Kuinka monta "kemiaa" ja oikeaa kolahdusta ootte kokeneet elämänne aikana?
Mä sanoisin, että niitä on ollu ehkä viis, maksimissaan kymmenen ja olen jo 50. Kaikista mun tapaamista ihmisistä vaan noin vähän. Osasta on tullut rakkaustarinoita ja osasta ei. Yksi oli vaan tuntematon kassahenkilö, mutta kolahdus oli kovin vahva, molemminpuolinen ja niin ilmiselvä, että jopa mukana ollut aviomieheni huomasi sen.
Tässä muutama fakta näihin liittyen: ovat kaikki olleet miehiä, ei mitään hajua ammatista tai rahoista, iällä ei ole ollut väliä ja ovat olleet ihan erinäköisiä.
Erikoista hommaa.
Kommentit (798)
Vierailija kirjoitti:
Kemiaa voi itse luoda. Joissain kulttuureissa flirtti on osa kanssakäymistä, koska sitä pidetään kohteliaana / hyvää mieltä tuovana asiana. Erityisesti Italia & Ranska ovat olleet itselleni varsinaisia karkkikauppoja. Ihania, sivistyneitä miehiä joiden kanssa voi oikeasti keskustella ja jotka ovat tyylikkäitä ja ritarillisia, huumorintajuisia ja lämminkatseisia. Kaipaisin sitä samaa taidokasta flirttiä tänne Suomeenkin.
Ei kiitos! Ällöttää miehet, jotka yrittävät vongata siten, että esitetään pitkiä katseita ja kohteliasta ja sivistynyttä. Ovat kiinnostuneita sinusta niin pitkään että pääsevät samaan sänkyyn ja hetken päästä olet muisto vaan. Kadulla kääntyvät pois päin kuin olisit ilmaa sitten kun tavoite saavutettu.
Kolahdus vuonna 1995: kerrostaloon muuttanut pitkä mies. Paljon minua vanhempi, sellainen kaukorakkaus. Jokin siinä olemuksessa viehätti. Sporttinen vartalo, leveä hymy. Nimeä en enää muista. Olin niin ujo, että hyvä kun uskalsin rappukäytävässä tervehtiä.
Kolahdus 2 vuonna 2001: nykyinen mieheni. Olin eronnut avoliitosta, joka ei ollut hyvä. Olin siksi romuna, alistettu henkisesti pari vuotta. Kun mieheni kohteli minua kuin arvokasta, olin heti myyty.
uppista!
Kylläpä nyt kolisee ja kovaa. ihana ihastunut olo mieheen ja ajatukset alkavat ja palaavat hänestä häneen... olen sulaa vahaa hänen vaikutuksestaan ja polvet on hyytelöä. ja mies flirttailee takaisin. olen onnellinen.
mites muut palstalaiset, koska on Kolahtanut?
Kaksi, mutta ihastuksia enemmän. Välillä on kolahtanut vääriin, mutta kaksi on tuntunut aidolta rakkaudelta.
Oho, tämä on mun aloittama ketju joskus aikaa sitten. Ihana lukea teidän kolahduksia <3
AP
Vierailija kirjoitti:
Kaksi, mutta ihastuksia enemmän. Välillä on kolahtanut vääriin, mutta kaksi on tuntunut aidolta rakkaudelta.
ei se itselläkään ole liian usein kolissut, siis niin että on tuntunut rakastuneelta. kiinnostaisi kovasti tietää muiden ajatuksia ja tuntemuksia miltä tuntuu olla rakastunut? onko se ero ihastumiseen että se on syvemmällä tasolla, missä ei voi enää edes kontrolloida omia tunteitaan niin paljon kuin aiemmin kohteeseensa? hän vaan ottaa vallan ajatuksista alitajuisesti ja ihanan pakonomaisesti. sitähän se on rakkautta vaan.
mietin näitä asioita kun niin oma ihastus niin ihastuttaa ja kaikki on niin ihanan pumpulista ja jännää ja alussa.
Vierailija kirjoitti:
Oho, tämä on mun aloittama ketju joskus aikaa sitten. Ihana lukea teidän kolahduksia <3
AP
Kiitos hyvästä ketjusta! :)
Kaksi. Ensimmäisen kanssa edelleen naimisissa (yli 20v jo), toisen kanssa myös ihan loistavat kemiat, mutta olimme ja olemme molemmat tahoillamme naimisissa.
Yhden ja hänen kanssaan yhä.
Odotan jo että olemme olleet 50v yhdessä.
Hänen vanhemmat olivat yhdessä yli 50v päätyen toisen kuolemaan.
Omat vanhempani erosivat kun olin 12v.
Kun menimme kihloihin kaikki nauroivat ei tule kestämään. Olen nopean toiminnan nainen, pois turha vatuloiminen, mies kyllä jaksoi piirittää ja mä ostin sitten kihlat.
Vierailija kirjoitti:
Yhden ja hänen kanssaan yhä.
Odotan jo että olemme olleet 50v yhdessä.
Hänen vanhemmat olivat yhdessä yli 50v päätyen toisen kuolemaan.
Omat vanhempani erosivat kun olin 12v.Kun menimme kihloihin kaikki nauroivat ei tule kestämään. Olen nopean toiminnan nainen, pois turha vatuloiminen, mies kyllä jaksoi piirittää ja mä ostin sitten kihlat.
oi, onnea pitkästä liitosta! kummitätini on myös ollut pitkään yhdessä miehensä kanssa, noin 50v.
oma ihastukseni piirittää minua tässä hieman, niin kiinnostaisi myös tietää miten miehesi sinua aikoinaan liehitteli ja piiritti? leperteli ja vannoi rakkauttaan vai?ymmärrän jos on liian henk.kohtaista. mutta en kestä tätä ihastukseni määrää ja haluan vaan velloa siinä! :D
Kaksi...ex-aviomies ja toinen yksi ihana joka vielä vähän epävarma miten käy 💞
Mies 43 vuotta. Ex vaimoni ei koskaan "kolahtanut" mutta oltiin kuitenkin onnellisia vuosia. Seurustelu ja panosuhteista joita lähes 150, oikeastaan vain yksi nainen kolahti. Lisäksi yksi jonka kanssa oltiin ystäviä vähän aikaa, mutta välimatka ja muut asiat eivät osuneet yksiin. Sen naisen kanssa ei edes suudeltu koskaan. Mutta Kolahti. Ei pelkkä ulkonäkö vaan juttelu, samat mielenkiinnon kohteet ( suht harvinaisia ) ja se Jokin.
Ei yhtään, kumpa kolahtaisi joskus. Tietääkö sen tunteen vain, kun kolahtaa?
Naiset etsii sitä kemiaa. Miehelle enemmän järkivalinta 🤔
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään, kumpa kolahtaisi joskus. Tietääkö sen tunteen vain, kun kolahtaa?
Kyllä sen sitten tietää kun kohdalle osuu. Kaikki menee linkona vatsassa sekaisin ja olo on aika ihanalla tavalla pöpi. Toinen pyörii mielessä koko ajan, sitä hakee pienen pieniä vihjeitä vastakaiusta ja kun niitä kokee saavansa ja saa niin sitten seotaan mielessä onnesta ja rakkaudesta ja universumista. päälle päin ollaan kuin ei oltaiskaan ja ihan viileenä kunnes sitten joskus asiat menevät niin että pari pakahtuu rakkauteensa ja loppu on historiaa ja tarina elää tarinansa joko ohikiitävän tai elämänpituisen tai jotain siltä väliltä. pus
Vierailija kirjoitti:
Naiset etsii sitä kemiaa. Miehelle enemmän järkivalinta 🤔
Kyllähän miehetkin toivottavasti rakastuu ja haluaa rakastua ja kolisee välillä niin että kajahtaa. toivon todella
Kaksi kemiaa. Olen molemmista vieläkin onnellinen. Toinen kestikin noin 7v, kemia ei hiipunut, aivan käsittämätön voimavirta oli välillämme. Toinen oli on-off -suhde: tyyppi vapailla markkinoilla kun tapasimme, sitten tuli pitkä tauko, koska vaihdoin paikkakuntaa. Eräänä päivänä hän ilmestyi näköpiiriini, oli muuttanut työnsä perässä samaan kaupunkiin. En koskaan unohda sitä hetkeä, kun sain kävellä hänen karhunhalaukseensa monen, monen vuoden jälkeen. Se halaus kesti ja kesti...ja illalla tapasimme. Olin aivan sairas hänestä. Ja hän varattu. Olisin tehnyt mitä tahansa jotta hänen olisi yhtä hyvä olla kuin minun.
Olen kokenut nämä kaksi ihmettä. Muistot pidän aarteitani.
Kaksi. Toinen noista antoi pakit, toisen kanssa seurustelin n. 5 vuotta. Nykyisen vaimoni kanssa ei tullut mitään "kolahdusta", vaan ihastuminen ja rakastuminen kehittyivät hiljalleen kaveruuden kautta.
M38