Naiset, onko teillä oma "naisluola" tai miten muutoin pakenet?
Iltiksessä juttua miesluolasta https://www.is.fi/asuminen/art-2000006376495.html
Mutta ei siis liene vain miesten juttu. Mihin naiset pakenette omiin oloihinne ja miten pitkäksi aikaa? Joudutteko keksimään tekosyyn?
Itse harkitsen "työhuoneen" hankkimista. Toki olisi ihan oikeastikin työhuone, mutta ennen kaikkea soppi jossa voin hetken olla ihan itsekseni.
Kommentit (47)
Vessassa saa olla noin minuutin kun tenavat jo ryskyttävät ovea.
No, koko koti on lähinnä omani. Mies ottaa omaa aikaa harrastuksissaan ja töissä, tämä olkoon minun valtakuntani sillä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vessassa saa olla noin minuutin kun tenavat jo ryskyttävät ovea.
Tästä syystä jätän suosiolla vessan oven aina auki :D Niin miehelle kuin lapsillekin tulee asiaa AINA kun olen vessassa.
Asun yksin, joten koko asunto on oma naisluolani. Aion jatkossakin asua yksin, se sopii minulle parhaiten. Tarvitsen hirvittävästi omaa aikaa ja tilaa.
Koko kotini on naisluola, ei tarvitse paeta mihinkään kun ei ole miestä (eikä tule!).
Teinityttärestä ei ole mitään haittaa koskaan, molemmat saamme olla omissa oloissamme joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin iso walk in closet, että siellä on ompelukonepöytä ja
ns. kampauspöytä, joka on äidiltä peritty ja tietokonepöytä.
Menen sinne, kun haluan olla rauhassa.
And then you come out from the closet.
Olen käskenyt miehen hakea lapsen päiväkodista kolmena päivänä viikossa (minä haen kahtena ja vien joka päivä). Noina kolmena päivänä jään töihin vetkuttelemaan työhuoneeseeni, keittelen kahvia, surffailen netissä, loikoilen taukohuoneen sohvalla, katson Areenasta jotain ohjelmaa. Toinen vaihtoehto on, että menen jonnekin kahvilaan, ostan cappuccinon ja paninin, lueskelen lehteä.
Omaan rauhaani pääsen myös kerran viikossa jumpassa. Vien lasta kahdesti viikossa harrastuksiin, ja odotusajan käytän lukemiseen. Sekin on vähän niin kuin omaa aikaa, koska kukaan ei sen tunnin aikana tarvitse minua mihinkään eikä kysy mitään eikä vitise välipalaa eikä peppupesua ym. Saan olla vain ja lukea tai vaikka tuijottaa ajatuksissani ikkunasta kaupunkinäkymää.
Lapsen harrastuksien ajan mies soittaa kotona musiikkia nupit kaakossa. Muutoin hän pakenee joko autotalliin tai traktorihommiin halutessaan olla yksin.