Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla papakokeessa löytynyt hpv /kondylooma, pelkäättekö että sama muhii suussa/kurkussa?

Vierailija
19.01.2020 |

Itseäni vaivaa tämä. Eihän sitä kurkusta tutkita vaikka alapäästä löytyisi, ja eikö se suuseksissä voine tarttua kurkkuunkin?

Mitään oireita tai näkyviä syyliä akapäähänkään eivät kaikki virustyypit aiheuta, joten tuskin oireettomuus kurkussakaan poissulkee mitään..?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi hoidettavan kumpikin pää kerralla.

Sitä paitsi HPV ei hoideta. Se podetaan pois ja toivotaan ettei uusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi hoidettavan kumpikin pää kerralla.

Sitä paitsi HPV ei hoideta. Se podetaan pois ja toivotaan ettei uusi.

Ei suuta/kurkkua minulta ainakaan mitenkään testattu tai edes tuotu esiin että voisi olla sielläkin. Jälkikäteen tuli vain itsellä mieleen että kai sekin olisi mahdollista...

Vierailija
4/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi pelottaa jo tuo alakerran hpv

Vierailija
5/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tutki suuta, kokemusta on

Vierailija
6/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne tutki suuta, kokemusta on

Joo ei tutki, mutta mietityttää, pitäisikö erikseen pyytää suun/kurkun tutkimusta? Kuinka iso riski saada jompaan kumpaan syöpä, kun kerran alakertaankin voi syövän aiheuttaa... lääkäreitä/asiasta tietäviä paikalla?

Vierailija
7/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alhaalla hpv. Ja gastroskopiassa löyty kurkusta pari vuotta sitten sekä viime vuonna papillooma muutos. Poistivat sen. Tämä kyllä itseäniki mietityttää et mitö kaikkee voi kehkeytyä. Hyi

Vierailija
8/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli alhaalla hpv. Ja gastroskopiassa löyty kurkusta pari vuotta sitten sekä viime vuonna papillooma muutos. Poistivat sen. Tämä kyllä itseäniki mietityttää et mitö kaikkee voi kehkeytyä. Hyi

Juuri tätä pelkään!

Miksei tätä oteta huomioon papatarkastuksissa, että samalla tutkittaisiin myös ihmisten suut/kurkut. Niin paljon suuseksiä nykyään harrastetaan. (Itse en kyllä uskalla sitä enää ikinä harrastaa, tarpeeksi saanut pelätä alakerran muutoksista kehkeutyvän syöpää, nyt saa pelätä sitten "yläkerrassakin")

Vierailija
9/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunkaulansyöpä kurkussa?

Vierailija
10/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö vähän miettiä mitä kurkkuunsa tunkee?

Oletko kuullut kortsuista?

Vierailija
11/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdunkaulansyöpä kurkussa?

Sama virus aiheuttaa useita eri syöpiä. Suun ja nielun alueen lisääntyneet suuseksin myötä.

Vierailija
12/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä nuo yleisempiä kun vielä harvemmin käyttävät suojia suuseksiä antaessaan.

Vierailija
13/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko käyttää vakiparisuhteessa kortsua suuseksissä?

Papilloomavirus ei miehellä välttämättä näy mitenkään, eikä aina testeissäkään selviä.

Vierailija
15/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei kohdunkaulan syövän esiasteen ja HPV-tartunnan yhteydessä hoitohenkilöstö puhunut saati tutkinut yhtään mitään muista paikoista, joissa virus voi aiheuttaa syöpää. Olen sitten oma-aloitteisesti hammaslääkärissä sanonut tuosta ja pyytänyt tarkistamaan erityisen hyvin näkyykö muutoksia. Limakalvojen yms tsekkaus kun kuuluu siellä asiaan. Käy vaikka vuorovuosin hammastarkastuksessa ja hammaskiven puhdistuksessa (hammaslääkärillä), niin saat tsekin vuosittain.

Vierailija
16/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakaan ei kohdunkaulan syövän esiasteen ja HPV-tartunnan yhteydessä hoitohenkilöstö puhunut saati tutkinut yhtään mitään muista paikoista, joissa virus voi aiheuttaa syöpää. Olen sitten oma-aloitteisesti hammaslääkärissä sanonut tuosta ja pyytänyt tarkistamaan erityisen hyvin näkyykö muutoksia. Limakalvojen yms tsekkaus kun kuuluu siellä asiaan. Käy vaikka vuorovuosin hammastarkastuksessa ja hammaskiven puhdistuksessa (hammaslääkärillä), niin saat tsekin vuosittain.

Näin täytyy tehdä, hyvä vinkki.

Eihän hammaslääkärikään kovin pitkälle kurkkuun näe, että se jäänee sitten ihan "herran haltuun" mitä siellä tapahtuu, mutta olispa ainakin suun alue tsekattu.

Vierailija
17/38 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/38 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/38 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on näyte suusta otettu.

Olen vakituisessa parisuhteessa.

Valitettavasti minulla on myös autoimmuunisairaus joka aiheuttaa sen että kuulun siihen pieneen prosenttiin jolle hpv viirus jää päälle,eli elimistöni ei sitä pysty korjaamaan.

Kun lopetin seksielämäni niin n. Vuosi ja kaikki ne vuosia kestävät oireet loppui.

Kondylooma aiheutti minulle jatkuvia bakteerivaginooseja ja kohtutulehduksia.

Ramppasin tutkimuksissa ihan liian usein.

Suussani jylläsi koko ajan tulehdustila ja hammaslääkäri laittoi minut eteenpäin

Näyte otettiin ns. Samanlailla kuin papakokeeseen olisin mennyt.karhealla pumpulipuikullo raspas suun limakalvoja.

Söin useita flagyl kuureja.

On kamala riesa.

Vierailija
20/38 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä pelkään!

Miksei tätä oteta huomioon papatarkastuksissa, että samalla tutkittaisiin myös ihmisten suut/kurkut. Niin paljon suuseksiä nykyään harrastetaan. (Itse en kyllä uskalla sitä enää ikinä harrastaa, tarpeeksi saanut pelätä alakerran muutoksista kehkeutyvän syöpää, nyt saa pelätä sitten "yläkerrassakin")

Miten se siinä hpvseulan yhteydessä tutkittaisiin?