Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavani on alkanut seurustella miehen kanssa, jonka tiedän tehneen vakavan rikoksen 10 vuotta sitten. Saako tuomion jostain kaivettua?

Vierailija
18.01.2020 |

Asia oli näyttävästi esillä 10 vuotta sitten iltapäivälehdissä, ilman nimiä tuolloin. Netin keskustelupalstoilla toki osattiin kaivaa käräjäoikeuden tuomiopaperit esiin, joista nimi ja rikoskumppanin nimi oli luettavissa. Asiaa pyöriteltiin pitkään ja iltapäivälehtien jutut oli nähtävillä.

No, tuo mies oli tuttava, ei läheinen ja katkaisin ne löyhätkin välit siihen lopullisesti, kun sain tietää, mitä oli tehnyt. Henkilö ei ole julkisuuden henkilö, eli nimi ei sano mitään, ellei asiaa silloin seurannut tai tuntenut henkilöä.

Kuulin viikko sitten, että tuttava on alkanut seurustella tuon miehen kanssa ja kun näin yhteiskuvan Facebookissa, minun oli pakko kysyä, että tietääkö miehen historiasta mitään. Ei tiennyt ja kun kerroin, ei tietenkään uskonut. Seuraavana päivänä syytti valehtelusta, koska googlaamallakaan ei löytynyt enää mitään. Joka ikinen juttu ja keskustelu on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Netistä ei löydy enää mitään asiaan liittyvää! Ymmärrän, että tuomio on kärsitty ja asia on käsitelty, mutta hämmästyttää, ettei tapahtuneesta löydy enää siis kirjaimen kirjaintakaan mistään.

Voiko tuomion (joka oli yleisesti kaikkien saatavilla tuolloin 10v sitten) kaivaa jostain esille, jos tietää mitä mies on tehnyt ja miehen nimen? Tiedän yksityiskohtia ja missä on tuomittu, millaisen tuomion sai ja rikoskumppanin nimen.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa käräjäoikeuden kansliasta.

Vierailija
2/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy käräjäoikeudessa pyytämässä asiaan liittyvät paperit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat vaan sen paikallisesta käräjäoikeudessa.

Vierailija
4/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa käräjäoikeuden kansliasta.

Onnistuuko, vaikken tiedä diaarinumeroa, ratkaisupäivää, ratkaisunumeroa jne? Näitä pyydetään, kun asiakirjoja tilaa (olen katsonut tämän). Tiedän siis nimen ja rikoksen, mutten muista mitään päivämääriä, enkä tietenkään tiedä mitään diaari- tai ratkaisunumeroita.

ap

Vierailija
5/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks lyöt lyötyä,anna olla,asia ei edes kuulu sulle,kertoo kaverillesi kun kertoo,tai ei,mitä välii...

Vierailija
6/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mies tietää, että olen tilannut ne paperit? 

ap

Vierailija
7/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellainen rikos, joka vaikuttaa seurusteluun? Toki itsekin haluaisin tietää kumppanin rikostaustasta, jos sellaista olisi. Pitääkö alkaa pyytää seksitautitodistuksen lisäksi myös rikosrekisteriote...? :D

Vierailija
8/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu sulle kirjoitti:

miks lyöt lyötyä,anna olla,asia ei edes kuulu sulle,kertoo kaverillesi kun kertoo,tai ei,mitä välii...

Tuomio oli alaikäisen lapsen hyväksikäytöstä. Ei ollut pelkkää pussailua, vaan oikeasti todella kuvottavaa toimintaa. Minä haluaisin tietää, jos seurustelukumppanini olisi syyllistynyt tällaiseen. 

ap

Vierailija
9/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako mies tietää, että olen tilannut ne paperit? 

ap

Jos näytät ne tuttavallesi, niin eiköhän hän itse kerro. Tai sitten lähetät ne hänen työpaikalleen kirjekuoressa.

Vierailija
10/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun asiasi kenen kanssa joku tuttava seurustelee?

Vierailija
11/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sellainen rikos, joka vaikuttaa seurusteluun? Toki itsekin haluaisin tietää kumppanin rikostaustasta, jos sellaista olisi. Pitääkö alkaa pyytää seksitautitodistuksen lisäksi myös rikosrekisteriote...? :D

On, tuttavallani on lapsia ja tuomio tuli lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. 

ap

Vierailija
12/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, tuttavallani on lapsia ja tuomio tuli lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. 

ap

Vaikka uskon siihen että tuomio on jo lusittu, niin kyllä kertoisin ehdottomasti tuttavalleni. Tilaa ihmeessä paperit ja näytä sille tuttavalle! Hänellä on todellakin oikeus tietää, etenkin sen takia että tietää haluaako ottaa riskiä lapsensa kanssa vai ei. Siksi kai niitä sieltä oikeudesta saa tilattuakin.

Vierailija
13/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko katsonut Minfosta, löytyykö sieltä keskustelua aiheesta? Joku sieltä voisi osata kaivaa myös uutisia asiasta.

Toisaalta olen sitä mieltä, että ei ole sinun asiasi kaivella asiaa. Jos joku äiti-ihminen on niin idiootti, ettei tuollaisen väitteen kuultuaan itse näe vaivaa tonkia dataa ulos miehestä ja muualta, ei kannata päätään vaivata asialla.

Vierailija
14/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saat tilattua tuomion jos tiedät nimen ja rikosnimikkeen, mielellään myös syntymäajan.

Minusta olet ihana ystävä, ap.

Vierailija
15/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehota ystävääsi kysymään mieheltä. Tosin kannattaa varmistaa selusta, jos mies vetää asiasta kilarit. Eli joku julkinen paikka (kahvila), ei lapsia mukaan.

Jos ei kysy ja jatkaa hommaa, niin tee nimetön lasu. Ne tutkii ja saa paperit kyllä.

Vierailija
16/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kertonut tuttavallesi ja olet tehnyt omalta osaltasi voitavasi. En puolustele rikollista, mutta koen niin että varoitus pitäisi riittää. Vielä jos kerroit tutullesi rikoksen luonteen, tekoajan ja -paikan sekä rikostoverin nimen, niin siinä on riittävästi jo mistä tarttua kiinni. Jos tuttusi on yhtään fiksu, niin alkaa kyllä miettiä.

Vierailija
17/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomiot ovat lähtökohtaisesti julkisista tietoa ja siksi saatavilla. Tuomiolauselmat saatetaan mustata salassapidettäviltä osin.

Vierailija
18/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako sukunimi N llä?

Vierailija
19/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kirjoitin tuohon jo kommentin, että olet tehnyt riittävästi. Tämä tieto kyllä muuttaa tilannetta. Itse haluaisin ainakin tietää tällaisen asian seurustelukumppanista ja punnita itse, että miten siihen suhtautua.

Vierailija
20/61 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muita yhteisiä tuttuja tämän miehen kanssa? Tuskin auttaa, mutta jos useampi kertoisi tälle naiselle miehen rikoksista, ehkä alkaisi mennä jakeluun?

Vaikea tilanne kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä