattelin, että meni varmaan tarpeeseen ne myyntitulot.

Olin siis tilanteessa eri asemassa kuin ap. En ollut ajatellut myyväni omia vaatteitani, mielelläni olisin lahjoittanut ne jollekin toiselle tarvitsevalle ystävälleni, mutta kuten sanoin, ystäväni näki vaivaa niiden myymiseen, joten varmasti meni tarpeeseen jokainen kolikko.

Tuo on ollut törkeää. Eri juttu jos olisit sanonut, että voit vaikka myydä nämä pois, jos et löydä käyttöä.