"Kuu, 25, on muunsukupuolinen ja panseksuaali"
Lue täältä Kuun voimaannuttava tarina! https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000006376506.html
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisiä ärsyttää, että nainen biologisesti ei näyttäisi perinteisesti käsitetyltä naiselta (pukeutumiseltaan, hiuksiltaan, meikkaamiseltaan yms.), ja taas biologinen mies, ei näyttäisikään perinteisesti ulkoisesti käsitetyltä mieheltä (vaatteet yms.) ? Mikä siinä ärsyttää niin paljon, että miesten on pukeuduttava kuin miehet ja naisten kuin naiset, ja muu on tyrmistystä?
Näitä "muusukupuolisia" ja "transsukupuolisia"han se tuntuu eniten ärsyttävän, kun pitää itselle fantasioida joku uusi sukupuoli että voi pukeutua miten haluaa.
Aika umpimielistä sakkia. Miksei esim mies voisi meikata tai pukea mekkoa, välttämättä itseään naiseksi, kun ei ole nainen? Aika säälittävää raukkamaisuutta ettei uskalla sanoa itseään mieheksi.
Kehodysforia on vakava asia. Otetaan nyt vaikka puolisoni, joka 38 vuotta eli naisen kehossa inhoten jokaista siihen liittyvää piirrettä; rintoja, karvattomuutta, korkeaa ääntä, vaginaa, kuukautisia, kaikki se muistutti häntä siitä että hän on syntynyt väärään kehoon. Jo pienestä lapsesta hän oli sanonut äidilleen, että hänelle on vahingossa tehty tytön vartalo vaikka hän on poika. Suihkussa hän kävi silmät kiinni, vaatteet valitsi peittävyyden mukaan, rinnat litisti liiveillä mahdollisimman tasaisiksi. Eihän tuo tervettä ole millään lailla ja jos hän olisi uskaltanut mennä hoitoihin heti kun mahdollista, hänen ei olisi vuosia tarvinnut kärsiä siitä. Ei siihen olisi auttanut pelkästään todeta että hei, olet vain maskuliininen nainen.
Cry me a river.
Se nyt on vaan semmonen juttu että sukupuoli on syntymäominaisuus, eikä se voi olla "väärä".
Kirjoituksesi kuulostaa omituiselta muutenkin, kyllä naisella on esim ihokarvoja.Ei sukupuoli kosmeettisilla silpomisilla edes miksikään muutu, saati hormonien popsinnalla.
No johan on. Ymmärrät varmaan, että hormoneilla ja "silpomisella" ulkonäkö muuttuu kuitenkin enemmän siihen suuntaan, mitä henkinen sukupuoli vastaa. Ja "se nyt vaan on semmonen juttu" että sinä et päätä voiko sukupuoli olla väärä toiselle ihmiselle, sen määrittää hän itse.
Ja mitä ihokarvoihin tulee: senkin ehkä ymmärrät, että miehen ihokarvoitus tyypillisesti on hieman erilainen kuin naisilla yleisesti.Kannattaisi senverran sivistää itseään biologisilla faktoilla, että tietäisi edes senverran, ettei sukupuolta itse päätetä tai määritellä. Se on syntymäominaisuus, aivan kuin pituus, ihon väri jne.
Miten itsestäänselvintä elämän faktaa pitää toistella suomalaisille ihmisille, ei voi olla todellista edes. Ihan kuin kehitysmaalaiselle selittäisi mikä on wc.
Missä säkissä te ihmiset olette eläneet, vai onko se ollutkin sateenkaarenvärinen kupla, jossa faktoilla ei ole mitään väliä?
Älä viitsi puhua noin alentavasti vaikka aihe selvästi herättää sinussa tunteita. Olen samaa mieltä kanssasi siinä, että sukupuolta tai seksuaalisuutta ei päätetä. En voi päättää tässä nyt olevani mies tai hetero. Mutta ihminen voi kokea olevansa jotain muuta sukupuolta kuin fyysisesti on ja tekee sen korjatakseen asioita. Hänellä on kaipuu toisen sukupuolen fyysisiin, biologisiin ja sosiaalisiin piirteisiin.
Minä olen työni puolesta tavannut henkilön parikin kertaa ja on kyllä niin mukava ja lämmin ihminen! En tiennyt tuosta että on muun sukupuolinen mutta ymmärrän häntä ja hänen tyyliä nyt paljon paremmin, on ehdottomasti aika androgyyni varsinkin ilman peruukkia
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko vertaatte täällä muunsukupuolisia ihmisiä zoofiileihin
No ei mitään muunsukupuoleisia edes ole, että se siitä. Toki voit väittää ihan mitä haluat ja kuvitella mitä mieleen juolahtaa, mutta sukupuolia on tasan kaksi.
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisiä ärsyttää, että nainen biologisesti ei näyttäisi perinteisesti käsitetyltä naiselta (pukeutumiseltaan, hiuksiltaan, meikkaamiseltaan yms.), ja taas biologinen mies, ei näyttäisikään perinteisesti ulkoisesti käsitetyltä mieheltä (vaatteet yms.) ? Mikä siinä ärsyttää niin paljon, että miesten on pukeuduttava kuin miehet ja naisten kuin naiset, ja muu on tyrmistystä?
Näitä "muusukupuolisia" ja "transsukupuolisia"han se tuntuu eniten ärsyttävän, kun pitää itselle fantasioida joku uusi sukupuoli että voi pukeutua miten haluaa.
Aika umpimielistä sakkia. Miksei esim mies voisi meikata tai pukea mekkoa, välttämättä itseään naiseksi, kun ei ole nainen? Aika säälittävää raukkamaisuutta ettei uskalla sanoa itseään mieheksi.
Kehodysforia on vakava asia. Otetaan nyt vaikka puolisoni, joka 38 vuotta eli naisen kehossa inhoten jokaista siihen liittyvää piirrettä; rintoja, karvattomuutta, korkeaa ääntä, vaginaa, kuukautisia, kaikki se muistutti häntä siitä että hän on syntynyt väärään kehoon. Jo pienestä lapsesta hän oli sanonut äidilleen, että hänelle on vahingossa tehty tytön vartalo vaikka hän on poika. Suihkussa hän kävi silmät kiinni, vaatteet valitsi peittävyyden mukaan, rinnat litisti liiveillä mahdollisimman tasaisiksi. Eihän tuo tervettä ole millään lailla ja jos hän olisi uskaltanut mennä hoitoihin heti kun mahdollista, hänen ei olisi vuosia tarvinnut kärsiä siitä. Ei siihen olisi auttanut pelkästään todeta että hei, olet vain maskuliininen nainen.
Cry me a river.
Se nyt on vaan semmonen juttu että sukupuoli on syntymäominaisuus, eikä se voi olla "väärä".
Kirjoituksesi kuulostaa omituiselta muutenkin, kyllä naisella on esim ihokarvoja.Ei sukupuoli kosmeettisilla silpomisilla edes miksikään muutu, saati hormonien popsinnalla.
No johan on. Ymmärrät varmaan, että hormoneilla ja "silpomisella" ulkonäkö muuttuu kuitenkin enemmän siihen suuntaan, mitä henkinen sukupuoli vastaa. Ja "se nyt vaan on semmonen juttu" että sinä et päätä voiko sukupuoli olla väärä toiselle ihmiselle, sen määrittää hän itse.
Ja mitä ihokarvoihin tulee: senkin ehkä ymmärrät, että miehen ihokarvoitus tyypillisesti on hieman erilainen kuin naisilla yleisesti.Kannattaisi senverran sivistää itseään biologisilla faktoilla, että tietäisi edes senverran, ettei sukupuolta itse päätetä tai määritellä. Se on syntymäominaisuus, aivan kuin pituus, ihon väri jne.
Miten itsestäänselvintä elämän faktaa pitää toistella suomalaisille ihmisille, ei voi olla todellista edes. Ihan kuin kehitysmaalaiselle selittäisi mikä on wc.
Missä säkissä te ihmiset olette eläneet, vai onko se ollutkin sateenkaarenvärinen kupla, jossa faktoilla ei ole mitään väliä?Älä viitsi puhua noin alentavasti vaikka aihe selvästi herättää sinussa tunteita. Olen samaa mieltä kanssasi siinä, että sukupuolta tai seksuaalisuutta ei päätetä. En voi päättää tässä nyt olevani mies tai hetero. Mutta ihminen voi kokea olevansa jotain muuta sukupuolta kuin fyysisesti on ja tekee sen korjatakseen asioita. Hänellä on kaipuu toisen sukupuolen fyysisiin, biologisiin ja sosiaalisiin piirteisiin.
Voihan ihminen kokea olevansa myös koira. Tai kuvitella osaavansa lentää. Ei se silti faktoja mihinkään muuta.
En ymmärrä muunsukupuolisuutta mutta mielestäni tuo teksti ainakin oli huomattavasti parempi ja informatiivisempi kuin muut uutiset joita olen näistä lukenut
Nätti tyttö miksi on ajanut hiukset pois..
Vierailija kirjoitti:
Nätti tyttö miksi on ajanut hiukset pois..
Koska hän tykkää käyttää peruukkeja ja olla kalju?
Olipa hyvin kirjoitettu teksti! En jaa samaa ajatusmaailmaa Kuun kanssa, mutta jotenkin minulle jäi ainakin sellainen olo että hän nimenomaan toivoo että teksti saavuttaa ne jotka tarvitsevat apua eikä mitenkään kehu itseään siitä että on erikoinen. Ja kauniita kuvia kyllä. Kaikkea hyvää hänelle.
Aivan upea taiteilija!! Mutta en ymmärrä miksi ei voisi vaan olla tyttö
pulutossu kirjoitti:
Käyttäjä2731 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pulutossu kirjoitti:
Itse sanon olevani panseksuaali, koska kumppanini on transmies ja pan kuvaa näin omaa seksuaalisuuttani paremmin kuin bi.
Lol 😂
Selitä toki vähän tarkemmin.
En ole aiempi, mutta minusta biseksuaalisuus kyllä sisältää binääriset transihmiset.
aika harva heteronainen voisi olla jonkun sellaisen kanssa jolla on esim vagina tai heteromies sellaisen kanssa jolla on penis.
Ei kai se tähän mitenkään liity että voisiko hetero olla transihmisen kanssa? Biseksuaalinen voisi periaatteessa päteä tähän kyllä, mutta se riippuu mielestäni siitä, ajatteleeko hän transihmisen olevan täysin mies tai nainen. Itse ajattelen transmiehen olevan transmies, eikä mies.
Aika erikoista, että edes sinä et pidä kumppaniasi miehenä...
Ja kuitenkin meille "tavis-hetero-cissuille" jaksetaan aina tähdentää "kyllä transihmiset on ihan oikeita miehiä ja naisia, on ne, kyllä ne on, ON NE!"
Vierailija kirjoitti:
Panseksuaalit kiihottuvat myös seksuaalisesta kanssakäymisestä kuolleiden ja eläinten kanssa. Se ero niillä on biseksuaaleihin.
Mitä ihmettä selität
Miksi tämä keskustelu on seksipalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä keskustelu on seksipalstalla?
Pitäisi olla jollain friikkipalstalla.
Samaa mieltä ei tää kuulu seksipalstalle
Näyttäisi että naispuolisilla muun sukupuolisilla on vähintään kolmella neljästä tuo sonninrengas. Tosi uniikkia.
Jotenkin surullisen kuuloinen artikkeli. Vaikuttaa fiksulta ihmiseltä ja tietää tasan tarkkaan paljonko saa haukkuja siitä että on tuollainen kuin on.
Tää boomereiden jatkuva kognitiivinen dissonanssi erilaisuutta kohtaan on hilpeää seurattavaa. "maailma on valmis" ja kaikki on pysyvällä standardilla jne... tsemppiä ja voimia teille :D
Tytär toi minulle tänään tästä jutusta kopion enkä oikein tiedä mitä ajatella..
Oikeastiko vertaatte täällä muunsukupuolisia ihmisiä zoofiileihin