Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret kassahenkilöt ei osaa laskea käteistä...

Vierailija
18.01.2020 |

Oletteko huomanneet?
Tässä pieni esimerkki eiliseltä: oli tarkoitus tallettaa tilille 100€, annoin 5*20€ ja nuori kassaneiti laski sen moneen kertaan ja totesi, "mutta, tässähän on 200€". Ei meinannut millään uskoa. En tiedä hänen laskulogiikkaansa. Ja tämä olisi vielä ollut helppo laskea, toisin kuin jotain pieniä erikokoisia seteleitä tai vaikka kolikoita. Jos olisin pitänyt turpani kiinni, olisin saanut tililleni satasen ekstraa.

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jännitti kassalla työskentelyä/uusi työntekijä/introvertti joka yrittää suoriutua työpäivästä ihmisten keskellä.

Vierailija
2/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvitti kun kassatyttö katseli vaan jonnekin seinille kun olin ojentamassa seteliä. Oletti että

maksan kortilla. Kun sitten vihdoin huomasi (taisin ensin sanoa jotain) niin hän tuumasi ”ai sä maksat RAHALLA” xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit antanu tallettaa 200 €, olisit hyötynyt 100 €.

Vierailija
4/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin punaisen ristin kirpputorilta 9 juomalasia, hintaan 50 senttiä kappale. kassapoika laski laskukoneella....

Vierailija
5/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällainen ihminen.

Normaalisti menee kertolaskut, miinus/pluslaskut päässä kuin vettä vaan. Kassalla kun oli töissä oli aivot oikosulussa jos tuli joku tilanne ettei esim kassa laskenut vaihtorahoja valmiiksi tms.

Jännitys varmaan päällimmäisenä syynä, vaikka kuinka tuttua työ oli.

Olkaa lempeitä kassatyöntekijöille! Paljon tulee kakkaa niskaan asiakkailta milloin mistäkin.

Vierailija
6/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kohteliaasti korjannut neitiä.

- Ei, kyllä siinä 500 on.

Vierailija
7/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne sukupolvi osaa laskea senkin edestä.

Vierailija
8/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässälasku on rappiolla.

Vierailija
9/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on yhtä typerää ikärasismia, kun se ketju, jossa vanhukset muka ajelee osatoskärryillä päälle.

Jokaiselle sattuu ajatusvirheitä ja vahinkoja, vai kuka haluaa heittää ensimmäisen kiven, kun on täydellinen?

Vierailija
10/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassahenkilö laski minulle laskimella paljonko pitää antaa takaisin 8€ ostuoksesta, kun maksoin kympillä.

Vierailija
11/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millä taidoilla uudet sähkömiehet valmistuu. Kuulemma aivan luokattoman huonoja nykyään uudet sähkärit. Miettikää, millaisia vaarallisia virityksiä tekevät asuntoihin ja muualle. Ei meille taida hyvin tulevaisuudessa käydä tässä maassa.

Vierailija
12/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauheaa, ihan laskimella laskevat! Ohhoh! Toivottavasti piditte ne perinteiset puheet käpylehmillä kouluun hiihtämisistä, ym.

Kassalla olo voi jännittää ja aivot menevät välillä solmuun ilman jännitystäkin. 🙂

Terveisin myyjä

Vierailija
13/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit kohteliaasti korjannut neitiä.

- Ei, kyllä siinä 500 on.

Miten niin ahne sukupolvi vetää välistä XD

Vierailija
14/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneen sukupolven neuvo jälkipolville?

Vierailija
15/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin ostokseni 50,10 satasen setelillä. Heti perään tarjosin sitä kymmensenttistä, niin se ei myyjälle käynyt, sillä hän oli lyönyt annetuksi satasen ja minun kolikkoni olisi sotkenut kassan loppusumman... Näin eräässä päivittäistavarakaupassa.

Vierailija
16/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassaneidit: Pääministeriainesta!

Vierailija
17/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain potkut kassatyöstä enkä myöhemmin pärjännyt ollenkaan. Tärisen ja pelottaa olla kassalla, aivot menee solmuun. Kun olen vapaalla niin silloin ei ole tollaisia ongelmia.

Olen introverrti ja inhoa ihmiset!

Vierailija
18/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

akun neuvo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneen sukupolven neuvo jälkipolville?

pitäisi olla roopen neuvo

Vierailija
19/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko aivan pöpejä päästä?! Ettekö ymmärrä että maailma on mennyt eteenpäin ja käytetään kortteja? Päässälaskeminen on yks niistä taidoista jota ei tarvita enää ja tulee jäämään historiaan.

En minäkään osaa enää ommella hattuja 1800 luvun tapaan. Aivan taatusti jos joku herra herää kuollesta niin ihmettelisi miten nuori piika ei osaa hattua tehdä.

Vierailija
20/118 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on yhtä typerää ikärasismia, kun se ketju, jossa vanhukset muka ajelee osatoskärryillä päälle.

Jokaiselle sattuu ajatusvirheitä ja vahinkoja, vai kuka haluaa heittää ensimmäisen kiven, kun on täydellinen?

Tuota... ota nyt ihan iisisti. Ei se mitään ikärasismia ole, koska on totta, ja johtuu aivan siitä, että yhä harvempi käsittelee käteistä ja kouluissa ei opeteta päässälaskua.

En itsekään ole enää vuosiin kantanut mukanani käteistä rahaa, ja olen sentään viisikymppinen.

Päässälasku sen sijaan sujuu erittäin hyvin, eikä edes tarvitse olla tasalukuja, vaan joku 12x13,4 on ihan helppo. Ensin kerrot kymmenellä eli saat 134. Sitten kerrot kahdella ja saat 26,8. Ja sitten ynnäät nuo eli saat 160,8. Helppoa kuin heinänteko, helpottaa monesti elämää, kun ei tarvitse laskinta kaivaa esille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi